Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

og hvor ofte er en gjennomsnitting bruker på andre filmsider en youtube? jeg savner ikke flash på min iphone i det hele tatt. eler kanskje 1 gang i mnd på vg.no men ellers ikke. er ikke stort problem og det er vist 2 millioner ipad brukere som er enig

 

vg.no sin iPhone-side spiller VGTV fint det. De konverterer alt det de legger ut nå (som meg bekjent iaff).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter to dager har jeg fortsatt ikke hatt bruk for flash. Sider som YouTube, Vimeo, Break.com, CollegeHumor (må bruke mobilversjon, men dog.) har egne HTML5-spillere som spiller av filmer uten problem. Når det gjelder flash-spill, så vil du ikke spille det på en touchskjerm uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker vel daglig andre sider en youtube.

Og jeg kan være enig i at noen av de andre sidene benytter seg av HTML5 og <video>, men jeg tror det tar en GOD stund til de fleste går bort i fra flash.

Jeg ville ihvertfal ikke la iPaden min ligge på hylla i et års tid frem til sidene begynte med HTML5, standarden er jo ikke ferdig engang.

Lenke til kommentar

Er kun de norske sidene som DB og VGTV jeg har hatt problemer med så langt. Skjønner virkelig ikke maset om flash.

Det er fordi det er menneskelig å forsvare egne eiendeler.

En med svak bilmotor sier: Hva skal man med så stor motor, fartsgrensene er da ikke så høye her til lands.

En med dårlig Wii sier: Hva skal man med så god grafikk da, det eneste som betyr noe er gameplay.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Er kun de norske sidene som DB og VGTV jeg har hatt problemer med så langt. Skjønner virkelig ikke maset om flash.

Det er fordi det er menneskelig å forsvare egne eiendeler.

En med svak bilmotor sier: Hva skal man med så stor motor, fartsgrensene er da ikke så høye her til lands.

En med dårlig Wii sier: Hva skal man med så god grafikk da, det eneste som betyr noe er gameplay.

 

Haha det er sant! Men så har det noe med behovet til hver enkel.

Om du kun trenger denne å se på par filmer, surfe og skrive mail håndtere bilder osv i tillegg til Touch grensesnitt så mener jeg at iPad er et helt greit verktøy. Personlig har jeg hatt min par dager og har merket at jeg mangler en del innhold på selve websider, men så finnes det da apps til så masse at det ikke ser ut til å være noe problem.

Eneste jeg synes er dumt når Apple markedsførte dette i første reklamet så sier han " I don't need to change myself to fit it, IT fits me" er litt å ta i når folk med mye kontakt med flash, skal ta i bruk dette produktet.

Lenke til kommentar

Selv om man ikke er avhengig av flash så synes eg slagordet er en god bløff. Hverken iPad eller Apple er kjent for å være tilpassingsvennlig, så de aller fleste må til en viss grad tilpass seg. Men, sånn er det med markedsføring :)

 

Apple er forsåvidt ikke unik, men eg vil påstå at de er av den mer ekstreme typen.

Lenke til kommentar

Selv om man ikke er avhengig av flash så synes eg slagordet er en god bløff. Hverken iPad eller Apple er kjent for å være tilpassingsvennlig, så de aller fleste må til en viss grad tilpass seg. Men, sånn er det med markedsføring :)

 

Apple er forsåvidt ikke unik, men eg vil påstå at de er av den mer ekstreme typen.

 

Er i grunn enig med deg, for husker min første mac, var litt styr å tilpasse seg etter par års bruk med windows, men så er ikke mac's skapt for alle sammen da, personlig så mener jeg at en mac passer mer til en designer/redigerer filmer osv. Også har man Apple fanboiiis ... xD

Lenke til kommentar

Joda, vi kan jo ta diskusjonen rundt fanbois :p

 

Men, for min del trenger ikke Apple være så tilpassningsvennlige. Kan godt kun være et fargetema for min del. Som kjøper/bruker så må man være bevisst nok til å undersøke hva man kjøper, og trivest man med Apple/iMac/iPad/iPod/iPhone, så gjør det meg ingenting. Men det blir feil å markedsføre seg med en setning som sier at man ikke trenger å tilpasse seg iPad, siden den tilpasser seg deg. Som er feil.

 

Personlig har eg en iPod Touch, og visste hva eg gikk til når eg kjøpte den. Forholdet mitt til den er litt hat og litt elsk, og eg bruker den i ny og ne. Men på den måten vet eg også hva iPhone/iPad går i, og vet med meg selv at eg ikke hadde kunnet brukt den til de gjøremålene eg evnt hadde ville brukt den til.

