Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

weird, men hvordan kommer dere på wifi i flymodus? Har nett signalet oppe i venstre hjørne men kommer ikke innpå noe inet relatert

 

1. Skru på flymodus.

2. Alle internettilkoblinger, inkludert WiFi skrur seg av.

3. Skru på WiFi.

 

weird, men hvordan kommer dere på wifi i flymodus? Har nett signalet oppe i venstre hjørne men kommer ikke innpå noe inet relatert

 

Er ikke flymodus uten NOEN radiosignaler? Håper da det, for wlan er strengt verboten på fly.

 

Joda, wifi skrur seg av automatisk når man skrur på flymodus, men man kan skru det på igjen manuelt. Synes dette er kjempegreit, jeg.

Lenke til kommentar

Bruddgebyret til frihet er jeg ganske sikker er på 2400,-

 

Oi.. da blir jo telfon+bruddgebyr bare 211 kr dyrere enn å betale FriHet i 12 måneder (med brudd må man vel betale telefonen+bruddgebyr+1 månedsavgift?). Vil bruddgebyret automatisk betales om jeg overfører nummeret til Ludo?

 

Litt kjipt å surfe rundt på flymodus, da man ikke kan motta samtaler/SMS da. Ingen andre måter å sikre at nettet ikke går over til mobilnett hvis noe skjer med Wifi-tilkoblingen?

 

Er enig i det, men jeg har ikke funnet noen annen måte..

Lenke til kommentar

Jeg etterlyser også bedre måter å styre hvor datatrafikk skal gå. Jeg ønsker ikke at pushmail går over Edge, GSM eller 3G når jeg har Wifi innen rekkevidde.

 

Kan man i det hele tatt styre dette på iphone? Det er en positiv ting med alle de andre leverandørene.

 

Det er dog mulig at pushmail ikke kan gå over wifi i det hele tatt, til det kjenner jeg for lite til pushmail og er litt fersk på det da jeg før har benyttet pull-imap4 for det meste.

 

Jeg skal prøve å skru av "mobiledata" og se hva det medfører :)

 

 

EDIT:

 

2 andre ting jeg har merket meg som irriterer meg litt er følgende.

 

- Sende ny melding.

Hvordan får jeg sendt en ny SMS?

Uansett hvordan jeg prøver fra "Meldinger" med "ny melding" knappen oppe til høyre der så blir meldingen alltid MMS. Det er mulig dette kun gjelder de som har "iphone" feltet fylt ut med et nummer i kontakter. Noen som vet?

 

(virker som det skjer uansett så lenge jeg går via meldinger applikasjonen og lager ny melding, er dette fordi jeg har enablet MMS i instillinger?)

 

 

- Kan ikke sende meldinger fra "ubesvarte", "oppringte" osv. i telefonloggen. Dette kunne jeg på nokia og var kjekt å slippe å gå ut og gå via kontakter og annet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Litt kjipt å surfe rundt på flymodus, da man ikke kan motta samtaler/SMS da. Ingen andre måter å sikre at nettet ikke går over til mobilnett hvis noe skjer med Wifi-tilkoblingen?

Du kan skru det av i innstillinger, eventuelt endre manuelt på tilgangspunktinnstillingene slik at mobilen ikke klarer å koble seg på mobildata, selv om den prøver.

 

Oi.. da blir jo telfon+bruddgebyr bare 211 kr dyrere enn å betale FriHet i 12 måneder (med brudd må man vel betale telefonen+bruddgebyr+1 månedsavgift?). Vil bruddgebyret automatisk betales om jeg overfører nummeret til Ludo?

Ja, men det blir likevel mye dyrere enn å ha et SuperPluss abonnement som "ligger i skuffen".

 

For å bryte binding må du oppsøke en Telenor-forhandler eller ringe 09000. Du blir spurt om du aksepterer bruddgebyr, og får det på faktura. Du betaler kun månedsavgift for den delen av måneden du har hatt abonnementet aktivt.

 

 

Du kan vel bare skru av mobildata i Settings.

Personlig skulle jeg gjerne hatt et lite app hvis eneste oppgave var å skru på og av mobildata, 3g og wifi. Ikke engang velge HVILKET wifinett du skulle bruke, skulle dette appet hatt. Tre små switcher - ferdig :)

Jailbreak, så har du masse slikt.

 

Jeg etterlyser også bedre måter å styre hvor datatrafikk skal gå. Jeg ønsker ikke at pushmail går over Edge, GSM eller 3G når jeg har Wifi innen rekkevidde.

