Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det ringte inn en person fra en bedrift og lurte på følgende:

"Æ lure på ka *navn* har røøøyka for nå æ altså, når h*n tok denj hær vurderinga"

 

Når en representant fra en relativt stor bedrift ringer inn og sier slikt, mister jeg all respekt.

 

 

 

Hadde dere visst hvilken bedrift det var, hadde dere fått hakeslipp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange historier jeg kjenner meg igjen i her. Heldigvis kan man fikse det meste med et smil og en god serviceinstilling - til tross for at noen virker umulige å tilfredsstille.

 

 

Vi har et par innom butikken daglig. Kjøper stort sett bare øl, og leiter alltid etter datovarer de kan ta få med seg. Problemet er at de stort sett alltid finner varer vi ikke har lov til å gi ut(ferskvarer som har gått en dag over utløpsdato f.eks). Og de blir alltid like forbanna, selv om de vet det så inderlig godt. Heldigvis går det fort over og de er like fornøyde helt til neste gang de vil ha med noe jeg ikke har lov til å gi ut.

 

 

Jeg opplevde også en ganske så spesiell episode her for noen helger siden. Jeg satt i kassa og betjente et par. La merke til at denne karen var litt i overkant klåfingra i forhold til hva som er sosialt akseptert i offentligheten og at dama hele tiden prøvde dytte bort henda hans. Mens dama betalte for varene, gav karen plutselig opp klåinga, snudde seg mot meg og sa gjentatte ganger på gebrokkent engelsk "She likes to take it in the ass!".

 

 

 

Hovedsaklig veldig hyggelig å jobbe i serviceyrket og har veldig mange koselige kunder på nåværende arbeidsplass, men noen er litt i overkant spesielle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er man en normal person med normal lunte så takler man det meste. Man lærer seg måter å takle folk og unngå ubehagelige situasjoner før de skjer. Man blir lett en god menneskekjenner.

 

Men uansett hvor lenge man har jobbet. Eller hvor godt man liker jobben sin. Så er det noen typer som man aldri vil bli klok på. :whistle:

Lenke til kommentar

Å jobbe i bokhandel gjør at man daglig møter nye, rare mennesker som man ikke helt visste om fra før av :p de kundene som irriterer meg mest er gamle damer som kommer til butikken og gjerne vil bytte blekk til den 30 år gamle pennen de har. Vi har selvsagt ikke det riktige blekket, men hadde vi hatt det hadde nok en ny penn vært enda billigere. Men neida, de vil ikke ha en ny penn - de vil BARE ha blekk til akkurat den penna de fikk for 30 år siden! Coooome on..

Lenke til kommentar

Resepsjonist ved hotell:

 

Klage på alt kunden

 

Dette er personen som aldri blir fornøyd, støv på kontakter, en liten flis stikkende ut av senga, 2 erter i maten ikke rett. Denne typen kunde klager på alt og blir ikke fornøyd om så middagen er perfekt og servert av kongen selv og rommet er en New York top suite, alt er feil.

 

Noen var feil med rommet men klager nå ved utsjekk kunden

 

Dette er en luring, kunden er tydeligvis fornøyd med oppholdet og skryter av hvor fint det er. Deretter når utsjekken kommer klager han vilt på alt for deretter å kreve 99% kompensasjon for oppholdet, rød løper og gratis skyss til nærmeste flyplass. Dette er typen kunde man gjerne tar med seg ned i kjelleren og "maserer" litt med et balltre.

 

Fornøyd sur kunde

 

Dette er en kunde som er virkelig sur, fra innsjekk til utsjekk. For deretter å skryte vilt av hvor bra oppholdet var når utsjekken kommer. Dette er type kunder man gjerne vil introdusere til et balltre under oppholdet men som man må revurdere etter utsjekken grunnet at han faktisk er fornøyd.

 

Klage før man har sjekket inn kunden

 

Dette er kunden man ikke vil ha på hotellet, han/hun klager vilt før de har sjekket inn, enten er det feil her eller feil der, ja om det regner ute er det og hotellets feil. De går oftest over til å være Klage på alt kunde når de har sjekket inn. Vage definisjoner.

