Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er litt tricky å finne NRK i lista.

 

Først må du installere WorldTV99.

Deretter start KMPlayer. Der ser jeg en liste som ser slik ut:

 

empty (mulig du ikke har denne?)

Favorites

WorldTV99

Most Recent

 

Jeg klikker på WorldTV99, og får opp en liste med kategorier. Rett over kategoriene står det

WorldTV99

[stjerne] WorldTV99

 

Klikk på den nederste WorldTV99-linja.

Da får du opp bl.a. alternativene View By Categories, View By Countries og Geographical restricted.

Klikk Geographical restricted.

 

Da får du velge mellom Denmark accessible from Denmark og Norway accessible from Norway. Velg Norge.

 

Da får du opp NRK Svisj, NRK1, NRK2, og NRK3.

 

Jeg har disse kanalene på favorites, så det er enklere å finne dem fram.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nett fått meg ein N900 no som eg utforskar litt no. Har nåken anbefalte program til den, samt litt tips og triks? (litt greit å få tråden i mine inlegg og ;) )

 

54 tips og triks til n900 http://talk.maemo.org/showthread.php?t=64241

 

Må vel nevne FMMS for å sende/motta mms.

Og hvis man bruker fcamera så kan man bruke "timelapse"til å ta bilder i valgfrie tidsintervall.

"Jenirok" for automatisk tlf nummersøk.

"Cutetube" for å se og laste ned youtube videoer.

"RadioTimeToGo" har allverdens nettradiokanaler.(extras devel)

 

Og det er jo så mye mer....

Ingen grunn til å kjede seg med en N900 i lomma :thumbup:

 

Edit:Glemte "Faster Aplication Manager". Synes den er litt viktig siden den jobber raskere og bedre enn den "innebygde",og lar deg instalere/avinst.flere programmer samtidig.

Endret av Brew
Lenke til kommentar

har akkurat bestillt meg 2400 mah batteri til min n900, håper det varer noe lengre en orginal batteriet, for det er jeg ikke spess imponert over lengre.... ta f.eks i dag, tlf stått på lading i 12 timer før jeg dro på jobb, tatt av lading kl 0530, så 2 seinfelt episoder på den, dro hjemmefra kl 0610, kl 11:00 hadde jeg 11% strøm igjen.... 3-4 samtaler, litt dårlig dekning i området, men like vel.... slo av 3g og data roaming. kl 13:00 begyngte den å kauke. kl 13:30 døde den..... 7 timer....

 

org batteriet er vel 1350 mah ?

Lenke til kommentar

hm.... tok ut batteriet mitt i stad, 1320mah, oppdaga at det var begyngt å bule litt.... etter 7mnd bare ?

 

jaja, det eneste jeg har ver missfornøyd med på min N900 er batterilevetiden, manglende .mkv støtte, og at jeg enda ikke har funnet et bra program til cameraet i front... mirror har jeg, og der ser alt ut som dårlige nattbriller fra 1980 tallet.. med 1080mah større batteri regner jeg med at levetiden blir noe bedre iallefall... Nye bagteriet kommer med nytt bakdeksel som bygger ut 7mm!, men.. med ikke sååå langt fra dobbel batteri kapasitet så tror jeg det går fint.

Lenke til kommentar

har 5 batteri + lader slik at jeg altid har med meg batteri + et på lading. om batterie varer i 5timer eller 10timer bryr jeg meg lite om. når jeg er tom får strøm bytter eg bare bateri. lader å bateri koster ikke mange kr på ebay. tar jo bare ca 11 dager å få sendt ting fra kina :) bytter batteri 2-3 ganger om dagen siden jeg bruker N900 litt :p

Lenke til kommentar

hm.... tok ut batteriet mitt i stad, 1320mah, oppdaga at det var begyngt å bule litt.... etter 7mnd bare ?

 

jaja, det eneste jeg har ver missfornøyd med på min N900 er batterilevetiden, manglende .mkv støtte, og at jeg enda ikke har funnet et bra program til cameraet i front... mirror har jeg, og der ser alt ut som dårlige nattbriller fra 1980 tallet.. med 1080mah større batteri regner jeg med at levetiden blir noe bedre iallefall... Nye bagteriet kommer med nytt bakdeksel som bygger ut 7mm!, men.. med ikke sååå langt fra dobbel batteri kapasitet så tror jeg det går fint.

