Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser MYE bedre ut xD

? Det kommer da helt an på hva slags finish man snakker om.

Kobberør kommer i forskjellig finish:

 

Chrome-finish: CHROME-LIKE-POLISHING-PIPE-11.JPG

(som er det man bruker der du ikke ønsker missfarging/korrosjon på yttersiden, og dermed oftest i synlige anlegg)

 

Eller så kan man kjøre polert kobber:

hutmen-tube.jpg(krever litt mer vedlikehold, men holder seg vel fint så lenge det ikke kommer væske/kondens på det)

Eller så finner du også de som bruker matt, og de som kommer med isolasjon.

Lenke til kommentar

Det er bare kobberrør med nikkel som dekker det. Får det på biltema, av alle steder. Nå er det som sagt bare kobberrør, så attraksjonen her er helst at det er jævlig fint. :p

Ahhh, du tenker på nikkel-platerte rør, ja da snakker vi om noe annet ja. ^^

Men de på biltema er i hvertfall forkrommede kobberrør som jeg har bilde av i forrige innlegg (står i hvert fall så) og ikke nikkel.

 

Men da er vi i hvert fall på samme side. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Poenget er uansett at de er fine som faen, og jeg burde virkelig bli kvitt slangene jeg har i systemet her. :p

uten tvil. ;)

 

 

Akryl eller nickelrør, hmmmmm

Akryl blir som slanger, bare bittelitt kulere og krever betraktelig mer arbeid.

Kobberrør er mye kulere, føles bedre og krever omtrent like mye arbeid som akryl. Jeg synes saken der er ganske grei. ^^

 

:mellow: Sukk. :roll: Du kan kalle det kobber, eller krom, eller begge deler. Men nikkel? NEI! :p

Lenke til kommentar

 

tre ;)

Fire. :D

 

Hater de jeg har nå. IKKE spar penger på hurtigkoblinger. Det er mitt tips. :p

Kjøpte noen ELENDIGE fra aquatuning, som lekker som en sil både tilkoblet og ikke, og flowen er tilnærmet null. Byttet de ut med noen 10mm hurtigkoblinger på clas ohlson som en nødløsning. De funker som regel, men er jo åpne i den ene enden (så fungerer bare halveis), og det er noen ganger female-pluggen låser seg i semi-åpen posisjon (som betyr masse vann over deg og alt annet i nærheten).

 

Men 10 nye er på vei! :D

Koolance QD4 for kobling mellom kabinettdelene og de noe mindre QD3 for kobling fra komponentene til kabinettet.

 

Men hurtigkoblinger blokkene seg i mellom gidder jeg ikke ass. (blir for dyrt og for høy flow-motstand)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...