Gå til innhold

Overganger og øvrige spekulasjoner - Arsenal


invalid_user

Anbefalte innlegg

Sanogo ble hentet tidlig i fjor, og året før ble både Podolski og Giroud hentet tidlig, mens Cazorla også var klar før sesongen startet. Gervinho ble også hentet tidlig året før der. Grunnen til at vi hentet Özil sent er at Real ikke ville selge ham før de hadde sikret seg Bale. Dette betyr ikke at andre lag ikke var interesserte.

 

Du kan være så bastant og aggressiv du bare vil Martin, men det betyr ikke at du har rett. Hvis du faktisk tror at Wenger venter til slutten av overgangsvinduet før han i det hele tatt begynner å by på spillere, er det du som er naiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må huske at overganger tar tid å gjennomføre.

Korrekt, men _alle_ andre lag klarer å være klar til sesongstart, mens vi bli hengende etter. Enten mangler vi spillere, eller så mister vi en kaptein eller tre. Transfer deadline burde vært 1. august, og Wenger bør ha troppen klar innen da, så de rekker Community Shield...

Lenke til kommentar

Hvorvidt vi henter en spiller tidlig eller sent kommer litt ann på, men som oftest så har det blitt veldig sent i vinduet og som oftest har vi ikke hentet spillere i de posisjonene hvor vi trenger det.

 

Forventer ikke at ting endrer seg så mye i sommer, men i motsetning til årene 05-12 så mister vi ingen av våre mest vitale spillere (Sagna er knallgod, men jeg føler ikke at han er like viktig som det Fabregas, Nasri, van Persie o.l. var). Og bare det i seg selv er ikke så altfor ille. Plusser man på 2-3 gode spillere her (har ingen tro på store navn som Benzema, Balotelli, Javi Martinez, Fabregas etc) så har vi et meget brukbart lag.

 

Håper dog at Wenger handler inn tidlig, men jeg er stygt redd for at han gnikker og gnukker over kroner og øre igjen som han har gjort de fleste årene han har vært ansvarlig for evalueringen av verdien til spillerene vi vil hente. Selv med penger å rutte med så er det sjeldent Wenger bryter disse evalueringene sine.

Eneste unntaket er Özil enn så lenge. Forhåpentligvis blir det flere kjøp av dette kaliberet, men jeg har ikke helt troen selv om håpet fortsatt er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sanogo ble hentet tidlig i fjor, og året før ble både Podolski og Giroud hentet tidlig, mens Cazorla også var klar før sesongen startet. Gervinho ble også hentet tidlig året før der. Grunnen til at vi hentet Özil sent er at Real ikke ville selge ham før de hadde sikret seg Bale. Dette betyr ikke at andre lag ikke var interesserte.

 

Du kan være så bastant og aggressiv du bare vil Martin, men det betyr ikke at du har rett. Hvis du faktisk tror at Wenger venter til slutten av overgangsvinduet før han i det hele tatt begynner å by på spillere, er det du som er naiv.

Two can play that game...

 

Mesut Özil. Deadline day.

Andrei Arshavin. Deadline day.

Mikel Arteta. Deadline day.

Andre Santos. Deadline day.

Per Mertesacker. Deadline day.

Yossi. Deadline day.

William Gallas. Deadline day.

Nacho Monreal. Deadline day.

 

Sikkert flere og. Hvor mange av disse er eller var ikke en viktig brikke i førstelaget?

Lenke til kommentar

Med unntak av Özil og Monreal ble alle de du nevner hentet for 3+ år siden. Reptilia spurte om Wenger pleier å hente spillere tidlig, og det har han faktisk gjort de siste årene.

Jasså, så forrige sesong er alt for nytt, så den spiller ikke noe rolle. Sesongen før er definitivt sweet spot, for da hentet vi en spiller før pre-season og kan bevise at Wenger ikke _bare_ kjøper sent, mens sesongen før der igjen er totalt irrelevant fordi det er tre år siden?

Lenke til kommentar

Jeg vil definere tidlig som klar til preseason. Det var ikke Cazorla og heller ikke Giroud mener jeg å huske. Gevinho kom vel midt i? Spilte vel første kampen mot Køln tror jeg. Husker ikke hvordan det var med Poldi. Mener han kom ca samtidig med Giroud? Kanskje litt før?

 

Vi henter nok spillere, men ikke de vi forventer og nok ikke i de posisjonene vi trenger det mest. Slik det har vært i det siste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener, Martin, men vi har stort sett hentet én eller flere spillere tidlig i vinduet hvert eneste år, så å si at Wenger bare plukker opp restene etter at de andre har forsynt seg er rett og slett feil. Det er dog sant at vi ikke har kunnet velge og vrake mellom spillere fra øverste hylle, men det er det andre grunner til.

 

Edit: For meg vil for øvrig tidlig si i god tid før sesongstart.

