Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det har da vært rimelig stor aksept i denne tråden for slikt før. Om du ønsker kan jeg gjøre mitt for å slutte med det.

 

Spurte du i det hele tatt om ho var under opplæring. Man trenger ikke ha en person bak seg støtt og stadig når man lærer seg kassene.

 

Handlet hos henne før, for ukesvis siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en lite unge som løp rundt som en rabiat bikkje nå. *BANG* der løp ungen rett inn i en glassvegg som står ved ingangen.

Foreldrene blir dritsure og legger skylda på meg som står i kassa. Hold ungen deres i bånd, så hadde det ikke skjedd. Jeg skjønner ikke hvordan folk får det til å bli andres feil =/

 

Ja, selvfølgelig satte vi den glassplata der slik at alle småunger løper rett i den. Mission accomplished!

Neste gang det skjer sier du ingen ting, henter glassvask-spray og microfiberklut/papir og overrekker moren, mens du med en stiv mine gjør henne oppmerksom på at jobben ikke er over når ungen er ute, det er da den begynner. Sørg for å ha fått attest på forhånd. :p

Jeg fikser det, og så blir kunden hissig. "JEG HAR JO ALLEREDE GJORT DET! AARRGH!"

Jeg har helt motsatt erfaring. Kunder er veldig sure hvis du spør dem om de har gjort X eller Y (galt) eller om de har husket å gjøre A og B (nødvendig). "Selvfølgelig! Tror du jeg er idiot?!". Så fort det blir klart at de HAR gjort X eller Y, eller glemt A eller B, blir de derimot veldig spake.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var på min lokale Meny tidligere i dag. Da jeg sto i køen var det noe galt med kassa, så køen måtte flytte seg to kasser lengre bort. "Hæ? Stenger de kassa nå? Fy faen, går det ann, herre gud ass" sa kjerringa bak meg da jeg snudde meg og køen byttet kasse. Jeg har lite til overs for slike grinete kjerringer, så jeg valgte å overse henne. Hun må da tåle å gå fem meter til en annen kasse når uhell skjer. Da vi sto ved den nye kassa, prøvde hun seg igjen. "Fy faen, erre mulig?" sa hun, men jeg ignorerte henne, og det gjorde alle andre også. Selv om ikke jeg var på jobb, føltes det som en liten seier over alle selvsentrerte drittsekker av kunder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Haha, ja ikke sant. Eller så har du de kundene som etterhver innser at jeg som person ikke kan noe for (hva nå enn problem kunden har med en eller annen produsent eller regel som man nå har), men allikevell fortsetter å skjelle meg ut. Stopper i et sekund etter at jeg har opplyst om at dette ikke er noe jeg kan gjøre med, og så er det "JA! du kan kanskje ikke noe for det, men bla bla bla om at du må få ordnet det osv."

 

Beste var jo den dagen vi hadde en dame litt opp i årene som kom for å levere en støvsuger tilbake i retur. Det var et eller annet kunden ikke var fornøyd med, og det var i og for seg greit det, hun kulle få tilbake pengene.

Problemet oppstod vel og merke først når hun fikk vite at hun måtte gå til returavdelingen, som var 50m lenger oppe (men man må gå ut av butikken, og deretter 50m).

Dette var alt for mye for kunden, som reagerer med å eksplodere fullstendig. Hele avdelingen inkludert sjefen måtte komme for å prøve å roe henne ned.

Vi ble vel alle utskjelt etter alle kunnstens regel, og med en nestleder som kanskje ikke akkurat har hatt sin beste dag på jobb ville (naturlig nok) ikke flytte returavdelingen til henne...

