Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

^^, Får ta en benchmark etterpå på GTX460 sli.

 

fyfela så ekkel muse-stying i spillet..

 

EDIT:

 

Gadd ikke fullføre benchmark med physx siden den ikke vil utnytte skjermkortene for fullt.. selv etter patchen.

Så uten physx:

 

post-131571-1281594927,5341_thumb.png

 

 

EDIT:

Angående fikling med powerstate osv så får jeg det ikke til å virke.. jeg setter ned Powerstate 3 til det den skal være (135 memory og 101 shader clock), når jeg trykker apply så stiller den seg tilbake der den var..

 

EDIT 3:

problem problem..

Main skjermkortet mitt (øverste som har begge skjermene tilkoblet) har bare p12, p8 og p0.. w0t.

Det nederste kortet har p12, p8, p3 og p0.. men det kortet har jeg ikke dette problemet med, da den idler ordentlig.

 

EDIT 4 (goddamn..):

"Fikset" det nå. satt skjerm 2 til nederste skjermkortet.. nå funket sli ytelsen også.

Istedenfor å ha makslast på øverste kortet som ikke får nok luft, så ble det GPU2 som ikke klarte å dytte seg ned på idle nivåer nå.. og da er det greit, da blir tempen ca det samme på begge ;D 50 ish idle

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare dette spillet som er problemet da..?

 

Syns det blir litt for mye å forlange at kort 2 skal takle physx godt og samtidig kjøres hardt i sli

 

Strengt talt ikke... dette er jo teknologi de har 100% kontroll over og kan styre hvordan skal oppføre seg. Hittil har det vel egentlig ikke vært noen spill som har krevd et dedikert physxkort, så å kline til med gtx285 som anbefalt er jo hinsides.

 

Jeg solgte mitt gtx285 for 1200 spenn - gidder ikke å ha en dedikert bråkebøtte i maskina som kun brukes på 1 spill :p

Lenke til kommentar

@Möllers Tran:

Kan aldri tenke meg at det er rare GPU ytelsen som må til for physx i dette spillet, så mesteparten av SLI ytelsen burde være inntakt, men som sagt i min tidligere post, låse anminnelig grafikk og eyecandy til physx er talentløst, både for SLI og ATI eiere. Jeg belønner ikke slik råtten oppførsel ved å kjøpe spill som dette...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hei^^

 

Jeg bare lurer på om noen her vet om man kan unlocke N465GTX-M2D1G? I følge guider skal man kunne se på baksiden om den har 8 eller 10 minne moduler. Og de med 10 skal da kunne unlockes. Mitt ser ut til at det har bare 8, men på div andre forumer sier di at mitt kan unlockes.

 

Noen som har peil?

Jeg har hørt at det går på GTX 465 Twin Frozr II Golden Edition siden de bruker PCB til GTX470, men det er mulig at andre GTX 465 også har dette. Uansett må du sjekke at kortet har 10 minnebrikker og da må du kanskje av med kjøleren.

 

For å "unlocke" så flashes bios og kortid til GTX 470. Vær klar over at skjermkortet da ikke får samme termiske egenskaper som GTX 470 skal ha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

@ Mariusox2

 

Fant denne http://en.expreview.com/2010/07/11/guide-on-how-to-unlock-the-geforce-gtx-465/7865.html/5

"If you flash the GTX 470 BIOS for the 8 memory chip version, the number of stream processors and memory size are not going to change."

 

Ser ikke ut som du får mer ram eller stream processors, men tror alikevel at du får unlocket 320bit og får samme clock som 470.

Er jo bare å prøve :) Men jeg tar ikke noe ansvar hvis det går galt ;)

 

Enda en nyttig link http://www.overclock.net/nvidia/789983-msi-gtx465-twin-frozr-ii-golden.html

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Jeg er klar over at det er en BIOS flash som skal til=) (Flasha mitt gamle 9800GTX+ til GTS250)

Er det slik at jeg må ha 10 for at flashen skal virke? eller kan det gå med bare 8?

Det me temperatur bekymrer meg ikke da jeg i dag peaker 74 grader. Kortet skal tåle 105 i følge Overclock.net og jeg har vanskelig for å tro at temperaturen stiger så pass.

