Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg prøver alltid å være hyggelig, uansett kundens oppførsel. Har dog hatt et par utbrudd der jeg rett og slett ber kunden dra til helvette ut av butikken. (Ikke ordrett, og med en litt varmere tone).

Det fikk jeg anledning til kun en gang mens jeg jobbet hos drivstoff-pushern...

Jeg ble hudfletta av en fordi at han hadde lagt merke til at det var 50 øre rimeligere for drivstoff på en bensinstasjon ett par kommuner unna... og jeg ville ikke gi ham den prisen.

Jeg forklarte ham på en veldig vennlig måte at bensinprisene er noe regionsbasert og at vi hadde nok av kunder på denne bensinstasjonen, så vi hadde ingenting i mot om han kjørte dit og fylte i stedet for :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, sånt er til å le av. ALLE vet da at prisen på bensin/diesel varier litt fra stasjon til stasjon.

 

Det finnes to ting som er ekstremt morsomt! 1. Jeg klarer å gjøre kunden såpass fornøyd at han takker for hjelpa tar meg i hånda, og takker for handelen :p 2. Rett og slett å sette kunden på plass. Kunder som kommer å skal reklamere og er 100% prosent overbevist at produktet IKKE virker, for dette kan han så mye bedre enn meg... Gjerne med en krass stemme med lots av selvsikkerhet. Jeg åpner da batteridekselet og plasserer batteriet andre vei :) (som f.eks en fjernkontroll der du er litt avhengig av at batteriet står riktig vei for at den skal fungere).

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
De "som ikke skal handle så mye"

Som sagt er dette en liten butikk med få kunder. Enkelte tar seg derfor litt friheter. De stopper for eksempel midt i handelen fordi de kommer på noe de mangler. Greit nok det når der ikke er andre i kø, men på lørdagen kan det godt være 5-6 personer i kø og vi har bare en kasse. Da er det sykt irriterende at de stikker halveis.

 

Det er også vanvittig mange som bruker rullebandet som handlekurv. Dvs. de setter varene sine på rullebandet og går på jakt etter mer. Til tross for at der gjerne er flere personer i butikken som er klare til å betale.

Har dere ikke mellomkunde funksjon i kassa?

Lenke til kommentar

Opplever mye rare folk når jeg sitter i kassa. MYE som irriterer meg også.

 

- Kunden som kjøper en million varer som fyller opp hele båndet, men allikevel skal finstudere kvitteringen selv om det er kø og masse stress. Det går liksom ikke ann å lese den etterpå?

- Kunden som snakker med andre kunder eller i telefonen. Dette er kanskje en av de mest irriterende som er på min liste. Må omtrent skrike for å få kontakt. Jeg har etter noen år i kassa fått null problemer med å avbryte dype samtaler om vær, vind og hvordan ungene har det for tida.

- Den gamle kunden som man må skrike til for at den skal høre noe, som så slenger en kommentar "jeg hører så dårlig når du mumler". JEG MUMLER IKKE, JEG SKRIKER!!

- Kunden som absolutt skal krangle på ei krone eller to og mener at jeg har prøvd å lure dem for penger. Gud hjelp meg.

- Kunden som tar det som en selvfølge at h*n skal ha pose, alle skal da ha pose? Nei alle skal ikke ha pose tenk!

- Kunden som ikke sier hei og bare nikker på hodet osv. Dette er seriøst også noe av det verste som fins. Det koster ikke en kalori ekstra og hvertfall si hei når man kommer til kassa. Jeg har det kjipt nok som det er der jeg sitter.

- Kunden som kommer 2 min før vi stenger og skal handle halve butikken og bruke GOD tid på det.

- Kunden som klager over at det er billigere på andre kjeder. Javel, det kunne jeg ikke gitt mer faen i, da får man gå å handle der.

- Kunden som spør om jeg er alene på jobb når det begynner å bli litt kø og andre kasserere er på vei. Har ikke vært veldig langt unna å si at "ja, jeg er faktisk alene på jobb, finn deg i det".

