Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Hei, har lest litt i tråden men var lei av alt apple vs all hva er best praten. så velger å spør:)

 

Problemet er at hun har ALLTID sagt at hun ikke kan fordra "trykk" skjermer når det kommer til mobil, men dette er vel ikke helt det samme. ho klager over at en del ting er "vanskelig" på en vanlig pc og den bærbare jeg kjøpte til henne bruker hun nesten ikke for den var for liten og gikk ALLTID tom for strøm (7-8" nett pc).

Hun bruker pc'en til å surfe, blogge, høre på musikk (spotify), betale regninger og facebook.

 

Har noen spm:

*Hvor stor plass tar os'et (altså hvor mye av de 16Gb plass kan vi forbrukere bruke)?

* Hvor mye plass tregs egentlig til hennes bruk (forklart ovenfor) (vil at ho skal få plass til en del bilder, spill og små apps)

* hørt rykter om at sparebank 1 har kommet med iphone app, stemmer dette og kan denne brukest til ipad? dette hadde vært veldig fint for ho, vist ikke kan hun no ikke sjekke banken på ipaden.

*Noen som har en ipad som var/er negativ til touch screens og har blitt frelst?

*Kan en Ipad jail breakest? vist jeg mange som gjør det?

*Kan hun multitaske, bruke f.eks spotify menst hun blogger/facebook?

*finnest det noen tillegs utstyr som er bra for needed (f.eks noe som kan få bilder fra kamera til padden uten blå tan eller annen knotete løsning)

 

 

til slutt, er en Ipad wifi 16Gb verdt ca 3300 kr? 

 

Takker for svar.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Hvor stor plass tar os'et (altså hvor mye av de 16Gb plass kan vi forbrukere bruke)?

Jeg har 32 gb, og det står capacity: 29 gb, så det tar vel 3 gb.

 

* Hvor mye plass tregs egentlig til hennes bruk (forklart ovenfor) (vil at ho skal få plass til en del bilder, spill og små apps)

16 gb holder sikkert, men jeg ville vurdert 32 uansett.

 

* hørt rykter om at sparebank 1 har kommet med iphone app, stemmer dette og kan denne brukest til ipad? dette hadde vært veldig fint for ho, vist ikke kan hun no ikke sjekke banken på ipaden.

Det stemmer. Det kan kjøres på iPaden uten problemer.

 

*Noen som har en ipad som var/er negativ til touch screens og har blitt frelst?

Touchskjermen på iPaden er i en klasse for seg. Helt annen opplevelse enn iPhonen fks.

 

*Kan en Ipad jail breakest? vist jeg mange som gjør det?

Ja, det første jeg gjorde når jeg fikk min iPad var å jailbreake den. Var et klikk med musa og ca. 30 sekund med boot-up på iPaden, så var det gjort.

 

*Kan hun multitaske, bruke f.eks spotify menst hun blogger/facebook?

Nei, ikke før 4.0 kommer. Inntil da må den jailbreakes, og innstallere Bakgrounder, som dog er litt ustabilt innimellom, men har fungert greit hos meg.

 

*finnest det noen tillegs utstyr som er bra for needed (f.eks noe som kan få bilder fra kamera til padden uten blå tan eller annen knotete løsning)

Apple selger "Connection kit" med USB og SD connectors.

 

til slutt, er en Ipad wifi 16Gb verdt ca 3300 kr?

Absolutt, men ville vurdert å gå opp til 32 gb.

Lenke til kommentar

takker for godt svar. Til fruens bruk tror jeg 13Gb holder. Tror ikke hun kommer til å ha mer enn 1-3 filmer der inne maks og får vel mye apps, bøker og spill for enn 10 Gb.

 

Tror ikke jeg har råd til 32Gb siden jeg skal kjøpe iphone til meg selv. noen som vet når 4.0 kommer? da kan hun vel også skifte bakgruns bilde. tror ikke hun trenger det JB innebærer. men må nokk bestille en usb connector til ho i samme sleng. Blir vel noe klaging vist hun ikke får bildene over :s men trenger vel ikke både usb connector og SD?

 

 

Lenke til kommentar

takker for godt svar. Til fruens bruk tror jeg 13Gb holder. Tror ikke hun kommer til å ha mer enn 1-3 filmer der inne maks og får vel mye apps, bøker og spill for enn 10 Gb.

 

Tror ikke jeg har råd til 32Gb siden jeg skal kjøpe iphone til meg selv. noen som vet når 4.0 kommer? da kan hun vel også skifte bakgruns bilde. tror ikke hun trenger det JB innebærer. men må nokk bestille en usb connector til ho i samme sleng. Blir vel noe klaging vist hun ikke får bildene over :s men trenger vel ikke både usb connector og SD?

 

hu kan skifte bakgrunnsbilde på ipaden nå uten 4.0 på ipad;) men 4.0 kommer ikke før høsten

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor man kjøper windows 7 når windows 8 og 9 er så mye bedre

Hvordan vet du at Windows 8 og 9 er så mye bedre?

Windows 8 er langt fra ferdigutviklet, og Windows 9 har jeg ikke hørt noe om engang.

 

Så, vi får nå se hvordan de nye versjonene blir, sansynligvis blir dem bedre en Windows 7, men bare og vente å se :)

Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor man kjøper windows 7 når windows 8 og 9 er så mye bedre

Hvordan vet du at Windows 8 og 9 er så mye bedre?

Windows 8 er langt fra ferdigutviklet, og Windows 9 har jeg ikke hørt noe om engang.

 

Så, vi får nå se hvordan de nye versjonene blir, sansynligvis blir dem bedre en Windows 7, men bare og vente å se :)

 

Vi vet like lite om "iPad 3GS".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...