 

En på jobb fikk sin iPad her om dagen. Dingsen i seg selv er av god Apple kvalitet(føler eg) og veldig pen å se til. Ellers virket den som en forvokst iPhone/iPod med mye større areal for fingeravtrykk :) Eieren virket dog veldig fornøyd frem til det punktet at vi måtte sperre den ute i fra det trådløse nettverket. Da hadde nemlig brukeren satt i gang et titalls nedlastinger og streaminger. Som i sin tur knelte det trådløse nettet. :)

Lenke til kommentar

Til dere som har ipad: Når bruker dere ipaden? Jeg ser ikke helt vitsen med å sitte hjemme å se film på den f.eks.. Tar dere den alltid med ut når dere sitter i bil og buss?

 

Jeg bruker min iPad hver eneste dag (skriver fra den nå). Jeg bruker den på frokostbordet for å oppdatere meg, jeg bruker den på skoledager når jeg ikke orker å drasse med meg bærbaren, bruker den mens jeg lager middag, bruker den hver kveld i senga når jeg oppdaterer meg på de seneste youtube videoene, bruker den som iPod på hytta og den brukes til videoer når jeg er på hytta eller ute og reiser. For meg er denne hvertfall genial :) batteritiden er også elsk!

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

og hvor ofte er en gjennomsnitting bruker på andre filmsider en youtube? jeg savner ikke flash på min iphone i det hele tatt. eler kanskje 1 gang i mnd på vg.no men ellers ikke. er ikke stort problem og det er vist 2 millioner ipad brukere som er enig

Det er feil. Apple har solgt over 2 million iPads. Det betyr ikke at 2 millioner brukere er fornøyd. Missvisende bruk av statistikk? :)

 

Det finnes brukere som ikke bruker Flash(enten kun på iPad'en eller totalt sett), det finnes brukere som har akseptert at Flash ikke er på iPad, det finnes brukere som ikke liker at Flash ikke fungerer på iPad og det finnes brukere som ganske enkelt har solgt iPad'en videre.

 

100% av kjøperene av et produkt er ikke nødvendigvis fornøyd :)

Men det viser seg at hvertfall iPhone 3GS-brukerne ikke bryr seg ettersom de gruser ALLE produkter i Norge. De slo poengrekorden til skandiabanken som var på 105 med sine 111 poeng. Det er et lite tankekors med tanke på manglende multitasking og flash f.eks.

 

Ingen er misfornøyde med iPhone - amobil.no

 

Til dere som har ipad: Når bruker dere ipaden? Jeg ser ikke helt vitsen med å sitte hjemme å se film på den f.eks.. Tar dere den alltid med ut når dere sitter i bil og buss?

Det er ikke det som er bruksområdet for meg. Jeg bruker iPhonen i bil og buss. Jeg bruker den daglig til å prate på MSN, surfe på nettet og sjekke youtube. Jeg skriver bloggpostene mine via

. Jeg spiller litt Angry Birds HD når jeg kjeder meg. Jeg bruker den som elev til skolearbeid inne på blackboard. Jeg lager framføringene mine(eller hvertfall viser de, hender jeg lager de med macen) med Keynote. Jeg bruker OliveTree BibleReader som norsk bibel og notatskriving mens jeg leser og den synker automatisk med Evernote som jeg bruker som notatprogram på skole og ellers. Jeg bruker Bento som databaseverktøy hvor jeg har oversikt over alle filmene mine, alle kundene mine, medlemsliste i en organisasjon/klubb jeg driver, fører budsjett og regnskap, loggfører produkter jeg har solgt og prosjekter jeg driver og diverse andre ting. I tillegg har jeg tilgang på noen iPhone apps: GymGoal(logger og planlegger trening), NextEpisode(holder styr på hvilke episoder jeg har sett av de utallige TV-seriene jeg følger med på), aksjer, spotify, facebook, eBay, PayPal, Dive Log osv osv.

 

Så gleder jeg meg til flere iPad apps jeg vet er på vei. Jeg kan nevne OmniFocus som er en GTD-app(Getting Things Done).

 

De aller fleste av disse applikasjonene er også synkronisert mellomg PC, mobil og iPad.

 

Ble mye opplisting her. Rett og slett for å vise et poeng. LIVET mitt ligger på disse maskinene. På iPad kan jeg stort sett nesten gjøre like mye som på PC-en, men jeg kan gjøre det på bussen, på jobb, på skolen eller i sofaen. Den erstatter på INGEN måte PCen min, men den gjør alt som var for tungvint å gjøre på iPhonen mye lettere og den gjør mye MER enn iPhonen.

