Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som har jævlig lyst på Balotelli fremfor noen andre spisser? Giroud eier ikke selvtillitt. Vi trenger en spiss som har selvtillitt, tør å feile og ikke lar seg knekke av en dritt. Balotelli har alt, styrke, teknikk, hurtighet og alt egentlig. Problemet til Balotelli i Milan har vært at han ikke har en god nok midtbane til å servere han klasse-pasninger. Vi har blant verdens beste midtbane og tror han hadde passet ypperlig inn i laget. Attituden hans er selvfølgelig noe man må regne med, men jeg tror at en litt selvopptatt Balotelli er en Balotelli på sitt beste!

 

Er ganske så enig med deg gitt.

 

Balotelli hadde forøvrig en latterlig lav konverteringsprosent denne sesongen, men for alle som så Milan spille fotball denne sesongen så kan man skjønne hvorfor. Balotelli måtte droppe dypt fordi midtbanen ikke klarte å skape sjanser. Så han prøvde å være det kreative leddet, men pga. lite bevegelser så måtte han som oftest dra av en mann (eller tre) for så å gå for skudd. Noe som resulterte i at han i løpet av sesongen trolig skjønt 5-6 skudd (som oftest fra 20-30 meter) i snitt i løpet av en kamp.

Balotelli er den mest spennende spissen der ute jeg føler vi kan hente. Jovetic i fjor var også en av mine favoritter. En spiller som har mye av det samme som Balotelli (teknikk, dribleferdigheter, kreativitet, fysikk og fart), men som kanskje ikke er like ekstrem som det italieneren er på enkelte områder både på godt og vondt.

 

Tror heller ikke at Balotelli hadde skapt noe "oppstyr" i Arsenal mtp. spillergruppene heller. Det er lite egoer i Arsenal-leiren og et godt samhold. Tror Balotelli hadde blomstret her, men jeg er ingen ekspert.

 

Tror forøvrig ikke at Wenger henter inn Balotelli. Tipper han går for en grå spiller som Remy som et "safe" valg. Litt som når han hentet Arteta, Podolski og Giroud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lenge siden Wenger har tatt noen sjanser nå... Han har mistet det litt.

 

Poengerte dette for noen dager tilbake. Ekstremt sjeldent vi ser at Wenger tar en sjanse på slike spillertyper nå til tiden. Og da særlig spisser. Virker som om alle spisstypene hans skal være store karer uten spesielt god teknikk eller fart bla.

Lenke til kommentar

Vi er akkurat blitt kvitt Bendtner. Vi trenger ikke en ny urokråke. Jeg vil fremdeles ha Cavani eller Benzema (hørte et rykte om at Madrid skal by 90m for Suarez, det er nok bullshit men man vet aldri med Real Madrid. Om de hadde kjøpt han ville nok Benzema blitt ledig). Om vi ikke får hentet noen av de to vil jeg ha Remy.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Koscielny er hvertfall fullt klar over hva vi trenger. Får håpe Wenger har samme synspunkt som han!

 

 

"We'll need a goalkeeper, a right back, a midfielder and a striker," Koscielny said at France's pre-World Cup training camp.

 

"It's important to have a minimum of these four players so that we'll be better able to challenge over the course of a whole season against teams like Manchester City, Chelsea or (Manchester) United. Winning the FA Cup can change things and lead to other players coming."

 

Giroud scored 16 league goals but Arsenal's over-reliance on him is evidenced by the fact he started 36 of the club's 38 league games.

The Gunners have been linked with a move for QPR striker Loic Remy, who spent last season on loan at Newcastle United, and AC Milan's former Manchester City maverick Mario Balotelli.

 

"We need to recruit a very, very good striker, because it's important for us, for competition for places, because Olivier needs that to become even better," said Koscielny, who recently signed a contract extension until 2019.

 

"Having a striker who scores more than 30 goals a season can help us win the Premier League. Compared to the squads like Manchester City, even United, Chelsea, you can see there's a certain difference."

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Får se om Wenger hører etter. Mtp. at vi har et såpass solid midtforsvar med Mertesacker og Koscielny så er det tiden vi burde bygge videre nå. De er henholdsvis 30 og 29 år gamle i løpet av året og de neste 3-5 årene kan bli uhyre spennende hvis Wenger ikke nøler med å hente klassespillere.