- Kunden som ber meg stoppe båndet fordi alt blir "most". Selv om jeg har masse andre kunder som også skal ha varer på båndet. Det er lov å ta bort varene sine.

- Polakker og diverse utlendinger som ikke kan engelsk.

- Kunden som spør hvor osten eller lignende GODT SYNLIGE produkter er. Det er lov å bruke øyna.

- Kunden som prøver å smugle gjennom poser og tror at jeg ikke ser det.

- Kunden som sier "da skal jeg ha xx kroner tilbake av deg" på en arrogant og belærende måte. Som om ikke det er jeg som sitter bak kassa!

 

De jeg kommer på nå. :p Veit jeg har flere som jeg har tenkt på, men kommer ikke på de. Jeg ELSKER jobben min som dere sikkert skjønner. :p

 

Også er det hu som tilbringer kanskje 2-3 timer i butikken når hu er innom da. Kjøper kanskje en liten handlevogn eller noe til sammen, så skal hu absolutt ha ti poser (på varer som andre kanskje hadde brukt to poser på), også sorterer hu alle varene og bretter alt sammen ned i handlevogna med den ytterste forsiktighet. Tok tida en gang, og da brukte hu en halvtime på å pakke varene sine. Og det etter å ha vært i butikken i hvertfall 1,5-2 timer eller noe. Dette er ikke noe veldig negativt, for hu er stort sett bare innom om kvelden, bare en litt morsom greie.

 

Det skal sies at det er mange positive kunder også da! Er ikke bare negative kunder hele tiden, selv om jeg gjerne skulle vært foruten mange av de. Men da hadde jeg ikke hatt så mye jobb. :p Bare det at man smiler, sier hei og hade og kanskje til og med slenger avgårde et lite samtaleemne gjør min dag litt bedre der jeg sitter.

Lenke til kommentar
- Kunden som kjøper en million varer som fyller opp hele båndet, men allikevel skal finstudere kvitteringen selv om det er kø og masse stress. Det går liksom ikke ann å lese den etterpå?

Bare være litt kreativ, andre kunder bruker også å skjønne om det ikke er plass på båndet og tar ofte å stabler vareene rett i posen.

- Kunden som snakker med andre kunder eller i telefonen. Dette er kanskje en av de mest irriterende som er på min liste. Må omtrent skrike for å få kontakt. Jeg har etter noen år i kassa fått null problemer med å avbryte dype samtaler om vær, vind og hvordan ungene har det for tida.

Er ikke vits å skrike, bare vær høflig og behandle de som enhver annen kunde.

- Den gamle kunden som man må skrike til for at den skal høre noe, som så slenger en kommentar "jeg hører så dårlig når du mumler". JEG MUMLER IKKE, JEG SKRIKER!!

Tålmodighet :) .

- Kunden som absolutt skal krangle på ei krone eller to og mener at jeg har prøvd å lure dem for penger. Gud hjelp meg.

Tålmodighet igjen.

- Kunden som ikke sier hei og bare nikker på hodet osv. Dette er seriøst også noe av det verste som fins. Det koster ikke en kalori ekstra og hvertfall si hei når man kommer til kassa. Jeg har det kjipt nok som det er der jeg sitter.

Nei, men selv gir en faen i det da det er jeg som skal være hyggelig ikke de.

- Kunden som kommer 2 min før vi stenger og skal handle halve butikken og bruke GOD tid på det.

Litt kjipt det, men kan alltids gjøre andre ting i mens som å telle over panten ol.

- Kunden som spør om jeg er alene på jobb når det begynner å bli litt kø og andre kasserere er på vei. Har ikke vært veldig langt unna å si at "ja, jeg er faktisk alene på jobb, finn deg i det".

Bare å si at folk er på vei, er dog kjedelig med kø så kansje vente til nestemann har gjort klar kasse før man forlater kassa?

