Gå til innhold

Lærerne må tåle å bli spyttet på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fint, folk med fattige foreldre og foreldre som er kjøtthuer vil falle utenfor, høres ut som et suverent system der du er helt avhengig av andres valg for å klare deg på en fornuftig måte. Barna i skolen lider ikke, det er rett og slett sutring å kalle det å lide å gå på skolen, alternativet er å ikke gå på skolen og klare deg vesenlig dårlige i samfunnet.

Nei, du vil ikke være i større grad være avhengig av andres valg for å klare deg på en fornuftig måte.

 

I dag må du sitte stille, være lydig, og oppføre deg ordentlig for å klare deg. I et fritt system vil du ha mange flere muligheter til å oppnå høyere utdannelse, uten å måtte hoppe over alle de hinderene det offentlige føler for å stille opp.

 

Fattige folk utgjør en vesentlig andel av markedet. De får kanskje dårligere lærere, men læremateriellet er så og si gratis, om du kan laste ned amerikanske mattebøker. Private initiativgrupper for bedre læring for grasrota, filantroper osv vil bidra til en revolusjon i læring, og mer mangfold i pedagogisk utdannelse vil skape et sterkere utvelgelsespress, slik at fattige folk med ambisjoner, eller ambisiøse foreldre, vil få masse igjen for kronene sine.

 

Hvis rike vil sende unga på snobbeskole, så værsågod. Kommer alle de beste forskerene fra engelske privatskoler hvor de sitter på ræva og leser om king Lear?

Lenke til kommentar

Di må også lære seg og kunne diskutere med elevene uten å ty til å skade elevene!

 

Dette er vell ikke noe Lærerne generelt må lære seg? Gjennom mine 12/13 år i skolesystemet opplevde jeg aldri en lærer som var fysisk og lærere som ikke klarer å diskutere med elever uten å skade dem hører vell til de absolutte unntakene, ikke vanen?

 

Anngående at du ble sendt til spesialskole så virker ikke det helt urimelig utifra hva du har skrevet tidligere i tråden. Etter min mening burde flere problemelever taes ut av klasserommet og få den oppfølgignen de trenger.

 

Det er jo kjempetrist at voksne mennesker sitter igjen mange år etter grunnskoler og forbanner skolevesenet og alle andre voksne. Flere av de som deltar i denne tråden er jo stjerneeksempler på at man må bli flinkere til å ta tak i problemene i læringsmiljøet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vell ikke noe Lærerne generelt må lære seg? Gjennom mine 12/13 år i skolesystemet opplevde jeg aldri en lærer som var fysisk og lærere som ikke klarer å diskutere med elever uten å skade dem hører vell til de absolutte unntakene, ikke vanen?

 

Jeg la merke til det flere ganger. Dog ikke på meg, men på andre elever. Hadde det vært meg hadde jeg gitt lærerne igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vell ikke noe Lærerne generelt må lære seg? Gjennom mine 12/13 år i skolesystemet opplevde jeg aldri en lærer som var fysisk og lærere som ikke klarer å diskutere med elever uten å skade dem hører vell til de absolutte unntakene, ikke vanen?

 

Jeg la merke til det flere ganger. Dog ikke på meg, men på andre elever. Hadde det vært meg hadde jeg gitt lærerne igjen!

 

Ja jeg hører du sier det og skulle gjerne visst hva slags skole du gikk på. Utifra hva du skriver her virker det som du gikk på en helt horribel skole. Det er jo veldig synd, først og fremst for deg som antagelig har mistet så mye muligheter og kanskje aldri får utnyttet potensialet ditt. Om det var slik at dine lærere jevnlig skadet elevene burde dette vært politiannmeldt for lenge siden.

 

Om du mener at dette er ett problem som gjelder lærere flest og som er vanlig håper jeg du har en kilde eller lignende på dette. I såfall må mye gjøres.

Lenke til kommentar

Vi fortsetter på samme sporet ser jeg. Flertallet har gått på skoler med lærere de har likt, og synes synd på de som ikke har opplevd det.

Så har man de få i "diskusjonen", som ikke har hatt det. Og mener at alle lærere er som de som de selv har opplevd, og går ikke med på at det finnes andre typer.

 

Sånn går det, side etter side. Snart på tide å stenge tråden synes jeg...