Lenke til kommentar

Ikke sjokkert. Klubben vil vente og vente og vente til de store klubbene har gjort sitt. Forstår ikke Wenger og co viktigheten av å ha spillere klare til preseason så de slipper i bruke første halvdel av sesongen til nettopp det?

 

Helt idiotisk også mtp at det er VM og spilleren vi ønsker oss kan ha et kjempemesterskap og prise oss ut av diskusjonen.

 

Blir vanvittig provosert. Hvor vanskelig er det å få inn et andrevalg på keeperplassen? Bør jo gjøres slik at man får krysset det av fra listen.

 

En høyreback burde også strengt tatt snart vært klar. Klubben må ha visst lenge at Sagna ikke kom til å forlenge. Elendig management nok engang.

 

Kan ha litt mer forståelse for spissplassen dersom vi er ute etter et stort navn, men jeg tviler stekt på at det vil skje uansett. Giroud har nettopp fått ny kontrakt. Man gir ikke ny kontrakt til en man skal sette på benken. Jeg tror vi henter Remy som en slags kant/backup spiss. Wenger vil jo ikke drepe karrieren til Sanogo. Ny spiss inn betyr også at Campbell nok må pakke kofferten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kan godt hende de er i snakk, men de sier også at det ikke vil skje noe dør sent i vinduet. De to tingene utelukker ikke hverandre.

 

At vi kan forvente noe stort er tatt ut av kontekst og faller litt ut uansett etter siste dagers kommentarer om at vi venter og ser om noen blir tilgjengelige.

Lenke til kommentar

Litt sutring her ja, men det er også forståelig. Jeg personlig har ikke troa på Wenger selv om jeg liker spillestilen til Wenger og Arsenal. Over årene har han virket som en svært pengegnien fyr som skal spare hver eneste krone. Han gir ikke 30-50 mill pund for spillere fordi han tror 2-5 mill pund-spillere er like god.

 

Selv om stadion er nedbetalt og vi har masse penger å rutte med betyr det ikke at Wenger går bananas og kjøper Benzema, Khedira, Aurier og Casillas. Derfor tror jeg det er mange som blir skuffet når det viser seg at han "bare" kjøper inn litt ukjente spillere fra middelmådige klubber. Han har flere ganger poengtert at han er mer opptatt av å utvikle unge talenter enn å kjøpe dyre spillere. Dette sa han senest i Januar-vinduet. Nå har han jo allerede signert en smågutt som Elias Chatzitheodoridis fra Arsenal-akademiet i Hellas og snart youngsterne fra PSG Kingsley Coman og Jean-Christophe Bahebeck.

 

Håper selvfølgelig Wenger er sugen på mer enn kun FA-Cup trofeèt og en fjerdeplass i ligaen, og derfor gjør store signeringer som Balotelli eller Jackson Martinez.

Lenke til kommentar

Det er kanskje også en av grunnene til at Arsenal er en av verdens rikeste klubber..

Og det er grunnen til at vi gikk ni år uten å vinne noe. Wenger har en eventyrlig mulig til å satse nå. Men det er ingenting som tyder på at vi vil handle oss ferdig sånn at vi kan gå ut på Wembley-matta den 10. august og slå City...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er kanskje også en av grunnene til at Arsenal er en av verdens rikeste klubber..

Og det er grunnen til at vi gikk ni år uten å vinne noe. Wenger har en eventyrlig mulig til å satse nå. Men det er ingenting som tyder på at vi vil handle oss ferdig sånn at vi kan gå ut på Wembley-matta den 10. august og slå City...

 

 

Selv laget vi har i dag når det er skadefritt kan gå ut og slå City.

 

Når det i tillegg er kommet veldig klare signaler på at både DM og spiss er noe vi er ute etter vil det styrke våres to svakeste posisjoner forhåpentlig og gjøre muligheten enda større, Det er vel kun Chelsea som har hentet Costa som kan sies å være en markant signering av topplagene i PL enda. Og den dealen var nok klar lenge før vinduet åpnet. Så det er alt for tidlig enda å male fanden på veggen slik enkelte her inne prøver på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...