Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple sin case har fått veldig dårlig kritikk så vil anbefale deg om å holde deg unna og finne noe annet.

Apple sin case er helt fantastisk! Har prøvd flere andre, men endte opp med å bruke den originale fra Apple. Savner bare camera connection kit :/

 

Noe som kan kjøpes på er jo Clamcase en blanding av stand, case og tastatur :D Jeg regner med at kommer til å kjøpe meg dette etterhvert som tiden går.

Vet ikke hva dere andre foretrekker, men iPadens største styrke er at den er så lett og liten å ta med. Hvorfor prakke på den en monstercase som gjøre den godt og vel dobbelt så tykk og mye tyngre. Det er mye av grunnen til at jeg kjøpte Apple sin egen. Apple vet å holde det simpelt og pent. Bare se på Apple sine bumpers f.eks. Jeg har aldri kunnet tenke meg å pakke iPhonen min inn i de silikongreiene over hele greia, men bumpersene er små og praktiske nok til at jeg vil prøve de :)

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Vil du ha ALT tilbehøret? :blink:

 

Apple sin case har fått veldig dårlig kritikk så vil anbefale deg om å holde deg unna og finne noe annet.

 

Jeg har prøvd et par tredjepart sleeves, men kommer til at Apple sin er den beste i 90 % av mine bruksområder.

 

Det eneste negative med den er at den ser lurvete ut allerede i det du pakker den ut av plasten. Den trekker til seg smuss og merker som en magnet. Muligheten til å bruke den som stand i alle himmelens retninger, god beskyttelse og svært liten vekt og størrelsesøkning gjør den til en vinner.

 

Det finnes sikkert bedre ting, men til $30 så er dette definitivt en vinner.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Etter mine bereininger så skal dette være riktig, ettersom jeg har forstått det. bestiller nok selv fra USA om jeg skal ha. Beklager alle dere selgere på finn.no!Jeg vet oppstillingen ble litt rar men den ble som den ble.

 

Mvh Edvard

 

Tror du har glemt US Sales tax her. Litt avhengig av hvilken stat du kjøper det i så kommer det alt fra 4 til 8.25 % moms på kjøpet i USA. (Se her for komplett liste.)

 

-KJ

 

EDIT: I tillegg så tror jeg ikke du får kjøpt norsk layout på tastaturet i USA, så tror nok det lønner seg å stikke innom Eplehuset og kjøpe dette her hjemme.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Det er ikke et speseielt tastatur, det er Apples standard wireless tastatur. Det samme som selges med stasjonære Macs.

De har et spesielt iPad-tastatur. http://3.bp.blogspot.com/_vwuLjslQGek/S7YZaM2eR5I/AAAAAAAAH54/UWIK04x3Bjc/s1600/Apple+iPad+Keyboard+Dock.jpg

 

Hvis du ser i linken ser du at der det vanligvis er lagt inn F-taster på vanlige tastatur er det ikoner for spesielle iPad-funksjoner som søk, iPod osv.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Ja, kansje glemte noen prosenter her å der men.. men håper dere ser poenget. de er billigere å kjøpe selv fra USA enn å kjøpe fra finn.no eller noe lignende. Jeg la ved alt det utstyret rett å slett for at det passer til mitt bruk, men vis jeg finner ut at jeg ikke vil ha det så selger jeg det jo bare(uåpnet selvsagt).

 

Vet dere om sjangsene for å bli stanset i toll er stor? Kjenner 2 stykker som slapp unna toll, de bestillte hver for seg.

 

EDIT: I tillegg så tror jeg ikke du får kjøpt norsk layout på tastaturet i USA, så tror nok det lønner seg å stikke innom Eplehuset og kjøpe dette her hjemme.

 

Det med tastaturet har jeg ikke tenkt på, men hvis det er norsk layout på tastaturet kommer det da ÆØÅ opp på sjærmen hvis jeg trykker på ÆØÅ på tastaturet?

Lenke til kommentar

Jeg vil regne med du kan få norsk tastatur fra og med høsten hvertfall når iOS 4 kommer til iPad. Men foreløpig ligger ikke det norske skjermtastaturet inne hvertfall... Usikker på tilkoblet BT-tastatur.