 

Merk dere for øvrig at vi startet sesongen bedre enn noen, til tross for at "alle andre" hadde gjort seg ferdige med handelen tidlig.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Enig med Benbjo der. Faktisk er Wenger også enig i den selv at spillere burde bli hentet så tidlig som mulig for å kunne være klare til sesongstart. Hvorfor han derfor sjeldent evner å hente inn spillere tidlig er vanskelig å svare på da det kan være så veldig mange grunner til det, men det er ikke så ofte at klubben evner å få på plass spillere før vi allerede er i gang med preseason.

 

Er dog ikke få klubber som evner det heller, men syntes ofte at Arsenal blir sittende litt vel lenge på "gjerdet" og avvente markedet når det gjelder de litt mer anerkjente spillerene der ute. Hvorvidt dette er en strategi som har hjulpet oss eller hindret oss er heller ikke et lett spørsmål å svare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke folk bør ha forventninger til at Wenger blir å hente de vi tror han blir å hente. Rykter som Aurier, Benzema, Balotelli, Martinez, Griezmann osv. er bare å legge fra seg. Han kjører sitt eget løp og hører aldri på hva media prøver å "presse" han til å kjøpe.

 

Han blir å gå for billigst mulig spillere og helst færrest mulig. Han påpekte i januar at stallen hans allerede var god nok men at det var alle skadene som ødela for Arsenal. Må huske at vi har et veldig godt angrep og midtbane. Når Walcott og Ox er klar har vi et svært sterkt lag. Jenkinson blir mest sannsynlig å spille HB. Kunne selvfølgelig håpet på en bedre deffansivt midtbane. Arteta begynner å bli gammel mens Flamini ikke holder et godt nok nivå etter min mening. En keeper er nok førsteprioriteten til Wenger akkurat nå.

Endret av Vitex
Lenke til kommentar

Enig med Benbjo der. Faktisk er Wenger også enig i den selv at spillere burde bli hentet så tidlig som mulig for å kunne være klare til sesongstart. Hvorfor han derfor sjeldent evner å hente inn spillere tidlig er vanskelig å svare på da det kan være så veldig mange grunner til det, men det er ikke så ofte at klubben evner å få på plass spillere før vi allerede er i gang med preseason.

 

Er dog ikke få klubber som evner det heller, men syntes ofte at Arsenal blir sittende litt vel lenge på "gjerdet" og avvente markedet når det gjelder de litt mer anerkjente spillerene der ute. Hvorvidt dette er en strategi som har hjulpet oss eller hindret oss er heller ikke et lett spørsmål å svare på.

 

Det største problemet med Wenger er at han er så reaktiv på markedet og det virker ikke som at han har en plan. I fjor f.eks virket det som han handlet på impuls. 2 stykker på free transfer og et slags panikk/flaksekjøp i form av Ozil. Så kommer Källström inn på deadline day i januar når vi sårt trengte en spiss.

 

Det tok 2 år før vi fikk en slags Fabregas erstatter, vi har enda ikke erstattet RvP skikkelig, Gilberto har vi ikke erstattet, vi mangler en midtstopper, det tok mange år før vi fikk en skikkelig keeper etter at Lehman ga seg, vi har fremdeles ikke noe godt alternativ på kant bortsett fra Walcott som er skadet hele tiden.

 

Jeg skjønner rett og slett ikke hva Wenger tenker med ofte. Jada, jeg skjønner at man ikke alltid får førstevalget, men man må da ha en plan B eller C?

 

Vi får se, Wenger har en gyllen mulighet til å ta oss fra et greit lag til et bra et. Det handler bare om å bruker penger for å forsterke oss i de posisjonene vi trenger det, som faktisk er ganske mange.

Lenke til kommentar

Vi har hentet sent og vi har hentet tidlig. Mest sent de siste sesongene, og det er ikke intensjonen. Du må huske at overganger tar tid å gjennomføre.

 

 

Hadde det bare vært lengre tid enn juni-september til å gjøre overganger...

Er du en av de som tror at klubbene bare holder på med overganger fra a, slutten av sesongen til slutten av overgangsvinduet, b, fra starten av overgangsvinduet til slutter av overgangsvinduet eller c, 365 dager i året?

 

Arsenal virker nærmest lammet av at de er en av få (topp)klubber i verden som har en Manager som er hovedansvarlig for overganger.

 

I fjor kom Sanogo inn 1 juli, Özil, Flamini og Viviano kom fra 29 august til 2 september.

2012 kom Podolski inn i april, Giroud i slutten av juni og Cazorla tidlig i august i noe som må sies å være et bra vindu hadde det ikke vært for at Van Persie og Song forsvant i midten av august.

I 2011 kom Gervinho 11 juli, Ox 8 august, og Andre Santos, Park, Mertesacker og Arteta 31 august. Pluss at dere mistet Cesc og Nasri i slutten av august.

I 2010 kom Chamakh i mai, Koscielny i juli og Squillaci i slutten av august.

2009 kom Vermalen som den eneste inn i midten av juni, mens Toure og Adebayor forsvant begge i midten/slutten av juli.

Må egentlig tilbake til 2008 der Ramsey (men var vel talent da) kom i juni og Nasri i juli for at dere handlet dere ferdig tidlig. Og selv da kom Silvestre inn 20 agust.

