Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

@Möllers Tran:

Kan aldri tenke meg at det er rare GPU ytelsen som må til for physx i dette spillet, så mesteparten av SLI ytelsen burde være inntakt, men som sagt i min tidligere post, låse anminnelig grafikk og eyecandy til physx er talentløst, både for SLI og ATI eiere. Jeg belønner ikke slik råtten oppførsel ved å kjøpe spill som dette...

 

Det er temmelig mye cloth fysikk der, men ja enig dårlig optimalisert sånn sett.

 

Nei, de har gjort slik at du MÅ ha nvidia for og få maks grafikk...det er råttent.

Det er gjort med vilje!!

 

de tenker på ditt eget beste: bruk nVidia :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snu stompen din imot meg så skal jeg gi "for ditt eget beste" jeg :!:

 

Neida, jeg vurderer Nvidia til mitt neste oppsett...men syns uansett de kunne gitt ut foreks. et fysikkkort så de som ikke hadde nvidia kunne kjøpt da:)

Er flere titler enn Mafia 2 som bruker fysikk og fysikken gir mer liv..syns nå jeg da.

Men jeg elsker små detaljer.

 

foreks. i Mafia 2 der en bygning eksploderer, uten fysikk så skjer det ikke noe spess..men med fysikk så ser du deler av vinduslistene osv. som faller av, klærne beveger seg og mye mer. Men nå ska ldet sies at Mafia 2 har de tatt den ekstremt langt da.

Der er uten og med fysikk som dag og natt.

Lenke til kommentar

Av hva jeg har lest (på SLI zone) er Physx så og si open source men ATI vil ikke implementere det i kortene sine...

Så dere får skylde på ATI. (Om jeg tar feil sa jeg ikke det over)

 

For min del er jeg veldig fornøyd :D

 

Ellers har jo **dp** helt rett.. Angrer ikke et sekund på at solgte 5870et mitt og kjøpte to 470... Følte en slags skyldfølelse da jeg satt med 5870, hva tenkte jeg på!? :no: neida :p

Lenke til kommentar

Av hva jeg har lest (på SLI zone) er Physx så og si open source men ATI vil ikke implementere det i kortene sine...

Så dere får skylde på ATI. (Om jeg tar feil sa jeg ikke det over)

 

Du skal drite grønt, ete grønt, ånde grønt og drømme grønt for å kalle PhysX for opensource, noe som forklarer verdien i kilden på SLI Zone :tease:

 

Sånn alvorlig, så er det selvmord for ATI å kjøpe lisens av nvidia for PhysX, da kan de like gjerne legge opp hele virksomheten, noe de fleste er enig i på seriøse nettsider. Dessuten er PhysX helt ute teknisk sett, enten med vilje fra nvidia (mest sannsynlig, dette er jo dokumentert opp og i mente) eller ren inkompetanse, og de andre åpne standarene er høyst å foretrekke... Nå begynner forøvrig OpenCL å ta litt av, så vi ser nok mindre og mindre av "grønn" fysikk i fremtiden. Mafia II er en PhysX krampetrekning jeg enkelt kan leve uten :innocent:

 

Personlig satser jeg på at HD6xxx senere i år blir kanon, og legger mine sure svette kroner i ATI's never igjen, føler meg litt skitten i selskap med nvidia, plusser man på Intel CPU/Chipset så vil ikke syre få meg ren engang laugh.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi nå er inne på PhysX.

Som enkelte kanskje har fått med seg kjøpte jeg nylig et 465 kort fra MSI, satte det inn og fyrte i gang Vantage. Gikk da fra 78xx GPU score på mitt GTS250 til 135xx på 465'en. Så tenkte jeg at jeg skulle teste med dedikert PhysX kort så satte inn GTS'en og dedikerte det til PhysX i NCP. Da gikk GPU Score ned til 12xxx.

 

Hva kan dette komme av?

Lenke til kommentar

Når vi nå er inne på PhysX.