Du kan klage på dårlig til beins, men når du klarer å bruke så enormt mye krefter på å skjelle ned alle og enhver rundt deg, og stor sjeanse for alle, samt det faktum at du har kommet hjemmefra fordi støvsugeren ikke var helt som forventet, ja da klarer du neimen å gå ut av butikken og inn igjen. :p

 

Uansett, slutten på historien var at jeg ble nødt å følge henne gjennom varelageret vårt (med lastetrucker, dyrt utstyr etc.) og ut til "feil" side av returavdelingen, og det privilegiet at hun nå kom før andre i køen som faktisk har ventet på hjelp. Alternativet ville vært å få vakter til å hente henne ut, så det endte jo tilslutt greit, men det gikk jo i bunn og grunn utover alle andre kunder som verken fikk hjelp, eller sin rettmessige køplass.

 

Henne kom før alt, for hun hadde jo tross alt fått en støvsuger som var "feil" for henne.

 

Noen personer altså ...

 

Hadde jeg vært i sivilt så skulle jeg gladelig skjelt henne ned.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det får være grenser for hvor mye man skal hisse seg opp, men samtidig forstår jeg kunden. Vi har det strengt tatt på samme måte hos oss.

Om man går i butikken for å returnere en vare man har kjøpt der, blir man henvist til vareutleveringen da selgerne rett og slett ikke har lov til å ta retur på varer som er solgt. Da må man ut hovedinngangen, og rundt nesten hele huset, som er et forholdsvis stort varehus, for å komme til vareutleveringen. Om kunden da ønsker pengene tilbake (heller enn gavekort eller et nytt, helt spesifikt produkt), har vi på vareutleveringen mulighet til å sende penger til oppgitt kontonummer, men skal kunden ha kontanter må h*n rundt bygget igjen, inn hovedinngangen, finne veien til kassen og få pengene ut igjen der. Det er et ganske langt strekke, og er (imo) unødvendig drygt om man bare skal returnere f.eks. en HDMI-kabel til 69 kr man likevel ikke hadde bruk for.

 

Men det er nå engang slik det er, ikke noe jeg kan gjøre med. Hele bygget er forsåvidt preget av dårlige løsninger ved oppføring. Noen ganger følger jeg kunder gjennom lageret, men som du er inne på er ikke det heller noen optimal løsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si Lefdal på Sørlandssenteret har den dårligste løsningen, der må man inn i parkeringshuset, ned 2 etasjer før man kommer til retur/vareutleverings stedet. DET er helt håpløst.

 

Tror jeg og skal smelle til neste gang jeg er i sivilt og en kunde oppfører seg idiotisk.

Hadde en episode på bussen på vei til jobb (derfor var jeg desverre i jobbuniform) hvor det var ei som la ut alt ang hennes nåværende arbeidssituasjon og diverse andre ting, høyt over tlf til ei venninne. Så fort jeg kunne forflyttet jeg meg nesten fremst i bussen for å høre på gnålet, syns synd på stakkaren som måtte sitte på siden av henne :(

Lenke til kommentar

Ja, folk mener av og til at de vet mer enn meg også om hvilke tog som er innstilt. Det er spesielt moro når folk sier "dette har ikke jeg fått noen informasjon om, dette sto ikke på internett, jeg skal ha pengene tilbake og drosje hjem til døra, klage, klage, klage".

 

Nei vel, står det ikke akkurat på billetten din der at det går buss på den delen av strekningen? Kan du ikke lese?

 

Står det ikke på nettet at lokaltoget ditt er innstilt, sier du? Det var da rart at det gjorde det da jeg sjekket i går kveld. Jeg kan jo ta opp mobilen og sjekke nå for sikkerhets skyld, nei se der, det står jo tydelig med en rød trekant og rød skrift rett under klokkeslettet at toget er innstilt på den strekningen i det tidsrommet, men du så visst ikke det, på tross av at man skal være både døv og blind for å overse det, men likevel står du her og kjefter og smeller.

 

 

Haha, ja ikke sant. Eller så har du de kundene som etterhver innser at jeg som person ikke kan noe for (hva nå enn problem kunden har med en eller annen produsent eller regel som man nå har), men allikevell fortsetter å skjelle meg ut. Stopper i et sekund etter at jeg har opplyst om at dette ikke er noe jeg kan gjøre med, og så er det "JA! du kan kanskje ikke noe for det, men bla bla bla om at du må få ordnet det osv."

