Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Var de en eller to stykker? Du starter med å si "de", men har vondt for å tro at han kunne holde på sånn uten at en kollega sa noe til ham?

 

Har hatt udugelig levering på døra før selv. Elsjappa hadde hyret inn et eller annet lokalt dasselskap i Bergen, selv om de vanligvis bruker Bring. Fikk knuste høyttalere på døra i en ekse som så ut som den hade veltet femten ganger, og i tillegg var skkvåt under. De stakk så fort den var innenfor døren, og sa ganske enkelt "nei" da jeg spurte om de skulle pakke den ut og ta med emballasjen (som de i følge avtalen skulle gjøre). Regner med de visste godt at innholdet sannsynligvis ikke var helt. Har aldri vrt borti så elendig service noen gang.

 

Ringte Elkjøp, og avtalte ny vare på døren over helgen, ettersom de ikke hadde flere inne på lager hos den lokale butikken. Bring-folkene som kom, var hyggelige og profesjonelle. Mildt sagt sjokkerte over pakkens tilstand, men ikke like sjokkerte da jeg beskrev Knoll&Tott som hadde vært og levert. De var visst ikke helt ukjente figurer. Det finnes folk som virkelig ikke egnee seg i servicejobb, eller i jobb i det hele tatt. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste problemet jeg har hatt med bring var når vi bestilte ei vaskemaskin fra elkjøp. De bar den opp og satte den på plass (har heis). Var ikke hjemme akkurat da, men bestemor var på besøk så hun tok den i mot. Når jeg kom hjem hadde bestemor satt på klesvasken, og bring ringte og sa at de hadde levert feil maskin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er stor forskjell, er vel det dobbelte elns for "full pakke" vs trappelevering.

 

Selgere skal i teorien forklare bra nok, men i verstefall så står det på kvitteringen hva man har betalt for.

 

Selger skal i teorien forklare bra nok, men av erfaring vet jeg at dette ikke alltid skjer. Sier du da at hvis kunde er feilinformert så vil du ikke hjelpe ytterligere?

 

Som regel er det ikke vår feil, som regel er det kunden som tror de kan bestille til trapp og så prøver de gi oss dårlig samvittighet når vi kommer: "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla"..

Vi får jo betalt av butikkene en liten sum av det de får, og skal vi begynne pakke ut og bære inn for hver trappelevering så blir det brått mye ekstra tid og utgifter for sjefen og lite penger til sjefen/firmaet gett

 

Jeg ser for meg et scenario med en gammel dame som har bestilt en vaskemaskin sier til deg "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla". Yter du da ikke det lille ekstra for å hjelpe henne, eller setter du den 60 kg tunge vaskemaskinen der til henne, som hun må løft selv?

 

Når jeg jobba i elektrobransjen og budbransjen for elektrobransjen, var ikke en levering en levering. Til første hindring eller helt inn med evt. montering. Første hindring er da dør/trapp.

 

Det er ganske åpenbart at vi har jobbet for 2 veldig forskjellige elektro-butikker.

 

 

Jupp, med trappelevering er vi "strenge", er jo ikke veldedighet vi driver med heller.

til trapp/tomtegrense heter det ;)

Så er hytta di 1km unna parkeringsplassen? tough luck :p

 

Hvorfor jobber du i servicebransjen når du åpenbart er så lite "serviceminded"?

Lenke til kommentar

Corey, gitt at kunden har fått tilbud om, og takket nei til, levering til dør ser jeg ikke at transporttjenesten skal føle seg tvunget til noe som helst. Det er en ekstratjeneste butikken selger utover selve varen.

 

Husk at neste kunde er en som har betalt opp mot 1000,- for å få varen helt inn.

 

Står det en eldre dame der som ikke helt visste vilkårene er det en ting, men jeg er ikke fan av folk som spekulerer i "men den er jo så tung.."

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Corey, gitt at kunden har fått tilbud om, og takket nei til, levering til dør ser jeg ikke at transporttjenesten skal føle seg tvunget til noe som helst. Det er en ekstratjeneste butikken selger utover selve varen.

 

Husk at neste kunde er en som har betalt opp mot 1000,- for å få varen helt inn.

 

Står det en eldre dame der som ikke helt visste vilkårene er det en ting, men jeg er ikke fan av folk som spekulerer i "men den er jo så tung.."

 

Dette er jeg selvfølgelig helt enig i.

 

Har kunden fått tilbudet og takket nei, så er det en helt annen ting. Jeg bare synes det er rart at en levering kan være så utrolig forskjellig fra butikk til butikk. Da er det vel heller ikke rart at folk blir forvirret?

