Gå til innhold

Skal vi betale for poser på dagligvarebutikken?


Betale for poser?  

307 stemmer

  1. 1. Betale for poser?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er faktisk ufattelig irriterende med kunder som gjør det, Hanseren. For oss som sitter i kassen selvfølgelig.

På personalmøte forrige måned ble det tatt opp at vi hadde for mye svinn på poser, og nå må vi kutte ned på lønnskostnadene våres, for å få bedre omsetning :thumbup: Ha det på samvittigheten deres.

AM får mindre lønn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er faktisk ufattelig irriterende med kunder som gjør det, Hanseren. For oss som sitter i kassen selvfølgelig.

På personalmøte forrige måned ble det tatt opp at vi hadde for mye svinn på poser, og nå må vi kutte ned på lønnskostnadene våres, for å få bedre omsetning :thumbup: Ha det på samvittigheten deres.

AM får mindre lønn.

Det er da dere som skal spørre om jeg skal ha pose...

Blir jeg spurt, svarer jeg, ellers spør jeg gjerne etter jeg har betalt, for da gjør ikke kassapersonellet jobben sin :)

 

Edit:

Forresten, ingenting er gratis, om posene skulle vært gratis må de hente inn inntektene fra poser ett annet sted, f.eks ved økte priser.

Endret av aklla
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er faktisk ufattelig irriterende med kunder som gjør det, Hanseren. For oss som sitter i kassen selvfølgelig.

På personalmøte forrige måned ble det tatt opp at vi hadde for mye svinn på poser, og nå må vi kutte ned på lønnskostnadene våres, for å få bedre omsetning :thumbup: Ha det på samvittigheten deres.

AM får mindre lønn.

Det er da dere som skal spørre om jeg skal ha pose...

Blir jeg spurt, svarer jeg, ellers spør jeg gjerne etter jeg har betalt, for da gjør ikke kassapersonellet jobben sin :)

 

Jeg spør selvfølgelig hver gang. :) I begynnelsen spurte jeg " Vil du ha pose? " og da ville alle kundene ha posene gratis. Nå har jeg lært meg å spørre " Trenger du pose? ". Hver eneste gang. Det er dessverre kunder som sier nei når jeg spør, og vil ha pose når de har betalt for den ene colaen de kjøpte. Yes, 70 øre spart!

 

Dette er jo selvfølgelig sett fra en ansatt synspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spør selvfølgelig hver gang. :) I begynnelsen spurte jeg " Vil du ha pose? " og da ville alle kundene ha posene gratis. Nå har jeg lært meg å spørre " Trenger du pose? ". Hver eneste gang. Det er dessverre kunder som sier nei når jeg spør, og vil ha pose når de har betalt for den ene colaen de kjøpte. Yes, 70 øre spart!

 

Dette er jo selvfølgelig sett fra en ansatt synspunkt.

Aldri falt deg inn å si "det blir 70 øre"?

Sier de nei, og mener ja, så fortjener de det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg gjør det, og da blir de fleste kunder sure ettersom de har handlet hos oss/fastekunder/blabla.

Jeg gir selvfølgelig ekstra poser til de som har handlet masse og kjøpt poser, men mangler et par pga dårlig regning fra min side.

 

Har et par som ikke vil betale for pose etterpå når jeg sier det koster penger, og da går de til kassen bak og tar derfra :)

 

og nå må vi kutte ned på lønnskostnadene våres, for å få bedre omsetning :thumbup:
Om du poster mer i RPP, så skal vi betale for posene dine :)

 

Jeg syntes jeg spammer RPP mer enn nok :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Er det dumt å betale 50 øre for en pose? Ja!

Er det dumt å i det hele tatt betale for poser? Nei!!!

Poser er egentlig bare unødvendig søppel, og jeg ser ikke veldig positivt på plastposene som de har i butikker rundt om.

Flere butikker tilbyr idag en "miljø"-pose, en holdbar pose av stoff, og det er det som er framtiden.

Jeg håper på, at en dag i nær framtid, at plastposer koster et sted mellom 10 og 30 kroner og at man i tillegg tilbyr litt større "miljø"poser til 40 - 50 kroner.

- Brått så har vi reddet oss selv og framtidige generasjoner med unødvendig forurensing, fulle søppeldynger og skolebarn har brått noe å fylle tiden sin med når de har håndarbeid på skolen.

Dette blir fine gaver til tanter, onkler og besteforeldre!

Lenke til kommentar

Synes det er utrolig sleipt gjort å spørre om pose etter at man har betalt for varene. Dere dør vel ikke av å betale én krone ekstra? Ta heller og putt varene i sekken/veska om posen ikke er verdt den ene kronen...

 

Ser ikke problemet med å betale for posen. Som en over nevnte, posen er også en vare. Det koster penger å produsere den, derfor ser jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å betale noen ører for den.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Regner med at store deler av inntektene fra posene går til miljøavgift. For plastposer er noe drit for miljøet. Og om det virkelig er så ille, betal heller 20 kr for en gjenbrukspose. De fra kiwi er holdbare, tar mye mer enn normale poser og kan byttes inn gratis for nye om de blir stygge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes det er utrolig sleipt gjort å spørre om pose etter at man har betalt for varene.

Enig. Men, sett fra en annen synsvinkel, så kan den som sitter i kassen si noe som dette:

 

"Åh forresten, kan jeg få en pose også?" (Etter du har betalt)

"Ja, det blir 1 krone!"

 

Ser ikke problemet med å betale for posen. Som en over nevnte, posen er også en vare. Det koster penger å produsere den, derfor ser jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å betale noen ører for den.

 

Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er utrolig sleipt gjort å spørre om pose etter at man har betalt for varene.

Enig. Men, sett fra en annen synsvinkel, så kan den som sitter i kassen si noe som dette:

 

"Åh forresten, kan jeg få en pose også?" (Etter du har betalt)

"Ja, det blir 1 krone!"

Joda, men hvorfor skal kunden gjøre det så vanskelig? Ser for meg kunder som sier "nei, jeg har ikke kontanter og gidder ikke å dra kortet en gang til bare pga. en krone". Hva med å betale denne kronen med en gang slik at man slipper styret i etterkant? Pinligheten hadde i hvert fall inntruffet meg om jeg noen gang hadde laget så mye styr pga. én fattig krone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...