Jump to content

Rune.4156

Medlemmer
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

83 :)
  1. GW2 er et fantastisk spill og har en herlig spillmotor til forskjell ifra f.eks SWTOR som for alltid vil slite med den fordervede HERO Engine. Og F2P med blandingsmodell var riktig beslutning. Problemet med GW2 er mangel på ting å gjøre og gruppeinnhold. Folk er rett og slett ikke villige til å betale med ekte penger for innhold i spillet når det ikke er strengt tatt nødvendig, eller noen spesiell grunn til å gjøre det.
  2. Konsoller ER PC'er. PC'er med eget operativsystem, og som er strippet ned og totalt ufleksible. Alle som lager spill må så betale i dyre dommer for lisenser for å kunne gi ut spill på plattformen. Konsollene ødelegger kreativiteten og fremgangen i spillindustrien. I tillegg er det former for monopolisme. Tenk om en eller annen random norsk artist måtte betale Sony millioner av dollar for å få lov til å gi ut en CD med norsk folkemusikk for å avspilles på en Sony CD-spiller f.eks. Idioti og grådighet satt i system, og uhyre ødeleggende. Spillindustrien serverer oss en lang rekke med bilspill og første og tredjepersons skytespill. Er ikke snart også dere lei av Call of the Battlefield: Modern World of Black Ops Heroes 16?
  3. Ironisk nok vil det største løftet i kvalitet med en ny generasjon komme for PC spill.
  4. Jeg setter alltid pris på å bli korrigert når jeg sier noe feil, men i dette tilfellet er jeg uenig. Antall personer som snakker nynorsk er altså null. Null. Tygg litt på den. Zero. Zilch. Zip. Nada. Det er kun et skriftspråk. Og et oppkonstruert sådann. Derav min parallel til esperanto, som i likhet med nynorsk er et konstruert språk basert på mange andre språk, for at det skal være lett å lære. Akkurat det samme som nynorsk. Og nynorsk og esperanto er omtrent like populære. Grunnen til det er at ingen bruker dem. Ingen bruker dem fordi ingen trenger dem. Fordi de er falske. Ingen snakker slik. Det er faktisk lettere for folk som snakker dialekt å bruke bokmål, enn det er nynorsk. Bokmål har mer til felles med nesten alle dialekter enn det nynorsk har. Det er bare enkelte steder på vestlandet at dagligspråket ligner mer på nynorsk, og de utgjør majoriteten av de 15% som velger den målformen. Nynorsk forandres for å bli mer og mer likt bokmål hvert år. Dette er ikke tilfeldig. Det er et desperat forsøk på å forhindre språkbrukens totale kollaps, og mutere om nynorsk til samnorsk, uten å miste for mye innflytelse. De vet at om folk får velge, så forsvinner nynorsk nesten helt. Jeg er faktisk helt FOR samnorsk. Og jeg er for folks rett til å velge hvordan de vil skrive. Men et lite land som Norge trenger ikke to offisielle språk. Langt mindre tre. Nå har det seg også slik at bokmål ikke er dansk. Det er riksmål. Hvis du noengang har hørt danskene snakke, så vrøvler de fælt. Men den danske kongefamilien snakker nesten norsk. Dansk har sitt opphav i... BAZINGA... gammelnorsk. Nynorsk er altså ikke "ekte norsk". Det er en dialektkonstruksjon som ikke henger sammen. Dansk er "ekte norsk", også kjent som "Norrønt", som hadde sitt hovedsete i Norge før svartedauen, når alle som kunne lese og skrive i dette landet døde. Hatkampanjen mot bokmål ifra bygdenorge på 17-1800 tallet var på grunn av misnøye mellom borgere i byene og bønder på bygda. Er det ikke på tide å legge det hatet dødt?
  5. Vi er mange som bare spiller på PC. Eller hvertfall ikke gidder å kjøpe konsoller bare for enkeltspill. Jeg har alltid boikottet konsoller, og vil fortsette å gjøre det. Jeg hater nesten alt ved dem. Lite sansynelig iom. at man porter til PC, og ikke fra PC. Aww, how PC of you. Men Norge har, som Sveits mener jeg å huske, tre offisielle språk. So where the fuck is sami? Første råd når du driver med kommunikasjon av noen som helst form er KLAR OG TYDELIG TALE. Nynorsk er et konstruert møkkaspråk ala esperanto som dessuten nedvannes år for år til å ligne på bokmål. Gi opp og vær heller konsekvente. Nordmenn ønsker ikke nynorsk. Andelen som bruker språket er nå nede i 15%. Kultur tar fint vare på seg selv, og er ikke en god arena for offentlig innblanding. Men dere får vel neppe pressestøtte for å skrive på nynorsk, eller?
  6. Jeg sa vel aldri at jeg var forsker og uttalte meg på kyndig basis. Jeg sier at jeg tviler på resultatene deres basert på personlig erfaring, og andres erfaring. Disse erfaringene er selvsagt subjektive, og er ikke som bevis å regne, men gir meg grunn til å tvile på konklusjonene deres. Grunn nok til å ønske å gå dypere inn i materialet og metodikken her. For hver av disse forskningsrapportene som snakker om en effekt, så har vi hundrevis av studier som ikke viser noen slik effekt. Jeg går ut ifra at det også er én av flere grunner til at andre forskere innen samme felt som var på samme konferanse var skeptiske til disse konklusjonene.
