Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye å sitere, så tar utdrag. Det som er kutta bort er det fordi jeg er så og si enig så er ikke vits å ta det med.

 

1: Er enig i at han kan forsvinne en del ut av kampene fordi han som oftest må være den som trekker i trådene mens Ronaldo som oftest skal være den som stor foran mål og etterlater det meste andre til lagkompisene sine.

 

2: Og ja. Benzema bommer på en del store sjanser, men det gjør alle spisser. Han putter dog fortsatt rimelig godt med mål med en betydelig høyere konverteringsprosent enn de fleste andre spissene rundt omkring. Scorer også ofte på halvsjanser adskillig oftere enn det Giroud gjør for oss pdd.

 

3: At han har 2-3 måneder hver sesong hvor han er ræva stemmer ikke denne sesongen. Heller ikke i 11/12 sesongen hvor han var fantastisk for Madrid sammen med Özil og Ronaldo.

 

4: Han brukte også litt tid på tilvenne seg Madrid og La Liga, men siden hans andre sesong i klubben har han generelt sett vært en stødig og god spiller for Real Madrid.

 

5:Har dog aldri tappet potensialet sitt ut i Madrid føler jeg. Syntes alltid han har mer å gå på.

 

6: Benzema er ofte på sitt beste i de største oppgjørene som du sier. Kanskje han sliter med motivasjonen? Ikke vet jeg, men han er helt klart en humørspiller. Dog er han fortsatt en klassespiss.

 

7: Det jeg mener med at Benzema er undervurdert forøvrig er at han trolig er den beste "all-rounderen" der ute, men folk snakker om han som om han er en middelmådig spiller. Det beste av Benzema tror jeg ikke verden har sett. Han har vist tendenser til det (som i 11/12),

 

...8: men i en klubb som Madrid hvor han er en stor fisk i en dam med enda større fisker passer han dårlig. Det blir litt som Cesc i Barcelona. Begge to produserer solide statistikker sesong på sesong, men man føler alltid at de har mer å gi.

 

9: At Benzema kommer til å frustrere er helt klart. Det finnes ikke en spiller som ikke frusterer i løpet av en sesong. Og da særlig ikke en spiss. Til og med Henry var tidvis frusterende når ting ikke gikk helt hans vei.

 

1: Det stemmer at Benzema er en slags playmaker på topp, i alle fall i år. Men det er ikke grunnen til at han forsvinner ut av kamper. Han kan forsvinne ut av kamper uansett hvem han spiller med, og spesielt når CR ikke spiller fordi det virker som han baserer mye av spillet sitt på samarbeid med CR. Det siste er egentlig ikke noe galt med, men uten CR burde Benzema tatt mer en goalgetter-rolle/scoringsansvar. Det gjør han sjeldent.

 

2: Benzema bommer på EKSTREMT mange store sjanser. Og jeg snakker ikke om alene med keeper situasjoner, jeg snakker om 100% sjanser. Den virkelige 100% sjanser. Ingen spillere i Real Madrid eller noen andre klubber jeg har fulgt tett har hatt spillere så bommer på så mange slike sjanser. Higuain score på dobbelt så mange av forsøkene sine f.eks. Benzema er (i form) en veldig god spiss, men å tro at han er en målscorer er feil. Han kan ha enorme avslutninger, som x2 mot Barca og Osasuna, men bommer for ofte på det helt elementære.

 

La meg presentere et par videoer av Benzema og bom. Legger det i spoiler så youtube-filmene ikke skal ta hele siden:

 

 

 

Ignorer 2.15 til 2.40 da det virker å være der mer for Mourinho sin reaksjon

 

 

Den fantastiske kampen mot Getafe der buing og rop på Morata snus til klapping fordi Arbeloa og flere spillere begynte å klappe for Benzema i sympati:

 

 

Lang video, noe har allerede vært i de andre, men også noe nytt:

 

 

 

3: Jo, han var ræva i starten av denne sesongen. Helt til han kom inn på Camp Nou (han ble faktisk vraka) helt i slutten av oktober var han ufattelig dårlig. Som i Getafe-filmen over så buet fansen ofte på han og ropte på Morata gang på gang. 11/12 var han god hele sesongen ja. Det er unntaket i løpet av 5 år. 1/5 mao. Selv om spillet hans den siste tiden ikke har vært alt for dårlig har han ikke scoret siden Barca-kampen i ligaen, det er 15 kamper siden. Benzema har spilt 12 av dem.

 

4: Ikke en styrke å bruke veldig lang tid på å tilvenne seg, usikker på om han kan ordentlig engelsk også. Det er uansett feil at han vært en stødig og god spiller siden starten av hans andre sesong. Mourinho gikk til og med ut i januar 2011 (altså 6 måneder ut i Benz andre sesong) og 1, kom med det berømte "kan jeg ikke jakte med en hund (Higuian, som ble skadet), må (les, tvunget) jeg jakte med en katt" og 2, etter en annen kamp vraket han Benzema til fordel for Kaka som spiss og gikk deretter ut å forklarte poengettapet med at han ikke hadde noen spiss, så han måtte bruke Kaka. Han bedret seg utover på våren 2011 etter at Adebayor kom inn og i 2011/2012 var han god. I fjor var han dårlig hele året med noen gode kamper her og der, før han i år har vært god sett bortsett fra de første månedene der han var katastrofe og på slutten av sesongen der han burde ha scoret mer.