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Er samme kjøler som brukes på 465 og 470 så varmen skal nok klare å komme seg bort :)

Blir det varmere anbefaler jeg deg å bruke msi afterburner å lage en egen viftestyrings profil.

 

@ efikkan, Det tengte jeg ikke på ^^ da er det kansje ikke noe vits i å unlocke til 470 siden det da er kun clocken som blir endret, noe du fikser lett i afterburner..

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Er samme kjøler som brukes på 465 og 470 så varmen skal nok klare å komme seg bort :)

Blir det varmere anbefaler jeg deg å bruke msi afterburner å lage en egen viftestyrings profil.

Det er en grunn til at akkurat den brikken ble en GTX 465 og ikke en GTX 470m nemlig en kombinasjon av termiske egenskaper, og kvalitet og stabilitet på kjerner og minnekanaler. Dermed vil en GTX 465 som er stilt inn som GTX 470 være mindre stabil og ha dårligere termiske egenskaper, ivertfall én av delene. Den medfølgende kjøleren håndterer det sikkert fint, men vær klar over at den må jobbe hardere enn på et ordentlig GTX 470.
Lenke til kommentar

Det kan også være grunnet etterspørsel. Om man har masse, masse brikker som er binned til 470 GTX, men ingen etterspørsel, så er det naturlig å bruke disse brikkene i 465 GTX for å dekke en mulig større etterspørsel etter disse kortene.

 

Man kan altså oppleve å få en "470 GTX chip" i et 465 GTX. Dette er dog totalt tilfeldig. Poenget mitt er, det er ikke nødvendigvis dårligere termiske egenskaper, lavere kvalitet eller stabilitet. Sånn i utgangspunktet så er det det som et resultat av binning prosessen, men etterspørsel etter forskjellige kort kan gjøre at såkalte gullkorn havner i billigere modeller.

Lenke til kommentar

Det vanlige er at tilgangen på enkeltkort kan være begrenset, og dette kompenseres ved hjelp av pris, ikke ved å selge f.eks. GTX 470 som en GTX 465, da kjører de heller en kampanje på GTX 470. Det så godt som ingen som driver med å låse opp slike "gullkorn", så det ville vært helt meningsløst å selge slike kamuflert som en lavere modell. Den egentlige grunnen til at enkelte slike brikker er kanonbra på et punkt er at f.eks. de generelle termiske egenskapene kan være mer enn gode nok til GTX 480, mens f.eks. noen TM, SP eller kanskje minnekanaler har problemer slik at det selges som GTX 465. Det vil mest sannsynlig fungere fint som GTX 470 etter vår målestokk, men ikke ha samme kvalitet som et ordentlig GTX 470. Du må også huske at mengden av alle GTX 465 spenner fra de som akkurat oppfyller kravene til GTX 465 og opp til de som akkurat ikke er gode nok til GTX 470, som kanskje er 99,99% så god som en GTX 470-brikke.

Lenke til kommentar

@Möllers Tran:

Kan aldri tenke meg at det er rare GPU ytelsen som må til for physx i dette spillet, så mesteparten av SLI ytelsen burde være inntakt, men som sagt i min tidligere post, låse anminnelig grafikk og eyecandy til physx er talentløst, både for SLI og ATI eiere. Jeg belønner ikke slik råtten oppførsel ved å kjøpe spill som dette...

 

Det er temmelig mye cloth fysikk der, men ja enig dårlig optimalisert sånn sett.

Lenke til kommentar

@Möllers Tran:

Kan aldri tenke meg at det er rare GPU ytelsen som må til for physx i dette spillet, så mesteparten av SLI ytelsen burde være inntakt, men som sagt i min tidligere post, låse anminnelig grafikk og eyecandy til physx er talentløst, både for SLI og ATI eiere. Jeg belønner ikke slik råtten oppførsel ved å kjøpe spill som dette...

 

Det er temmelig mye cloth fysikk der, men ja enig dårlig optimalisert sånn sett.

 

Nei, de har gjort slik at du MÅ ha nvidia for og få maks grafikk...det er råttent.

Det er gjort med vilje!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...