- Kunden som ber meg stoppe båndet fordi alt blir "most". Selv om jeg har masse andre kunder som også skal ha varer på båndet. Det er lov å ta bort varene sine.

Skjønner jeg virkeli godt, altså kunden, selv bruker jeg å legge alle varer som knuses lett til siden for så til slutt legge de på båndet igjen slik at de kommer øverst.

- Polakker og diverse utlendinger som ikke kan engelsk.

Trenger virkelig ikke å kunne samme språk som kunden for at han skal handle varene.

- Kunden som spør hvor osten eller lignende GODT SYNLIGE produkter er. Det er lov å bruke øyna.

Er ikke bestandig så lett å se ;) .

- Kunden som sier "da skal jeg ha xx kroner tilbake av deg" på en arrogant og belærende måte. Som om ikke det er jeg som sitter bak kassa!

Aldri opplevd selv.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

En kompis av meg som jobber på en bensin stasjon hadde en litt idiotisk hendelse her om dagen...

 

Var en kunde som kom inn og tok seg ordentlig god tid. Kunde gikk å så på det meste av utvalget. Tilslutt kom han bort til kassa og samtalen gikk som følgende:

 

Kunde: Har dere ikke mer?

Ansatt: Eeh... Nei, det her er i grunn alt vi har.

Kunde: Ja, men har dokker mer?

Ansatt: Ja altså vi har noen flaske vi ikke har satt ut i hyllene. Va det noe spesielt du tenkte på?

Kunde: Ja, mer...

Ansatt: Mer? Altså utvalget blir ikke bedre enn... Ah mer, du tenke på drikken? Beklager, men vi har ikke det.

 

Sto å så på hele samtalen :!:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jobber man med folk synes jeg ikke det er på sin plass å gi flåsete svar, derimot kan man opprette seg en tone og et ordforåd som bokstavelig talt slik sett ber kunden om å reise langveis til helvette men på en slik måte at han faktisk gleder seg til turen :)

 

Er glad jeg ikke jobber i kassen på en matbutikk, huff der snakker man om mange rare folk og jeg er vant med mye rart. Det jeg har lagt merke til en gang i blant er at gamle damer/menn som oftest er veldig interesert i å forklare livshistorien sin, spesielt historien "alt var så mye billigere før" eller "ungdommen har det så lett i dag" som ser ut til å være deres hovedtema uansett hvor i landet du befinner deg. Mer irriterende er det når det er kø bak og personen i kassen tydeligvis er litt ny av seg og ikke tør å be kunden om å gå videre. Det er da jeg pent og høfflig spør om det er mulig for andre å komme til. De aller fleste ganger ender det opp med at jeg selv blir stående i enden av køen og høre på livshistorien, mens andre skjeldene ganger får jeg nesten en suppeboks i hodet fra sint gammel dame/mann.

 

Serviceyrket, man opplever mye morsomme saker der uansett, folk er forskjellig, og mange er forferdelig rar av seg og. Mye rart man må tåle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Også må jeg nesten nevne innvandrere som ALLTID spør om garanti. Selvsagt skal ikke en vare være ødelagt før kunden får brukt den, men er kunden selv skyld i at den ble ødelagt gjelder ikke den garantien på våre produkter. Og når da produktet atpåtill ble kjøpt for over et år siden, er det litt sent å komme med den nå da gitt.

Det må da være verre med butikkansatte som ikke kan de mest grunnleggende delene av forbrukerkjøpsloven, enn litt snåle kunder... Du er klar over at vi har lovpålagt reklamasjonsrett, som varer 2 eller 5 år?

 

Kom forresten på en ting jeg HATET når jeg satt i kassen: kunder som bare satt handlekorgen på båndet. Da måtte jeg reise meg og plukke én og én vare, og når de attpåtil ikke satte handlekorgen tilbake, måtte jeg gå ut fra kassen, rundt, og sette korgen på plass... Dette med lang kø. Jeg kunne nok bedt kunden om å sette den på plass, men for det første var jeg rimelig ny, og for det andre spørs det jo om de hadde forstått det når de satte den der i utgangspunktet...