 

Pratsom hyggelig kunde

 

Dette er kunden som elsker å prate og kommer med sannsynelig når du ikke har tid til å prate og telefonen ringer, eller om det er via telefonen at gjester står og venter. Dette er kunden som er virkelig pratsjuk, som spør etter pris på rom for deretter å gi deg livshistorien i retur. Når du spør om de vil reservere sier de at det ble for dyrt og legger på.

 

kommer sikkert på flere type kunder men det er det jeg kom på akkurat nå :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg: Kan jeg hjelpe deg med noe?

Kunde: Ja, jeg tenkte å kjøpe en bøtte med Jotun. Ti liter bøtte, takk.

Jeg: Beklager, men Jotun er produsenten, og Jotun har masse forskjellige produkter som du ser på veggene her.

Kunde: Da må jeg ringe kona. *ringer kona...* .... Den het Egghvit.

Jeg: Ja, det er fargen. Men hvilken type maling?

Kunde: Jeg sa jo det, Jotun og Egghvit-farge.

 

Er det mulig? :p

 

Også de eneste jeg blir irritert på, er de som klager på at ristingen tar lang tid (3 minutter per bøttE)[...]

Jeg kjøpte faktisk maling i dag. Fra en kundes perpektiv;

 

Jeg skulle ha maling til innendørs bruk, på en dør, og fargen jeg ville ha var egghvit. Det er alt jeg visste. Pensel, rulle og brett kjøpte jeg på en konkurrende butikk like før.

 

Så kom det et spørsmål jeg ikke visste svaret på - om forrige maling var vannbasert eller oljebasert. Det ante jo ikke jeg, og ikke hvor lenge siden det hadde blitt malt heller. Men oljebasert maling gikk på alt, så om jeg ikke visste, så var det løsninga. Likevel presterer jeg å måtte spørre om hva som da hadde skjedd om jeg hadde valg vannbasert. Stakkars spinkle jenta (hu var ikke stor) tenkte seg om og svarte så godt hun kunne og brøt igjennom "vi tar oljebasert, vi". Og ja, ristinga tok 3 minutter.

 

Ikke meninga å kapre tråden :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber som Lærling innen IKT Service fag og får da en del morsomme opplevelser for og si det slik.

 

Ei dame som hadde klart og putte en cd plate inn i en sprekk fremme på pcn, slik at platen faktisk havna løst inni maskinen, måtte da skru opp pcn og hente den ut^^

 

Ei som ringte og sa det ikkje var liv i maskinen hennes. Spurte da om hun hadde sjekket om alle ledningene stod i alle plasser der. jada, det hadde hun sjekket.

Gjikk så bort til henne, regnet og surt vær den dagen. Kom bort, og der var ikkje strømkontakten plugget i.

 

husker ikkje så mye mer, men er altid noe.

 

 

Fin tråd forresten ;)

Endret av Skogslik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forsøk deg på Italienere du.

 

Vi har 146 rom her, hvorav vel 60 av disse har utsikt og vel 30 av har utsikt med egen balkong. Helt fult hotell, ingen ting å gå på, kommer 2 italienske par for å sjekke inn, de er da uheldige slik sett og får rom vendene ut mot parkeringsområdet. Slik er det bare, ikke alle får rom med utsikt og balkong, man må ta det man har. Men neida, disse blir ufattelig sur og begynner å true meg med alt fra juling til å sørge for at jeg får sparken. Siste stuntet før kvelden var at de skrev ned navnet mitt, som jeg har stående på et skilt rett i fleisen deres. Spurte hva de mente med det, joda, de skulle ringe politiet og få meg arrestert. Dette er kanskje en brukbar taktikk i Italia men de ble enda rødere i toppen da jeg skrev ned politiets telefon nummer og ønsket dem lykke til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Noen var feil med rommet men klager nå ved utsjekk kunden

 

Dette er en luring, kunden er tydeligvis fornøyd med oppholdet og skryter av hvor fint det er. Deretter når utsjekken kommer klager han vilt på alt for deretter å kreve 99% kompensasjon for oppholdet, rød løper og gratis skyss til nærmeste flyplass. Dette er typen kunde man gjerne tar med seg ned i kjelleren og "maserer" litt med et balltre.

