Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser det begynner å komme kamptråder, som jo er fint om det fortsetter. Men da blir også spørsmålet hvor de skal plasseres når eksempelvis Manchester United møter Liverpool. I hjemmelagets forum? Om da dette ikke alt er diskutert og løst :)

Hvorfor ikke bare lage to forskjellige, slik Arsenal/Chelsea har gjort nå? Blir ganske kaotisk om man kun skal ha en kamptråd, og tråden kommer nok til å bli ganske provoserende for det tapende laget.

Lenke til kommentar
Ser det begynner å komme kamptråder, som jo er fint om det fortsetter. Men da blir også spørsmålet hvor de skal plasseres når eksempelvis Manchester United møter Liverpool. I hjemmelagets forum? Om da dette ikke alt er diskutert og løst :)

En i hvert forum. Rundt kampene så var jo United-tråden/TiA/Chelsea-tråden/Arsenal-tråden i praksis kamptråder, og man stengte jo ikke akkurat bortelagets tråd/nektet kampdiskusjon der.

Det går på det der som Geir ikke helt skjønne, om at man i andre lags supportere sine "leire" opptrer litt på deres premisser. Diskusjonen kan fint gå i to tråder samtidig. Det er ikke optimalt, men det er bedre enn alternativet imo.

Lenke til kommentar
Er litt enig i det å samle kamptrådene når to av de fire møtes.

 

Da vil det kunne bli en heftig diskusjon, noe eg anser som artig :)

 

Et fristed for diskusjon rundt kampen.

Evt. ende med personangrep.

 

Eks: Kamptråden er plassert i United-delen, og kampen er mot Liverpool. United taper kampen, og så kommer Liverpool-supporterne med innlegg som "lol, dere tapte" eller "hahahaha, 4 seiere på rad mot dette drittlaget lololol". Og så klikker det for United-supporterne, for tråden er under vår kategori. Det ender opp med en heksegryte, og det blir delt ut haugevis av røde kort, og saftige suspensjoner.

Lenke til kommentar
Det går på det der som Geir ikke helt skjønne, om at man i andre lags supportere sine "leire" opptrer litt på deres premisser. Diskusjonen kan fint gå i to tråder samtidig. Det er ikke optimalt, men det er bedre enn alternativet imo.

 

Tja, det er ikke sikkert Geir er den som ikke skjønner ;)

 

Poenget er at folk bare må finne seg i provoseringer, også i egne lags tråder. Provoseringer for provoseringens skyld er unntaket, fordi det er trolling. Men ellers er provosering en sunn og fullt ut subjektiv oppfatning som det ikke er mulig å lage føring for, med mindre det skal være "det som provoserer moderator er forbudt".

 

Sett bort fra der andre lags supportere kommer inn bare for å provosere for provoseringens skyld, så bør enhver supporter heller jobbe med sin egen toleransegrense. Jeg har gjennom årene her opplevd mange klager på provosering, innen de fleste forumområder, som ene og alene er problemet til mottakeren. Ikke den som provoserte vedkommende i utgangspunktet.

 

Forumet og alle dets tråder er åpne for alle og i en kamptråd så er den åpen for alle meninger om den kampen, med mindre det presenteres på regelstridig måte eller er selve meningen skulle vært regelstridig (vanskelig å tenke seg for en fotballtråd den siste der). Dette er jo også det som tjener folk flest.

 

En tråd blir best når flest mulig perspektiv på saken presenteres. Da har den også mest verdi for leserne, som får mest mulig ut av tråden. Derfor vi ikke har tråder om Gud kun for kristne, om AP kun for AP-medlemmer og om Manchester United kun for fansen.

