Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, applikasjoner som er laget i Qt skal i teorien, så lenge N900 har en oppdatert versjon av Qt, kunne kjøres både på nye Symbian, MeeGo og N900. Dette gjelder altså kun Qt-applikasjoner, og ikke gamle Symbian-applikasjoner.

 

Qt er altså Nokias foretrukne platform for nye applikasjoner.

Lenke til kommentar

Hm.. Oppgraderte og mistet en god del av instillingene mine, alle applikasjoner borte ++.

Også ble den vanvittig treg. GUI fryser jevnlig, ca hvert 5-10sec i halvsec hver gang.

 

 

før man oppdaterer.... ta en backup der du lagrer backupen på minnekortet...

 

 

etter oppdatering, restaurer backup, åppne app manager, velg restore applications.. og etterpå skal tlf være omntrent som før.

 

ang feiøa du beskriver, virker det som om du kanskje har installert power kernels ?

Lenke til kommentar

Telefonen min er begynt å slå seg av. Får heller ikke nokia software updater til å oppdatere til siste versjon. Har brukt flasher før flere ganger, men nå plages jeg. Gått over til win 64 bit og prøvd meg på virtuell windows, men ikke gjennomført flasher enda, pga problem nokia usb rom driver. Forbanna tull. Hvorfor funker ikke NSU??

 

Noen andre som har hatt problemer med at den slår seg av. Kan ligge helt i ro, eller kan framprovosere det med å lukke igjen tastatur raskt(/litthardt), eller ligge i lomma. Telefonen har vært inne 2 ganger før på service. Sist byttet de innmaten, men må vel det vist ikke software oppdatering funker.

Lenke til kommentar

Min har vert super siden jeg fikk den...

 

Kjørt den på 125-750 mhz leeenge, etter at jeg oppdaterte til pr 1.3 så kjører jeg på 500-850 som av en ellerannen grunn gir bedre batteri levetid en 125-750... seff også MYE raskere ytelse...

 

 

Eneste forskjellen jeg har funnet, er den "My Location" widget saken, den kan jeg ikke huske å ha sett før.

 

Merker ikke noen andre forskjeller egentlig.

 

Videoavspilling går bedre, men det kan jo være pga fresh install, eller høyere overclock..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har hatt problem med kamraene i det siste. ingen som funker uansett vilket program jeg prøver med. når jeg prøver å skru på flashlight så kommer det opp melding som sier at at camera brukes av en app.

 

noen som tror de vet hva det kan være ?

 

Ser jo ut som du kjører overklokking,og hvis du bruker versjon 40 eller nyere av Titans kernel,får du trøbbel med kamera driverne.

Titan har selvfølgelig fikset dette med disse http://n900.tannerlab.com/kernel/fca....7-1_armel.deb

driverne(last ned på din n900).

Her ser du hvordan du får dem installert http://talk.maemo.org/showthread.php?t=65367&page=3

 

 

Vil foresten anbefale versjon 42 av power kernel som ligger i xtras testing,da den vel regnes som stabil.

 

Vel,håper dette kan hjelpe. Var i hvert fall løsningen for meg :roll:

Endret av Brew
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kmplayer med WorldTV, for en rekke live NRK-sendinger fra NRK1 - 3 over nett.

Jeg bruker Pidgin for IM.

VNC klient, det finnes to.

Extended call log.

FCam og FCamera, kameradrivere og kameraapplikasjon med mange manuelle innstillinger, som ISO og lukketid.

GPE Calendar for en bedre kalender enn den innebygde.

OpenOffice ;)

Wizard Mounter, dersom du skjønner hva behovet er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...