Endret av cecolon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

He, he - morsom tråd.

Nå skal jeg ikke være skinnhellig, så jeg skal innrømme at jeg til tider kan være en svært vrien kunde. ;)

 

Nuvel, jeg har en kamerat som er postbud, og når jeg leser postbudhistoriene her, så ser jeg at dere har "glemt" en kunde/postmottaker:

Det er den gamle dama som alltid klager på at posten kommer så sent på dagen (kl 14:00). Hun har nemlig en uekte halvsøster som bor [*sett inn ditt favorittsted fra "der som ingen kunne tru at nokon kunne bu"*] og hun får nemlig posten kl 11:00.

Min venn postmannen fikk en reprimande av omdelingssjefen etter klage fra denne fruen siden hans svar (etter daglig klage i 3 mnd) var: "Jammen så får du fløtte til [*sett inn ditt favorittsted fra "der som ingen kunne tru at nokon kunne bu"*] selv da.."

 

Jeg/vi driver en liten nettbutikk (under avvikling), hvor vi importerer og selger hva som kan kalles "nisjeprodukt". Erfaringsmessig vet vi at en "røfflig" norsk pris fra oss kontra en tilsvarende butikk i USA, så må en gange dollarkursen med 10 eller 11. Dette pga vår frakt, tollbehandlig og moms. Svært mange kunder vil ha rabatt fordi de mener vi flår dem. "..Men de koster jo $xx,99 i USA og dere skal ha Kr xxx,- her i Norge, det er jo en kurs på over Kr 10,-"

Høflig svarer vi at vi må forholde oss til norske import og tollregler, samtidig som vi oppfprdrer kunden da til å importere selv. "Det kan du ta deg faen på at jeg skal" svarer kunden. To uker senere kommer samme kunden og vil ha dette produktet til dollarkurs x 10,- fra oss. "Ble det ikke noe av privatimporten din da?" spør jeg. "Men faen - det ble jo dyrere enn deres pris jo.."

 

Så en bønn til dere butikkansatte. Les min setning om meg som kunde. Dette er ikke et utgangspunkt, men kan fort utvikle seg til dette basert på kundebehandlers oppførsel.

Belærende forståsegpåere som har lørdagsjobb på elektro eller fotobutikk og som "vet bedre" enn meg hva jeg skal ha er en sikker vinner om du vil lære deg ekte Nord-Norsk tverr kunde.

Skal jeg ha en 120-film til mellomformatkameraet mitt, så er dere ikke "utsolgt" når du/dere ikke vet hva det er. Spesielt ikke når jeg ser den i kjøleskapet bak dere. Etter litt peking og forklaring blir den hentet ut. Så sier den tyggegummityggende lørdagshjelpen "Ja men denne filmen er for spesielle kamera, det er nok denne du skal ha." og legger frem en 200 ISO 135-film (gjerne gått ut på dato og lagret i romtemperatur).

NEI, jeg skal ha en 120-film på 160 ISO som ligger bak deg i kjøleskapet. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har minst en palle med polvarer nesten daglig baki lastebilen, og hos nesten hver eneste kunde får jeg høre den samme dumme komentaren:

"Du kan godt sette av den/de pallen(e) her! :D"

Joda.. Jeg skal sette av en palle til en verdi av 100'000kr hos deg og late som om ingenting har skjedd.. ingen vil savne den..

 

Så har vi de som parkere med privatbilene sine foran varemottak.. Jeg sørger alltid for å parkere så nær dem at de umulig kommer seg ut.

Så kommer de kanskje ut 2 min etter at jeg har stoppa for å levere varer og lurer på hvorfor jeg sperra de inne.

"Du står på parkering forbudt, og sperrer for meg!" sier jeg.

"Jeg visste ikke at det var parkering forbudt!".. Hele asfalten er malt med skråstriper og "PARKERING FORBUDT!" samt store skilt på veggen..

