Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Jobber du her?" må være det dummeste spørsmålet jeg får når jeg er ikledd uniformen til kjeden jeg jobber i. Får alltid lyst til å svare med en vittig kommentar tilbake, men ender alltid opp med "Ja? :)" og svarer på det viderefølgende spørsmålet.

En jeg jobbet med før sa alltid da: nei, her bare er jeg og smilte. :)

Lenke til kommentar

Var på H&M for ikke så lenge siden på let etter noen enkle t-skjorter. Ser så en kar som bretter noen plagg som ligger slengt rundt, og tenker at han må jo jobbe her.

Men er allikevel litt i tvil, for min mor er lik. Om hun ser klærne ikke er brettet ordentlig, eller at de bare ligger krøllet på bordet, så ordner hun opp i det.

 

Går så bort til han (han sto med ryggen til, så så inget navneskilt heller). Hei! Jobber du her?" spør jeg og smiler.

Han snur seg og svarer "Det gjør jeg, min gode mann!" og smiler tilbake.

Han hjalp meg å finne det jeg var ute etter også.

Artig kar :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Standard på min jobb (kino) er "Må jeg ha slike 3D-briller?"

 

Svarer jo som regel at "Nei, du mååååå ikke. Men om du ikke vil se dobbelt og uklart så _burde_ du..."

Og noen skjønner ikke svaret og lurer på det tekniske. Når jeg da åpner med å si at det er to forskjellige bilder prosjektert samtidig og 3D-brillene lurer hjernen din til å forene det til et bilde via polariserende filter, så blir de bare sinna. I don't get it!

 

Artigste er når gamlinger svarer på spørsmålet mitt om de skal ha 3D-briller og svarer "Nei du det har jeg med! Gleder meg!" :D

Endret av Huxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk hisser seg opp med en gang de blir bevist dumme. Noe 90% av alle kunder er.. Så i teorien, så kan alle hisse seg opp sinnsykt. Så lenge de blir bevist at de har feil/eller ikke skjønner ting. Har hatt flere kunder innom, som har satt batteriet i feil vei eller andre dumme grunner som det. Jeg fikser det, og så blir kunden hissig. "JEG HAR JO ALLEREDE GJORT DET! AARRGH!" Noen få blir flaue og sier takk, men som regel blir folk hissige dersom de blir bevist dumme :tease:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Standard på min jobb (kino) er "Må jeg ha slike 3D-briller?"

 

Svarer jo som regel at "Nei, du mååååå ikke. Men om du ikke vil se dobbelt og uklart så _burde_ du..."

Og noen skjønner ikke svaret og lurer på det tekniske. Når jeg da åpner med å si at det er to forskjellige bilder prosjektert samtidig og 3D-brillene lurer hjernen din til å forene det til et bilde via polariserende filter, så blir de bare sinna. I don't get it!

 

Artigste er når gamlinger svarer på spørsmålet mitt om de skal ha 3D-briller og svarer "Nei du det har jeg med! Gleder meg!" :D

 

Det kommer helt ann på hvilken kino du er på og hvilken film som vises. I samtlige 3D-filmer jeg har sett (alt fra Resident Evil til Avengers) har det vært en og annen 3D-scene som funket, men 90% av filmen har jeg like greit droppet å bruke brillene fordi bildet ble bedre uten. Jeg er svært sjelden på kino, fordi jeg ikke betaler overpris for å sitte med ubehagelige briller og se et uskarpt bilde.

Endret av vikingkylling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

On a kjapp side note, så er det veldig få scener som ER 3D, de fleste er 2D, og vises som 2D, ergo kan de sees uten briller, bortsett fra de som er 3D da, som er umulig å se uten briller.

 

On-topic: Bursdag i bowlingen på søndag.. Bah, 8 år gamle unger som løper rundt og kaster slush overalt fordi foreldra ikke vet hvordan unger funker...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

On-topic: Bursdag i bowlingen på søndag.. Bah, 8 år gamle unger som løper rundt og kaster slush overalt fordi foreldra ikke vet hvordan unger funker...

 

Tipper de vet hvordan ungene funker og derfor overlater dem til deg :D

 

On topic: Kebabmannen som blir sur fordi jeg handler på nabobutikken mens han lager kebaben og dermed ikke er i lokalet når han roper opp nummeret på babben min om det er kø på butikken. Priceless!

 

Og forøvrig: Treig kassadame på butikken. Aldri sett noe så treigt før. Og hun var ikke under opplæring.

Lenke til kommentar

On-topic: Bursdag i bowlingen på søndag.. Bah, 8 år gamle unger som løper rundt og kaster slush overalt fordi foreldra ikke vet hvordan unger funker...

 

Tipper de vet hvordan ungene funker og derfor overlater dem til deg :D

 

On topic: Kebabmannen som blir sur fordi jeg handler på nabobutikken mens han lager kebaben og dermed ikke er i lokalet når han roper opp nummeret på babben min om det er kø på butikken. Priceless!

 

Og forøvrig: Treig kassadame på butikken. Aldri sett noe så treigt før. Og hun var ikke under opplæring.

 

Spurte du i det hele tatt om ho var under opplæring. Man trenger ikke ha en person bak seg støtt og stadig når man lærer seg kassene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...