 

Kan vel trygt si at Wenger og Arsenal er utrolig dårlig til å bli ferdig med overganger før pre-season, og blir de det, så blir laget fort svekket senere.

 

 

Jeg skjønner rett og slett ikke hva Wenger tenker med ofte. Jada, jeg skjønner at man ikke alltid får førstevalget, men man må da ha en plan B eller C?

 

Beklager at jeg ikke husker hvor jeg har sett det, men har sett en sak der det sto at Wenger hadde en økonomisk analyse av en overgang før han godkjente. Hvis en spiller var verdt 20 millioner i følge hans analyse, så ga han ikke mer enn det, selv om behovet til klubben var enormt for akkurat denne type spiller. Og derfor tar overgangene enormt med tid, og med engang en annen klubb plutselig har midler etter et salg så priser det bort Arsenal.

 

Var snakk om dette med Higuain spesielt. Der etter mye pruting alt var så og si klart, men så solgte Napoli Cavani og hadde dermed penger som de brukte på Higuain. Hadde Wenger vært raskere (og ikke så gjerrig) hadde ikke Napoli hatt muligheten til å signert Higuain og Arsenal kunne fått han.

Endret av Teipball
  • Liker 4
Lenke til kommentar

In Wenger we trust..?

 

Litt lei av at han aldri lærer. Han hadde sjansen i januar til å kjøpe forsterkninger og kjempe om gullet men istedet er han en stuck up bitch som skal være pengegrisk. Jeg respekterer at han vil utvikle talenter men du kaster ikke vekk et potensielt gull når man mangler spillere. Da kjøper/låner man GODE erstattere mens man kan.

 

Inn kom Kallstrøm.. Yey.

Lenke til kommentar

In Wenger we trust..?

 

Litt lei av at han aldri lærer. Han hadde sjansen i januar til å kjøpe forsterkninger og kjempe om gullet men istedet er han en stuck up bitch som skal være pengegrisk. Jeg respekterer at han vil utvikle talenter men du kaster ikke vekk et potensielt gull når man mangler spillere. Da kjøper/låner man GODE erstattere mens man kan.

 

Inn kom Kallstrøm.. Yey.

 

Faen til sutring da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faen til sutring da.

 

 

 

Lov å sutre. Når mannen feiler år etter år så må man gjøre noe. Arsenal kjemper om 4 plassen hvert år virker det som. De har ikke ambisjoner om å vinne noe gull. Hvis ikke Wenger gjør storinnkjøp nå i sommer så har jeg mest lyst å avskrive meg som arsenal-fan. Men en skikkelig fan henger vel med i tykt og tynt..

Lenke til kommentar

 

Faen til sutring da.

 

 

 

Lov å sutre. Når mannen feiler år etter år så må man gjøre noe. Arsenal kjemper om 4 plassen hvert år virker det som. De har ikke ambisjoner om å vinne noe gull. Hvis ikke Wenger gjør storinnkjøp nå i sommer så har jeg mest lyst å avskrive meg som arsenal-fan. Men en skikkelig fan henger vel med i tykt og tynt..

 

 

Men da kan du holde kjeft til du blir kvitt vrangforestillingene dine. Det er bare Arsenalfans som klarer å fortsatt være like grinete og sur selv etter vi tar vårt første trofé på 9 år og har en svært lys fremtid i vente. Blir flau av å være medsupporter med enkelte Arsenalfans til tider. Wenger har gjort dere bortkjemte med alle troféene han hentet da han kom til klubben, og nå er dere så sure på han at dere ikke klarer å tenke rasjonelt. Du kan gjerne avskrive deg som Arsenalfan, men brenn "Piers Morgan"-skriftrullene dine i samme slengen. Og nei jeg snakker ikke bare om deg, men alle kjipe Arsenalfans som bidrar til en av de verste atmosfærene i Premier League.

Endret av Mr. Brightside
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var ganske cringeworthy å lese at du skrudde av matcher fordi vi var "så jævlig dårlig" også... Kom deg ned fra den høye hesten din. Du er faen ikke bedre enn de andre her inne.

 

--

 

Griezmann var kanon mot Norge i dag forresten. Ser definitivt hva Wenger har i tankene med en sånn overgang. Han har i tillegg et godt samarbeid med Giroud, og vil tro det vil funke greit med evt. Benzema også. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar

Det var ganske cringeworthy å lese at du skrudde av matcher fordi vi var "så jævlig dårlig" også... Kom deg ned fra den høye hesten din. Du er faen ikke bedre enn de andre her inne.

 

Jeg liker at du alltid skal dra inn at jeg skrur av matcher, som har 0 underholdningverdi for min del, somom jeg skulle brydd meg. Jeg skrur fremdels av matcher og kommer til å fortsette å gjøre det. Håper du fikk en kjempecringe nå.

 

Hvis du med "bedre enn andre" mener å ha mer respekt, bedre grunnleggende forståelse og innsikt, samt vettet i behold, så jo, da er jeg bedre enn mange andre her inne.

Endret av Mr. Brightside
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...