Gå til innhold

Småprat om/rundt "The Secret World"


Anbefalte innlegg

Hvilken settings bruker folk, Ultra? Tar dette opp igjen, noen som har tips angående en veldig varm GPU på Secret World. Pcen min skal være mer en god nok, men får oppimot 100grader på high, når spiller eg på Medium, der ligger den stabilt på 70grader. Fps er stabilt mellom 50-60 på high, men hjelper lite når pcen blir ekstremt varm etter en liten stund, er vel ikke helt bra for pcen at den blir så veldig varm

 

Jeg prøvde 2560x1440 på ultra og antialiasing og motionblur på full guffe. Det ble ned mot 12-15 fps av og til. Ser ut som såpass oppløsning kveler fps veldig mye.

Skrudde ned til 1920x1080 og den er alltid over 50.

Og ja...det blir mye varme inni pc. 75 grader på cpu socketen. noen og 60 på selve cpuen.(vannkjølt)

 

På lapptopen kjører jeg high på 1920x1080 uten motionblur og antialiasing. Den klarer da gjevnt 28-30 fps som er akkurat innenfor spillbart. Viftene snurrer litt fortere. har ikke noe prog som måler temp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er The Raven quest bugga? Jeg forsøker å plassere fjærene på de ulike stedene i sirkelen, men får bare meldingen nothing happend på skjermen. Må jeg plassere fjærene i en spesiell rekkefølge?

 

 

Det er ikke bugga, og du kan være inne på noe, let bedre rundt sirkelen

 

 

Lenke til kommentar

Hvilken settings bruker folk, Ultra? Tar dette opp igjen, noen som har tips angående en veldig varm GPU på Secret World. Pcen min skal være mer en god nok, men får oppimot 100grader på high, når spiller eg på Medium, der ligger den stabilt på 70grader. Fps er stabilt mellom 50-60 på high, men hjelper lite når pcen blir ekstremt varm etter en liten stund, er vel ikke helt bra for pcen at den blir så veldig varm

 

Dette er på ingen måte spillets feil. Hvis CPU'en din går opp i 100grader, så er det brukerfeil. Enten på han som bygde PC'en din, eller deg. Ta opp CPU kjøleren, og legg på ny pasta. Eventuelt hvis du har overklokket, ta ned volt. Går ikke det, klokk ned PC'en din.

 

EDIT: Woops, leste CPU fremfor GPU. Min feil.

100grader på GPU gjør ingenting. Renger kanskje med du har nvidia 400 serien? Disse var helt jævlige når det gjaldt grader på kortet. 100grader på et slikt et er helt normal.

Endret av oophus_InnleggNO
Lenke til kommentar

Hvilken settings bruker folk, Ultra? Tar dette opp igjen, noen som har tips angående en veldig varm GPU på Secret World. Pcen min skal være mer en god nok, men får oppimot 100grader på high, når spiller eg på Medium, der ligger den stabilt på 70grader. Fps er stabilt mellom 50-60 på high, men hjelper lite når pcen blir ekstremt varm etter en liten stund, er vel ikke helt bra for pcen at den blir så veldig varm

 

Dette er på ingen måte spillets feil. Hvis CPU'en din går opp i 100grader, så er det brukerfeil. Enten på han som bygde PC'en din, eller deg. Ta opp CPU kjøleren, og legg på ny pasta. Eventuelt hvis du har overklokket, ta ned volt. Går ikke det, klokk ned PC'en din.

 

EDIT: Woops, leste CPU fremfor GPU. Min feil.

100grader på GPU gjør ingenting. Renger kanskje med du har nvidia 400 serien? Disse var helt jævlige når det gjaldt grader på kortet. 100grader på et slikt et er helt normal.

 

Så lenge GPU ligger stabilt på rundt 100 går det bra. Mange GPUer tåler opp til 150 grader før de begynner å ryke. Uansett hvis det er en stund siden du fjerna støv fra kabinettet og GPU viftene kan det være lurt. Bruk trykkluft på boks som man blant annet får kjøpt på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Hvilken settings bruker folk, Ultra? Tar dette opp igjen, noen som har tips angående en veldig varm GPU på Secret World. Pcen min skal være mer en god nok, men får oppimot 100grader på high, når spiller eg på Medium, der ligger den stabilt på 70grader. Fps er stabilt mellom 50-60 på high, men hjelper lite når pcen blir ekstremt varm etter en liten stund, er vel ikke helt bra for pcen at den blir så veldig varm

 

Dette er kanskje litt åpenbart og du har muligens allerede gjort det, men jeg tenker det kan være verdt å nevne for det.

