Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Å gud jeg hater folk som sier "nei, her er det ingen hjelp å få, jeg går til *konkurrent* istedet!"

Hvorfor, å gud HVORFOR må absolutt jeg som står i kassa få vite at du er alt for utålmodig, og at du skal til konkurrenten. Trur du det bryr meg?

Hversågod, dra til konkurrenten der det er færre på jobb og dyrere. Gratulerer! :thumbs:

Folk må da regne med at større og billigere butikk gir flere kunder, og eventuelt større sjangse for kø. Tidlig på morgenen så er det ikke mye rush. Hvorfor skal vi da kjøre hele staben på? Kun for å tilfredstille nøyaktig den ene kunden som har tålmodighet på 2,23 minutter? Ja, la oss bare kjøre full stab, gå konkurs og så må du rett og slett til konkurrenten som da kan ta enda dyrere, fordi de er eneste butikk.

 

Skal du klage til noen, klag til vennene dine. dersom du har tålmodighet til å ha noen venner da.

Endret av Argoniel
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt det samme av og til når jeg jobber på Oslo S. Folk spør meg når neste tog til for eksempel Asker går og hvor det går fra, og da må jeg vanligvis si "det vet jeg dessverre ikke, så du må nok sjekke tavla". Da får jeg av og til et grynt eller et blærete "åja, jeg trodde dere visste sånt, jeg" til svar.

 

Oslo S har 19 spor og rutetabellen er fyldig. Både hvilken tid og hvilket spor toget kommer i, kan variere. Jeg svarer hvis jeg vet, men det er vel ikke å forvente at noen skal vite når hvert eneste tog kommer, og hvilket spor det kommer inn i? Tiden kan jeg sjekke i rutetabellene hvis kunden heller vil vente enn å sjekke tavla, men for å vite hvilket spor et tog kommer inn i, må jeg ha telepatisk kontakt med togledere, og det har jeg ikke.

  • Liker 3
Skrevet

Huff ja, må jo slippe sånne stakkars gamle damer som har vondt i ditt og datt frem. De skal jo kose seg med kamferdrops hjemme, mens de hører på P1 og mimrer fra gamle dager :)

  • Liker 2
Skrevet

Skal du klage til noen, klag til vennene dine. dersom du har tålmodighet til å ha noen venner da.

Ser poenget ditt, men utbruddet ditt er stikk motsatt av hva de fleste bedrifter ønsker. De ønsker nemlig:

 

"Er du misfornøyd, si det til oss. Er du fornøyd, si det til alle andre."

  • Liker 3
Skrevet (endret)

Selvfølgelig, har vi gjort noe feil så si ifra, vi fikser det vi. Men er det ikkeno relevant, som at du ikke vil stå i en enmannskø i 2 minutter, så trenger ikke jeg å vite at du drar til konkurrenten.. Er det feil pris, dustete medhjelper, så for all del, si ifra, vi lytter på konstruktiv kritikk. Meningsløst tull vil vi gjerne ikke ha.

 

Edit: ja, vareprat skaper kunder. Men om jeg hadde klaget til mine venner om at: "*minbutikk* lot meg vente i 2 minutter før jeg ikke orket å stå i kø!" så hadde de sett rart på meg :blink:

Endret av Argoniel
  • Liker 2
Skrevet

Har dere ikke overssikt på mobil / tablet ? Hadde vel gjort jobben enklere.

 

Ja, det kan hende, men jobben min går egentlig ut på å få folk over på busser når togene er innstilt. Skjermene med togavganger og spor finnes jo så å si over alt, så folk taper ikke noe tid hvis jeg henviser til disse.

Skrevet (endret)

Litt ille at det er egne stillinger i NSB for å ta hånd om det som, i utgangspunktet, egentlig skal være unntakstilfeller! ;)

Endret av insolvent
  • Liker 6
Skrevet

I dag på den lokale matsjappa fikk jeg pakket bæreposene mens jeg stod og betalte. Det var egentlig usedvanlig hyggelig gjort av dem. Det er slike små ting som gjør at man får lyst til å handle et sted igjen.