 

Beste var jo den dagen vi hadde en dame litt opp i årene som kom for å levere en støvsuger tilbake i retur. Det var et eller annet kunden ikke var fornøyd med, og det var i og for seg greit det, hun kulle få tilbake pengene.

Problemet oppstod vel og merke først når hun fikk vite at hun måtte gå til returavdelingen, som var 50m lenger oppe (men man må gå ut av butikken, og deretter 50m).

Dette var alt for mye for kunden, som reagerer med å eksplodere fullstendig. Hele avdelingen inkludert sjefen måtte komme for å prøve å roe henne ned.

Vi ble vel alle utskjelt etter alle kunnstens regel, og med en nestleder som kanskje ikke akkurat har hatt sin beste dag på jobb ville (naturlig nok) ikke flytte returavdelingen til henne...

Du kan klage på dårlig til beins, men når du klarer å bruke så enormt mye krefter på å skjelle ned alle og enhver rundt deg, og stor sjeanse for alle, samt det faktum at du har kommet hjemmefra fordi støvsugeren ikke var helt som forventet, ja da klarer du neimen å gå ut av butikken og inn igjen. :p

 

Uansett, slutten på historien var at jeg ble nødt å følge henne gjennom varelageret vårt (med lastetrucker, dyrt utstyr etc.) og ut til "feil" side av returavdelingen, og det privilegiet at hun nå kom før andre i køen som faktisk har ventet på hjelp. Alternativet ville vært å få vakter til å hente henne ut, så det endte jo tilslutt greit, men det gikk jo i bunn og grunn utover alle andre kunder som verken fikk hjelp, eller sin rettmessige køplass.

 

Henne kom før alt, for hun hadde jo tross alt fått en støvsuger som var "feil" for henne.

 

Noen personer altså ...

 

Hadde jeg vært i sivilt så skulle jeg gladelig skjelt henne ned.

 

 

Jeg ville heller tilkalt vekterne enn å gi henne spesiell behandling på bekostning av alle de andre kundene. Man skal ikke belønne uønsket oppførsel.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja du kan så si. Det var dårlig gjort ovenfor alle andre kunder, men var i grunn ikke jeg som tok avgjørelsen der og da. Jeg var bare ferskest i gjengen og fikk drittjobben. :p Dog ganske sjokkerende, og langt fra eneste historien jeg har fra den jobben.

 

Det som er kjedelig var at kunder ikke ha lov å være på lageret, og skulle noe uhell skje, så havner Elkjøp i en knipe, for denne personen har jo ikke lov å befinne seg der i det hele tatt.

I et annet tilfelle så var det en kvinne i 30-årene som kom inn i butikken i det jeg gikk for å bære noe på lageret, og spørte meg hvor hun kunne finne luftavfuktere. Jeg svarer at de kunne hun finne nede ved kassen, og bare sekundet senere, som om det var hensikten å 'teste meg' så kommenterer hun surt; " Nei, er ikke det en luftavfukter da?", mens hun peker på en aircondition like i nærheten.

Jeg svarer da høflig, men litt smått satt ut av denne spisse kommentaren; "Nei, det du peker på er en Aircondition", og før jeg får forklart noe som helst om at aircondition også kan fungere som en avfukter så lyner det fra kunden om hvor dårlig selger jeg var.

 

Jeg visste såklart at Aircondition kan fungere som luftavfukter, men når du spør om en luftavfukter så sender jeg hennde dit. Men det var for sent. Hun påpekte ganske høyt og tydelig at hun på ingen måte ønsket å snakke med meg lenger.

Nei hun skulle eventuelt snakke med sjefen, eller en annen selger som ikke var inkompetent. Ja dette visste hun mye bedre enn meg, og det raser med en full sjikane mot forbløffede meg. Jo og så trengte hun hjelp for å finne noen som var kompetente da ...