 

Som feks. der Bjørnli skriver "til tomtegrense". Kan vel ikke koste mange kaloriene for budet å kjøre 100meter-1km til døra/trappa. Da ber du selv om en heftig diskusjon med kunden, hvorpå kunden vil få en elendig kjøpsopplevelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvorfor jobber du i servicebransjen når du åpenbart er så lite "serviceminded"?

De aller fleste bedrifter har som mål å holde seg flytende og tjene mer enn eierene hadde fått ved å sette pengene i banken. Selv har jeg jobbet i kundeservice, hvor alt for mange misforstår og tror de kan ringe for å få opplæring i hvordan de skal bruke en datamaskin selv om vi er der utelukkende for å sørge for at tjenesten (Internet, IPTV, VoIP etc) fungerer i henhold til avtale/vilkår (og drive mersalg hvis køen tillater det).

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

 

 

Dette er jeg selvfølgelig helt enig i.

 

Har kunden fått tilbudet og takket nei, så er det en helt annen ting. Jeg bare synes det er rart at en levering kan være så utrolig forskjellig fra butikk til butikk. Da er det vel heller ikke rart at folk blir forvirret?

 

Som feks. der Bjørnli skriver "til tomtegrense". Kan vel ikke koste mange kaloriene for budet å kjøre 100meter-1km til døra/trappa. Da ber du selv om en heftig diskusjon med kunden, hvorpå kunden vil få en elendig kjøpsopplevelse.

 

Sant nok. Bestiller jeg levering forventer jeg til huset mitt :)

Lenke til kommentar

Når jeg jobbet i elektrobransjen så betydde en levering en levering, uavhengig av etasjer. Man betaler tross alt 5-6-7-800 kr for å få levert alt ifra en tv til en vaskemaskin.

 

Kan det kanskje være selgere i butikken som ikke informerer kundene godt nok??

 

Koster 295 for levering til trapp/første hindring. Dette er det mange som ønsker nå pga prisen. Står også tydelig på kvitteringen hva man velger :).

Lenke til kommentar

Var de en eller to stykker? Du starter med å si "de", men har vondt for å tro at han kunne holde på sånn uten at en kollega sa noe til ham?

Ei venninne av meg bodde i min leilighet en periode for noen år siden. Vi var ikke "samboere", men begges navn sto på ringeklokka og døra, og utenfra tydet det på at det bodde et samboerpar i denne leiligheten.

 

Jeg hadde bestilt en vaskemaskin fra en elkjede, og var på jobb da denne skulle komme. Min venninne var imidlertid hjemme, så hun skulle ta den i mot. Selv om det står mitt navn (helt klart et mannsnavn) på bestillingen, begges navn på ringeklokka og leiligheten absolutt ikke bærer preg av å være et kollektiv, så presterte den ene fjotten å sjekke henne opp. Hun hadde bare avvist han med det grunnlag at hun hadde samboer (ikke helt sant, men det behøvde ikke han å vite) :)

 

Er enkelte sånne transportfolk litt ekstra trange i nøtta?

 

Det er imidlertid litt drøyere å sjekke opp ei jente mens den (potensielle) kjæresten står ved siden av da.

Lenke til kommentar

Selger skal i teorien forklare bra nok, men av erfaring vet jeg at dette ikke alltid skjer. Sier du da at hvis kunde er feilinformert så vil du ikke hjelpe ytterligere?

 

Joda, vi hjelper ytteligere, vi har null problem med å pakke opp og gjøre det kunden mener de ble enige med butikk/selger om, vi fakturerer bare butikken videre så får de ta det med selgeren.

 

Jeg ser for meg et scenario med en gammel dame som har bestilt en vaskemaskin sier til deg "åssen skal jeg alene få denne på plass og blablabla". Yter du da ikke det lille ekstra for å hjelpe henne, eller setter du den 60 kg tunge vaskemaskinen der til henne, som hun må løft selv?

 

Samme greie her, vi utfører full pakke, men informerer butikken/kundeservice om at kunden ikke var i stand selv til å gjøre jobben selv så vi gjorde den for ho.

 

 

 

Hvorfor jobber du i servicebransjen når du åpenbart er så lite "serviceminded"?

Vi/jeg er serviceminded vil jeg påstå, men i det siste har det vært mange som åpenbart prøver seg på en spansk en.

 

Edit: svara kom i quoten, men utheva svara med fet skrift :p

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

 

Æsj for en ekkel person.

 

Helt enig. Men jeg er like overrasket over de som står rundt, og ikke sier noe som helst. Damen er frekk, rasistisk og jævlig mot alle de ansatte, pga en kvittering? Wtf?

 

Jeg hadde hvertfall tatt affære som kunde. Som ansatt hadde jeg også kastet hun ut med en gang hun begynte med rasistiske utsagn. Det har ingenting med kundeservice å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...