Som enkelte kanskje har fått med seg kjøpte jeg nylig et 465 kort fra MSI, satte det inn og fyrte i gang Vantage. Gikk da fra 78xx GPU score på mitt GTS250 til 135xx på 465'en. Så tenkte jeg at jeg skulle teste med dedikert PhysX kort så satte inn GTS'en og dedikerte det til PhysX i NCP. Da gikk GPU Score ned til 12xxx.

 

Hva kan dette komme av?

 

465 GTX er et kraftigere kort enn 250 GTS, noe som resulterer i en høyere score. Jeg vil tro at i de fleste tilfeller klarer 465 GTX kortet ditt å kjøre både PhysX og resten av "jobben" bedre enn om det skal samarbeide med 250 GTS kortet om oppgaven. Det er vel i svært få tilfeller man opplever økt ytelse på 400-serien til nVidia av å kjøre dedikert PhysX kort.

Lenke til kommentar

Kortet blir i enkelte tilfeller 2-5 grader kaldere under full load. Dette varierer fra kort til kort, og person til person. Eller skal jeg si, kabinett til kabinett. Det er veldig avhengig av hvor god luftflyt du allerede har i din maskin.

 

Bakplaten er mer for utseende sin del, men kan i enkelte tilfeller også senke PCB temperaturen med 1-3 grader. Selv har jeg high-flow brackets til begge mine kort, og venter fortsatt på bedre tilgjengelighet for bakplatene til eVGA. Kommer videre til å bestille meg commando-brakett(singel slot brakett) når jeg monterer vannkjøler på kortene. Enkelte bruker commando-brakett selv med luftkjøling. Denne gir jo enda litt mindre restriksjoner for luften enn highflow utgaven.

Lenke til kommentar

Jeg tenker å modde den orginale braketten min. Jeg føler det går like fort som å bestille, jeg kan gjøre det like bra, og det koster meg ingenting.

 

Da tenker jeg at jeg dropper bakplata, siden ingenting synes inne i kabinette mitt. Luft strømmen til skjermkortet kan jeg forbedre ved å flytte harddiskene opp i kabinettet så. da vil jeg jo kanskje få det litt kaldere.

 

Jeg skal se på det etter helgen og oppdaterer da worklogen jeg allerede har på denne "rebuilden".

Lenke til kommentar

Sålenge kortet ikke har noe fysisk skade (altså modifisert eller brennmerker etc) så skal det mye til for at du ikke har garanti. Du kan vel også få problemer om du sender det inn med en modifisert eller uoriginal bios. Selv om det kan være vanskelig å se om kortet tross alt er ødelagt.

 

Men synlige modifikasjoner er i alle fall fy uansett produsent. Da har du ingenting du skulle ha sagt lenger.

Lenke til kommentar

Kan jo ta braketten fra et annet kort da? om hullene er sånn noenlude burde det jo ikke bil noe problem=) slik at jeg har den orginale liggende i tilfelle noe skulle skje. Men jeg har alltid vært heldig med slikt, har aldri mottat noe som var DOA, eller hatt andre feil.

 

Men som sakt, skal se på det over helga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Hvis det er på hardware monitoren til afterburner så er det helt "normalt" at den viser feil klokk :p For å stille volten må du inn i settings å aktivere volt kontroll :)

Lenke til kommentar

Hvis det er på hardware monitoren til afterburner så er det helt "normalt" at den viser feil klokk :p For å stille volten må du inn i settings å aktivere volt kontroll :)

 

Har huka av for voltage control og satt enableunoficialloverclocking i config fila til 1. Det rareste er jo at jeg har msi kort, men den viser fortsatt helt feil. og når jeg stiller på core clock er det minnet som blir klokka opp :S

 

edit: lasta ned nyeste afterburner og fikk fiksa det :) Klokka opp til 750/1500 og fikk 19181 i vantage :D 17900 på gpu.

Tjener greit mye på å klokke :)

 

http://service.futuremark.com/resultAnalyzer.action?resultId=2416882&resultType=19

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...