 

Mmmmm ;) Hvilket hotell tilbyr hotellrom med 99% kompensasjon for overnattningen + massering i kjelleren?

Jeg forventer gratis frokost!!! haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vær "glad" italienerne kunne kommunisere i det hele tatt de. Italienske turistr må være de konsekvent dårligste i fremmedspråk jeg har vært bort. Hvordan kan de tro at de skal klare seg utenlands når de ikke snakker noe annet enn italiendsk? Jeg har flere ganger vurdert å lære meg "Du kan jo faen meg ikke drive og reise utenlandsk når du bare kan italiensk, du må da fatte og begripe at du ikke kommer deg noen vei?" Og tilsvarende på fransk også. Det rare er at de aldri har irritert meg så gruelig på jobb (jeg skal jo stå der et visst anntall timer uansett). Når jeg treffer på dem på fritiden, derimot, foran meg i en kø....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk synes jeg det er enda rarere at unge par fra finland, tyskland, frankrike og Italia ikke klarer å gjøre seg forstått på engelsk, kan skjønne urgamle oldiser at de ikke kan engelsk men at unge mennesker i 20-30 årene ikke kan en snøring engelsk fatter jeg bare ikke, hvilken pappeske har det bod bak hele livet?

 

Faktisk er finlenderne de værste kundene jeg har, tyskere klarer jeg å fatte i alle fall og franskmenn klarer man oftest med litt gestikulering å få til å skjønne. Men finsk, det er ikke noe holdepunkt i urduklikkingen deres, de høres ut som aliense med krøll på tungen når de setter i gang, totalt uforståelig. Der er det krav om tolk faktisk, komplett umulig å skjønne dem.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Faktisk synes jeg det er enda rarere at unge par fra finland, tyskland, frankrike og Italia ikke klarer å gjøre seg forstått på engelsk, kan skjønne urgamle oldiser at de ikke kan engelsk men at unge mennesker i 20-30 årene ikke kan en snøring engelsk fatter jeg bare ikke, hvilken pappeske har det bod bak hele livet?

Pappeska der alt på TV er dubba, all kommunikasjon foregår på italiensk og dei ikkje lærer engelsk på skulen. Det er skremmande kor lite engelsk dei tar inn i dagleglivet der nede.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Ellers er det utrolig hvor mange ganger jeg har hørt utsagn som..

.... bare regninger? Dem kan du ta med deg tilbake

.... regningene kan du kaste!!

.... er det noen kjærlighetsbrev til meg eller? (gamle damer)

.... har jeg vunnet i lotto eller?

.... jeg skal ta brevet jeg, så slipper du å gå ut (som regel sier de dette de steder jeg faktisk kan kjøre inn til kassen)

Hehe, kjenner igjen de utsagnene. Herregud hvor mange det er som maser om kjærlighetsbrev. :p

 

Jobber for tiden innen fastfood og der er det også mange kule folk ;

De som overhode ikke prater norsk og prøver å bestille med kroppsspråk. Nesten litt komisk.

De som hvisker når de bestiller.. Noe som gjør at jeg må si HÆ?

De som spør når jeg er ferdig for dagen, da som regel om natta.. :p

De som vil ha tilbake pengene fordi de fikk agurk på hamburgeren, men som likevel spiste opp.

 

 

Kan vel også nevne da jeg hadde problemer med Lefdal og deres (elendige) kundeservice. Nå gidder ikke jeg klage for å klage bare, jeg har alltid med meg dokumentasjon. Men det er mange rare folk man ser bare ved å stå i kø ved serviceavdelingen. For eksempel kranglefantene som lener seg overlegent mot disken og bare venter på en mulighet for å smelle. De bruker også ofte pekefingeren aktivt. Makan :p

Lenke til kommentar
Faktisk synes jeg det er enda rarere at unge par fra finland, tyskland, frankrike og Italia ikke klarer å gjøre seg forstått på engelsk, kan skjønne urgamle oldiser at de ikke kan engelsk men at unge mennesker i 20-30 årene ikke kan en snøring engelsk fatter jeg bare ikke, hvilken pappeske har det bod bak hele livet?

