Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.squawka.com/comparison-matrix#serie_a/2013/2014/mario_balotelli/76/76/176/0/p|premier_league/2013/2014/loïc_remy/64/64/1183/39/p#goals_scored/goals_from_penalties/assists/shot_accuracy/chances_created/yellow_cards/successful_passes#total

 

Husk at, no offense til Newcastle-supportere, Remy har spilt på et langt verre lag en Ballotelli i tillegg til færre kamper. Balotelli har hatt bedre spillere rundt seg. Hvis Remy klarer å score 14 mål for Pardew, så kan han fort komme godt over 20 for Wenger. Han er ikke så gale teknisk, men pasningsfoten kunne vært bedre. Han minner meg veldig mye om Henry i spillestilen, og han ville passet perfekt inn i laget. I kampen for Frankrike igår hadde han og Giroud mye vakkert link-up spill. Til tider har Newcastle sett ut som en one-man-team når Remy har spilt, så han er mer en god nok til å spille aleine på topp, men jeg tror det kunne vært gøy å prøve han og Giroud som spisspar.

 

Jeg sier ikke at han er bedre en Ballotelli, men han er et safe valg, billigere og akkurat den type spiss vi trenger. Dersom vi ikke får hentet en klassespiss så håper jeg vi henter han i stedet for Balotelli.

Lenke til kommentar

http://www.squawka.com/comparison-matrix#serie_a/2013/2014/mario_balotelli/76/76/176/0/p|premier_league/2013/2014/loïc_remy/64/64/1183/39/p#goals_scored/goals_from_penalties/assists/shot_accuracy/chances_created/yellow_cards/successful_passes#total

 

Husk at, no offense til Newcastle-supportere, Remy har spilt på et langt verre lag en Ballotelli i tillegg til færre kamper. Balotelli har hatt bedre spillere rundt seg. Hvis Remy klarer å score 14 mål for Pardew, så kan han fort komme godt over 20 for Wenger. Han er ikke så gale teknisk, men pasningsfoten kunne vært bedre. Han minner meg veldig mye om Henry i spillestilen, og han ville passet perfekt inn i laget. I kampen for Frankrike igår hadde han og Giroud mye vakkert link-up spill. Til tider har Newcastle sett ut som en one-man-team når Remy har spilt, så han er mer en god nok til å spille aleine på topp, men jeg tror det kunne vært gøy å prøve han og Giroud som spisspar.

 

Jeg sier ikke at han er bedre en Ballotelli, men han er et safe valg, billigere og akkurat den type spiss vi trenger. Dersom vi ikke får hentet en klassespiss så håper jeg vi henter han i stedet for Balotelli.

 

Nå er det også fordeler ved å spille på et crappy lag som Newcastle (no offense til Newcastle) hvor man får mye rom i bakrom å boltre seg i samt store kontringsmuligheter når man er det laget som ofte ligger dypt. Remy er en grei spiller, men det er ikke uten grunn til at Wenger som fulgte han siden han var i Nice og deretter i Lyon ikke har giddet å gå for Remy på tross for at Remy tidligere har uttalt seg at han kunne tenke seg til Arsenal. Det er heller ikke uten grunn til at han endte opp i QPR og deretter i Newcastle uten konkurranse for noen større klubber.

 

Som Demba Ba så vil han være en rimelig god spiller i en klubb med adskillig bedre spillere. Spillet vil ikke være lagt opp rundt han og som "storfavoritt" så må han prestere i kamper hvor han får lite rom å boltre seg i og få sjanser. Mtp. antall sjanser vi skaper i løpet av en kamp så vil nok Remy kunne score en del mål og dermed "pynte på resultatet", men når det virkelig gjelder så vil nok ikke Remy takle presset. Og som Giroud så vil det kun ende opp med å bli "nesten".

 

At han er et safe valg betyr ikke at han er det riktige valget. Det er i mine øyne et feigt valg hvis han ender opp hos oss og vi ikke prøver oss på større fisk. Det er nettopp denne type signeringer vi har sett de siste årene som har gjort at vi har manglet det lille ekstra. Tenker da særlig på spillere som Giroud, Arteta og Podolski. De er alle sammen gode spillere å ha i en tropp, men ingen av de burde starte på laget vårt såfremt ikke førstelagene trenger hvile eller er skadet.

 

Remy er en spiller som prøver å spille som Henry, men som har 20% av ferdighetene til Kongen.

Lenke til kommentar

Nå er det også fordeler ved å spille på et crappy lag som Newcastle (no offense til Newcastle) hvor man får mye rom i bakrom å boltre seg i samt store kontringsmuligheter når man er det laget som ofte ligger dypt.