 

 

Get it?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Men det viser seg at hvertfall iPhone 3GS-brukerne ikke bryr seg ettersom de gruser ALLE produkter i Norge.

For å kunne komme med en slik uttalelse så bør man på forhånd fastsette kriteriene. Ellers blir det bare oppgulp. Eg finner flere telefoner på det norske markedet som eg mener er bedre en iPhone.

 

De slo poengrekorden til skandiabanken som var på 105 med sine 111 poeng. Det er et lite tankekors med tanke på manglende multitasking og flash f.eks.

Skandiabanken? Har du lest artikkelen du selv linket til? Eg mener det blir håpløst å sammenligne poengsummen en nettbank har fått vs en mobil. Artikkelen du så galant linket til viser hvor fornøyde brukere er med det de har, ikke nødvendigvis hvor god produkt A er i forhold til produkt B. Og eg håper da inderlig at 100% av de som beholder iPhonen sin faktisk er fornøyd. Noe annet ville bare vært tåpelig.

Lenke til kommentar
Men det viser seg at hvertfall iPhone 3GS-brukerne ikke bryr seg ettersom de gruser ALLE produkter i Norge.

For å kunne komme med en slik uttalelse så bør man på forhånd fastsette kriteriene. Ellers blir det bare oppgulp. Eg finner flere telefoner på det norske markedet som eg mener er bedre en iPhone.

 

De slo poengrekorden til skandiabanken som var på 105 med sine 111 poeng. Det er et lite tankekors med tanke på manglende multitasking og flash f.eks.

Skandiabanken? Har du lest artikkelen du selv linket til? Eg mener det blir håpløst å sammenligne poengsummen en nettbank har fått vs en mobil. Artikkelen du så galant linket til viser hvor fornøyde brukere er med det de har, ikke nødvendigvis hvor god produkt A er i forhold til produkt B. Og eg håper da inderlig at 100% av de som beholder iPhonen sin faktisk er fornøyd. Noe annet ville bare vært tåpelig.

Har du lest artikkelen du selv linket til? iPhone har de mest fornøyde kundene. Lev med det!

 

Det hjelpe forresten ikke at du liker andre telefoner bedre, iPhone har de mest fornøyde kundene uansett.

Lenke til kommentar
Har du lest artikkelen du selv linket til? iPhone har de mest fornøyde kundene. Lev med det!

 

Det hjelpe forresten ikke at du liker andre telefoner bedre, iPhone har de mest fornøyde kundene uansett.

Eg har overhode ingen problem med at 100% av iPhone brukerene er fornøyd, men eg godtar ikke påstanden om iPhone er den beste telefonen på markedet ubegrunnet. Hva er den best i forhold til? Tilpassing? Byggekvalitet? Salgstall? Reklamasjonssaker? Funksjoner? Bedriftstilpassing? E-post? Bedriftspolicy?

 

Som sagt, flott at de som har kjøpt og beholder iPhonen sin er fornøyd. Det har eg ingen problem med.

Lenke til kommentar

En på jobb fikk sin iPad her om dagen. Dingsen i seg selv er av god Apple kvalitet(føler eg) og veldig pen å se til. Ellers virket den som en forvokst iPhone/iPod med mye større areal for fingeravtrykk :) Eieren virket dog veldig fornøyd frem til det punktet at vi måtte sperre den ute i fra det trådløse nettverket. Da hadde nemlig brukeren satt i gang et titalls nedlastinger og streaminger. Som i sin tur knelte det trådløse nettet. :)

Da vil jeg si det er på tide å oppgradere nettverket, for så stor belastning er ikke en iPad, samme hvor mye man setter i gang med. Høres heller ut som et lite kompetent admin-team...

Lenke til kommentar

En på jobb fikk sin iPad her om dagen. Dingsen i seg selv er av god Apple kvalitet(føler eg) og veldig pen å se til. Ellers virket den som en forvokst iPhone/iPod med mye større areal for fingeravtrykk :) Eieren virket dog veldig fornøyd frem til det punktet at vi måtte sperre den ute i fra det trådløse nettverket. Da hadde nemlig brukeren satt i gang et titalls nedlastinger og streaminger. Som i sin tur knelte det trådløse nettet. :)

Da vil jeg si det er på tide å oppgradere nettverket, for så stor belastning er ikke en iPad, samme hvor mye man setter i gang med. Høres heller ut som et lite kompetent admin-team...

Jeg vet at iPad bare laster ned én app om gangen da... Jeg kunne lett bare satt på en torrent så tipper jeg jeg hadde tidoblet trafikken iPaden brukte der :p

Lenke til kommentar
Har du lest artikkelen du selv linket til? iPhone har de mest fornøyde kundene. Lev med det!