 

Greit nok, noen foretrekker sikkert å kun diskutere med likesinnede, eller fra samme leir, men slik fungerer nok ikke Diskusjon.no. Her krever det endel på toleransenivået fra brukerne, for det er en ting man bare må tåle og det er å bli provosert, såfremt det ikke er trolling. Og trolling tar vi oss av. Ellers så pleier vi å referere til Steve Hughes som så godt forklarer dette med å bli provosert/fornærmet (fra ca. 3 min): http://www.youtube.com/watch?v=TAGJpISVERg

 

Der er også problemet med to tråder. Det er smått ego-sentrisk for de to fotball-leirene, selv om det jo ikke er hensikten. Ingen av dem tar hensyn til andre fans, ei heller tar man hensyn til idealet om en best mulig tråd (ref over). Hvor skal jeg gå for å diskutere Arsenal vs. Chelsea? Jeg heier ikke på noen av lagene, men det er ikke utenkelig jeg har lyst til å kommentere kampen. ;)

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg skjønner veldig godt poenget ditt. Kommentaren om geir var mer ment som en liten spøk, og refererte vel til det han selv har skrevet flere ganger, nemlig at han ikke skjønner seg på fotballsupportere.

 

Nå er jeg i prinsippet enig med deg, i grunn. Kanskje bør kamptråder for de store lagene ligge i internasjonal fotball, og folk tåle å føle seg tråkket på tærne. For å si det sånn, jeg er temmelig sikker på at du ikke har mottatt særlig mange rapporteringer fra meg hvor jeg føler meg provosert, men jeg tenker mer på hvilke typer diskusjoner som i fotballforumet har en tendens til å bevege seg litt over grensen mellom sunn diskusjon og sur krangling/persondiskusjon.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare lage to forskjellige, slik Arsenal/Chelsea har gjort nå?

 

Fordi det ofte er mer spennende å diskutere med andre lags supportere enn sine egne. Artig å se de forskjellige perspektivene på kampen osv.

 

Blir ganske kaotisk om man kun skal ha en kamptråd,

 

Blir neppe mer kaotisk enn alle de andre samletrådene. Har vært en bruker av vgd i mange år nå, men prøver å bytte forum siden nivået der inne er lavt. Men en ting jeg liker med vgd er at det er veldig mange innlegg, mange diskusjoner hele tiden, og dette med at kamptrådene kan bli kaotiske er helt normalt. De blir jo det her inne og, ca 250 innlegg i kamptråden til United i går mens kampen pågikk.

 

og tråden kommer nok til å bli ganske provoserende for det tapende laget.

 

Det får de bare takle, om det er noen som går over streken har vi moderatorer.

 

 

 

Ellers mener jeg at alle kamptrådene burde puttes ute i felles forumet. Hadde jeg vært supporter av for eksempel Aston Villa hadde jeg nok blitt litt provosert over at kamptråden hadde blitt plassert inne i forumet til ett av topp fire lagene.

 

 

Edit: Ser Dotten tar opp det samme jeg tar opp i slutten av mitt innlegg. En annen ting som Dotten kort er innpå på slutten, det er spennende å lese innleggene som nøytral i en kamptråd når begge lagene har mange supportere. Kan fort bli mange artige kommentarer.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Hva er det jeg leser. Høgere takhøyde og terskel for provosering? Thank you!

 

Flott at hårsårhet er i fokus og blir "slått ned på" fra øverste hold. Uten sterke meninger og varme diskusjoner, blir det rett å slett kjedelig på et anonymt fora som dette. Et unisont og grått høl hvor alle er rumpiser og "politisk korrekte" innbyr ikke til diskusjon. Når jeg leser noe jeg reagerer kraftig på, gjerne noe som provoserer meg, får jeg lyst til å svare. Slik er det for folk flest regner jeg med.

 

Hvor kjedelig hadde det ikke verdt å miste karakterer som på snutten nedenfor? Frankie Boyle hadde hatt ørten rapporter på på fem minutter, selv om halve forumet hadde kost seg med trådene hans. Nå er denne videoen på kanten, men poenget står og siden Dotten postet komedie, kan jeg ikke være noe dårligere. Boyle er en legende! Sjekk ut live fra apollo. Hysterisk.

 

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar
Ser det begynner å komme kamptråder, som jo er fint om det fortsetter. Men da blir også spørsmålet hvor de skal plasseres når eksempelvis Manchester United møter Liverpool. I hjemmelagets forum? Om da dette ikke alt er diskutert og løst :)

Kamptrådar har det vore i alle år. Så spørsmålet er, kvifor skal ein endre på den noverande måten?

 

Ein ting å hugse på er og kva trådane handlar om. Tradisjonelt er det klubben som blir diskutert. Kampen dannar berre ei ramme for denne diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...