Justerer viften seg automatisk etter hvor hardt kortet ditt jobber? Sitter selv på en HD 6970 der dette ikke skjer av for meg ukjente grunner. Den satt på 30% viftehastighet uansett hvor hardt kortet jobbet. Måtte selv skru på manuell viftekontroll. Satte den på 70% - da gikk kortet fra ca 86 grader til rundt 55 ved høy ytelse.

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Har spilt litt mer og gjort som foreslått, og ja questsystemet er så enkelt som det er godt. Bare å noe å bli vant til. Mistenker at jeg har blitt temmelig apatisk mtp. quests etter å ha spilt andre MMO'er i så mange år.

 

Neste hinder jeg står ovenfor nå er dungeons. Når vet man om man er klar for den første (Polaris?). Ser folk sier QL4 osv. er det da bare våpen eller alt gear?

 

Også er jeg litt sjenert for å spørre: Hva avgjør om man er tank, dps eller healer? Jeg har bare kjøpt de første unlockene som jeg fant og hadde råd til og testet de, og det har gått ganske bra.

 

Og hvordan i all verden setter jeg en annen person som defensive target, slik at mine heals går til den personen?

 

På forhånd takk. Jeg er ikke fan av å lese manualer. Jeg begynner nok å bli litt for gammel.

 

Hei

 

Du trenger ikke ql4 på våpen og talismans for polaris. Men folk ønsker vel et enkelt run. Selv synes jeg det er langt artigere med utfordrende kamper enn å bare å løpe gjennom.

 

ql2-3 bør holde i mine øyne.

Lenke til kommentar

Har spilt litt mer og gjort som foreslått, og ja questsystemet er så enkelt som det er godt. Bare å noe å bli vant til. Mistenker at jeg har blitt temmelig apatisk mtp. quests etter å ha spilt andre MMO'er i så mange år.

 

Neste hinder jeg står ovenfor nå er dungeons. Når vet man om man er klar for den første (Polaris?). Ser folk sier QL4 osv. er det da bare våpen eller alt gear?

 

Også er jeg litt sjenert for å spørre: Hva avgjør om man er tank, dps eller healer? Jeg har bare kjøpt de første unlockene som jeg fant og hadde råd til og testet de, og det har gått ganske bra.

 

Og hvordan i all verden setter jeg en annen person som defensive target, slik at mine heals går til den personen?

 

På forhånd takk. Jeg er ikke fan av å lese manualer. Jeg begynner nok å bli litt for gammel.

 

Hei

 

Du trenger ikke ql4 på våpen og talismans for polaris. Men folk ønsker vel et enkelt run. Selv synes jeg det er langt artigere med utfordrende kamper enn å bare å løpe gjennom.

 

ql2-3 bør holde i mine øyne.

 

Er ikke QL på våpen som er det viktigste for dungeons selv har jeg testet med en QL1 hammer og ingen talismans i egypt og treffer mobs fint med det. Om det er faction rank eller SL som avgjør om man treffer eller ikke vet jeg ikke. Når det er sagt er polaris litt unik siden du mest sansynlig ikke har blå items med gode stats. Så ql2-3 stemmer ganske bra men jeg vil påstå at du kan gå så lavt som rett under QL2, mens SL på våpen og talismans burde vær 2 (for å treffe mobs og for å kunne bruke loot).

 

Når det kommer til hva som avgjør om du er tank dps eller heal kommer det ann på buildet ditt. Har du mange agro og defense abilities så er du tank. Har du masse heals så er du healer. Har du masse dammage crit penetration er du dps.

Lenke til kommentar

Hvilken settings bruker folk, Ultra? Tar dette opp igjen, noen som har tips angående en veldig varm GPU på Secret World. Pcen min skal være mer en god nok, men får oppimot 100grader på high, når spiller eg på Medium, der ligger den stabilt på 70grader. Fps er stabilt mellom 50-60 på high, men hjelper lite når pcen blir ekstremt varm etter en liten stund, er vel ikke helt bra for pcen at den blir så veldig varm

 

Dette er på ingen måte spillets feil. Hvis CPU'en din går opp i 100grader, så er det brukerfeil. Enten på han som bygde PC'en din, eller deg. Ta opp CPU kjøleren, og legg på ny pasta. Eventuelt hvis du har overklokket, ta ned volt. Går ikke det, klokk ned PC'en din.

 

EDIT: Woops, leste CPU fremfor GPU. Min feil.

100grader på GPU gjør ingenting. Renger kanskje med du har nvidia 400 serien? Disse var helt jævlige når det gjaldt grader på kortet. 100grader på et slikt et er helt normal.