 

Ettersom sjefen stod like ved så henviste jeg vel egentlig bare rett til ham for å bli kvitt dette problemet, men må innrømme at det er ganske flaut å bli skjelt ut av kunden slik at sjefen min hører det, og speiselt for at jeg ikke kan jobben min, som jeg strengt talt hadde peiling på.

 

Med litt tolmodighet kunne jeg helt fint ha forklart henne hele prosessoren med de to forskjellige, samt funnet produktet hun trenger, men nei da, noen har ikke tolmodighet til å få svar på spørsmålet før de konkluderer med at jeg er et undermenneske.

Med erfaring fra skolen (elektroingeniør) og praktisk erfaring med å modde og fikse slikt, så kunne jeg forklart alt i detalj, men neeeida.

 

Endte med at jeg sneik meg ut på lageret hvor jeg heldigvis kunne få komme til hektene igjen og tenkt over hvor frekke og dårlige kunder du faktisk klarer å finne.

Endret av Andrull
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja du kan så si. Det var dårlig gjort ovenfor alle andre kunder, men var i grunn ikke jeg som tok avgjørelsen der og da. Jeg var bare ferskest i gjengen og fikk drittjobben. :p Dog ganske sjokkerende, og langt fra eneste historien jeg har fra den jobben.

 

Det som er kjedelig var at kunder ikke ha lov å være på lageret, og skulle noe uhell skje, så havner Elkjøp i en knipe, for denne personen har jo ikke lov å befinne seg der i det hele tatt.

I et annet tilfelle så var det en kvinne i 30-årene som kom inn i butikken i det jeg gikk for å bære noe på lageret, og spørte meg hvor hun kunne finne luftavfuktere. Jeg svarer at de kunne hun finne nede ved kassen, og bare sekundet senere, som om det var hensikten å 'teste meg' så kommenterer hun surt; " Nei, er ikke det en luftavfukter da?", mens hun peker på en aircondition like i nærheten.

Jeg svarer da høflig, men litt smått satt ut av denne spisse kommentaren; "Nei, det du peker på er en Aircondition", og før jeg får forklart noe som helst om at aircondition også kan fungere som en avfukter så lyner det fra kunden om hvor dårlig selger jeg var.

 

Jeg visste såklart at Aircondition kan fungere som luftavfukter, men når du spør om en luftavfukter så sender jeg hennde dit. Men det var for sent. Hun påpekte ganske høyt og tydelig at hun på ingen måte ønsket å snakke med meg lenger.

Nei hun skulle eventuelt snakke med sjefen, eller en annen selger som ikke var inkompetent. Ja dette visste hun mye bedre enn meg, og det raser med en full sjikane mot forbløffede meg. Jo og så trengte hun hjelp for å finne noen som var kompetente da ...

 

Ettersom sjefen stod like ved så henviste jeg vel egentlig bare rett til ham for å bli kvitt dette problemet, men må innrømme at det er ganske flaut å bli skjelt ut av kunden slik at sjefen min hører det, og speiselt for at jeg ikke kan jobben min, som jeg strengt talt hadde peiling på.

 

Med litt tolmodighet kunne jeg helt fint ha forklart henne hele prosessoren med de to forskjellige, samt funnet produktet hun trenger, men nei da, noen har ikke tolmodighet til å få svar på spørsmålet før de konkluderer med at jeg er et undermenneske.

Med erfaring fra skolen (elektroingeniør) og praktisk erfaring med å modde og fikse slikt, så kunne jeg forklart alt i detalj, men neeeida.

 

Endte med at jeg sneik meg ut på lageret hvor jeg heldigvis kunne få komme til hektene igjen og tenkt over hvor frekke og dårlige kunder du faktisk klarer å finne.

 

Dette var da voldsomt. Det er lov å være litt barsk mot kundene etter min mening. Hvis de driver å krangler og er usaklige så bryter jeg bare rett gjennom med et solid "nå hører du her". Da får de alltid litt respekt. Men jeg sitter på telefonsupport da.

