Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Trygdedagen i kombinasjon med verdens "gressdag"(420) har gitt usedvanlig mange utydelige og merkelige taxibestillinger i natt. Glad jeg er ferdig med nattevakta snart.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt ot men et spm til dere som jobber i nsb: ser at det har vært en del snakk om "buss for tog". Hva gjør man om en rullestolbruker (som meg selv) vil ta toget den dagen? Å reise med en 200 kilos elektrisk rullestol er uproblematisk på tog, men som oft umulig på buss... Spør fordi jeg har tenkt meg til oslo med tog snart, og vil ikke risikere å måtte forbli der!

Har du ikke støtte som TT-kort?
Lenke til kommentar

Sto bak en fyr i midten av 20-årene i butikken i dag. Tastet melding samtidig som han fiklet med lommeboka mens jenta i kassen prøvde få kontant med ham. Samtidig løp den 5 år gamle jenteungen hans rundt mellom beina på de som pakket varene sine. Artig synkronhimling av øyenbryn mellom meg og jenta i kassen :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Fra lærer til "kassa på Rimi"?

Hva galt hadde hun gjort?

Rent arbeidsmiljømessig ser jeg ikke for meg at det er noe tilbakeskritt akkurat.

 

Kunde sto i kø i vareutleveringen i dag en stund før hun slapp til. Legger kvittering på disken og spør om hjelp til å bære ut i bilen.

Jeg: "Øøøh, sikker på at dette er rett kvittering? Denne gjelder <sportsbutikk>?"

Kunde: "Er jeg kommet feil?"

Kollega: "Dette er <elektronikkforretning>..."

Kunde: Oj, jeg er visst ikke helt våken i dag.

 

Vi ligger i samme bygg som sportsbutikken, men de har andre halvdel av bygget, og du må helt rundt bygget for å komme til oss. Vi har også et helt annet fargetema og flere store logoer som pryder lokalet. Vareutleveringen er også dekket med informasjon om PC-reparasjon samt diverse tilbehør til data, brune- og hvitevarer, for å nevne noe. Det skal ikke være mulig...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Litt ot men et spm til dere som jobber i nsb: ser at det har vært en del snakk om "buss for tog". Hva gjør man om en rullestolbruker (som meg selv) vil ta toget den dagen? Å reise med en 200 kilos elektrisk rullestol er uproblematisk på tog, men som oft umulig på buss... Spør fordi jeg har tenkt meg til oslo med tog snart, og vil ikke risikere å måtte forbli der!

 

Tok sist sommer buss for tog. Da kom det en maxitaxi på stasjonen, i den satt det ei i en slik elektrisk rullestol der. Vi var bare 2 som skulle fra den stasjonen så vi fikk sitte i taxien istedet for bussen. De pleier ihvertfall å planlegge litt hvilken av bussene som drar innom hvilken stasjon utifra hvem som skal av hvor så ikke alle bussene stopper på samme hele veien. Så ordning blir det, men jeg ville nok ringt og sagt ifra på forhånd så de er klar over det og får bestilt en taxi med plass til rullestolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker dere at kunder alltid tar seg på lommene når man spør om de f.eks. har medlemskort eller ei krone på seg, selv om de vet de ikke har det?

 

Meg: du har ikke tilfeldigvis ei krone på deg?

Kunde: nei, dessverre (MENS han tar seg på lommene)

 

Har ikke tenkt på dette før i det siste, men det skjer jo faktisk hele tiden!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merker dere at kunder alltid tar seg på lommene når man spør om de f.eks. har medlemskort eller ei krone på seg, selv om de vet de ikke har det?

 

Meg: du har ikke tilfeldigvis ei krone på deg?

Kunde: nei, dessverre (MENS han tar seg på lommene)

 

Har ikke tenkt på dette før i det siste, men det skjer jo faktisk hele tiden!

 

Det minner meg om Michael McIntryres

!

 

Edit: Jeg gjør sånt selv alltid om folk spør etter penn, et par kroner eller lighter. Selv om jeg godt vet at jeg aldri har sånt i lommene! :p

Endret av Miss Piggy
Lenke til kommentar

Fra lærer til "kassa på Rimi"?

Hva galt hadde hun gjort?

Rent arbeidsmiljømessig ser jeg ikke for meg at det er noe tilbakeskritt akkurat.

 

Kunde sto i kø i vareutleveringen i dag en stund før hun slapp til. Legger kvittering på disken og spør om hjelp til å bære ut i bilen.

Jeg: "Øøøh, sikker på at dette er rett kvittering? Denne gjelder <sportsbutikk>?"

Kunde: "Er jeg kommet feil?"

Kollega: "Dette er <elektronikkforretning>..."

Kunde: Oj, jeg er visst ikke helt våken i dag.

 

Vi ligger i samme bygg som sportsbutikken, men de har andre halvdel av bygget, og du må helt rundt bygget for å komme til oss. Vi har også et helt annet fargetema og flere store logoer som pryder lokalet. Vareutleveringen er også dekket med informasjon om PC-reparasjon samt diverse tilbehør til data, brune- og hvitevarer, for å nevne noe. Det skal ikke være mulig...

jobber du hos lefdal i åsane? (samme bygg som xxl)?

Lenke til kommentar

Merker dere at kunder alltid tar seg på lommene når man spør om de f.eks. har medlemskort eller ei krone på seg, selv om de vet de ikke har det?

 

Meg: du har ikke tilfeldigvis ei krone på deg?

Kunde: nei, dessverre (MENS han tar seg på lommene)

 

Har ikke tenkt på dette før i det siste, men det skjer jo faktisk hele tiden!

Jeg gjør det med tiggere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...