 

Håper du kommer med tilbakemelding når du har fått testet litt.

Jeg bruker batteriet fra en 5800(med defekt skjerm)som reserve,hvis jeg ikke har mulighet til å plugge inn ladern underveis :)

Lenke til kommentar

hm.... tok ut batteriet mitt i stad, 1320mah, oppdaga at det var begyngt å bule litt.... etter 7mnd bare ?

 

jaja, det eneste jeg har ver missfornøyd med på min N900 er batterilevetiden, manglende .mkv støtte, og at jeg enda ikke har funnet et bra program til cameraet i front... mirror har jeg, og der ser alt ut som dårlige nattbriller fra 1980 tallet.. med 1080mah større batteri regner jeg med at levetiden blir noe bedre iallefall... Nye bagteriet kommer med nytt bakdeksel som bygger ut 7mm!, men.. med ikke sååå langt fra dobbel batteri kapasitet så tror jeg det går fint.

 

Håper du kommer med tilbakemelding når du har fått testet litt.

Jeg bruker batteriet fra en 5800(med defekt skjerm)som reserve,hvis jeg ikke har mulighet til å plugge inn ladern underveis :)

 

 

Her er et bilde av batteriet med ny bakluke... slår av og på kameraet med den skyve bryteren, tror ikke det er eget deksel til kamera lengre.

 

Siden batteriet er på : http://www.mugen-power-batteries.com/nokia/nokia-n900/mugen-power-nokia-n900-2400mah-extended-replacement-battery-with-battery-door.html#

 

post-36164-0-93351900-1291389130_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har nåken prøvd det programmet som heiter Hermes? Einaste info eg får i frå facebook er bildene. Står jo at du skal få synkronisert bursdagar og. Er nåke av det einaste eg savnar i frå min gamle 5610 med S40 system. Det er ein kalender som er veldig enkel i bruk til bursdagar, gjeremål, notat osv

Lenke til kommentar

hm.... tok ut batteriet mitt i stad, 1320mah, oppdaga at det var begyngt å bule litt.... etter 7mnd bare ?

 

jaja, det eneste jeg har ver missfornøyd med på min N900 er batterilevetiden, manglende .mkv støtte, og at jeg enda ikke har funnet et bra program til cameraet i front... mirror har jeg, og der ser alt ut som dårlige nattbriller fra 1980 tallet.. med 1080mah større batteri regner jeg med at levetiden blir noe bedre iallefall... Nye bagteriet kommer med nytt bakdeksel som bygger ut 7mm!, men.. med ikke sååå langt fra dobbel batteri kapasitet så tror jeg det går fint.

 

Håper du kommer med tilbakemelding når du har fått testet litt.

Jeg bruker batteriet fra en 5800(med defekt skjerm)som reserve,hvis jeg ikke har mulighet til å plugge inn ladern underveis :)

 

 

 

 

Fikk ny skjerm m touch delen i dag, skal ha i reserve :)

 

Batteriet er her i morgen..

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

Ja, da kom batteriet, ut av esken hadde det i følge batterygraph 63% lading, og 787 mAh.

 

Men, jeg tror batterygraph tar utgangspunkt i orginal batteriet, og bruker spenninga på batteriet til å beregne mAh tallet. Altså vil mAh tallet være feil, men % riktig..

 

På 40 min med lading er den oppe i 71%

 

 

 

Førsteinntrykket med det nye bak-dekslet er at den kjennes mer "riktig" i hånden faktisk, den hviler bedre i håndflatene, kjennes ikke nevneverdig tyngre ut..

 

Det er ikke noe deksel over kameraet, men til gjengjeld så er det nesten en cm ned fra dekslet til linsa, så jeg tror ikke det er stor fare for riper... Kamera av og på knappen funker seff.

 

En bakdel er at "støtta" bak er borte, til gjengjeld står den på siden pga mye bredere nå..

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...