 

Det hjelpe forresten ikke at du liker andre telefoner bedre, iPhone har de mest fornøyde kundene uansett.

Eg har overhode ingen problem med at 100% av iPhone brukerene er fornøyd, men eg godtar ikke påstanden om iPhone er den beste telefonen på markedet ubegrunnet. Hva er den best i forhold til? Tilpassing? Byggekvalitet? Salgstall? Reklamasjonssaker? Funksjoner? Bedriftstilpassing? E-post? Bedriftspolicy?

 

Som sagt, flott at de som har kjøpt og beholder iPhonen sin er fornøyd. Det har eg ingen problem med.

Den er best i forhold til hva kundene vil ha? Du sier at noe annet enn 100% fornøyd ville vært tåpelig. Hva er det slags rar påstand? Hvorfor havner HTC, Nokia og de andre så langt nede da? Hvordan forklarer du så dårlig score til sammenligning?

 

Vi sier ikke at det er den beste telefonen, men det burde si noe når iPhone er det produktet i Norge flest er fornøyd med. Jeg skjønner ikke helt hvordan de skulle fått det til med f.eks. veldig dårlig byggekvalitet, masse reklamasjonssaker, dårlige funksjoner osv osv. Da hadde ikke så og si alle vært fornøyde :)

Lenke til kommentar
Da vil jeg si det er på tide å oppgradere nettverket, for så stor belastning er ikke en iPad, samme hvor mye man setter i gang med. Høres heller ut som et lite kompetent admin-team...

Nettverket var et lite gjestenett som langt i fra var dimensjonert for den typen bruk, og teknisk sett var ikke nettverket et problem men at iPaden brukte 2MB som var totalt tilgjengelig linjekapasitet. Naturligvis finnes det tekniske løsninger som kunne vært en fordel, men faktumet er at dette har aldri vært et problem nå, og ville sikkert ikke blitt det hadde det ikke vært for iPad'en.

 

Den er best i forhold til hva kundene vil ha?

Hvilke kunder? Du generaliserer jo og sier at alle har samme behovet :)

 

Du sier at noe annet enn 100% fornøyd ville vært tåpelig. Hva er det slags rar påstand? Hvorfor havner HTC, Nokia og de andre så langt nede da? Hvordan forklarer du så dårlig score til sammenligning?

Grunnen til at eg påstår at det er tåpelig er at de aller færreste vil beholde en telefon de ikke er fornøyd med.

 

Vi sier ikke at det er den beste telefonen, men det burde si noe når iPhone er det produktet i Norge flest er fornøyd med.

Men, siden telefonen også koster såpass mye mer enn alle de andre tilsvarende telefoner så er også sannsynligheten stor for at de kundene så faktisk kjøper den har gjort det veldig bevisst. Og da er det rart om de blir misfornøyd.

 

Husk at statistikk(også undersøkelser) oftest er vinklet på konkret måte til fordel/ulempe for en spesifik sak/side. Og selv om det ikke er gjort med vilje så vil det blir sånn da det er vanskelig å få en god undersøkelse som får frem alle sidene rettferdig.

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan de skulle fått det til med f.eks. veldig dårlig byggekvalitet, masse reklamasjonssaker, dårlige funksjoner osv osv. Da hadde ikke så og si alle vært fornøyde :)

Dette har eg aldri sagt. Byggekvalitet, reklamasjon, funksjoner osv var eksempler på kriterier for å vurdere om det er en god telefon. Adjektivene du har lagt til er dine egne.

Lenke til kommentar

Grunnen til at eg påstår at det er tåpelig er at de aller færreste vil beholde en telefon de ikke er fornøyd med.

Hva med de som har Nokia, HTC, Samsung, Palm eller andre telefoner som ikke gjør det bra på slike målinger? Er de tåpelige hele bunten?

 

(Jeg vil være tilbøyelig til å mene ja, men det er en annen sak ...)

Lenke til kommentar
Hva med de som har Nokia, HTC, Samsung, Palm eller andre telefoner som ikke gjør det bra på slike målinger? Er de tåpelige hele bunten?

 

(Jeg vil være tilbøyelig til å mene ja, men det er en annen sak ...)

Eg utelukker ikke at de telefonene de har er dårlige, og dermed er misfornøyd. Men det betyr ikke;

a) at iPhone vil være et naturlig bedre produkt

b) at de ikke har tenkt å bytte telefon raskt

 

Om de derimot er misfornøyd med telefonen og til tross for det beholder den, så er det tåpelig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...