Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Forestiller meg at noen kommer til ha litt fun med Master Cheif i GTA V.

 

ofc. hoppe utenfor fjellet på sykkel evt. skateboard med spaceman på fullguffe :p

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvorfor det kommer til 360/PS3 når vi er så nærme en ny generasjon konsoller.. Har selv hatt alle konsollene denne generasjonen men solgte PS3'en billig til en trengende kompis med lite penger ettersom jeg ikke brukte den noe særlig lengre.

 

Det som bekymrer meg er at det siste spillet jeg spilte på 360, State of Decay, nesten ikke er spillbart i hete actionsekvenser grunnet ekstremt lav framerate. Jeg som er vandt til å spille på PC synes hvertfall det er helt horribelt å spille 360 i disse dager.

 

Heldigvis har alle de tidligere GTA spillene omsider kommet til PC, jeg tror nok jeg fint klarer å vente til det skjer, selv om det sikkert tar hvertfall et halvår etter konsollversjonene.

Lenke til kommentar

Noen som har en kvalifisert gjetning på hvorvidt GTAV vil lanseres på nextgen-konsoller etter hvert (blir nok PS4 i mitt tilfelle), og når noe sånt kan komme til å skje? Jeg er fullt klar over at ingen vet dette, men er det noen med mer innsikt i spillbransjen som tror de har litt peiling?

Lenke til kommentar

Noen som har en kvalifisert gjetning på hvorvidt GTAV vil lanseres på nextgen-konsoller etter hvert (blir nok PS4 i mitt tilfelle), og når noe sånt kan komme til å skje? Jeg er fullt klar over at ingen vet dette, men er det noen med mer innsikt i spillbransjen som tror de har litt peiling?

 

Jeg vil tro at både Sony og Microsoft ønsker å ha dette spillet klar til lunch av konsollen. Skal ikke se bort ifra at de har vært med å sponse utviklingen slik at det blir en realitet. Det vil uansett ikke bli annonsert tidlig, da det vil svekke salget av denne generasjons versjonen av spillet og også denne generasjons konsoller.

Lenke til kommentar

Well, hva er best konsole for å spille gta? Xbox 360 eller PS3?

 

Det er det nok for tidlig å si enda, men siden den siste traileren er utelukkende ifra PS3 versjonen så kan det jo være en indikasjon på at det er den peneste utgaven. Eller det er bare tilfeldig eller en avtale med Sony for å få slike som meg til å spekulere.... :D

 

Men spillet vil jo ha en online funksjon og om en vil spille med venner så må en jo passe på å være på plattformen flest av dem du vil spille med har. Og personlig synes jeg online tjenesten til XBL er mer stabil og det er uten tvil flere online...noe en ser klart i COD spillene fks.

 

Og at alle som har en X360 har en mikrofon...men gjenstår å se...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hvorfor det kommer til 360/PS3 når vi er så nærme en ny generasjon konsoller.. Har selv hatt alle konsollene denne generasjonen men solgte PS3'en billig til en trengende kompis med lite penger ettersom jeg ikke brukte den noe særlig lengre.

 

Det som bekymrer meg er at det siste spillet jeg spilte på 360, State of Decay, nesten ikke er spillbart i hete actionsekvenser grunnet ekstremt lav framerate. Jeg som er vandt til å spille på PC synes hvertfall det er helt horribelt å spille 360 i disse dager.

 

Heldigvis har alle de tidligere GTA spillene omsider kommet til PC, jeg tror nok jeg fint klarer å vente til det skjer, selv om det sikkert tar hvertfall et halvår etter konsollversjonene.

Grunnen til at det kommer til PS3 og Xbox er at det er disse konsollene som dominerer markedet.

Om de hadde gitt det ut til next gen konsoller ved release hadde salgstallene blitt langt lavere, av den enkle grunn at ikke nok folk eier next gen konsoll, og med tanke på at utviklingsverktøy til nye konsoller ikke er 100% bra i starten, kunne det fort skjedd at det ikke ble noe bedre enn det som det har blitt på dagens konsoller.

Lenke til kommentar

Hadde jo vært det perfekte spillet for å få fart på salgstallene av selve konsollene ved launch, og såvidt jeg har hørt er standarden på utviklingsverktøy på de nye konsollene mye bedre enn denne generasjonen. Det er mye enklere å utvikle "for PC" til konsollene uten så mye triksing og distribuering av "jobbingen" mellom RAM/CPU/GPU som har vært et stort problem for mange utviklere.

 

Dev kits til xbone og ps4 er rett og slett PC'er med specs som representerer konsollens ytelse.

 

Dette hadde vel vært avhengig av endel penger fra microsoft/sony for å veie opp for et noe lavere salgstall av selve spillet i utgangspunktet og det er vel kanskje der det stoppet.

 

Synd egentlig, jeg tror ikke 360'en min kommer til å få noe særlig mer bruk annet enn litt sofa-multiplayer når jeg har kompiser på besøk. Takler rett og slett ikke grafikken og frameraten jeg, blitt så kresen på mine eldre dager.

Lenke til kommentar

Er fullstendig ulogisk at det ikke skal komme til next-gen konsoller og PC etterhvert. Kommer bare til å ta litt ekstra tid slik det alltid har gjort. De ønsker nok å melke det nåværende konsollmarkedet før de går over til next-gen. Og dersom de lager en next-gen versjon så lager de jo i praksis PC versjonen samtidig.

Lenke til kommentar

Sikkert mer eller mindre likt, men PS3 er litt kraftigere enn Xbox 360. Kanskje Rockstar har klart å presse mer ut av konsollen på slutten av generasjonen. Leste akkurat at gameplay-demoen er hentet fra PS3.

 

Av egen erfaring hakker ps3 en del. Har hørt noe om at de kjører i 1080/720p i 30fps.

Kan fort bli begrenset på ps4 også.

Lenke til kommentar

Av egen erfaring hakker ps3 en del. Har hørt noe om at de kjører i 1080/720p i 30fps.

Kan fort bli begrenset på ps4 også.

min gamle fat ps3 hakker ikke i det hele tatt. er bare litt fps drops i noen spill hvis det skjer ekstremt mye på skjermen.

 

Haha. Master Cheif-kloner ved Grauman's Theater i gameplay-traileren. Er nok noen Sony-fanboys og Halo-hatere som vil gå på byen med den delen på youtube? :p

Den ene av dem er ser ut som en fra tv serien i GTA IV republican space rangers hvis jeg ikke ser totalt feil

Endret av Demon_Hunter
Lenke til kommentar

Det finnes en ny tråd for diskusjon av GTA 5 til PC...

 

Så lenge det ikke har kommet en offisiell annonsering på en eventuell PC-versjon, så blir det en ren spekulasjonstråd.

 

Av egen erfaring hakker ps3 en del. Har hørt noe om at de kjører i 1080/720p i 30fps.

Kan fort bli begrenset på ps4 også.

 

Etter det jeg har skjønt skal forskjellen på Xbox One og PS4 denne gangen være langt større enn PS3 og Xbox 360.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke har kommet en offisiell annonsering på en eventuell PC-versjon, så blir det en ren spekulasjonstråd.

 

Ja, det er det som er poenget. Siden det var mange som synes det ble for mye prat i denne tråden, ble det laget en ny tråd for spekulasjoner, rykter, og snakk om en eventuell versjon til PC/Xbone/PS4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...