Så vidt jeg vet går push over Wifi når man er tilkoblet Wifi, men når telefonen er i sovemodus kobler den seg av wifi. Ellers hadde mobilen hatt batteritid nærmere enn vanlig Android, og det vil vi jo ikke.

 

 

- Sende ny melding.

Hvordan får jeg sendt en SMS? Uansett hvordan jeg prøver så blir meldingen alltid MMS. Det er mulig dette kun gjelder de som har "iphone" feltet fylt ut med et nummer i kontakter. Noen som vet?

Hvordan ser du at meldingen er sendt som MMS? Om du ikke har lagt ved noe medieinnhold skal meldingen sendes som SMS, og så vidt jeg husker kan man ikke se forskjell på en SMS og MMS, bortsett fra innholdet.

 

Savner forresten svar på hvilke endringer du mener er gjort i OS-oppgraderingene utover hva Apple har offentliggjort.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Når det gjelder å sende sms fra ubesvart, oppringt-loggen, trykk på den blå pila og deretter send tekstmelding :)

Hmm det var jeg faktisk klar over, så jeg må ha rotet litt. Men her kommer jeg også kun til MMS som erstatter "ny melding" teksten i topplinja etterhvert mens man lager meldingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så godt at man stadig vekk lærer *forsøke*.

 

EDIT:

Jøjje så morro.. hva jeg ikke vet om denne telefonen. Får sende de på mail til meg selv siden jeg ikke har noen kabel med meg.

 

Kan man enkelt velge flere bilder samtidig i en e-post sending fra bildebiblioteket?

*FANT*

 

 

EDIT:

Jeg fant ut at ting blir MMS fordi jeg skriver noe i "emne" feltet :). Gjør jeg ikke det så ser de ut som det holder seg som SMS. Får snart svar fra mottaker, men skal legge ut bildene her også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gå inn i kamerarull trykk på ikonet i øverste høyre hjørnet og merk de du skal sende.

Under her ser man hva som skjer i topplinjen. Men fant som sagt ut at det er fordi jeg begynner å skrive på øverste linje som egentlig er "emne" linjen. Da blir det automatisk stående "Ny MMS" i toppen fremfor "Ny melding".

 

Litt knotete at man må skrive inni det vesle feltet midt på skjermen. Hvorfor får man ikke en hel ren skjerm til å skrive meldingen i? Feltet i mellom går ikke ann å aktivere.

 

(forøvrig var telefonen min bare ladet til 91% i morges fordi kontakten var litt løs i stikkadapteren i dag og synes 84% nå sent på dagen er veldig bra)

post-38451-1281710791,2585_thumb.png

post-38451-1281710922,2104_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det der må jo rett og slett være en bug for det er i sånn hos meg ihvertfall. Når jeg velger en MMS så er det ikke en sånn boks på til feltet, og selve meldingsfeltet ser annerledes ut. Og har ikke noen problemer med nye SMS heller. Tror kanskje du burde forsøke en gjennoppretting om ingen andre har en lur løsning på problemet.

Lenke til kommentar

Nah problemet er ikke helt løst fordi noe av problemet er området jeg skriver meldingen. Det er jo bare det bittelille området midt på skjermen fra andre linje. Skriver jeg i første linje blir det en MMS.

 

Mysteriet med at det blir en MMS elle SMS er løst og avhenger av om jeg skriver noe på første linje i meldingsfeltet midt på skjermen.

 

Men, når skjermen er så stor, hvorfor for jeg bare det bittelille området å se meldingen jeg skriver?

 

 

1. jeg må gå til det lille feltet midt på skjermen og klikke på det.

 

2. jeg må gå til linje 2 ellers blir det en MMS

 

3. så har jeg det lille feltet på linje 2 som det eneste synlige for meldingen jeg skriver.

 

EDIT:

Riktignok utvider det lille feltet seg når man skriver flere linjer. Men det virker som man blir satt til å skrive i en tvangstrøye når det er mye ledig plass på skjermen.

 

Det er også veldig lett å missforstå at man ikke må skrive noe på første linjen som er "emne" felt og at det da blir en MMS. Riktignok fint for mobilselskapene siden MMS ofte er mer enn dobbelt så dyrt som SMS.

 

NB! Jeg tror det ble slik som dette etter at jeg enablet MMS i innstillinger og kan ikke si jeg liker måten Apple har implementert MMS på. Det virker litt kastet inn i et system som før var fint og oversiktlig, på en lite gjennomtenkt måte.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...