Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk!

Lenge siden det var liv her, men jeg prøver: Flere som har problemer med at GPS'en er siiiinnsyk treg å finne posisjon? Tar rundt 4-5minutter. (PS: Ren GPS og ikke assistert..)

 

Prøvde nettop å starte maps uten A-Gps. Tok ca 3 min.å få gps lock. Er nok sånn det er,særlig når du har flyttet deg til et nytt sted i forhold til der du brukte den sist.

Men hvorfor ikke bruke A-gps? Er jo minimalt med datatrafikk som brukes,og du slipper irriterende venting.

Lenke til kommentar

:yes:

Takk for tilbakemelding. Av og til står man bokstavelig talt på vidda.. :p

 

Ja,selfølgelig.Skjønner :yes:

 

Har et spørsmål selv her.

Bruker "Qtirreco" til å styre tv + div. Men har ikke funnet noe som passer til canal digital,s hd decodere(parabol).

Noen som har tips om en fjernkontroll jeg kan laste ned? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

min kjære nokia n900 måtte inn til service pga den ødelagt lade/usb kontakt. Så har de sent meg en ny n8 bulk tilbake. Jeg sa at det godtok jeg ikke. N8 har riktignok noen bedre funksjoner men generelt vil jeg heller bruke maemo. noen som har erfaringer med begge?

Lenke til kommentar

Jepp, har hatt begge. N8 kan ikke sammenlignes en gang. Er som å gå fra et ganske treig men snasn eng til et ganske knotete men multitouchbart bøttekott med tanke på frihet og customizing.

 

Det er for dårlig, hvis de ikke kan skaffe deg en ny N900 eller fikse din gamle så burde du si du skal ha en N950 i stedet, siden det er det nærmeste produktet de har. Du kan godt senke deg til å bruke N8 i mellomtiden.

 

Ikke aksepter en N8 for en N900, det er helt sinnsvakt.

Lenke til kommentar

Jepp! takk for tilbakemelding. de kan beholde den n8 så lenge, tester ut android telefoner og iphone4, og vil bare ha tilbake min n900. Ser n9 kommer til svergie med 3 i september. kan vente til da. Telenor har vel sikret seg en eksklusiv avtale så håper den kommer til norge ca samtidig. Men klart vist jeg får en n950 skal jeg være hoppende glad, tar den fint i mot uten support og garanti.

Lenke til kommentar

Eneste aberet med N900 er batteritiden, størrelsen og at den er treg i flekkene, spesielt på telefonbiten.

 

UIet er fantastisk, syntes nå jeg, siden det er totalt customizable. Vet ikke hvordan meego er i forhold, men satser på at det er like schtramt om ikke bedre. Bare synd maemo ble begrensa såpass av HWen til n900...

 

tenker litt på å titte på meegodevice neste gang jeg skal ha meg telefon. som sikkert blir til neste år en gang.

Lenke til kommentar

Enig telefondelen skulle hatt mer prioritet(les:raskere) har ikke prøvd å overklokke den men det skal vist hjelpe. Det jeg har sett av meego ser jo veldig bra ut, men er det sånn at de har kuttet ut widgets på n9? Liker den multitasking, apps og notification homescreen men vil gjerne ha mulighet til noen widget. noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar

Hadde vært fint om det kom en ny versjon av N900 med det beste av HW. Kjører min på 1GHz. Bruker jeg WIFI å mobilen mye så blir den varm å kan skru seg av. Fint med batterilader og flere batterier. Bytter batteri 2 - 3 ganger om dagen. Hadde vært fint om man kunne byttet ut Android på HTC Z med Maemo.Heftig mobil med tastatur og Maemo hadde vært fint!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei godtfolk!

Lenge siden det var liv her, men jeg prøver: Flere som har problemer med at GPS'en er siiiinnsyk treg å finne posisjon? Tar rundt 4-5minutter. (PS: Ren GPS og ikke assistert..)

 

Uten assisted biten har mener jeg gpsen rett og slett er ubrukelig. og som det påpekes er det veldig lite data som går frem og tilbake når du gpsen kommuniserer med sender tårna for å få vite hvor på jordens overflate den befinner jeg.