De blir like lykkelige hver gang jeg sier at jeg blir stående "ca. en halvtime" (selv om jeg ikke står stort lengre enn 5-10min).

 

Så har vi jo alle kundene som klager på at jeg ikke er der kl. 9 om morgen.. Jeg har 5 andre mye viktigere kunder en deg som skal ha varen kl. 8-9.

Hadde jeg klart å levert til 5 kunder samtidlig spredd over hele bye så skulle jeg det.. Men det er nok umulig.

 

 

 

Og ei bra side med mange mange morsomme hendelser:

http://notalwaysright.com/

Fantastisk mye morsomt lesestoff!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en gøy en på lørdag...

 

Kom inn en dame med datteren sin (oi for noen fine pupper :love:) og skulle ha en laptop. Joda, jeg spør hvilken:

 

Kunde: Toshiba D21Q eller noe, den som står i avisen deres til 3495.

Jeg: Ah, den ja. Den er vi dessverre tom for.

 

Da klikket jo kunden vinkel på meg fordi hun hadde kjørt ut hit. Jeg pustet bare hardt ut og knyttet knyttenevene og sa jeg skulle se om jeg kunne ordne noe.

 

Endte opp med å selge en PC til 4995 for 3995 til henne for at hun skulle bli fornøyd, og jammen ble hun det. Ble selv ganske glad for at hun dro med et smil, men jeg har aldri villet fysisk skade en person så mye som akkurat der og da - tidlig på en lørdags morgen. Herregud, kvinne. Dø.

 

 

:lol:

Endret av Da Kurlzz
Lenke til kommentar

Haha ler av mye her inne :)

 

Nå vet jeg ikke om butikkyrket eller det å være servitør (for min del) har vært de verste yrkene jeg har hatt.

 

For all del, utrolig mye hyggelige mennesker. Men det er de få som klager som KAN gjøre dagen din kjip. Trikset er og være motbydelig hyggelig tilbake, tonen deres snur seg til slutt og kunden/gjesten blir fornøyd.

Lenke til kommentar

Mer postbudhistorier:

 

Det var ei gammel dame som kom ut til en kollega av meg en dag og sa følgende: Nå har jeg fått posten i to-tiden hver dag i 20 år, når er det egentlig min tur å få den klokka 10? Jeg går jo på butikken klokka 10 for å betale regninger, og da må jeg alltid gå to ganger!

 

Hva skal man svare da? Det eneste hun svarte var egentlig: Da får du heller la posten ligge i kassa til neste morgen, så får du betalt regningene dine klokka 10.

 

Det er så mange som ikke skjønner at vi har RUTINER og tidsfrister vi skal opprettholde. Når klokka er 10 skal vi være på Post-i-butikk og postkontorene med pakkesendinger og andre brev. I tillegg er det ikke slik at postbudet selv bestemmer hvor man skal kjøre, det er ferdiglagde ruter vi må kjøre, fordi posten ligger i rekkefølge. Derfor kan vi ikke bare kjøre motsatt vei hvis vi vil.

 

Og har du fått posten din i to-tiden hver dag så burde du jo være fornøyd med det! Da vet du jo alltid når posten kommer. Det virker som om det er mange som ikke vet at vi har leveringsfrist til klokka 1600 på ettermiddagen. Så egentlig kan ikke folk klage før posten er senere enn dette ;)

Lenke til kommentar

Herregud hvem tror du jeg er Kun10kr? :p Selv om jeg synes det er irriterende betyr det ikke at jeg svarer sånn som jeg skrev, jeg bare tenker det som regel. Jeg prøver alltid å være så hyggelig som mulig og gjøre "opplevelsen" til den beste for kunden.

 

- Kunden som kjøper en million varer som fyller opp hele båndet, men allikevel skal finstudere kvitteringen selv om det er kø og masse stress. Det går liksom ikke ann å lese den etterpå?

