Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobbet i en butikk som var Telenor-forhandler, og fikk en dag inn en kunde som ikke fikk til å ringe med telefonen sin. Noe av det første jeg gjorde var å sjekke med Telenor om det var noe med abonnementet som skulle tilsi at kunden ikke kunne ringe. Da fikk jeg beskjed om at det var det, men kunden måtte selv ringe til dem for å få vite nøyaktig hva det var. Dette sa jeg til kunden, og la til at det typisk betydde en ubetalt regning (noe jeg kanskje kunne droppet å si, men gjort er gjort). Han sa at det i hvert fall ikke var grunnet en ubetalt regning, men han skulle ringe dem. Litt senere på dagen kom han inn igjen og lurte på om han kunne betale regninger hos oss. :wee:

 

Jeg kan legge til at overraskende mange tror at butikken de kjøpte telefonen hos har en finger med i spillet når de faktureres for forbruket, så jeg har møtt en del som vil klage på regninger og så videre. Jeg hjelper gjerne så godt jeg kan, men vanligvis stopper det med at jeg får operatøren til å sende en spesifisert faktura.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var på jobb som kundeveileder for NSB i går. Jeg syntes det gikk veldig bra. Det var kaldt å stå ute i 8 timer, noe flere kunder også bemerket at det var, og roste meg for at jeg var på jobb likevel. Av 60 busser som kjørte fra stasjonen og inn til Oslo i løpet av tiden jeg var der, var ikke én eneste av dem forsinket. Men jeg har likevel noe å fortelle.

 

Advarsel: Moderate doser ironi følger.

 

En from kristen mann prøvde å omvende meg. Han fortalte at han skulle til et bønnemøte. Så snakket han vel og lenge om Jesus, lyset og veien, hvordan han ofret seg for oss, og hvordan han hadde helbredet astmaen hans da han hadde vært nær ved å dø tre ganger. Jeg kunne fint stå og høre på i et par minutter. Det var ikke noe annet der jeg måtte gjøre, men da han bare fortsatte og fortsatte uten stans, ble det litt vel mye av det gode.

 

Senere på kvelden traff jeg ei kjerring som var så sint at det er lenge siden jeg har opplevd maken. På et tidspunkt var det veldig mange kunder som skulle til Oslo, så det var ikke plass til alle på de to bussene som gikk på det tidspunktet. En håndfull mennesker måtte stå igjen og vente på bussen som kom om 5 - 7 minutter (den var ikke forsinket, men hadde avgangstid 15 minutter etter de andre to bussene). Blant dem var denne sinte kunden. Hun fikk bare rase fra seg, tenkte jeg. Jeg har så klart opplevd sinte kunder før, så det var ikke noe problem. Hun syntes at det var så dårlig at det ikke var plass til alle på bussene. Dette var jo planlagt i mange måneder, det var kaldt ute, det var gamle mennesker blant de reisende, osv. Jeg sa at jeg hadde ringt bussjåføren, og at bussen kom om få minutter. Men hun fortsatte å kjefte. Jeg gjorde ikke jobben min skikkelig, for dette var veldig dårlig. Da var den tålmodigheten som var tilmålt henne brukt opp, så jeg fortalte rolig at det ikke er jeg som bestemmer hvor mange busser som skal kjøre, men hun kunne gjerne skrive en klage på nsb.no. Allerede mens ordene kom ut, så jeg torden og en vrede som ikke er sett siden romerne korsfestet Jesus manifestere seg i øynene hennes. Og hun brølte "DU! er ansatt i NSB! Dette skal du fikse!" Jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg har gjort alt jeg kan gjøre, så det er ingen grunn til å diskutere mer. La henne kjefte, det er ikke mitt problem. Og veldig kort tid etter kom bussen, som jeg sendte avgårde så snart alle som sto der var ombord, for jeg orket ikke å stå der mer med den kjerringa.