 

Faktisk er finlenderne de værste kundene jeg har, tyskere klarer jeg å fatte i alle fall og franskmenn klarer man oftest med litt gestikulering å få til å skjønne. Men finsk, det er ikke noe holdepunkt i urduklikkingen deres, de høres ut som aliense med krøll på tungen når de setter i gang, totalt uforståelig. Der er det krav om tolk faktisk, komplett umulig å skjønne dem.

 

Rart :S Trodde Finland var gode i engelsk jeg :p

Lenke til kommentar
Faktisk synes jeg det er enda rarere at unge par fra finland, tyskland, frankrike og Italia ikke klarer å gjøre seg forstått på engelsk, kan skjønne urgamle oldiser at de ikke kan engelsk men at unge mennesker i 20-30 årene ikke kan en snøring engelsk fatter jeg bare ikke.

Jobba på en kiosk en sommer hvor stedet blir innvandert av tyske turister, var vel bare 1 tysker som ikke kunne engelsk der. Resten var "oldiser" men snakka ganske bra engelsk. Merkelig, trodde tyskere var relativt gode i engelsk. VIl forresten si at tyskerne må vel være de mest hyggelige turistene jeg har møtt. Nok OT fra meg

Lenke til kommentar

Gøyal tråd dette her, kjenner meg igjen gitt (Som selger altså, ikke den sure kunden).

 

Der jeg jobber selger vi produkter som fås kjøpt mye billigere fra nettbutikker fra Asia og USA. Men i Norge koster det meste som kjent en god del mer, og det er ofte vanskelig for kunden å akseptere.

På esken til produktene er det alltid en ganske stor prislapp som er LETT å se. Kunden spør da om han kan åpne for å titte litt. Ikke noe problem, så jeg lar han gjøre det. (Eskene er som regel ikke forsegla, så det er ikke noe problem å åpne å se UTEN å klå nedi). Kunden ser fornøyd ut og tar med seg eksen til kassa for å betale. Når jeg da sier hvor mye det ble å betale får jeg ofte en fin "så inni helvettes dyrt det var her da! Nei, ikke faen at jeg kjøper det her. Da kjøper jeg heller denne på ebay til xxxx kroner" komentar, i håp om at jeg skal sette ned prisen litt.

 

Også har man da kunder som absolutt ALLTID skal ha rabatter. Der jeg jobber anses ikke ting som noe spesielt dyrt før man kommer opp i en pris på flere tusen kroner. Når da kunder blir forbanna for at de ikke får rabatt på noe som koster 500 kroner, blir jeg irretert. Dette skjedde sist denne uka, og kunden la inn en kommentar "Jeg kjøper jo så mye her. Kjøpte jo xxxxxx til 4000 kroner forige uke". Jeg: "Det kan du neppe ha gjort, jeg jobbet her hver dag de siste to ukene" :)

 

Også må jeg nesten nevne innvandrere som ALLTID spør om garanti. Selvsagt skal ikke en vare være ødelagt før kunden får brukt den, men er kunden selv skyld i at den ble ødelagt gjelder ikke den garantien på våre produkter. Og når da produktet atpåtill ble kjøpt for over et år siden, er det litt sent å komme med den nå da gitt.

 

Jeg har også vært borti kunder som skal ha privatnummeret til min sjef, for å klage på min service. Dette har da vært innvandrere som er svært vanskelige å ha med å gjøre. Privatnummeret til sjefen min du liksom... Til å le av.

 

Nei, noen kunder er pain in the ass. Men de fleste er hyggelig synes jeg.

Jeg prøver alltid å være hyggelig, uansett kundens oppførsel. Har dog hatt et par utbrudd der jeg rett og slett ber kunden dra til helvette ut av butikken. (Ikke ordrett, og med en litt varmere tone).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...