Bare være litt kreativ, andre kunder bruker også å skjønne om det ikke er plass på båndet og tar ofte å stabler varene rett i posen.

Klart, jeg gjør ikke noe big deal ut av det. Tror aldri jeg har bedt noen pakke varene sine. Sitti i kassa en god stund nå, så kan vel si jeg begynner å bli litt rutinert når det kommer til sånne ting, spesielt når det gjelder fulle bånd og lignende. :)

 

- Kunden som snakker med andre kunder eller i telefonen. Dette er kanskje en av de mest irriterende som er på min liste. Må omtrent skrike for å få kontakt. Jeg har etter noen år i kassa fått null problemer med å avbryte dype samtaler om vær, vind og hvordan ungene har det for tida.

Er ikke vits å skrike, bare vær høflig og behandle de som enhver annen kunde.

Igjen, jeg skriker ikke, bare et uttrykk for hva som kanskje burde vært nødvendig, for enkelte er så i sin egen verden at de ikke tenker på at de står i en butikk og skal betale eller noe. Men har som sagt ingen problemer med å avbryte en samtale, dog på en høflig, men bestemt måte som du sier.

 

- Den gamle kunden som man må skrike til for at den skal høre noe, som så slenger en kommentar "jeg hører så dårlig når du mumler". JEG MUMLER IKKE, JEG SKRIKER!!

Tålmodighet :) .

Har man ikke tålmodighet kommer man ikke langt i denne jobben vil jeg si. Jeg har tålmodighet.

 

- Kunden som absolutt skal krangle på ei krone eller to og mener at jeg har prøvd å lure dem for penger. Gud hjelp meg.

Tålmodighet igjen.

Greit nok med tålmodighet, men synes faktisk det er litt smålig å skulle krangle på en krone eller to. Det er faktisk en del stress for meg å ta retur på sånt, da vi har ganske strenge regler på at jeg ikke bare kan ta retur uten videre osv. Greit nok at kunden ikke vet det, og at man skal ha riktig pris på varer osv, men det er jo bare av prinsipp uansett. Den ene lille krona spiller jo absolutt null rolle for de aller fleste som er å handler i butikk.

 

- Kunden som ikke sier hei og bare nikker på hodet osv. Dette er seriøst også noe av det verste som fins. Det koster ikke en kalori ekstra og hvertfall si hei når man kommer til kassa. Jeg har det kjipt nok som det er der jeg sitter.

Nei, men selv gir en faen i det da det er jeg som skal være hyggelig ikke de.

Jaja, har da aldri sagt noe annet heller. Sier bare at det er LITE hyggelig at folk ikke sier hei. Jeg er ikke noe maskin som sitter der heller, og synes faktisk det er hyggelig om folk sier hei når jeg gjør det. Og kanskje sier "ja takk" når jeg spør om de vil ha kvitteringa i stedet for å bare nikke eller riste kort på hodet. Det er så klart ikke sånn at jeg blir dritkjip sjæl når sånne kunder kommer.

 

- Kunden som kommer 2 min før vi stenger og skal handle halve butikken og bruke GOD tid på det.

Litt kjipt det, men kan alltids gjøre andre ting i mens som å telle over panten ol.

Igjen, hva tror du? Det er alltid noe å gjøre, men er ikke mindre irriterende for det.

 

- Kunden som spør om jeg er alene på jobb når det begynner å bli litt kø og andre kasserere er på vei. Har ikke vært veldig langt unna å si at "ja, jeg er faktisk alene på jobb, finn deg i det".

Bare å si at folk er på vei, er dog kjedelig med kø så kansje vente til nestemann har gjort klar kasse før man forlater kassa?

Er ikke køen som er greia, er at folk skal kommentere det. Jeg sitter i kassa, klart jeg legger merke til at det begynner å bli kø og at jeg har ringt på noen. Det er jobben min. Og jeg sier så klart at noen er på vei.