 

EDIT: Kom forresten på et par lærere som var, litt utenfor normen hos oss. Han ene var vel... uhm, litt over snittet interessert i oss gutta på 14-15. Det var ikke slåing og slikt som var problemet der. Også var en fransklærer på VGS. Jeg hadde han ikke, men hørte han hadde med seg en pekestokk og slo litt rundt med den. Og sa "I shoot you, oh ye, I kill you" om folk ikke fikk til ting. Var mye klaging på det i starten. Men etter noen uker så var det ingen av elevene hans som aksepterte at vi som ikke hadde han snakket negativt om han. "Det finnes ikke snillere og bedre lærer" sa de.

Hadde bare lærerne jeg hadde vært like faglig sterke som de var hyggelige! Det var et par som kanskje hadde klart seg i barnehage med tanke på kunnskaper...

Hadde en IT-lærer på VGS som satt seg ned og sa "jeg kan ikke noe av dette, og har ikke tid til å lære meg det.". Men, fyren var snill han, vi fikk gå i kantina i timen, høre på musikk, spise og drikke i timen etc. Egentlig litt som enkelte her vil at elevene skal få lov til, så tror nok dere hadde likt han. Til tross for at vi hadde lært mer av kneippbrødet vi spiste.

Lenke til kommentar

Vi fortsetter på samme sporet ser jeg. Flertallet har gått på skoler med lærere de har likt, og synes synd på de som ikke har opplevd det.

Så har man de få i "diskusjonen", som ikke har hatt det. Og mener at alle lærere er som de som de selv har opplevd, og går ikke med på at det finnes andre typer.

 

Sånn går det, side etter side. Snart på tide å stenge tråden synes jeg...

 

EDIT: Kom forresten på et par lærere som var, litt utenfor normen hos oss. Han ene var vel... uhm, litt over snittet interessert i oss gutta på 14-15. Det var ikke slåing og slikt som var problemet der. Også var en fransklærer på VGS. Jeg hadde han ikke, men hørte han hadde med seg en pekestokk og slo litt rundt med den. Og sa "I shoot you, oh ye, I kill you" om folk ikke fikk til ting. Var mye klaging på det i starten. Men etter noen uker så var det ingen av elevene hans som aksepterte at vi som ikke hadde han snakket negativt om han. "Det finnes ikke snillere og bedre lærer" sa de.

Hadde bare lærerne jeg hadde vært like faglig sterke som de var hyggelige! Det var et par som kanskje hadde klart seg i barnehage med tanke på kunnskaper...

Hadde en IT-lærer på VGS som satt seg ned og sa "jeg kan ikke noe av dette, og har ikke tid til å lære meg det.". Men, fyren var snill han, vi fikk gå i kantina i timen, høre på musikk, spise og drikke i timen etc. Egentlig litt som enkelte her vil at elevene skal få lov til, så tror nok dere hadde likt han. Til tross for at vi hadde lært mer av kneippbrødet vi spiste.

 

Problemet med tråden er nok at de som er krassest mot skolevesenet er uintereserte i å diskutere sitt alternativ men heller interesert i å fortelle om hvor glad de er i vold mot lærere og hvor mye de hater systemet. Når disse da nekter å gå inn i en mer omfattende diskusjon rundt deres alternative skole så blir man sittende igjen med "stikk ned lærerne" og "voksne er fæle".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vell ikke noe Lærerne generelt må lære seg? Gjennom mine 12/13 år i skolesystemet opplevde jeg aldri en lærer som var fysisk og lærere som ikke klarer å diskutere med elever uten å skade dem hører vell til de absolutte unntakene, ikke vanen?

 

Jeg la merke til det flere ganger. Dog ikke på meg, men på andre elever. Hadde det vært meg hadde jeg gitt lærerne igjen!

 

Du må være ganske ignorant for å tro at problemet ligger hos lærere og ikke mennesker. Her påstår du jo gang på gang at lærere generelt er mer maktmisbrukere enn andre mennesker, og det stemmer simpelthen ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, så med logikken som blir presentert av enkelte her, så er det bare rett og rimelig om barna spytter på, slår eller stikker ned foreldrene sine. Barn kan ikke velge foreldre. Barn må få gjøre nøyaktig hva de vil hele tiden, ellers kan foreldre bare vente seg. Dette er straffen for at foreldre i gamle dager slo barna sine. Man får være uten barn om man ikke liker dette.

 

Eller hva?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...