Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg var kunde.

 

Jeg sitter ved PC'n min og gjør datating, og så ringer det på døra. Pizzabud står der med Pizzaen og vil levere den til meg. Jeg hadde ikke bestilt noe Pizza, men tenkte at det var de rett nedenfor meg som hadde bestilt, lett å missforstå. Men jeg var fortsatt i dataverdenen min, så jeg snakket til han på engelsk. Tok litt tid før jeg skjønte at jeg snakket engelsk. Pizzabud-fyren var av arabisk etnisitet, så jeg ble litt redd for å ha støtt han med fordom for dårlig norskkunnskaper, hehe :p

 

Anyways...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet en del i påsken, opplevde for første gang i løpet av min fire års lange karriere i denne butikken at en kunde kjeftet og klagde på meg fordi jeg holdt på å lage en bestillingsordre/satt i telefonen for å bestille varer. Ikke nok med det, hun fikk hjelp av en av de andre ansatte i butikken, så hun kan ikke klage på at hun ikke fikk hjelp, og det var på en dag vi egentlig ikke var åpne, men siden vi allikevel måtte jobbe holdt vi butikken delvis åpen, ved at inngangsdøren var ulåst, men det var utenfor arbeidstiden som var skrevet tydelig på døren.

Fordelen er at vi er en liten butikk, som egentlig har for mye å gjøre allerede, og har veldig mange faste kunder allerede, så når de som kommer inn å bare lager kvalm, anbefaler vi de til å dra til butikker i sentrum, da det er det eneste alternativet. Da holder de som regel kjeft, eller så går de. Vi gidder uansett ikke å forholde oss til dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobbet en del i påsken, opplevde for første gang i løpet av min fire års lange karriere i denne butikken at en kunde kjeftet og klagde på meg fordi jeg holdt på å lage en bestillingsordre/satt i telefonen for å bestille varer. Ikke nok med det, hun fikk hjelp av en av de andre ansatte i butikken, så hun kan ikke klage på at hun ikke fikk hjelp, og det var på en dag vi egentlig ikke var åpne, men siden vi allikevel måtte jobbe holdt vi butikken delvis åpen, ved at inngangsdøren var ulåst, men det var utenfor arbeidstiden som var skrevet tydelig på døren.

Fordelen er at vi er en liten butikk, som egentlig har for mye å gjøre allerede, og har veldig mange faste kunder allerede, så når de som kommer inn å bare lager kvalm, anbefaler vi de til å dra til butikker i sentrum, da det er det eneste alternativet. Da holder de som regel kjeft, eller så går de. Vi gidder uansett ikke å forholde oss til dem.

 

Jobbet i butikk i 6 år ved sidenav studier, og mener det er kunden selv som velger hva slags service de vil ha. Pleier å svare med nogen lunde samme mynt. Såklart forstår man jo at enkelte kunder kan være noe irritert når vi har gjort en direkte feil i.h.t. jobben vår, men vi skal ikke finne oss i all slags dritt.

 

Men vær aldri uforskammelig eller ufin mot en kunde, vær klar og tydelig. Vi har lov å bjeffe litt, men ikke bite :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi er aldri ufine mot kunder som er irriterte pga. feil vi har gjort, da legger vi oss flate og tar til oss kritikken som er berettiget. Vi er fult klar over at det forekommer feil av og til. Siden jeg begynte har det også vært 6 forskjellige ansatte som har blitt ansatt, som har måttet sluttet da de ikke klarte å gjøre jobben godt nok. Da sier det seg selv, at det har kommet en del tilfeller hvor kundene har hatt god grunn til å klage. Det er de som kommer inn bare for å klage vi snakker tilbake til i mye av den samme tonen.

 

Butikken har snart holdt på i 20 år, og begynner å få et veldig godt rykte innen for sin sjanger, og vi får ofte kunder innom som skryter av kundeservicen vår, og klager over de som er naturlige konkurenter. Men vi er ærlige nok til å anbefale andre butikker når det gjelder produkter vi ikke har, eller ikke kan like godt som de butikkene. Det setter kundene som oftest pris på, selv om noen blir fornærmet fordi de tror at du ikke har lyst til å selge til dem.

