Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Voks opp selv! Jeg har nemmelig opplevd akkurat det der og. Var tre eller fire som var i klasseromett og hørte på læreren mens resten satt ute på gangen og ropte "STREIK" om og om igjen!

 

Er du så dum som du utgir deg for? Vi snakker ikke om ditt spesialtilfelle her. Du spør hva vi ville gjort dersom stort sett hele klassen hadde bestemt seg for å gå i "streik". I mine timer har ikke elevene noen rasjonelle påskudd for å gå i streik, og måtte noen gjøre det er det absolutt ikke min feil. Da får de bare dra seg ut av klasserommet, og om de fortsatt på mirakuløst vis klarer å forstyrre de få gode elevene, så får de dra seg vekk fra skolen.

 

Jeg gir blanke søren i dine spesialtilfeller hvor alle lærere du har møtt på er "helt forjævlige". Jeg er ikke en helt forjævlig lærer, elever kan snakke til meg med fornuft, og jeg lytter på fornuft. Skulle elevene, mot all fornuft, gjøre opprør... Ja, da får de bare ha seg vekk, og vokse opp et annet sted.

Lenke til kommentar

Det er overhodet ikke det jeg sier. (Ser ikke engang ut som at du leser det jeg skriver, men på forhånd har innstillt deg om hvem som har rett, og hvem som har feil. Du utlyser selv akkurat det du påstår at jeg utylser).

 

[..]elever kan snakke til meg med fornuft, og jeg lytter på fornuft.

 

Jeg sier at dersom elevene ikke forsøker å samarbeide med meg, innenfor ganske rimelige grenser, så kan de bare ha seg vekk. Det er såpass autoritær jeg er nødt til å være.

 

Jeg er til og med lovpålagt å være såpass streng. Det er dog veldig mye man kan være fri med innenfor disse rammene.

 

Dersom denne diskusjonen skal fortsette, så må du nok klare å nevne helt spesifikke ting du mener lærere gjør som er gale. Det holder ikke å bare si at "læreren er en bitch".

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Er du så dum som du utgir deg for? Skjønner du ikke at det du presenterer her er nettopp denne "Jeg har rett og alle andre tar feil"-holdningen som ikke holder!?

 

*facepalm*

Du må huske å kopiere hele argumentsmetoden mens du først er i gang, poenget bak å speile et argument er for å vise at det er mangelfult... :(

Saken er at du glemte å ta med argumentet, derfor er det ikke gyldig.

Argument eller emperi == god post

Mangel på dette er dårlig post.

Det er en grunn til at "jeg har rett!, NEI JEG HAR RETT! NEI DU HAR FEIL JEG HAR RETT!" er tilegnet som eksempel på 5-åringer i norskfaget.

Lenke til kommentar

Er du så dum som du utgir deg for? Skjønner du ikke at det du presenterer her er nettopp denne "Jeg har rett og alle andre tar feil"-holdningen som ikke holder!?

 

Det er også dette du står for. Du mener at du har rett, og alle vi andre har feil.

 

Minner meg om en episode jeg og 4 andre gutter hadde med en av de beste lærerene jeg har hatt. Vi fikk nesten samme beskjed. Fy **** jeg savner barneskola!

Endret av Stoddart
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er du så dum som du utgir deg for? Skjønner du ikke at det du presenterer her er nettopp denne "Jeg har rett og alle andre tar feil"-holdningen som ikke holder!?

 

Det er også dette du står for. Etter du mener at du har rett, og alle vi andre har feil.

Minner meg om en episode jeg og 4 andre gutter hadde med en av de beste lærerene jeg har hatt. Vi fikk nesten samme beskjed. Fy **** jeg savner barneskola!

 

For en kul historie!

Lenke til kommentar

Nå er det ikke helt dette som er tema, men siden det ikke finnes andre tråder for diskusjon om skole her bruker jeg denne.

 

Erhm, så du skal få lov å ta opp ting som ikke er temaet i tråden, men ikke vi andre?

 

Men ja, det er forskjell på karaktersetting innenfor samme skole også. Derfor man gjerne har karaktermøter mellom alle lærere innenfor ett fag, og alle setter sin karakter.

Lenke til kommentar

Har vært villig til å diskutere som bare det. Men ikke det samme om og om igjen.

Nå må du nesten slutte å lyve glimti. Du har blitt stilt spørsmål du nekter å svare på og da du ble spurt om du hadde samme prinsipper i forhold til bruk av tvang i fra statens side nektet du å svare og påsto at det var of topic.

 

Jeg ser at du velger å ignorere alle kritiske spørsmål til ditt system og heller droppe innom for å fremme noen synspunkter anngående dagens system for så å rømme når du får svar du kanskje ikke vet hva du skal svare på. Det er fryktelig userriøst

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...