 

Sjansene for å bli stoppet i tollen er det umulig å vite noe om. Hvis han du kjøper av merker pakken med faktisk verdi så får du garantert regning på dette. Merker han ikke noe verdi kan du enten være heldig eller uheldig. Samme med om du merker verdi under 200 kroner. Noen ganger sjekker de, noen ganger ikke. Selv fikk jeg tilsendt 2 stk i en pakke som var merket med verdi på 60 dollar. Fikk beskjed om å betale 230 kroner, så da var jeg fornøyd. 200 kroner brydde meg ikke så mye når totalprisen var 12 000.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Men når du går ut over tollverdi så beregnes moms av totalen. (Les mer hos toll.no)

 

Varer fra 200 kroner må fortolles

Varer som til sammen koster fra og med 200 kroner må fortolles. Toll og avgifter beregnes ut ifra summen av:

 

varens verdi

fraktkostnader for sending av varen

eventuelle forsikringskostnader for sendingen

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Er det ikke 25% av totalverdien inkl. frakt?`

Er faktisk ganske sikker på at det er uten frakt. Tollreglene er iallefall slik at 200-kronersgrensa regnes ut fra varens verdi uten frakt. Eksemplet toll.no oppgir er at en DVD som koster 199,- kr + 40,- kr frakt, vil være toll- og momsfri.

 

 

Ok, men var det en privat person som sendte til deg eller gjorde du det via et selskap? hvilket selskap i såfall? Lurer på om jeg skal få han der slektningen min til å sende til jet carrier så sender de til norge, eller blir dette bare tungvint? Jet Carrier, prøver de å gjøre så vi slipper å betale moms og toll eller skriver de ekte verdi på pakken(får håpe dere forstår hva jeg mener).

 

Bør jeg bestille flere enn en iPad eller noen andre apple produkter som jeg da eventuelt kan selge i norge? Lønner det seg?

Endret av ebele
Lenke til kommentar

Ok, men var det en privat person som sendte til deg eller gjorde du det via et selskap? hvilket selskap i såfall? Lurer på om jeg skal få han der slektningen min til å sende til jet carrier så sender de til norge, eller blir dette bare tungvint? Jet Carrier, prøver de å gjøre så vi slipper å betale moms og toll eller skriver de ekte verdi på pakken(får håpe dere forstår hva jeg mener).

 

Bør jeg bestille flere enn en iPad eller noen andre apple produkter som jeg da eventuelt kan selge i norge? Lønner det seg?

Jeg bestilte av en dude på eBay. Kan gi deg kontaktinfo i en PM hvis du vil. Det blir veldig tungvint. Jetcarrier prøver ikke å unngå toll, de er et seriøst selskap og må ikke få på seg i tollvesenet at de lurer unna pakker. Virker veldig tungvint å gjøre det sånn, ja. Da kan du like greit bare bestille fra Apple.com selv og få den levert til jetcarrier-adressen.

 

Jeg bestilte 2 stk for samlet pris på 12 000, solgte den ene for 9, så jeg endte opp med en 64GB 3G for 3000 kroner. Så, ja, det kan være lurt, men du kan også gå på en aldri så liten smell. Så det er en risk å ta, du må nesten bare sjekke ut finn.no og vurdere selv om det er verdt risken.

Lenke til kommentar

USA (uten moms og toll):

-iPad WIFI+3G 64GB........5171kr

-iPad Case................243kr

-iPad Docking.............180kr

-iPad Camera Connection...180kr

-iPad Doc. Con. VGA.......180kr

-iPad Trådløst Keyboard...430kr

_______________________________

Totalt...................6384kr + frakt

 

 

 

USA (med moms og toll):

-iPad WIFI+3G 64GB........5171kr

-iPad Case................243kr

-iPad Docking.............180kr

-iPad Camera Connection...180kr

-iPad Doc. Con. VGA.......180kr

-iPad Trådløst Keyboard...430kr

-Moms og toll............1716kr

_______________________________

Totalt...................8100kr + frakt

 

 

 

Norge (Billigst på finn.no):

-iPad WIFI+3G 64GB.......8000kr

-iPad Case................650kr

-iPad Docking.............499kr

-iPad Camera Connection...700kr

-iPad Doc. Con. VGA.......499kr

-iPad Trådløst Keyboard...400kr

-Strømadapter.............100kr

_______________________________

Totalt..................10848kr + frakt

 

 

 

Etter mine bereininger så skal dette være riktig, ettersom jeg har forstått det. bestiller nok selv fra USA om jeg skal ha. Beklager alle dere selgere på finn.no!Jeg vet oppstillingen ble litt rar men den ble som den ble.

 

Mvh Edvard

 

Har du husket at posten tar litt for å tolle det også? Husker jeg kjøpte en jakke for en tid tilbake. Og den tok de 500 kr for å tolle. Og jeg tror forenkling av tolling er på 200 kr eller noe.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Apple sin case når jeg kjøpte iPaden og den funker, men var innom en Mac-butikk i Kuala Lumpur forrige uke og da plukket jeg opp en case fra Capdase. Den er i lær og funker kjempebra. Den er litt større enn Apple-casen, men ser langt mer profft ut, noe som er positivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...