Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

hepp!

 

Jeg har en 4 dager gammel ipad 16 gb Wifi, med norsk plugg, dock og orginal case?

 

Ikke en skramme/ripe på den, og all orginal embalasje i god behold.

 

Noen som kan vet hvor mye jeg bør ta eller kan få for den? sånn ca?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan kjøpe apps med den norske kontoen men det vil være større utvalg i UK og US.

 

Jeg fikk min iPad for en drøy uke siden og er veldig fornøyd. Er ikke hjemme og har ikke laptop så dette er den eneste tingen jeg har til å surfe med. Funker bra. Bare noen enkelte sider jeg ønsker jeg hadde laptop til.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

PIGG AV STYGGE TROLL!

 

Ingen 3gs modell er lansert! ergo er det ingen ipad som er raskere

Fælt så hårsåre folk er her, da?

 

Hvis man ser på alle de nye produkt-kategoriene Apple har lansert - la oss holde oss til de 10 siste årene, f.eks. - så er det ikke tvil om at 2. generasjons utgave av produktet har vært vesentlig bedre enn 1. generasjon. (Apple er vel av de bedre når det gjelder å raskt forbedre et produkt i optimal retning.) Tenk på iPod (den med harddisk), iPod nano (flashbasert), iPhone, de har alle raskt kommet i nyere og bedre utgaver.

 

Når Steve Jobs presenterer en ny utgave av et produkt, så fremhever han jo nettopp hva som er de store fordelene med den nye utgaven, uten alltid å direkte sammenligne med den gamle - men det er jo implisitt det han gjør. (iPhone 4 ble i så måte mer entydig sammenlignet med iPhone 3GS enn det som har vært vanlig.)

 

Så det å anbefale noen å vente til den neste iPad'en kommer - hvis de ikke bare MÅ ha iPad nå, da - det trenger ikke være et så dårlig råd når alt kommer til alt. Hvis du kjøper en iPad i år bør du forberede deg på at du om et års tid vil sitte der med en "utdatert" modell. Noen vil si at det er det verdt, mens andre vil mene at det er det ikke. Det kan da ikke være nødvendig å gå i fistel om noen påpeker dette?

Lenke til kommentar

PIGG AV STYGGE TROLL!

 

Ingen 3gs modell er lansert! ergo er det ingen ipad som er raskere

Fælt så hårsåre folk er her, da?

 

Hvis man ser på alle de nye produkt-kategoriene Apple har lansert - la oss holde oss til de 10 siste årene, f.eks. - så er det ikke tvil om at 2. generasjons utgave av produktet har vært vesentlig bedre enn 1. generasjon. (Apple er vel av de bedre når det gjelder å raskt forbedre et produkt i optimal retning.) Tenk på iPod (den med harddisk), iPod nano (flashbasert), iPhone, de har alle raskt kommet i nyere og bedre utgaver.

 

Når Steve Jobs presenterer en ny utgave av et produkt, så fremhever han jo nettopp hva som er de store fordelene med den nye utgaven, uten alltid å direkte sammenligne med den gamle - men det er jo implisitt det han gjør. (iPhone 4 ble i så måte mer entydig sammenlignet med iPhone 3GS enn det som har vært vanlig.)

 

Så det å anbefale noen å vente til den neste iPad'en kommer - hvis de ikke bare MÅ ha iPad nå, da - det trenger ikke være et så dårlig råd når alt kommer til alt. Hvis du kjøper en iPad i år bør du forberede deg på at du om et års tid vil sitte der med en "utdatert" modell. Noen vil si at det er det verdt, mens andre vil mene at det er det ikke. Det kan da ikke være nødvendig å gå i fistel om noen påpeker dette?

Heh, men hva om du til neste sommer ikke trenger en iPad AKKURAT DA? Det kommer jo en ny en sommeren om 2 år, og om 3 år og 4 år. Og da om hvis du kjøper om 3 år så sitter du der med en "utdatert" modell året etter.

Er ikke vits i å spekulere i noe 3GS når 3G nettopp har kommet. Det var ikke akkurat et velargumentert innlegg. Synes alle har full rett til å reagere på sånt. Det burde vært lov å dele ut minuspoeng.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...