 

Enda senere, rundt klokka 23, kom en punker. Gårsdagen var en helligdag, så togene fulgte søndagsruta. Da var det nesten to timer til toget hans gikk. Han var bare kledd i en svart jakke med nagler og hadde lite hår på hodet, så det var nok fryktelig kaldt, men han sto der og ventet. Han stelte seg i et hjørne utenfor døra til de NSB-ansatte. Det var nesten litt skremmende at han sto der så tett til døra, ikke mer enn en fot unna, med svarte klær, piercinger i trynet, lilla hanekam og tatoveringer på begge sider av hodet. Hver gang jeg gikk inn eller ut av den døra, så han på meg og spurte når toget kom eller om jeg hadde en lighter. Etter hvert bestemte noen der inne seg for å slippe ham inn i gangen vår, der det ikke var så kaldt. Det var også skremmende å sitte i sofaen og ha pause, da den punkeren hele tida så på meg gjennom glasset. Det var ikke så lett å nyte kakaoen min. Jeg skulle ta det samme toget hjem, så noen minutter før det kom, gikk jeg ut mens han fortsatt satt der. Han så ikke ut som en type man ville jage ut, så jeg lot ham sitte der da jeg gikk. Hvis han skulle være med det toget han hadde ventet så lenge på, fulgte han nok med og ville gå ut når følte for det. Det så jeg også at han gjorde før toget kom.

Endret av Zarac
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja, veldig kjipt. I prosessen blir nok TV-bordet ødelagt også, samt alt utstyret i det og sikkert parketten også. Stripser nok litt til og så holder eg utkikk etter en ny og større TV som passer bedre :)

 

En ting er at det manglet deler, det var jo tross alt en demovare(satt ned til 1000 kr fra 2595), men det som ødela handleturen var den håpløse ansatte og at eg til slutt måtte feste det med strips. Det kunne eg vært foruten.

 

Her begynner det å nærme seg ferdig. Fornøyd med det meste bortsett fra vissheten om hva som er bak :)

 

post-14502-0-08791200-1333826472_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Enda senere, rundt klokka 23, kom en punker. Gårsdagen var en helligdag, så togene fulgte søndagsruta. Da var det nesten to timer til toget hans gikk. Han var bare kledd i en svart jakke med nagler og hadde lite hår på hodet, så det var nok fryktelig kaldt, men han sto der og ventet. Han stelte seg i et hjørne utenfor døra til de NSB-ansatte. Det var nesten litt skremmende at han sto der så tett til døra, ikke mer enn en fot unna, med svarte klær, piercinger i trynet, lilla hanekam og tatoveringer på begge sider av hodet. Hver gang jeg gikk inn eller ut av den døra, så han på meg og spurte når toget kom eller om jeg hadde en lighter. Etter hvert bestemte noen der inne seg for å slippe ham inn i gangen vår, der det ikke var så kaldt. Det var også skremmende å sitte i sofaen og ha pause, da den punkeren hele tida så på meg gjennom glasset. Det var ikke så lett å nyte kakaoen min. Jeg skulle ta det samme toget hjem, så noen minutter før det kom, gikk jeg ut mens han fortsatt satt der. Han så ikke ut som en type man ville jage ut, så jeg lot ham sitte der da jeg gikk. Hvis han skulle være med det toget han hadde ventet så lenge på, fulgte han nok med og ville gå ut når følte for det. Det så jeg også at han gjorde før toget kom.

 

Stakkars gutt. Du visste at det var kaldt ute, hvorfor slapp du han ikke inn før? Eller det var vel strengt tatt ikke du som slapp han inn heller, hadde det vært opp til deg å bestemme hadde han vel stått ute i de to timene frem til toget hans gikk.

 

Det med kakaoen din skrev du garantert bare for å provosere. Hvis det var så jævlig godt med kakao kunne du vel gitt han gutten litt, han var sikkert kald.

 

Og grunnen til at han stirret var helt sikkert fordi du stirret tilbake. Han var en kunde av nsb og derfor en kunde av deg, litt av en kundebehandler du tenker jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...