Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pfft.. Jeg lever for "mitt lille tiltak gjør ingen forskjell"-prinsippet.

Foreldrene dine må være stolte.

Er det virkelig det som betyr? Seriøst, om jeg panter de fem flaskene jeg drakk i helgen eller ikke, gjør ikke til at verden går under eller ikke. Vær litt realistisk.

Godt ikke hele verden er "realistisk" da!

Endret av Sondre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SKkal man bry seg om miljøet, bryr man seg ikke om gjenbrukspanteflakser uansett. Det er et enormt volum å frakte rundt, vaskeprosessen er energikrevende, helt rene/trygge kan man aldri være sikre på at de blir, og alternativene, aluminiumsbokser og engangsplastflasker med pant er uendelig mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er det virkelig det som betyr? Seriøst, om jeg panter de fem flaskene jeg drakk i helgen eller ikke, gjør ikke til at verden går under eller ikke. Vær litt realistisk.

Det er ikke latskapen som er problemet, det er holdningen.

 

"Eg gidder ikke å gjøre det fordi eg tror ikke mitt bidrag hjelper".

 

Noe som tross alt er stikk motsatt av hvordan et samfunn fungerer. Hadde alle gitt faen ville samfunnet hatt store problemer med det meste. Men siden de fleste i det minste bidrar med å rydde opp etter seg selv så fungerer det såpass at vi klarer oss fra dag til dag i det minste.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pfft.. Jeg lever for "mitt lille tiltak gjør ingen forskjell"-prinsippet.

Foreldrene dine må være stolte.

 

Er det virkelig det som betyr? Seriøst, om jeg panter de fem flaskene jeg drakk i helgen eller ikke, gjør ikke til at verden går under eller ikke. Vær litt realistisk.

Hvor mange helger lever du? Hvor mange ganger fem flasker drikker du? Gjør det en forskjell? Klart. Kanskje 0,0000000001%, men om alle tenker som deg så stiger temperaturen på jorden med 1 grad per år.

Lenke til kommentar

Det som er litt dumt er at om alle tenker sånn så går verden under til slutt.

 

Ingen fare, jorden vil eksistere lenge etter at menneskeheten er utdødd. Majoriteten av påskudd om å bevare miljøet er bare sprøyt. Skru av elektrisk lys i en time for å bruke mer forurensende stearinlys osv. De som finner på slikt tull er ikke ute etter å bevare miljøet men å praktisere "Vi sier hopp og dere hopper."

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det som er litt dumt er at om alle tenker sånn så går verden under til slutt.

 

Ingen fare, jorden vil eksistere lenge etter at menneskeheten er utdødd. Majoriteten av påskudd om å bevare miljøet er bare sprøyt. Skru av elektrisk lys i en time for å bruke mer forurensende stearinlys osv. De som finner på slikt tull er ikke ute etter å bevare miljøet men å praktisere "Vi sier hopp og dere hopper."

Så å hive flaskene for å aldri resirkulere dem igjen kontra å bruke dem minst en gang ekstra har ingenting å si, når dem er et direkte barn av oljen, som vi selv drar opp av Nordsjøen, som vi selv vet at forurenser gjennom hele prosessen? Ja, jeg er for utvinning utenfor Lofoten.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Tja, nå tapper jeg stort sett vann fra springen i glassflaske, karaffel, mugge eller glass og de få gangene jeg kjøper noe på flaske er det import-øl på glassflaske som ikke kan pantes uansett.

 

Du skal ikke se bort ifra at det går mere energi på å returnere flaskene enn å kaste de og tappe på nye flasker. Det to enhetene som har verdi her i verden er energi og tid. Dersom noe bruker ufordelsmessig lang tid eller energi lønner det seg ikke å gjøre det. Den tiden og energien man sparer på å ikke pante flasker kan man bruke på noe annet.

 

Folk er feks hjernevasket til å tro at det er mer miljøvennlig å bruke gjenbruksposer enn engangsposer men man må bruke en gjenbrukspose så usannsynlig mange ganger før det blir miljøgevinst at den enten er slitt ut eller må vaskes pga matsøl eller vond lukt før man har oppnådd miljøgevinst. I tillegg så bruker folk engangsposene til å kaste husholdningsavfall og alternativet er å kjøpe søppelposer utenom.

 

Engangskopper i plast er feks mer miljøvennlig enn krus i porselen inntil man har vasket kruset 8-1200 ganger. I tillegg kommer all tiden som går med til å vaske.

 

Flerparten av gangene folk prøver å være miljøvennlige ender de opp med å gjøre mer skade isteden.

 

Det verste er at på toppen av all elendigheten, sløsing av tid og dumskapen de bedriver skal de såkalte "miljøbevisste" tvinge de som gjør minst skade til å ha dårlig samvittighet helt uten grunn.

 

Klart man skal tenke på konsekvensene av det man gjør, men det betyr ikke at man skal la seg lure til å tro at man sparer miljøet når man ikke gjør det. Teori og praksis går ikke bestandig hånd i hanske.

Endret av BadCat
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var i fruktavdelingen i dag. Rundt 13 tiden kommer det inn en dame på 50 år sikkert og forteller om en sekk som ligger rett ved ingangen, som ingen passer på. Hun spør om noen av oss som jobber der, kanskje burde ta en titt på den, ettersom det kanskje er en bombe...

 

Seriøst? Har folk mistet all sans for vett? Bare det ligger en sekk, bag eller noe sånt en plass så er det garantert en bombe...hadde ikke tvilt om dette var same kjerring som satte i gang http://www.rogalandsavis.no/nyheter/politilogg/article5569199.ece

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var en periode rett etter jeg var nyopplært vaktsoldat i førstegangstjenesten der vi var for få folk til å kunne døgnbemanne bommen på basen, så plutselig http://www.an.no/nyheter/article3061056.ece

Skjedde forøvrig en gang til i løpet av førstegangstjenesten at en udientifiserbar eske ble funnet utenfor porten. Vaktkommandør ba meg flytte pakken inn i en tom bygning og forsegle hele bygningen, noe jeg da også gjorde. Ikke det at noen av oss antok det faktisk skulle være noe skadelig, men som daværende NATO-base ville det ikke vært riktig å ha en gråpappeske stående for seg selv der alle går inn og ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...