 

 

Newcastle har overhodet ikke spilt på Remys styrker i år, noe som gjør 14 mål på 26 kamper enda mer imponerende. Under Pardew har Newcastle vært latterlig defensive og kontrer nesten aldri (selv om klubben har flere virkelig gode kontringsspillere), og de tar heller ikke i bruk rommet bak motstanders forsvarslinje. Dette er jo noe Newcastlesupportere har klaget på i hele år. Klubben har endelig fått en spiss som er rask og flink til å gå på løp i bakrom, allikevel får han ikke gjort det da han har latterlig mange defensive oppgaver.

Lenke til kommentar

 

 

Nå er det også fordeler ved å spille på et crappy lag som Newcastle (no offense til Newcastle) hvor man får mye rom i bakrom å boltre seg i samt store kontringsmuligheter når man er det laget som ofte ligger dypt.

 

Hvordan er det en fordel når man har dårlige kontringspillere rundt seg i tillegg til en defensiv manager? Han har til tider båret laget egenhåndig, og er den eneste fremover på laget av reell kvalitet. En så rask spiller som han drar veldig god nytte av spillere som kan varte opp med en lekker pasning og skape sjanser for han. Det har han ikke i Newcastle. Remy - Özil kunne vært en fantastisk kombo.

 

 

 

Remy er en grei spiller, men det er ikke uten grunn til at Wenger som fulgte han siden han var i Nice og deretter i Lyon ikke har giddet å gå for Remy på tross for at Remy tidligere har uttalt seg at han kunne tenke seg til Arsenal. Det er heller ikke uten grunn til at han endte opp i QPR og deretter i Newcastle uten konkurranse for noen større klubber.

 

 

Han har ikke gjort et stort navn av seg tidligere. Nå er han i sin beste alder. Tidligere sommere har det også vært andre bedre spisser tilgjengelig, eller så har det ikke vært et like stort behov for spiss som vi har nå.

 

 

 

Som Demba Ba så vil han være en rimelig god spiller i en klubb med adskillig bedre spillere. Spillet vil ikke være lagt opp rundt han og som "storfavoritt" så må han prestere i kamper hvor han får lite rom å boltre seg i og få sjanser. Mtp. antall sjanser vi skaper i løpet av en kamp så vil nok Remy kunne score en del mål og dermed "pynte på resultatet", men når det virkelig gjelder så vil nok ikke Remy takle presset.

 

Han har scoret mot flere topplag denne sesongen enn Giroud. Han har også veldig god mål per sjanse ratio (langt bedre enn Giroud). Han og Giroud har så vidt forskjellige kvaliteter at vi kunne valgt blant de to utifra kampbildet. Men rask spiss ville vi også skapt enda flere sjanser, i tillegg til å scoret flere. Hva baserer du på at han ikke ville taklet presset?

 

 

 

 

At han er et safe valg betyr ikke at han er det riktige valget. Det er i mine øyne et feigt valg hvis han ender opp hos oss og vi ikke prøver oss på større fisk. Det er nettopp denne type signeringer vi har sett de siste årene som har gjort at vi har manglet det lille ekstra.

 

Nå mener jeg at vi selvfølgelig burde prøve oss på noen a la Benzema først, men det er veldig utplukket valg av klassespisser tilgjengelig. Balotelli er i mine øyner en bedre spiller enn Remy når han gidder, men som jeg har sagt flere ganger så virker han til tider svært uinteressert og har en ufyselig oppførsel. Jeg vet ikke hvorfor du tror han plutselig kommer til å modne. Om Man. City eller Milan hadde trodd at det var bare snakk om et tidspørsmål før han ville modnes og bli en klassespiss, så ville de aldri solgt han.

Lenke til kommentar

At Remy er et safe valg er jeg enig i. Tror han kunne gjort en god jobb i Arsenal, men god nok? Det er jeg mer usikker på. Balotelli kan bli et fantastisk kjøp, eller det kan bli en bust. Om noen kan skjerpe den fyren så er det Wenger. Begge spillere ville hjulpet Arsenal, så jeg blir fornøyd regardless.

Lenke til kommentar

Vi er visstnok ikke interesserte i Aurier i følge agenten:

 

 

 

"There is no agreement with Arsenal or anyone else," Courbis told RMC.

"There have been discussions with Arsenal in the past, but it's been a while since there has been any talks.

"To tell you the truth, we are even talking to another English club, so there is really nothing to act upon."

 

Kan være for å fiske etter mer pæng, men tror denne ender i Liverpool, dessverre.

 

Fabregas klar for Chelsea? http://sportwitness.ning.com/forum/topics/catalan-press-fabregas-going-to-chelsea-out-of-spite-to-hurt-arse

Er visstnok sint på Wenger.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Den funker den. Kopierte linken og fikk opp dette:

 

Wading through the thick Catalan forest of Cesc Fabregas stories on Tuesday morning was something of a déjà vu experience. There's little new, Mundo Deportivo continues with the claim that he's agreed personal terms with Chelsea, Barcelona are happy to sell, and all that's left to make a deal happen is for Chelsea to pay a fee which will be accepted. That amount is widely put at €36m, €4m less than reported just a couple of weeks ago and less than Barcelona apparently turned down from Manchester United last summer.