 

- Kunden som ber meg stoppe båndet fordi alt blir "most". Selv om jeg har masse andre kunder som også skal ha varer på båndet. Det er lov å ta bort varene sine.

Skjønner jeg virkeli godt, altså kunden, selv bruker jeg å legge alle varer som knuses lett til siden for så til slutt legge de på båndet igjen slik at de kommer øverst.

Klart jeg skjønner dette jeg også. Jeg legger ALLTID varer som knuser lett på siden. Men det går an å gjøre en liten innsats selv.

 

- Polakker og diverse utlendinger som ikke kan engelsk.

Trenger virkelig ikke å kunne samme språk som kunden for at han skal handle varene.

Det sa jeg ikke heller. Er ikke sånn at hele butikken stopper opp når det kommer sånne.

 

- Kunden som spør hvor osten eller lignende GODT SYNLIGE produkter er. Det er lov å bruke øyna.

Er ikke bestandig så lett å se ;) .

Hos oss er det det jo. Er ikke mange som spør om slikt dog, går mer i sjeldne og sære varer jeg knapt vet hvor er selv.

 

- Kunden som sier "da skal jeg ha xx kroner tilbake av deg" på en arrogant og belærende måte. Som om ikke det er jeg som sitter bak kassa!

Aldri opplevd selv.

Skjer sjelden, men det skjer. Og det er irriterende. "No shit?"

 

Som sagt så er dette ting som irriterer meg, ikke ting jeg nødvendigvis sier eller gjør. Er en ganske vesentlig forskjell på det. ;) Jeg har en jobb og gjøre og gjør den også, og holder all driten inne for meg selv. Men allikevel skal det ikke store innsatsen fra kunder til for å gjøre min dag litt bedre, jeg er bare menneske jeg også. Men tror hvordan man har det i kassa forskjellige steder kommer helt an på hvor stor butikken er og hvor mange kunder man har. Jeg jobber i en relativt stor butikk for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som sagt så er dette ting som irriterer meg, ikke ting jeg nødvendigvis sier eller gjør. Er en ganske vesentlig forskjell på det. ;) Jeg har en jobb og gjøre og gjør den også, og holder all driten inne for meg selv. Men allikevel skal det ikke store innsatsen fra kunder til for å gjøre min dag litt bedre, jeg er bare menneske jeg også. Men tror hvordan man har det i kassa forskjellige steder kommer helt an på hvor stor butikken er og hvor mange kunder man har. Jeg jobber i en relativt stor butikk for å si det sånn.

 

Da skulle du ha vært i mine sko hvor faktisk du ville ha vært min "kunde", jeg jobber som sjåfør for en av de største aktørene i daglivarebransjen og har gjort det i mange år nå.

 

Du og du hvor mange idioter som jobber i butikk og ikke tenker lengre enn til nesetippen sin når de er på jobb. Sier ikke dette gjelder deg (:p), men prosent delen er rimelig høy for å si det pent :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da skulle du ha vært i mine sko hvor faktisk du ville ha vært min "kunde", jeg jobber som sjåfør for en av de største aktørene i daglivarebransjen og har gjort det i mange år nå.

 

Du og du hvor mange idioter som jobber i butikk og ikke tenker lengre enn til nesetippen sin når de er på jobb. Sier ikke dette gjelder deg (:p), men prosent delen er rimelig høy for å si det pent :)

Du kjører ut varer o.l med andre ord? På hvilken måte da? Har du så mye kontakt med de i butikken da, utenom at man tar i mot varene og undertegner fraktseddelen eller noe? :p

 

Edit: Og ja, det finnes mange idioter som jobber i butikk, som i alle yrker vil jeg tro. :)

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Jobber på PC- verksted.

 

En gang var det en kunde som meldte sin PC "dead on arrival, doa" like etter kjøp. Grunnen til dette var at han ikke fikk bluetooth- tilkoblingen til å fungere.

 

Han fikk avslag på den, modellen hans blir ikke levert med bluetooth. Eid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...