 

Siden vi er en liten butikk har vi et ganske personlig forhold til mange av kundene, senest nå i ferien var det en kunde som var oppriktig imponert over at jeg husket navnet hans, han gikk til og med å skrøyt til sjefen min av det. Har også opplevd å få bøker, vin og kake av kunder som er fornøyde med servicen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi er aldri ufine mot kunder som er irriterte pga. feil vi har gjort, da legger vi oss flate og tar til oss kritikken som er berettiget. Vi er fult klar over at det forekommer feil av og til.

 

Mulig det kom litt feil ut, mente ikke at dere var det. Tenkte egentlig helt generelt i alle service-yrker. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HVA er greia med bussjåfører som står utenfor bussen og snakker med andre bussjåfører om været istedenfor å la meg betale for turen jeg skal ha etter bussen skulle vært gått? Bussen skulle gå 1900 eller noe, klokka var ca 1902-1904 før han satte seg inn i bussen. Ikke nok med det, jeg måtte stå ute i regnet og vente på at han skulle snakke/ røyke ferdig. Fy for en drittsekk.

 

 

Om han fikk høre det, sa du? Ja. I aller høyeste grad. Uttrykket han gav meg etter den muntlige hudflettingen jeg gav han kunne nesten gjort opp for irritasjonen.

 

 

Endret av Diskutant
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg og faren min var på en fiskebutikk i sverige som åpna den dagen vi var der. Vi gikk inn og så oss litt rundt, hilste på de som jobba der og sa at det var fint her. Butikken var delt i 2 rom, uten dør i mellom de. Vi gikk inn i det andre rommet, så på noen sneller der. Det kom en mann bort til oss og snakka til oss om de snellene vi så på. Vi visste ikke hva slags modell de var så han fortalte litt om det. Etter at vi hadde snakka om snelle og litt andre ting så spurte vi om prisen på den. Da sa mannen at han ikke jobber her. Vi ble litt forbausa, han var veldig flink og kunne mye. Vi ente opp med å kjøpe noen beteslåser og 2-3 sluker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg og faren min var på en fiskebutikk i sverige som åpna den dagen vi var der. Vi gikk inn og så oss litt rundt, hilste på de som jobba der og sa at det var fint her. Butikken var delt i 2 rom, uten dør i mellom de. Vi gikk inn i det andre rommet, så på noen sneller der. Det kom en mann bort til oss og snakka til oss om de snellene vi så på. Vi visste ikke hva slags modell de var så han fortalte litt om det. Etter at vi hadde snakka om snelle og litt andre ting så spurte vi om prisen på den. Da sa mannen at han ikke jobber her. Vi ble litt forbausa, han var veldig flink og kunne mye. Vi ente opp med å kjøpe noen beteslåser og 2-3 sluker.

 

Skumleste bare kjapt og trodde du snakka om kvinnfolk dere sto og glana på og så skulle det bli et flaut øyeblikk :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så jeg prøver iallefall å vise litt tålmodighet og sympati om jeg blir ett minutt eller to forsinket fordi de tar igjen pausetiden de blir nektet av busselskapet. I den visshet om at problemet ligger hos busselskapet som ikke tar hensyn til reelle og menneskelige forhold når de planlegger kjøretider.

Sympati viser jeg ikke. For det første gjør det ikke meg noe om busselskapet forteller meg at bussen bruker et kvarter - 30 minutter mer på en tur enn den tar, så sjåføren får pauser, mat osv., men da vil jeg at det skal stå i rutetidene også. Gjør ikke noe at bussen kommer 5 over, men da kan det stå 5 over i rutene også, da bussen aldri er presis. Jeg er av den oppfatning at de ikke får pausetid fordi de er forsinket, de er forsinket fordi de tar sånne irriterende pauser - en ond sirkel. Gi turene mer tid, skriv rett tid i ruteheftet, og gi sjåførene pause. Samme hva. Uansett, når det står at bussen skal gå klokken 1900, så skal den gå klokken 1900. I hvert fall når sjåføren for en gangs skyld har god tid. Virker nesten som de er pålagt å være forsinket.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...