 

The Catalan press seem somewhat surprised that Premier League clubs aren't fighting at dawn to secure the midfielder and any idea of an auction scenario is surely now hanging by a thread. Fabregas himself is surprised too, explain Mundo Deportivo, and somewhat angry that Arsene Wenger won't have him back at Arsenal. Given the manner in which he left the club, and some say it was far messier than is widely thought, it's surprising that Fabregas is surprised. Plus, given the way he was perceived to have messed Manchester United about last summer, it should be no shock if Edward Woodward is wary about taking a second bite.

 

Mundo Deportivo say that such is the bad feeling in Fabregas at being turned down by Wenger that he's set to join Chelsea 'out of spite', and also because they just so happen to be in London.

 

It's easy to get a bad impression of Fabregas through all of this, whether that be accurate and fair or not. The player last summer looked like he was using interest to angle for a pay rise, which didn't come, and for increased respect. He got the latter but fans of Barcelona weren't impressed, they'd not fully forgiven him for going to Arsenal in the first place and seeing what looked like blatant agent games didn't endear him to them. He's been booed this season and widely used as a scapegoat and, should he leave Catalonia, then it won't be considered a great loss, again rightly or wrongly.

 

To expect English clubs to battle fiercely, and then become angry by Wenger's refusal, would underline somewhat an unsavoury aspect to all of this.

 

Lenke til kommentar

Merkelig om Wenger ikke benytter seg av den lukrative avtalen han selv har lagt til rette for. For den prisen vi kan få ham for er dette en no-brainer i mine øyne.

 

Men igjen er det virkelig ikke en posisjon vi er avhengige av å styrke, og Wenger vil muligens ikke sende feil signaler til den allerede velfungerende midtbanen vår. Jeg er vel heller redd for å se ham på et annet PL-lag enn jeg er lysten på å få ham tilbake.

 

Lesing om hvorfor/hvorfor vi ikke trenger Fabregas, av henholdsvis Arseblog og Adrian Clarke:

 

Im bringing Cescy back

 

Who should Arsenal chase this summer?

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Cesc maset seg dit, nå kan han ikke bare forvente å gå direkte tilbake til oss bare fordi han "sliter" der. Best for ham at han IKKE går til andre klubber i England. Jeg likte det veldig lite da han dro til Barca, men jeg forstod det. Men dersom han virkelig drar tilbake til England for å spille et annet klubb, da er han JUDAS for meg uansett hva.

 

Gresset er alltid grønnere på den andre siden

 

 

Men jeg håper at vi henter ham for sakens skyld, dersom Wenger gjør det ikke. Da får Cesc bare respektere det og bli igjen i Barca, han kan ikke forvente en gratis billett hitover.

Endret av Fox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cesc skylder oss ingenting. Han står fritt til å velge hvor han vil dra. Jeg håper selvsagt han ikke drar til Chelsea/Liverpool/Manchester, men skjønner jo om han gjør det.

 

Hvis han ikke trives i Barca og Wenger ikke vil ha ham tilbake så må han jo nesten gå dit han er ønsket.

Lenke til kommentar

Cesc skylder oss ingenting. Han står fritt til å velge hvor han vil dra. Jeg håper selvsagt han ikke drar til Chelsea/Liverpool/Manchester, men skjønner jo om han gjør det.

 

Hvis han ikke trives i Barca og Wenger ikke vil ha ham tilbake så må han jo nesten gå dit han er ønsket.

 

Skyldte oss ingenting?

 

1 – Han ble solgt billig!

2 – Han var ingenting før han kom til oss, han ville aldri ha blitt like god dersom han hadde blitt igjen i Barcelona

3 – Lojalitet, han har selv sagt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Cesc skylder oss ingenting. Han står fritt til å velge hvor han vil dra. Jeg håper selvsagt han ikke drar til Chelsea/Liverpool/Manchester, men skjønner jo om han gjør det.

 

Hvis han ikke trives i Barca og Wenger ikke vil ha ham tilbake så må han jo nesten gå dit han er ønsket.

 

Skyldte oss ingenting?

 

1 – Han ble solgt billig!

 

 

Det punktet der er vesentlig. Han var vår viktigste spiller, vi ville ikke selge men gjorde det likevel "fordi det var hans barndomsklubb" eller noe sånt piss. Velger han andre klubber enn Arsenal i England, så er han død for meg.

Lenke til kommentar

Wenger kommer ikke til å hente Fabregas for å blidgjøre fansen og hente han "hjem" som en snill gesture.

Ser ikke Wenger behovet for han tror jeg ikke han har problemer med å se han kle seg i en annen klubbs trøye i PL.

 

Desverre tror jeg ordene Fabregas ga oss da han dro er lite verdt i dag om en av de andre topplagene kommer å legger et lukrativt tilbud på bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...