Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om målet med kategoriane er at ein får meir struktur over kvar ein finn informasjon, så vil det vere mot si hensikt om to grupper diskuterer vidt forskjellige ting i ein tråd. Eg ser ikkje vekk ifrå at ein tråd kan fungere, sjølv om at eg trur det beste vil vere at laga setter opp sine eigne, så får heller folk vandre litt fram og tilbake om dei ønskar input frå begge sider.

Lenke til kommentar
Om målet med kategoriane er at ein får meir struktur over kvar ein finn informasjon, så vil det vere mot si hensikt om to grupper diskuterer vidt forskjellige ting i ein tråd.

 

 

I en kamptråd blir det ikke så mye diskusjon, det er i hvert fall min erfaring. Folk pleier som regel bare å legge igjen en kommentar til det som skjer under kampen. Uansett skjønner jeg ikke hvorfor dere tror to forskjellige lags supportere kommer til å diskutere helt forskjellige ting i en kamptråd.

 

Min erfaring fra vgd, hvor det faktisk er mye hyppigere posting i kamptrådene fra alle lags supportere, er at det ikke er et problem i det hele tatt.

 

 

Det under her er ikke til deg archanios, men en generell betraktning.

 

Jeg synes dette er et merkelig fotball-forum. Før kategoriene ble en realitet var det flere som mente at de nye kategoriene kun skulle inneholde samletråder. Hver enkelt spiller skulle ha sin egen tråd, så om det var noe viktig om en av spillerne skulle det postes der i stedet for sin egen tråd. Dette skulle liksom være mer oversiktlig av en eller annen merkelig grunn.

 

Nå er det plutselig det stikk motsatte ang kamptråder. Her skal det være to kamptråder for én kamp av grunner som at folk utrolig nok kan bli provosert (gud forby) eller de to lagenes supportere diskuterer helt forskjellige ting under kamptråden (denne må jeg nesten ha en forklaring på).

 

 

Om dette blir en realitet blir jeg neppe å finne på fotballforumet her inne, det føles rett og slett sterilt med lite interessante diskusjoner og temaer. Jeg håper det bedrer seg etterhvert. Skal bare nevne at jeg var i mot at hver av klubbene skulle få sin egen kategori, at det hadde vært bedre med én felleskategori for Premier League.

 

Men det er jo farlig å blande trådene til de forskjellige lagene, for da kan jo enkelte bli provoserte stakkars.

Lenke til kommentar

Hvordan går det så med de nye kategoriene, nå som dere har fått en uke og testet det ut? Fungerer det bra? Er dere fornøyd?

 

Vi skal også få på plass et midlertidig forum for neste års Fotball-VM som vil vare over sommeren, men akkurat når det er riktig tid å fyre løs med den er ikke helt avklart enda. Neste uke vil også noen av brukerne i forumet få henvendelse om å bli med i veilederteamet, har hentet inn anbefalinger på hvem det bør være og også sjekket ut det dere også sier. Dette gleder vi oss til :)

Lenke til kommentar

Er kjempefornøyd. Mange interessante tråder har dukket opp. Er lettere å oppsøke en diskusjon om et tema du er interessert i.

 

Ulemper:

- Ser spillertrådene med lite aktivitet vil forsvinne nedover i rekken.

- Diskusjoner foregår litt på tvers av trådene, dette vil jusse seg etterhvert.

- Vanskeligere å henge med i de andre klubbene. Må inn i Liverpool kategorien for å finne deres tråder kontra før da alt foregikk i TIA :) Dette er også bare vane for min del.

 

Ellers er det bra. Virker som samholdet internt i supportergjengen er blitt styrket. Fra å krangle litt om endringene til å "embrace" det vi nå har og gå sammen om å skape noe bedre.

(Fortjener nesten nobelprisen i litteratur for den siste setningen)

Lenke til kommentar
Hvordan går det så med de nye kategoriene, nå som dere har fått en uke og testet det ut? Fungerer det bra? Er dere fornøyd?

Jeg er fornøyd, men det er litt tungvint å følge med på alle trådene i alle kategoriene. Selv denne tråden var nederst på side nr. 2 av "mine innlegg" (natt til lørdag er vel ikke den mest aktive tiden i løpet av uka), og det sier vel litt om hvor mange aktive tråder det er pr. dag. Men jeg er fornøyd. Mye mindre kaotisk, for alle diskusjonene er ikke lenger samlet i en heksegryte. :)

 

VM-kategorien burde egentlig ikke komme før til våren, for det er fortsatt sju måneder til mesterskapet begynner. ;)

Lenke til kommentar

Generelt sett er jeg fornøyd med forumet. Men det er enkelte ting jeg ikke liker.

 

Tenker da spesielt på kamptrådene, som jeg mener burde vært postet i et felles forum.

 

Når det gjelder ulempene Jotun nevner.

1: Om det ikke er aktivitet i en spillertråd ser jeg ikke noe problem i at den forsvinner ut av førstesiden, det er bare å gå litt tilbake i forumet om det er noe.

 

2: Enig i denne, men som du sier så vil det nok justere seg. Eventuelt kan vi bli flinkere til å si fra til moderatorene slik at de flytter innleggene til riktig tråd, som et eksempel.

 

3: Denne er jeg enig i. Jeg skjønner jeg har tapt den kampen, men helst hadde jeg sett at alle PL klubbene hadde blitt kjørt inn i ett forum, hadde blitt flere diskusjoner, og de hadde ikke bare vært internt. Slik det er nå gidder ikke jeg å sjekke ut alle forumene ved enhver tid.

Men som sagt, denne har jeg vel tapt for lenge siden dessverre, og det gjør at jeg fortsatt er usikker på om jeg kommer til å bruke dette forumet eller et annet til å diskutere fotball.

Lenke til kommentar
Når det gjelder ulempene Jotun nevner.

1: Om det ikke er aktivitet i en spillertråd ser jeg ikke noe problem i at den forsvinner ut av førstesiden, det er bare å gå litt tilbake i forumet om det er noe.

 

Tråder med god informasjon som ikke alltid ypper til ofte diskusjon burde kategoriseres. Slik at man med enkle klikks kan finne tråden om Berbatov om man er hypp på litt sær info.

Lenke til kommentar

Jeg synes United.no har gjort det perfekt med en underkategori til spillertråder. Det er mye lettere å finne frem og poste når man har noe å poste om for eksempel Berbatov enn å måtte søke seg frem til en tråd på side 5. Det fungerer med stort hell der så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skulle det her. Per dags dato er forumet litt rotete, selv om jeg trives.

Lenke til kommentar

Det vil jo uansett være langt mer oversiktlig. Spillertrådene er noe jeg selv hadde likt å ha tilgjengelig hvis jeg skulle lese igjennom noe eller poste noe om en spiller. Det er lite sannsynlig at folk gidder å søke opp gamle spillertråder for å poste noe og at da vil det meste om spillere bli postet i RedCafè-tråden.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...