 

Og hun dama med støvsugeren kunne etter min mening bare finne seg i å gå 50meter. Hva skal hun gjøre, saksøke? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ble nylig skjelt ut av en full fyr som bestilte drosje på vegne av noen andre. Årsaken var at jeg spurte etter navnet på vedkommende som skulle ha drosje.

Nei det kunne jo for faen ikke han vite. Han begynte nemmelig å bli rimelig lei av det jævla spørsmålet der og gnålet om navn på kunder. Han jobbet nemmelig på nærmeste pub og hans jobb var å sjenke kundene fulle, ikke å spørre de ut om navn og personnummer også videre når han bestilte drosje for de. Jobben min besto, ifølge han, å kjøre de hjem. Jeg jobber forøvrig på taxisentralen og tar imot bestillinger bare. Jeg prøvde å forklare han at dersom vi skal kjøre hjem folk så må vi faktisk vite hvem vi skal hente slik at vi slipper kjeft på grunn av at vi har tatt med feil person. Dette har forekommet flere ganger før når vi ikke har fått et navn å sette bestillingen på. Kjeftingen pågikk da jeg nevnte at dette var grunnen til at vi spør disse vanskelige spørsmålene, og ikke fordi vi synes det er så jævlig morsomt.

 

Protip: Når kundebehandlere spør spørsmål, vennligst svar. Det er en grunn til at vi spør, og ikke fordi vi synes det er morsomt å torturere dere med disse vanskelige spørsmålene som innebærer f.eks henteaddressen, navn, tidspunkt. osv. Dette er en rutine som vi har innarbeidet oss, og som vi stort sett trenger et svar på for å få gjort den jobben som vi er satt til å gjøre. Takke faen for at jeg mest sannsyngligvis er ferdig med denne typen jobb om 2 måneder. =D

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg får stadig flere morsomme og fine hendelser på jobb som jeg bare må dele!

I går stod jeg som vanlig på en fredag og stablet inn brus og øl i hyllene når en gruppe øst-asiatiske turister kom og spurte meg hvilken øl jeg ville anbefale til en eller annen kinesisk matrett. Jeg måtte å de til å forklare hva slags type matrett de snakket om ettersom jeg var nordmann med liten kunnskap om asiatiske matretter bortsett fra Toro Chop Suey. De snakket en liten stund sammen før de fant de rette forklaringen på engelsk: "It is stew with balls". Stew, selvfølgelig, syns å huske jeg hadde hørt om den retten så jeg spurte hva de mente med "balls". De forklarte ordrett ut: "Balls, you know, ox balls". Det tok meg noen sekunder før det sank inn hva de nettopp hadde forklart og jeg ble stående med et litt overrasket og forbauset uttrykk i ansiktet. Etter hvert ble jeg kvalm bare av tanken å spise okse baller og det virket som om turistene godt forstod det i det hele gruppa begynte å le. "Just kidding, just kidding!" sa de halvkvalt i latter.

Jeg ble rundlurt av en gruppe asiatiske studenter med en lærer...

 

edit: skrivekrøll

 

Her er det bare å bløffe så du selv tror det. Er ikke noe vinmenneske og kan definitivt ikke anbefale vin til maten. Men når jeg er i restauranten høres jeg nesten ut som en vinkelner.

 

Hadde noe som skulle ha en rødvin til torsketunger (av alle retter). Jeg sa jeg ikke helt viste hva vi hadde på lager ettersom vi hadde omstrukturering på vinleverandøren, men skulle sjekke dette opp. Jogga bort til resepsjonen, og fant frem min gode gamle venn google. Merksnodig nok er vintesting av rødviner opp mot stekte torsketunger veldig labert, så jeg jogga inn på lageret, grep tak i en "Dopio Passo" og håpet flaks vil redde æren. Vet at Dopio Passo er god alene, men aner ikke hvordan den er til torsketunger. Forklarte de så at jeg var litt usikker, men tror denne skulle passe. Og flaks i alt, de likte den.

 

Man kommer steike langt med litt bløffing :p

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...