Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei! Det er ingenting, som rettferdiggjør at man med vilje ødelegger for andre. Enkelt og greit.

 

Dette begynner uansett å bli en parodi, jeg aner ikke hvor mange ganger noen her gjentar det samme, om igjen og om igjen. En evigvarende sirkel.

 

Anger ruins joy, steals the goodness of my mind, forces my mouth to say terrible things. Overcoming anger brings peace of mind, leads to a mind without regrets. If I overcome anger, I will be delightful and loved by everyone.

Lenke til kommentar

Glimti: Siden du ser ut til å være ivrig etter å fortsette diskusjonen tillater jeg meg å trekke frem noen spørsmål jeg har stilt men som du har unnlatt å svare på. Mange av disse er ganske viktige for å forstå hvordan ditt skolesystem skal se ut. En del av disse spørsmålene stilte jeg deg for en halv måned siden men da nektet du å svare. En del av dem har også blitt stilt mange ganger så regner med at du ønsker å klare opp i ditt syn på saken.

:)

 

"Så med andre ord kommer du til å fortsette å beskylde oss for ondskap fordi vi mener tvang er nødvendig samtidig som du selv tar til orde for å bruke tvang?

 

Jeg ser du fortsatt ønsker å lønne elevene for at de får gå på skole, deg om det. Hva slags størrelser snakker vi om med tanke på lønn? Hva vil evt. konsekvensene bli om en elev ikke bryr seg om han blir trukket i "lønn". Du snakker jo allerede i dag om elever som driter i skolen og som ikke lar seg motivere av karakterer, antagelig får de det meste materielle de trenger hos foreldrene sine og trolig også ukelønn. Mange av de værste vil vell heller ikke være rolige og greie elever selv med lønnssystemet. Hvilke midler har lærerne da for å holde roen?

 

Når det gjelder hva som er nødvendig å lære på skolen ser jeg at du anklager alle andre for å være duster og at det er du som vet hva som er nødvendig. De er med andre ord: "noe innbilsk søppel". Alle som faktisk har fullført folkeskolen og gjort seg en vurdering i ettertid om hvorvidt det var nødvendig, og kommet til at det var det, tar altså feil. Dette til tross for at skolesystemet er formet gjennom demokratiet dermed også læreplanen.

 

Jeg kan være enig i at fks. nynorsk ikke er det mest nyttige på jord, men hva er alt dette "bulshitet" som skal korte ned skoletiden så voldsomt? Jeg kan komme på ett par ting som ikke er absolutt nødvendig å kunne men egentlig ikke så veldig mye.

 

Så til den delen hvor du begynner å snakke om "trist" osv, samtidig som du anklager meg for å være userriøs (apropos trist). Spørsmålet om seksåringen vet bedre enn foreldrene har du fått en del ganger nå, og gjentatte ganger har du unnlatt å svare og en gang har du til og med spurt:"hvor får du det fra?". Det er virkelig userriøst, og å hisse seg opp over at du faktisk blir konfrontert med dette tar seg veldig dårlig ut.

Likevell har du enda ikke fått til å svare ja eller nei.

 

At voksne generelt er noe inbilsk søppel osv. synes jeg rett og slett blir userriøst og jeg lurer på hva du bygger dette på. Særlig med tanke på at du utifra profilen din er voksen selv. Voksne har faktisk, som du selv skriver, levd lenger, opplevd barndommen selv, vært gjennom skolesystemet selv og forsørger faktisk barna sine. At de skulle vite litt mer enn Ole på seks om hva som er best for han skulle vell bare mangle? Ville du latt ungen din utforske trafikken alene?

 

Jeg ser gjerne også kilder på at:"Det er jo årevis siden det ble kartlagt at barn er smartere enn foreldrene sine".

Men igjen, tolker jeg deg riktig om jeg tror du mener at ett barn på seks år vet bedre enn sine foreldre hva som er best for det?

 

I ditt neste innlegg ser jeg at du går litt tilbake på det med tvangen og ikke skal tvinge de som absolutt ikke vil på skolen? Du svarer således pørsmålet mitt med å svare på noe annet. Jeg spurte hva man skal gjøre med alle barna som ikke er på skolen, skal de reke gatelangs eller skal man bruke tvang til å ha dem på SFO eller tvinge dem til å bli passet på av foreldrene?

 

 

Jeg registrerer også at du igjen påstår at elever i dag er slemme mot lærere fordi helt andre elever for lenge siden ble mishandlet av helt andre lærere. Det tror jeg faktisk er så langt fra sannheten du kommer og om du tar ett tilfeldig utvalg av "avvikere" fra en klasse kan jeg nesten garantere deg at det ikke vil være grunnen til hvorfor han bråker. Han er antagelig ikke ute etter hevn på læreren fra 1945.

 

I ditt tredje innlegg ser det ut til at du prøver å snu det til at jeg ikke har svart? I såfall håper jeg du vil være så grei å vise meg de spørsmålene du har stilt meg jeg ikke har besvart så vil jeg selvfølgelig svare på disse. Noe annet vill vært direkte userriøst av meg.

 

"Det du skriver om at man ikke kan fungere i demokrati eller samfunn uten skole får du jo et klart svar på når jeg skriver at du ikke kan tvinge noen til å leve i systemet eller ikke."

 

Tolker jeg deg riktig her at du mener de som dropper ut av skolen ikke skal få delta i demokratiet?"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til dere begge to: Når hele klassen minus tre elever enten nynner "mmmmmmmmmmm" eller roper at læreren er en jævla bitch helt samstemt så er det en grunn til det!

 

Noe mer enn at det er mange drittunger uten oppdragelse i klassen? Drittunger som ødelegger skolegangen til andre elever.

Lenke til kommentar

Feil! Det er lærerne og de andre som jobber der som er problemet, ikke elevene!

 

Nei fra det du har fortalt var du problemet. Hvor mange av de andre som var med av egen vilje vites ikke, men barn i den alderen lar seg lett lede. Gratulerer du har ødelagt skolegangen for en god del barn.

 

Nå stiller jeg meg tvilende til hvor mye av det du sier som er fatisk sant og.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar

Lærerne og de andre som jobber der er problemet når elevene utvikler slikt hat mot dem!

 

Dette stemmer.

Men etter at dere har blitt en gjeng med nesten analfabeter som ikke kan være rolig, så får dere plutselig en 100% allright lærer, og dere klarer ikke å være stille eller rolig fordi dere kan ikke oppføre dere.

Da er det plutselig ikke så greit lengere :p

Lenke til kommentar

Du har ikke rett bare fordi du har opplevd den værste tenkelige i norsk skolevesen.

Du har 2 faktorer mot deg:

1. Du mangler empiri over resten av skolevesenet

2. Du argumenterer som dine argumenter er hellige, men nesten alle du argumenterer mot lider også av dette. Hva jeg mener her er at de fleste her har ikke noen argument bak sine påstander, og de argumenterer ikke mot motpartens påstander.

 

Vis du sier: Jeg har opplevd det værste, kan jeg si at jeg har opplevd det beste. Dermed er vi like langt.

La oss heller fokusere på noe mer viktig: Hva skal vi gjøre med de inkompetente lærerne, og hvordan skal organet som hiver ut lærerne fungere?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...