Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den fyrste søndagen eg gjekk med Dagbladet var det ein type som slang opp døra, bøyde seg fram og ropte "Hei!" mot meg. "HEI!," skrek eg tilbake, "VIL DU KJØPE DAGBLADET?!". Slukøyret trakk han seg tilbake og sa "eg skal hente penger".

 

På ruta mi er det alltid folk som har veldig god tid og viss det er vinter og -18*C seier dei "det er kaldt å gå med avisa i dag" og står og ler godt og lenge før dei går og henter penger mens eg berre vil inn i varmen. Og det er ei gammel dame som alltid skal oppdatere meg på kva som har hendt i livet hennar siden sist søndag, men eg veit at sånne folk gir ekstra driks viss dei får nokon å prate med.

Lenke til kommentar

Jobber på bensinstasjon atm.

 

Får denne ofte:

Kunde: Jeg skal ha en pølsemeny :)

Jeg: Ok :)

--- pause ---

Jeg: Ja, hva slags pølsemeny?

Kunde: Åja, dere har flere pølser?

 

Eller;

Kunde: Kan du hjelpe meg å åpne bensinlokket på bilen? Det er en leiebil.

Jeg: Ja, jeg må nesten bare bli kvitt alle kundene (er kø), så jeg kan forlate kassen uten noen problemer. Du må nok vente

Kunde: HVA?!?!?!?

 

Kunde: Jeg skal ha denne colaen jeg.

Jeg: Det blir 27,- det :)

Kunde: Det står jo 26,- jo!!!

Jeg: Ja, også er det 1,- i pant :)

Kunde: Dette finner jeg meg ikke i *forlater stasjonen*

Lenke til kommentar

Hehe, husker det var en kar som ringte og var lyn forbanna fordi nettet deres hadde falt ut. Så sa vi at det var pga en rotte som hadde spist istykker fiberlinjen inn til bygget deres.

Da ble han enda surere og skjønte ikke hvorfor "vi som er så avansert ikke har noen form for scannere som forutser sånt?!" :D "Vel, vi kan ikke se i fremtiden, heller ingen maskinen kan det såvidt jeg vet" :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og så har vi akademikeren som ringer inn fordi datamaskinen ikke fungerer/slå seg på(og må selvfølgelig yttre dette med forskjellige skjellsord). Da vi begynner å feilsøke viser det seg at det er for mørkt til å se hvilke kabler som er koblet til hvor. Eg ber han om å slå på lyset(doh!) men det kunne han ikke fordi strømmen var gått i den delen av bygget...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Gøyal tråd. Jeg jobber selv som selger, og kjenner meg igjen i noen av eksemplene over her. Den gamle damen med sykdommene er visst en gjenganger i flere yrker.

 

Hun er innom Expert der jeg jobber også. Det første hun sier er ofte "Ja, du skjønner, jeg mistet mannen min for 2 uker siden". - Ja, som om jeg bryr jeg om det.. Også forteller hun om hvordan økonomien ikke strekker til, og hvordan vi flår henne med et kjøleskap til 2000 kroner. Hvordan skal hun få råd til å fylle opp kjøleskapet sitt når vi tar HELE 2000 KRONER!??

 

Også er det de som kommer innom bare for å preke drit. Det er en spesiell type, som alltid går i samme grilldress og lukter distinkt av urin. Han kommer innom titt og ofte og skal ha ett eller annet gør-sært. Over de siste ukene har han kjøpt seg 3 middelmodige sub-woofere, og intet mindre enn 4 dvd-recordere.. Og han skjønner aldri at han skaper kø ved å snakke som en foss, om alle de problemer han har hatt med diverse elektronikk oppigjennom. Skrekk og gru.

Lenke til kommentar
Dog etter å ha svart en 50 ganger gikk jeg ganske så lei, så jeg sa at jeg gravet etter Pokemon, jeg trengte en jordtype pokemon. Dette var selvsagt når Pokemon hysteriet var på kokepunktet for å si det mildt. Det var så snakk om sekunder før alle ungene var forsvunnet, og jeg tenkte hærligt arbiedsro. Dessverre for meg tok det ikke mer enn et halvt minutt for omtrent halve barneskolen kom løpende med alt som kunne stikkes i sanden og begynte å grave som om livet sto på spill. De ungene gravet mye raskere enn en gravemaskin, så effektiv det var arbeidskraft. De ble dog svært-svært skuffet når de nådde bunnen og det ikke var en eneste Pokemon å se der.

 

Hahaha, så jævlig bra!

 

En relativt stor butikk er det 2-3 ansatte til hver tid, en sitter i kassen, en er forsvunnet og en annen er ute til lunsj.

 

Det du beskriver der er en liten butikk. Og har full forståelse for din irritasjon der. En relativt stor butikk derimot, har vel sikkert ihvertfall 10-15 stk på jobb hele tiden. Da skal det være mulig å finne noen både på gulvet, i kjøttdisken, i kassen og evt på lunsjrommet :)

 

Butikken er vell pliktig til å prise varen?

 

Nei

 

Når det gjelder poser, hvor mange penger taper ikke kundene på slik da? Særlig når det er butikker med små møkkaposer, slik at man trenger hauger og lass av dem for å få med varene man har kjøpt. I Stavanger området er det kun en eneste butikk som får godkjent når det gjelder posene, og det er Coop Obs! Deres poser er av fin størrelse og er av litt kvalitet, slik at posene ikke rykere om man har 5 liter melk oppi.

