Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg merker jeg blir litt sånn oppgitt av folk som svartmaler enkelte merker, når sannheten uansett er at det føres ulike produkter som kan ha varierende suksessgrad, i tillegg til det smaks- og behovsmessige. Greit nok at selger ikke tok hensyn til dine ønsker, det var feil, men likevel dumt fra din side.

Jeg er fullt klar over at én produsent kan produsere både høy- og lavkvalitetsvarer, takk. Men både Monster og Bose har rykte på seg for å selge produktene sine til overdrevne priser bare på grunn av merket. Så av samme grunn som jeg ikke kjøper jeans verdt 800 kroner til flere tusen for å få et fint navn med på kjøpet, kjøper jeg ikke av Bose eller Monster.

 

Dessuten testet jeg varen det var snakk om, og jeg syns ikke lydkvaliteten var noe bedre enn på hodetelefonene fra Sony jeg testet tidligere samme dag, som var mye billigere. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg viser til tidligere moderering på de siste 2-3 sidene angående OT i denne tråden. Atter en gang er Ot slettet fra tråden.

Vi setter atte en gang en strek og går over til nye kundehistorier. Ved flere tilfeller av OT vil reaksjoner bli vurdert overnfor de som trekker ut tråden atter en gang.

Reaksjoner på dette tas som vanlig på PM.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg reiste med Colour Lines superspeed fra Hirtshals til Kristiansand igår. Satt på en benk i baren med godt overblikk over gangen og disken med diverse fristilser. Man slipper inn i båten 20min før avgang og salget starter noe sånt som 10min etter avgang. I de første minuttene kommer det en morsk mann i 60-årene bort til disken, tar seg et pappkrus og forsyner seg med pepsi, går så tilbake til sin plass. Da arbederen kom 15-20min senere gikk jeg bort og fortalte. Hun ville gjerne snakke med mannen.

En stund etter sto de der og diskuterte, mannen høylytt og arbeideren rolig og vanlig. Det endte med at manna utropte BULLSHIT!!!, blåste med munnen for at dette var noe tull og gikk uten å bry seg. Vekter ble tilkaldt men jeg vet ikke hvordan det gikk videre.

 

Moralen er i alle fall hva han oppnår med å være sånn? Han skaper negativitet for seg selv og andre og gjør alt han kan for å få problemer. Noe må være ganske feil oppi hodet? Jeg er glad han ikke drassa rundt på noe kone eller annen familie, disse må i så fall ha vært helt hjernedøde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Har jobbet i butikk noen uker nå, og dette er min første rive-seg-i-håret opplevelse: Kom en kunde innom butikken for å kjøpe blekk til skriveren sin. Selvfølgelig ett minutt før vi stenger.
Vil tro de fleste el-kjeder har en slags lang historikk når det gjelder tidligere salg. Verdt å høre om kunden har kjøpt skriveren i din butikk? Da kan du kanskje finne ut hvilken modell det er? Ellers kan man kanskje sjanse på de vanligste. Spørre om kunden vet om han har en god fotoskriver (blekket med kolibri?), en litt rimeligere modell (tiger eller rev) eller en litt nyere, men fortsatt rimlig (blomst).

 

Tro meg, selger dere (mye?) blekk, så kommer du til å ha uendelig mange flere kunder av den sorten der. Absolutt ikke uvanlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil tro de fleste el-kjeder har en slags lang historikk når det gjelder tidligere salg. Verdt å høre om kunden har kjøpt skriveren i din butikk? Da kan du kanskje finne ut hvilken modell det er? Ellers kan man kanskje sjanse på de vanligste. Spørre om kunden vet om han har en god fotoskriver (blekket med kolibri?), en litt rimeligere modell (tiger eller rev) eller en litt nyere, men fortsatt rimlig (blomst).

 

Tro meg, selger dere (mye?) blekk, så kommer du til å ha uendelig mange flere kunder av den sorten der. Absolutt ikke uvanlig.

Vi selger ikke Epson-skrivere så det har han ikke. Jeg synes uansett det blir dumt å bare satse på en patron, som mest sannsynlig er feil. Han hadde sikkert åpnet pakken når han kom hjem og prøvd om den passet uansett uten å sjekke om det var riktig skriver eller ei. Så hadde han kommet tilbake med åpnet pakke, og krevd å bytte til riktig. selv om jeg hadde på forhånd sagt at det ikke hadde vært aktuelt. Gjelder å se an kundene, hvor i skuffen de ligger.

Endret av arsenalfan
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har jobbet i butikk noen uker nå, og dette er min første rive-seg-i-håret opplevelse:

Kom en kunde innom butikken for å kjøpe blekk til skriveren sin. Selvfølgelig ett minutt før vi stenger.

 

Kunde: -Jeg skal ha blekk til en sånn Epson skriver.

Meg: -Ok, har du navnet på blekkpatronen eller på skriveren?

Kunde: - Ehhh... navnet?

Meg: Ja, jeg må vite hva skriveren eller patronen heter, skal jeg klare å finne riktig blekk til deg.

Kunde: Ja, ka du tru?

Meg: Nei, jeg har ikke peilig på hva slags printer du har.

Kunde: Ehh, det var dumt. Kanskje jeg bare skal ta en pakke med blekk.

Meg: Ja, men det blir jo bare gjetting.

Kunde: Ja, hva tror du jeg skal gjette på?

Meg: Nei si det.

Kunde: Du må jo komme opp med et forslag.

Meg: Kom tilbake i morgen med printernavnet så skal vi finne riktig blekk til deg.

Kunde: Ja, men jeg skulle jo hatt blekk i kveld, og dere stenger jo nå. Hvilke blekk har du å velge mellom?

Meg: Kom tilbake i morgen med printertypen så finner vi riktig blekk til deg! Ha en fin kveld!

Kunde: Uff, vanskelig du var da.

Forslag: Siden han trengte blekk samme kveld, få han til å kjøpe en av hver type, så kan han levere tilbake de som ikke passer dagen etter :)

Lenke til kommentar

Eeehehe, og dere mener dette vil være lurt?

 

Hvis han trenger sort patron, skal han da kjøpe T0711, T0801, T1281, T1291, T1301, T181. T182, T241, T242, T0891 eller hva? Legge ut ca 1500,-?

 

Dette er de blekkseriene som finnes til Epsonprintere solgt de siste 4 årene. I shit you not. Noen av de er kompatible på kryss av hverandre, bare med ulik blekkmengde, men det er ikke alle printerene som kan bruke de større patronene. Elektronisk sperre.

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...