 

Greit å dele noen godhistorier også. :wee:

  • Liker 2
Skrevet

Litt ille at det er egne stillinger i NSB for å ta hånd om det som, i utgangspunktet, egentlig skal være unntakstilfeller! ;)

Nei det er faktisk veldig lurt. Tror du skal tenke over det en gang til :)

  • Liker 3
Skrevet

Litt ille at det er egne stillinger i NSB for å ta hånd om det som, i utgangspunktet, egentlig skal være unntakstilfeller! ;)

 

Synes du virkelig at vedlikehold av jernbanen bør være unntakstilfelle?

  • Liker 5
Skrevet

Som erfaren pendler gjennom 10 år mellom Oslo og Fredrikstad (heldigvis slutt på det nå), så har jeg opplevd at det, i perioder, har vært ekstremt ustabil kvalitet på varen.

Det jeg mente er at det er en selvfølge at NSB har planer og rutiner som sørger for alternativ transport når ting går galt eller når det er vedlikehold. Vedlikehold skal selvfølgelig ikke være et unntakstilfelle, men forstyrrelser av trafikken på grunn av vedlikehold burde være det.

 

Hvor mange jobber fulltid for å "slukke branner", da? Et veldrevet selskap med utstyret i orden hadde ikke levert et så ustabilt produkt.

 

Når det er sagt, så er jeg selvfølgelig glad for at bussene som regel har kommet innenfor rimelig tid. :)

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er en selvfølge at togtrafikken forstyrres når det er vedlikeholdsarbeider på banen. Eller, det kunne jo vært gjort om natten, men da ville det tatt mye mer tid og bare de små arbeidene ville blitt gjort. Mange av arbeidene så omfattende at det ikke lar seg gjøre å kople sammen signalene igjen etter en økt på 6 timer.

 

Ikke-planlagte brudd bør ikke skje, nei, men beredskapen til NSB har heldigvis blitt forbedret de siste årene.

 

Det er et behov for oss kundeveiledere. I fjor sommer var vi rundt 100 kundeveiledere som jobbet av og på 40 timer i uken i snitt (sett bort fra eventuell ferie) i 6 uker i strekk. Det blir det samme i år. Hvis det ikke er behov for oss, hvem hadde du tenkt at skulle gjøre jobben? Skulle 100 konduktører og togkontrollører bli tatt ut av togtrafikken og kontorene for å jobbe med buss for tog?

 

Utenom sommeren er det bare behov for oss i helgene, men da må fortsatt noen gjøre jobben. Hvis det ikke hadde vært kundeveiledere som er spesialisert i å jobbe med buss for tog, måtte enten konduktørene jobbet ekstra i tillegg til turnusen de allerede har, ellers måtte NSB ansatt og opplært flere konduktører, noe som ville blitt langt dyrere.

 

Konduktører mente jeg, ikke kontrollører.

Endret av Zarac
  • Liker 3
Skrevet

I dag på den lokale matsjappa fikk jeg pakket bæreposene mens jeg stod og betalte. Det var egentlig usedvanlig hyggelig gjort av dem. Det er slike små ting som gjør at man får lyst til å handle et sted igjen.

 

Greit å dele noen godhistorier også. :wee:

 

Dette er noe jeg ofte gjør når det er mye varer nede på båndet og det ikke er mer plass til nestemann. Da spør jeg om vedkommende vil ha pose, slik at jeg kan pakke det rett i posen og gi det til han/henne.

  • Liker 1
Skrevet

Morsomt med kunder som har deg til sin personlige "varefinner". Greit nok med noen varer de ikke finner, men når de tar deg med rundt med hele handlelista si mens man har det travelt så jobber maska man bærer overtid.

  • Liker 1
Skrevet

Var nettopp på sparkjøp med min 10 år gamle søster (ungen trengte strømper) og ei dame i 50-60årene henvendte seg til henne og sa

"Du er ekspeditør her, ikke sant?" Søsteren min sa bare nei, og gikk videre, tydelig litt stolt over å bli tatt for en voksen ;-) personlig tenkte jeg at damen må visst være senil eller svaksynt. Hun ser virkelig ikke ut som en butikkansatt på noen måte.

  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...