 

her vil jeg anbefale å sjekke ut geocaching, og appen. Kjempeflott app som får oss nerder ut i den frie natur :D

Lenke til kommentar

Telenor ser ut til å ha skaffa seg N9-monopol i Norge. Er det noen som skal ha seg en likevel? Eventuelt importere fra gråmarkedet? Personlig synes jeg N9 mangler mye i forhold til N900, men man er jo likevel nyskjerrig. Spesielt siden jeg nå likevel har de samme manglene i min lite tilfredsstillende Android-telefon.

Lenke til kommentar

Telenor ser ut til å ha skaffa seg N9-monopol i Norge. Er det noen som skal ha seg en likevel? Eventuelt importere fra gråmarkedet? Personlig synes jeg N9 mangler mye i forhold til N900, men man er jo likevel nyskjerrig. Spesielt siden jeg nå likevel har de samme manglene i min lite tilfredsstillende Android-telefon.

 

Regner det som sikkert at jeg skal ha n9 ja,og helst 64gb versjonen :)

Og siden jeg allerede bruker telenor,venter jeg bare på at dem skal legge den ut i nettbutikken så jeg får se hvilken pris dem legger seg på.

Er foresten mulig å forhånds bestille nå.Blant annet på cdon,og der står da ingenting om telenor binding så vidt jeg kan se...

Lenke til kommentar

Siden jeg aldri hade en N900, kan du spesifisere nærmere hva du savner? Lurer på hva jeg muligens går glipp av, og frister litt å tste ut MeeGo.

 

Det blir jo ganske personlig men når jeg sammenligner N900 som jeg hadde den med ZTE Blade som jeg har den (Cyanogenmod) så har N900 bedre multitasking og taskswitching, større andel gratis programmer uten reklame, og portering av større Linux-programmer. Hadde OpenOffice og en del serverprogramvare. Integrasjonen mot IM-klienter var veldig god på N900 og det samme gjalt Skype og SIP. Opera Mobile virket bedre på N900 enn på min Blade. Synes VNC-klientene var bedre på N900. Faktisk synes jeg Market er ganske uoversiktlig mens package manager har godt (men tregt) søk. Alt som går integrasjon mellom kontakter, SMS-samtaler og telefonoppringninger synes jeg funker bedre på N900, inklusive ting som å finne fram til "M" i kontaktlista, eller starte en <action of your choice> når man har funnet kontakten. Og på Android-telefonen min har jeg opplevd at folk havner på min blacklist fordi jeg trykker feil når jeg skal legge på. På hardware-fronten savner jeg støtte for vinterbruk (dvs. hansker) og mer nøyaktig skjerm (spesielt med stylus), mulighet til å spille musikk på bilstereoen (via FM, kan ikke få A2DP til bilstereoen) og hardware-tastatur.

 

Samtidig skal jeg ikke skyve under en stol at N900 var svak på mange telefon-relaterte standardting, sånn som manglende MMS, dårlig standardkalender mm.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg skal ha Nokia n9. Min n900 var ble kredittert av nokia da de ikke kunne fikse usbkontaktrn. N9 vil ha fm sender, men litt usikkert om d var noen antenne tilkonblet den. n900 hadde vel heller ikke det outofthebox? Tror N9 blir en en veldig bra mobil og .deb filer skal vel fremdeles være mulig å innstallere. Multitaskinene synes jeg ser veldig bra ut og det eneste jeg savner blir vel widget, men den har værtfall værwidget på events skjermen kanskje det kan tweakes litt der. etter å ha studert videoer og lest rundt så virker n9 som en telefon som er kjapp å bruke og mye bedre enn n900(og konkurenter) på enhåndsbruk.

Lenke til kommentar

Det er vel sagt fra en kilde innad i MeeGo-teamet/Nokia at N9-senderen ikke har antenne. Med mindre du har hørt en annen kilde innad i Nokia si at joda, det er tilkoblet antenne, så ville jeg ha antatt at det ingen antenne er.

 

Hos meg ble telefonen vannskadet, så USB-kontakten virker fint mens trådløs-chippen (GPS, Wi-Fi, Fm?) virker ikke. På en måte er telefonen min redusert fra smarttelefon til feature phone.

 

Det ironiske i alt dette, er at på min ZTE Blade har USB-porten latt seg trykke et stykke inn i telefonen. Det er visst ikke bare Nokia som sliter med Micro USB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...