Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer nyfersk fra gulvet:

 

En kunde kommer bort til meg å spør: "Hei, har dere malingfjerner?"

 

Dette er en typisk vare vi har, så jeg søker, men finner ingenting og sier: "Nei, dessverre det har vi ikke."

Kunde:"Kan du da ikke gå inn på sidene til (vår absolutt største konkurrent) og sjekke om di har?"

Jeg: "Mener du jeg skal gå inn på sidene til vår konkurrent for å sjekke om di har denne varen?"

Kunde: "Ja!"

Jeg: "Det kommer jeg overhodet ikke til å gjøre!"

Kunde: "Hvorfor ikke? Dere har jo samme leverandør!" <- Noe vi på ingen måte har!!

Jeg: "Vi har ikke samme leverandør, og jeg kommer aldri til å sjekke vår konkurrent om di har denne varen!"

 

Kunde går og mumler "Da har du ikke peiling på hvilke leverandører dere har!"

Nei, jeg vet ikke hvilke leverandører vi har, jeg er jo ikke logistikkansvarlig......

 

Kjenner jeg ble rimelig irritert, ikke pga. at han mener jeg skulle sjekke prisen hos en av våre største konkurrenter, men pga han så på det som helt naturlig at jeg faktisk skulle gjøre det.

Som om du går inn på Super G-Sport og spør om di kan sjekke prisene på XXL!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kunde ifra Afrika en plass kommer inn.

Han spør om vi har printere, noe vi har. Jeg viser han hvor printerene er.

Så spør han om vi har askebeger som blir brukt på barer..

Jeg sier: "No, sorry, we dont have any ashtrays at all."

Kunde reagerer med å rekke tunge til meg.... Litt forbauset, kanskje han klødde på tungen, spør jeg: "Ehm, was it something else?"

"Yes, do you have adapters norwegian to english?"

Noe vi har, så viser jeg han hvor disse ligger, di koster 69 kr pr. stk.

Kunde: "Do you have any cheaper?"

Jeg: "No, sorry, this is the cheapest one we have."

 

Igjen reagerer kunde med å rekke tunge.... Dette kan jo ikke være tilfeldig??

 

Kunde fortsetter å spørre om printerne vi har, hvorpå han kommer med et spørsmål om vi har panteordning på tomme blekkpatroner?

 

"No, we dont have that in Norway."

 

Og kunde reagerer med å rekke tunge....

 

Er dette noe nytt jeg ikke har fått med meg??

 

Er dette en sånn "Reis deg selv spennende"-reklame fra Expedia.no?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke sjekke for kunden? Det koster deg ikke mye tid, og butikken blir kjent for å være kundevennlig.

Dere hadde ikke varen uansett, så det kostet deg ikke et salg heller. Jeg har sette dette 'utallige' ganger i butikker, de sjekker ofte om 'X' har samme vare og til hvilken pris.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er jævlig god kundeservice å sjekke konkurrenten om man selv er tom - da kommer kunden mer sannsynlig tilbake til deg neste gang :).

 

Jeg har tilogmed sjekket prisjakt.no for kunder for å sjekke vår pris vs andre priser, og i såfall matchet det - ofte merker man på en kunde at de er her for å se og så skal de på nett og kjøpe der det er billigst - vel, no chance! ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har vært i butikker mange ganger som ikke har hatt det jeg har vært ute etter. Så har de sagt at butikk X har den varen til Y pris hvis du er interessert. Ser ikke problemet. Han som nektet å finne malingsfjerner hos en konkurrent ytte ikke akkurat god service, spør du meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For det første: jeg henviser titalls kunder til andre butikker som jeg vet har en vare vi ikke har hver eneste dag. Vi har faktisk en policy i butikken om å henvise til småbutikker for å "hjelpe dem".

 

For det andre: Kunde nevnte i en bisetning i begynnelsen at han visste konkurrenten vår hadde denne varen. Hvorfor skulle jeg da sjekke at di hadde den?

 

For det tredje: Vi har ikke pcer i butikk, men såkalte terminaler. Dette betyr at jeg måtte logge inn på en annen pc bare for å få internett-tilgang. Og idag er det lørdag og det flommer over av kunder i butikken. Jeg bruker mye heller tid på kunder som faktisk vil ha hjelp i min butikk.

 

Men som nevnt, så er det ikke det faktum at han spør, men at han forventer at jeg skal sjekke det!

 

Hvorfor ikke sjekke for kunden? Det koster deg ikke mye tid, og butikken blir kjent for å være kundevennlig.

 

Hehe, er det NOE vi er kjent for, så er det å være kundevennlig ;)

 

Da jeg jobbet i butikk skulle vi henvise til våre konkurenter om vi ikke hadde varen som kunden ønsket.

 

Dette vil jeg påstå at vi tjente kunder på.

 

Det er ikke snakk om å henvise, noe jeg gjør mange ganger daglig, men faktisk som en trofast, lojal medarbeider gå inn på en konkurrent sine sider i min butikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Corey, beklager, men du fremstår som en litt uvennlig kundebehandler i mine øyne. Om dere ikke har varen kunden trenger, tjener du ufattelig mye på å være proaktiv og si "vettu, jeg har ikke varen men skal sjekke om det er noen andre som fører den."

 

Dette tjener du mye mer på i det lange løp. Du er ikke illojal ovenfor bedriften din om du hjelper en kunde. Policyen burde være fornøyde kunder, uansett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

På ikea i Bergen idag hadde de noen problemer med betalingsterminalene, og beløper over 1500kr låste betalingsterminalene og de måtte ringe banken for å få de til å virke igjen. Dette ble sagt på høytaleranlegget og av de ansatte som sørger for at folk scanner riktig i selvbetalingsskranken.

Ved siden av meg var det selvfølgelig en stresset mor i 40-50 årene som "hadde så dårlig tid" at hun bestemte seg for å scanne alle varene som havnet på langt mer enn 1500kr, og når hun ikke får betalt begynner hun å gaule på de ansatte om at "dette er for dårlig", og "jeg har DÅÅÅÅÅRLIG tid!".

Den hyggelige ansatte forklarte at hun skulle betalt i 2 omganger slik hun fikk beskjed om, så hadde hun brukt 3min på betalingen, og ikke 10min+++ ;)

Hun forventet vel at hun kunne betale, så sto de ansatte og de bak henne i køen med problemet.

 

Liker slike trivielle gleder mot egoistiske folk :D

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Corey, beklager, men du fremstår som en litt uvennlig kundebehandler i mine øyne.

 

Dette tjener du mye mer på i det lange løp. Du er ikke illojal ovenfor bedriften din om du hjelper en kunde. Policyen burde være fornøyde kunder, uansett.

 

Baserer du det på den ene historien jeg har fortalt, eller flere i denne tråden?

Synes du jeg virker "uvennlig" i historien som Zarac quoter?

Å stemple meg som "uvennlig kundebehandler" pga jeg ikke vil hjelpe en kunde å finne ting hos en konkurrent er for meg helt latterlig.

 

Hva policyen til bedriften jeg jobber er, har jeg uttalt meg om lenger oppe. Og fornøyde kunder, er noe jeg er 100000% sikker på at vi oppnår! ! !

 

Strek-

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...