 

Hei, Eg har 2 stk Geforce gtx 560 ti kort. Leste litt rundt på nettet. tydeligvis nesten normalt å ligge på 100 grader og dettte skulle ikke være noe problem. SLI gjorde at det ble enda mer grader. Et spørsmål. Støtter spillet SLI nå eller komme det i en update. Nvidia har ikke oppført spillet som SLi

Lenke til kommentar

Noen her som spiller med 2560 x 1440 oppløsning på GTX 580 eller tilsvarende? Akkurat bestilt meg ny skjerm og lurer litt på hvor mye kortet mitt klarer og om jeg må sette ned kvalitet/oppløsning.

 

Jeg sleit litt i betaen på den oppløsningen med et HD7970. Jevnt over rundt 40-60 fps med alt maxa, men drops i forskjellige situasjoner.

Lenke til kommentar

Hvilken settings bruker folk, Ultra? Tar dette opp igjen, noen som har tips angående en veldig varm GPU på Secret World. Pcen min skal være mer en god nok, men får oppimot 100grader på high, når spiller eg på Medium, der ligger den stabilt på 70grader. Fps er stabilt mellom 50-60 på high, men hjelper lite når pcen blir ekstremt varm etter en liten stund, er vel ikke helt bra for pcen at den blir så veldig varm

 

Dette er på ingen måte spillets feil. Hvis CPU'en din går opp i 100grader, så er det brukerfeil. Enten på han som bygde PC'en din, eller deg. Ta opp CPU kjøleren, og legg på ny pasta. Eventuelt hvis du har overklokket, ta ned volt. Går ikke det, klokk ned PC'en din.

 

EDIT: Woops, leste CPU fremfor GPU. Min feil.

100grader på GPU gjør ingenting. Renger kanskje med du har nvidia 400 serien? Disse var helt jævlige når det gjaldt grader på kortet. 100grader på et slikt et er helt normal.

 

Hei, Eg har 2 stk Geforce gtx 560 ti kort. Leste litt rundt på nettet. tydeligvis nesten normalt å ligge på 100 grader og dettte skulle ikke være noe problem. SLI gjorde at det ble enda mer grader. Et spørsmål. Støtter spillet SLI nå eller komme det i en update. Nvidia har ikke oppført spillet som SLi

 

http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-304.79-beta-driver.html

 

støttet nå last ned ny driver :)

Lenke til kommentar

En ting som irriterer når man quester som 2 stk (har gjort det hele veien fra time 1) når vi er ute å quester, og spesielt quester hvor vi skal plukke opp ting og levere, noen ganger eller flere ganger så oppdateres ikke min quest-logg når kompisen tar opp ting eller leverer/quest oppdateres.

 

De som spiller solo merker selvfølgelig ikke dette, må være minst 2 stk.

Lenke til kommentar

Da var første området complete, utenom polaris dungeon, men det får vente da chat'n er fucked, eller finnes det LFG system i spillet?

 

Polaris er en spennende dungeon. Nei, finnes ikke noe LFG system, så langt j vet.

 

Om du mener en kanal for LFG er den selvsagt til stede. Den skal være i General, men i den tab'en er jo alt moset sammen i samme farge. Man bør heller lage en ny tab og joine kanalen LFG (Join Channel -&--#62; Public channels -&--#62; Looking for group, om jeg husker rett.) Jeg har en for LFG, en for Cabal, en for Help og en for Tell-messages. Hadde en for Group også, men blandet den og Tell inn i Cabal, for å slippe å bytte tab hele tiden. (har likevel Tell som egen tab, for å lett kunne se om jeg har fått melding. Det er ikke alltid så lett å høre.)

 

Men ja, chatten er fucked. Hver gang man går inn i et nytt område blir man meldt ut av de fleste kanalene, så man må joine dem igjen. Etterhvert blir dette en rutine, så det tar ikke lang tid. Men jeg håper de ordner det snarest.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Noen her som spiller med 2560 x 1440 oppløsning på GTX 580 eller tilsvarende? Akkurat bestilt meg ny skjerm og lurer litt på hvor mye kortet mitt klarer og om jeg må sette ned kvalitet/oppløsning.

 

Jepp.

Har prøvd på en ganske kraftig pc.

I5 2500k som rusler på 4300mhz

Gainward gtx580 phantom.

 

Full oppløsning og alt på max så var jeg vel nedi 12fps på det værste.

Ikke spillbart.

Lenke til kommentar

Er ikke det en selvfølge? Dere har begge fått et oppdrag hvor dere må plukke 5 ting hver. Å plukke 5 ting total gjør ikke questgiver fornøyd.

 

Det var bare 1 av eksempel, kan ta en tiil da...

 

Dere prøver å finne et eller annet ting/clue, kompisen din finner det og dere får begge "complete" eller "quest updated", noen ganger funker ikke dette, og begge må klikke på tingen for å få det complete.

 

Hva skal være rett, at begge skal klikke eller at questen blir oppdatert når en av oss finner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...