  7. Mulig det er en myte, men det betyr ikke at det ikke er sant. Det fungerer nemlig slik for meg, og mange andre jeg kjenner også. Desensitasjon og slikt til side, så er det et statistisk faktum at jo mer dataspill en person spiller, jo mindre er sansyneligheten for at de er kriminell. Rett og slett fordi de sitter inne i eget hus eller hos noen de kjenner og spiller, og ikke er ute og begår kriminalitet. Personlig tror jeg også at folk som spiller dataspill i snitt er MINDRE aggressive, rett og slett gjennom det faktum at de har valgt å spille dataspill, istedet for å drive med en mer aggressiv hobby. Å sitte med en kontroller eller et tastatur er en definitivt lite aggressiv handling.
  8. Jeg synes det er fint at dette lar folk levle karakterer til 50 uten å måtte betale abbonoment. Det tar som regel en stund, særlig hvis du kjører flere klasser. De fleste som spiller slutter rundt nivå 30. BioWare håper nok å fange disse inn igjen. Jeg vil nok spille noe når det går F2P. Tre flashpoints osv. i uka høres greit ut for meg. For å være ærlig er det slitsomt å gjøre noe særlig mer enn det. Men er dette per konto eller per karakter?
  9. Så det er minst tre forskjellige spill som kjemper om å bli arvtageren til EVE og lage et mer tilnærmelig spill... me like
  10. "I've got the weirdest boner..." Jeg ELSKET Wing Commander Privateer. Jeg likte Starlancer. Jeg likte Freelancer MASSE. Men multiplayer var temmelig "bleh". Hvis de kunne lage et multiplayer B2P/F2P ala Freelancer som var mer tilnærmelig og 'casual' enn EVE så tror jeg de ville få mange spillere. Jeg liker EVE, men det føles litt som deltidsjobb, og jeg ble stadig blåst i lufta av folk med skip som var tusenvis av ganger større enn mitt. Altså nubbesjans... i EVE er det grinding og allianser som teller. Det er ganske trist for alle andre, og lager en stor barriere. I tillegg til lærekurven som allerede ligger der. Jeg vil for all del ikke ha et overforenklet Freelancer-type spill. Gjerne mer komplisert enn Freelancer. Håper de finner en grense... og at dette prosjektet er ekte
  11. YES!!! Endelig et PC spill som ikke er utviklet for Pony Slaystation! Denne mannen er definitivt dagens helt, for min del!
  12. En annen ting jeg ikke forstår. XCOM er 50 euro på Steam. Men jeg kan ikke kjøpe det før på fredag. På Piratebay. er spillet 0 euro, og jeg kan laste det ned nå, ferdig cracka, bare timer etter slipp i USA. Og så lurer spillindustrien på hvorfor folk piratkopierer? Seriøst?
  13. Jeg fikk samme inntrykket. Han på Pressfire var altså gammel X-COM spiller, og det er jeg også, og hans anmeldelse bekreftet alle mine verste mareritt om denne rebooten, og det jeg merket meg og var livredd for i demoen. Som at det blir sitt-og-vent eller Gears of War... akkurat det samme begrepet jeg brukte. Og at oppdatering og progress i spillet er "streamlined" akkurat som alt annet. Dette er et X-COM spill for Pony Slaystation. Ikke for hardcore PC spillere. Det vil sikkert være morsomt alikevel, men det slår aldri originalen når det gjelder spenning og fleksibilitet - de to tingene som gjorde X-COM til X-COM.
  14. Man blir ikke troll av å gjøre en negativ spådom. MOP har de dårligste salgstallene for en WoW-utvidelse noensinne til tross for at det antagelig er svært mange som har kommet tilbake til spillet kun pga. utvidelsen, som f.eks meg. Jeg spilte til level 20, så klarte jeg ikke mer. Drepende kjedelig. 2,7M solgt etter én uke. Cataclysm solgte 3,3M på én dag, 4,7M den første måneden, og 5M totalt. Altså er minst halvparten, og sansyneligvis rundt 6M av WoWs spillere kinesere som spiller F2P. Jeg er ferdig med dette møkkaspillet for all tid. Har heller ikke god tro på Project Titan. Eller Blizzard forøvrig.
  15. En HEL squad, altså Hvor mange squads var det der? Folk med Pony Slaystation klarer vel ikke telle lengre enn til 4-5-6, så det er sikkert fint for dem at Firaxis la den begrensningen der. Den er som forventet i 2012 - av en konsoll, med ytterst små forbedringer for PC versjonen ifra hva jeg kan se. De delene som er mer stiliserte enn realistiske, som aliens og X-COM armor og kjøretøy, ser dårlige ut. Tegneserieaktige. Kjedelige. Merkelige. Grafikkmotoren er laget for å tekkes konsoll. Grafikken blir deretter. Det er begrenset hvor mange polygoner og teksturer man kan legge til på PC versjonen. Det blir bare litt polering med DirectX funksjoner. Når utvikleren i 'preview' videoene ifra disse spillmessene tar fram en håndkontroller så skjønner man at det er visse begrensninger å operere med her. Ellers håper jeg for all del at du har rett. Godt å høre at f.eks moral fremdeles er med (stats også, hele tre av dem ifra hva jeg kunne se), og at demoen kanskje ikke er representativ for resten av spillet. Men da har man jo misset hardt med poenget for en demo. Fingrene krysset. Men X-COM blir XCOM aldri. Dette er et paralelt univers i min oppfatning
×
×
  • Create New...