Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Hei! Har noe grønn j... lyst på iPad, passer fint for mitt bruk + at jeg er stor Apple fan. Eneste tingen jeg er litt usikker på, er om jeg kan bruke den på skolen. Jeg begynner på vgs1 til høsten å skal gå studiespesialisering, og er redd iWorks på iPad ikke oppfyller kravene til skolebruk(redd iPad generelt ikke dekker gravene til skolebruk).

 

Er det noen som har erfarnig men iPad på skolen?

 

Takker for alle svar! Mvh Edvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp med et blåtanntastatur så skulle du være skodd til det meste. (Bare pass på at du ikke får norske tegn før ved norsk launch...)

 

Den største utfordringen jeg regner med du kommer til å møte er mangelen på multitasking. Det er ikke bare å svippe innom nett for å hente noe til oppgaven... ;)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Hei! Har noe grønn j... lyst på iPad, passer fint for mitt bruk + at jeg er stor Apple fan. Eneste tingen jeg er litt usikker på, er om jeg kan bruke den på skolen. Jeg begynner på vgs1 til høsten å skal gå studiespesialisering, og er redd iWorks på iPad ikke oppfyller kravene til skolebruk(redd iPad generelt ikke dekker gravene til skolebruk).

 

Er det noen som har erfarnig men iPad på skolen?

 

Takker for alle svar! Mvh Edvard

 

Tror du kan glemme å bruke iPad som eneste maskin på skolen. Den er rett og slett ikke beregnet for det og er lite egnet. Den er mer egnet til underholdning enn til skolearbeid. Tror ikke du ville likt å skrive en lang stil på skjermtastaturet. :tease:

Lenke til kommentar

kjøper jo ved tastatur, og har ingenting imot å skrie på tuchscreen. Jeg har faktisk skrevet deler av en stil på min iPhone.

 

Noe som kan kjøpes på er jo Clamcase en blanding av stand, case og tastatur :D Jeg regner med at kommer til å kjøpe meg dette etterhvert som tiden går.

 

Edit: Hvis jeg kjøper meg iPad i det hele tatt.

Endret av ebele
Lenke til kommentar

Bedriten i forhold til dyrere laptoper ja, men bedriten i forhold til iPad når det gjelder funksjonalitet og specs?

 

Mer funksjonalitet og bedre spec ja, men om man tenker over lang tid har jeg vanskelig for å tro at en slik laptop vil holde seg veldig godt mtp byggekvalitet, support ol.

Lenke til kommentar

Kommer mest sannsynlig til å få meg iPad innen 1 mnd. Deler av familien skal til USA, og har spurt meg om jeg ønsker meg noe derfra. Tenker på iPad, eller annen teknologi/gadgets (men har ikke kommet på noe annet, tips meg gjerne), pluss klær. Hva tenker dere? trenger den egentlig ikke og er ikke super-fan, men den er jo stilig, og "gratis" kan jeg jo ikke si nei til. Eneste er om det er noe annet i samme prisklasse jeg har mer nytte og glede utav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som underholdningsverktøy for spill og surfing finner jeg meg selv ofte til å foretrekke å bruke den i stedet for telefonen eller laptopen. Er så mye enklere å starte opp. Mye større skjerm enn iPhone - langt mindre størrelse og mindre klumsete å holde enn en laptop.

 

Jeg trengte den heller aldri men ble mer og mer interessert jo mer jeg leste/så om den. Spill som Plants v Zombies HD er i en klasse for seg selv.

Lenke til kommentar

Da tenker jeg det blir iPad. Vurderer å kjøpe fra finn.no men det blir vel mye billigere å kjøpe fra USA. Har slektninger som bor i USA, har visstnok møtt kunn to av dem å det nå i senere tid. synes kansje det er litt tidlig å spørre dem om de kan kjøpe iPad til meg(eller at jeg bestiller til deres adresse så sender de videre til meg) siden jeg aldri har snakket med de personene som antagelig vis må gjøre det for meg. Disse er svært villige etter å møte sin norske slekt, så kansje det blir litt rart å utnytte de på denne måten? Hva synes dere?

 

Noen som vet hva det koster hvis iPaden blir stoppet i tollen på vei inn i landet?

 

Mvh Edvard

Lenke til kommentar

USA (uten moms og toll):

-iPad WIFI+3G 64GB........5171kr

-iPad Case................243kr

-iPad Docking.............180kr

-iPad Camera Connection...180kr

-iPad Doc. Con. VGA.......180kr

-iPad Trådløst Keyboard...430kr

_______________________________

Totalt...................6384kr + frakt

 

 

 

USA (med moms og toll):

-iPad WIFI+3G 64GB........5171kr

-iPad Case................243kr

-iPad Docking.............180kr

-iPad Camera Connection...180kr

-iPad Doc. Con. VGA.......180kr

-iPad Trådløst Keyboard...430kr

-Moms og toll............1716kr

_______________________________

Totalt...................8100kr + frakt

 

 

 

Norge (Billigst på finn.no):

-iPad WIFI+3G 64GB.......8000kr

-iPad Case................650kr

-iPad Docking.............499kr

-iPad Camera Connection...700kr

-iPad Doc. Con. VGA.......499kr

-iPad Trådløst Keyboard...400kr

-Strømadapter.............100kr

_______________________________

Totalt..................10848kr + frakt

 

 

 

Etter mine bereininger så skal dette være riktig, ettersom jeg har forstått det. bestiller nok selv fra USA om jeg skal ha. Beklager alle dere selgere på finn.no!Jeg vet oppstillingen ble litt rar men den ble som den ble.

 

Mvh Edvard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...