 

5:Dette er jeg helt enig i. Og noe Benzema-tilhengerne blant Madrid-fansen ofte lener seg på. Problemet er at det har gått 5 år, mest sannsynlig vil han aldri stablisere seg på det helt øverste nivået.

 

6: Klassespiss når han i form og gidder ja. Og det er som sagt noe av problemet. I Real Madrid og andre toppklubber kan du ikke bare bry deg om de største kampene. Man skal vinne hver eneste kamp. Hvis Benzema kunne spilt stabilt på 90% av toppnivået sitt hadde han kanskje vært verdens beste spiss, i alle fall for Madrid.

 

7: Selfølgelig er han ikke middelmådig. Jeg mener Benzema er en av verdens beste spisser i form eller når han har dagen (broken record, i know), og da er han god nok for alle klubber i verden. I de middels periodene hans er han en typisk Tottenham-spiss. Totalt sett er han en spiss jeg ville sagt er på nivået rundt kvartfinale/semi i CL. Med andre ord litt under det Madrid skal ha, og litt over det Arsenal har nå.

 

8: Ikke helt enig siden spillestilen til Benzema passer veldig bra sammen med CR og Bale og at spillere som spiller i disse klubbene alltid vil få gode statistikker fordi lagene er så enormt gode. Morata har 7 mål i år f.eks, alle som innbytter. Med spilletiden til Benz hadde han uten tvil kommet på 15+ mål, men hadde han spilt for Sevilla eller Tottenham hadde han slitt med å få 10 mål. Men de skiller seg ikke ut, det er sant. Og jeg det kunne Benz og Cesc gjort i andre klubber.

 

9: Hvis han kommer, gled deg til offsidene han går i. DET er frustrerende det.

 

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Griezmann ser ut som en typisk Arsenal-spiller. Prøv å sammenligne hårsveisen til Ramsey, Szczęsny, Wilshere, Øzil, Giroud, Koscielny, Mertesacker.. De har alle samme hårsveis nesten.

 

Så ja, det er en fact at Wenger kjøper spillere ut ifra hvilken hårfrisyre dem har! :D

Lenke til kommentar

Når på året er det vanlig at Wenger handler spillere? Bruker han å være tidlig ute eller gjør han sånne spontankjøp helt på slutten slik som ifjor med Øzil?

 

Som regel lar han de andre gjøre seg ferdig, så tar han leftovers. (med unntak av Özil, som ble tilgjengelig når Bale ble solgt)

Lenke til kommentar

 

Når på året er det vanlig at Wenger handler spillere? Bruker han å være tidlig ute eller gjør han sånne spontankjøp helt på slutten slik som ifjor med Øzil?

 

Som regel lar han de andre gjøre seg ferdig, så tar han leftovers. (med unntak av Özil, som ble tilgjengelig når Bale ble solgt)

 

 

Huff.. Frykter vi blir å gå tomhendt ifra sommervinduet.. Eller at han kjøper noen totals ukjente youngsters..

Lenke til kommentar

 

Når på året er det vanlig at Wenger handler spillere? Bruker han å være tidlig ute eller gjør han sånne spontankjøp helt på slutten slik som ifjor med Øzil?

 

Som regel lar han de andre gjøre seg ferdig, så tar han leftovers. (med unntak av Özil, som ble tilgjengelig når Bale ble solgt)

 

 

Dette er bullshit, Reptilia. MartinF har overhodet ingen innsikt i dette. Når Wenger kjøper kommer ann på når overgangene er mulig og forhandlingene er ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men finnes vel en statistikk gjennom årene for å se om Wenger kjøper tidlig eller sent? Hard facts er greit.

 

Det gjør det nok, men det er ingen indikator på når han kommer til å kjøpe denne sesongen eller neste. Og intensjonen er hvertfall ikke å handle seinest mulig, det er bare sånn det er blitt et par ganger.

Lenke til kommentar

Nei, det er du som må slutte med de "Piers Morgan"-teoriene dine.

Prove me wrong. Vi har hentet sent, og vi har hentet spillere som er tilgjengelige etter at de andre har gjort sine handler. Du kan BANNE på at jeg kommer til å gå all "Piers Morgan" om vi ikke har spillerne våre på plass til sesongstart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, det er du som må slutte med de "Piers Morgan"-teoriene dine.

Prove me wrong. Vi har hentet sent, og vi har hentet spillere som er tilgjengelige etter at de andre har gjort sine handler. Du kan BANNE på at jeg kommer til å gå all "Piers Morgan" om vi ikke har spillerne våre på plass til sesongstart.

 

 

Vi har hentet sent og vi har hentet tidlig. Mest sent de siste sesongene, og det er ikke intensjonen. Du må huske at overganger tar tid å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...