 

Hva mener du med at kundene taper på det? Eks jeg bor sammen med 2 andre, vi handler ca en gang i måneden (pluss litt småting innimellom). Vi har så masse poser at vi vet ikke hvor vi skal gjøre av de. Hva har vi tapt på det? Butikken derimot må kjøpe inn sine handleposer, for så å selge de videre til kunden. Selvfølgelig forlanger vi ikke 90 øre for HVER pose vi tar, men sånn ca. Det er ikke få tusenlapper i løpet av en måned som forsvinner ut vinduet pga posene.

Men er forsåvidt enig med deg, Coop Obs! har sterke poser, som er hakket større enn standardposene til matvarebutikkene.

Lenke til kommentar
Etter litt hører jeg fra nr. 2 i den andre køen at "en må visst kjøpe pølser for å bli betjent her".

Hehe

 

Minnar meg om då pappa stod i kø i fiskedisken i ein butikk i Bergen. Den eine bergensfrua etter den andre sneik seg fyrst i køen og fekk betjening fyrst. Då seier pappa: "Å unskuld meg. Dette er visst damekøen. Kvar er herrekøen?"

 

No skal det seiast at dei fortjente å høyre det, i motsetning til deg som faktisk fylgjer køsystemet.

Lenke til kommentar
Og så har vi akademikeren som ringer inn fordi datamaskinen ikke fungerer/slå seg på(og må selvfølgelig yttre dette med forskjellige skjellsord). Da vi begynner å feilsøke viser det seg at det er for mørkt til å se hvilke kabler som er koblet til hvor. Eg ber han om å slå på lyset(doh!) men det kunne han ikke fordi strømmen var gått i den delen av bygget...

 

Lukter at du har denne her ifra http://www.humor911.no/item/for_dum_til_aa...de16225d059709/

Lenke til kommentar
På ruta mi er det alltid folk som har veldig god tid og viss det er vinter og -18*C seier dei "det er kaldt å gå med avisa i dag" og står og ler godt og lenge før dei går og henter penger mens eg berre vil inn i varmen. Og det er ei gammel dame som alltid skal oppdatere meg på kva som har hendt i livet hennar siden sist søndag, men eg veit at sånne folk gir ekstra driks viss dei får nokon å prate med.

 

Jeg husker da jeg gikk med avisen for mange år siden, var like før jeg ble konfirmert... Var et eldre ektepar på ruta der jeg (på eget initiativ) gikk helt inn på trappa med avisen, siden det var ganske glatt der. Snakket aldri med dem, vinket et par ganger da gubben var tidlig oppe men det var alt. Plutselig, den søndagen jeg skulle konfirmeres, så lå det en liten konvolutt på trappen som det sto "Til søndagsbudet" på. Inni konvolutten lå det en femtilapp og et gratulasjonskort.

 

Jeg skjønner fremdeles ikke hvordan de visste det! Men det var koselig. :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Det aller værste er vel folk som skal ha hjelp med noe men som hele tiden må kverulere med hva man gjør.

 

Personer som står bak ryggen min og ser på og hele tiden innbryter "Hva er poenget med å gjøre det?" "Nei ikke gjør det" osv er det aller verste jeg vet.

 

Om de tror de kan jobben min bedre selv så kan de godt fikse ting på egen hånd.

 

Forøvrig virker det som om når du har vært og installert et program osv på PC'en til folk så er terskelen temmelig lav for at de skal ringe igjen. Feks var en dame som ringte meg og ikke fikk skriveren til å fungere og siden jeg hadde vært og oppdatert et program på maskinen for en uke siden så var sikker det problemet. (Selv om skriveren fungerte dagen før) Når jeg ankom kontoret hennes viste seg selvsagt at hun tidligere hadde koblet fra skriveren for å ta med seg PC'en. (Det var en bærbar) og USB kabelen lå godt synlig oppå bærbaren.

 

Videre synes jeg å drive Telefonsupport er av og til begruelig, jeg satt vel i godt over 20 minutter for å forsøke å få noen til å kjøre ipconfig i kommandolinjen. Prøve å stave det bokstav for bokstav og tislutt ga jeg bare opp og gikk ned for å sjekke hva han egentlig drev på med. Når jeg kom frem sto kommandolinjen oppe og det viste seg at han faktisk hadde forsøkt å kjøre IQCONFIG istedet. (Minst 20 ganger) Noe som saktens kunne trengts.

 

Endå tåpeligere er det folk som kommer fysisk inn på kontoret der jeg jobber og deklarerer at det er noe galt med den bærbare pc'en deres. "Har du den med da?" spør jeg. "Nei? Må jeg det? - jeg kan gå og hente den"

Tror de jeg har noen telepatisk kontakt med pc'en deres eller synsk? Hva i alle dager.

Endret av fenderebest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg kjører aviser om natta. Og det er en fyr som alltid står klar med bilen sin når jeg skal levere avisen. Da kjører han ned til postkassa etter jeg har vært der og leser avisen til naboen før han står opp.

 

Det er så mange rare folk rundt omkring :p

HAHAHA

 

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...