Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slenger alltid ut "mårn" og "hadetbra" (spedd på med "god helg", "god jul", "god påske" og så videre, om det passer) til folk jeg handler hos, og også kunder jeg behandler i min jobb. Og ingenting er verre enn kundebehandlere som møter kunder face-to-face som enten trykker på mobilen eller snakker med en kollega/venn som tilfeldigvis også er innom, mens de behandler en annen kunde. Jeg har vært i jobber hvor det har vært mobilforbud utenom pausetiden - og hver gang jeg har måttet behandle kunde mens jeg egentlig snakket med noen andre, har alltid "kompissamtalen" blitt satt på hold inntil kunden er ferdigbehandlet.

 

Unntatt en gang, hvor jeg tilfeldigvis jobba i en souvenirbutikk sammen med min daværende kjæreste. Vi sto og småklina litt bak kassa 5 minutter etter stengetid, når det kom en kunde bort til kassa som vi hadde oversett. Han krevde, i en småfleipete tone, at vi måtte slutte med klininga og heller slå inn det han skulle ha. Jeg kasta et blikk på klokka og informerte om at vi stengte for 5 minutter (også med glimt i øyet). Han svarte da at "Greit, da får jeg bare ta med meg dette uten å betale da? ;) " (blinkesmileyen er med fordi kunden ... blinka med det ene øyet), hvorpå jeg sukket demonstrativt høyt, og begynte å slå inn varene hans, fortsatt med et smil.

 

Forøvrig et eksempel på en kunde man kan forholde seg litt fleipete til, fremfor å være 100% striks og korrekt.

Endret av Leo_Khenir
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er poengløst å si hei til folk bak kassa. Når jeg var "bak kassa" i servicesituasjon var det kjekt når folk hilsa siden en ikke følte seg som en halveis usynlig robot som ikke egentlig eksisterte for "kundene" mine. Sier heller ikke takk bare fordi det er vanlig. Når jeg sier takk mener jeg det. Jeg er takknemlig for at det finnes folk som gidder sitte i kassa/whatever slik at jeg kan kjøpe sjokolade, cola og mobiltelefoner.

 

(Og Kaffe da! Får jeg fortsatt gratis kaffe?!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en liten historie om en hendelse som skjedde for sånn et år siden.

 

Jeg var da på utkikk etter ny mobiltelefon. Så jeg gikk inn på expert Fredrikstad for å kjøpe meg en telefon. Jeg gikk bort til akapene der de hadde mobiltelefoner. JEg sto og tittet litt og fant ut at jeg ville gå til innkjøp av en BenQ-Siemens telefon. Jeg snakket litt fram og tilbake med selgeren. Han fortalte meg at med denne telefonen fulgte det med gode hørepropper, og han fortalte hvor knall den innebygde mp3 spilleren var og at det var et internt minne på 1 gig. Han sa også at kameraet var av blandt de beste man kunne få (!!??) Jeg tenkte som så at selgeren tydligvis ikke hadde noe annet enn møkk mellom øra, så jeg prøvde meg på å få et par hundre avslag på den. Det fikk jeg, og jeg kjørte blidt og fornøyd hjem for å teste "vidundertelefonen". Da jeg kom hjem og hadde testet telefonen ble jeg grundig skuffa. I pakka fulgte det ikke med noen hørepropper, derimot en hørepropp for handsfree. Mp3 spilleren var kanskje av det mest bedretende slaget jeg har vært borti. Det var umulig å lage spillelister osv. Kameraet, som vist nok var et lite vidunder var rett og slett tragisk. Det var et ok kamera, men etter forventningene som selgeren fikk meg til å bygge opp var det elendig.

Så var det den lille detaljen med internminnet da. Det selgeren fortalte meg at var på 1 gig, var på noen og 20 mb !?.

 

Ganske grinete som jeg hadde blitt av selgeren og produkte, slengte jeg meg inn i bilen og kjørte rett påå på expert. Der fikk jeg til svar at selgere "aaaalderig hadde sakt noe som helst av det du sa" om telefonen. Diskusjonen gikk i sikkert 10 min. før jeg sa at jeg ville gå til høyere makter om ikke jeg fikk hevet kjøpet. Da ga de seg. Men jeg fik kastet etter meg at jeg aldri var velkommen i butikken etter slikt snylteri som jeg drev med.

 

Det var den siste gangen jeg satte mine ben i en expert butikk.

 

Setter selv heller aldri mine ben i en expert butikk jeg heller.

Historien om hvorfor går som følger:

Var på expert for å kjøpe noe (husker ikke hva det var.)

Etterhvert gikk jeg til kassen og fikk kjøpt varen, og kunne hente den på lageret.

Da jeg var på lageret fikk jeg til svar at de ikke hadde varen på lager... Opp gikk jeg, og frustrert nok var jeg ettersom at jeg snek forbi heeele den lange køen og forlangte pengene tilbake. Pengene fikk jeg, men fortsatt litt frustrert gikk jeg ut.

 

Noen uker senere skjer det samme igjen... :wallbash:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Feil i lagerbeholdning kan skje hos hvilken som helst butikk. Det blir ikke mange steder igjen hvor du kan handle dersom du boikotter en hel kjede pga. noe så trivielt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det så ulogisk å bare legge brusflasker på båndet? Hadde i dag en hel haug Cola-flasker som falt på gulvet. Gikk heldigvis bra, alle holdt tett, men ble jo en del styr likevel siden kunden ikke ville ha ristet brus. JEG måtte altså gå og bytte alle 6 flaskene hans. Må bare si at jeg gjør alt med et smil og "det går bra", men jeg tenker jo mitt så klart.

Endret av Hyperio
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er det så ulogisk å bare legge brusflasker på båndet? Hadde i dag en hel haug Cola-flasker som falt på gulvet. Gikk heldigvis bra, alle holdt tett, men ble jo en del styr likevel siden kunden ikke ville ha ristet brus. JEG måtte altså gå og bytte alle 6 flaskene hans. Må bare si at jeg gjør alt med et smil og "det går bra", men jeg tenker jo mitt så klart.

På vinmonopolet får man kjeft om flaskene ikke står oppreist, så det er ikke så veldig rart om folk antar det er samme regler som gjelder andre steder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det så ulogisk å bare legge brusflasker på båndet? Hadde i dag en hel haug Cola-flasker som falt på gulvet. Gikk heldigvis bra, alle holdt tett, men ble jo en del styr likevel siden kunden ikke ville ha ristet brus. JEG måtte altså gå og bytte alle 6 flaskene hans. Må bare si at jeg gjør alt med et smil og "det går bra", men jeg tenker jo mitt så klart.

 

Stående flasker er bare dumskap, ja. Jeg legger de alltid ned. De ramler jo omtrent hver eneste gang.

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror ikke de tørker ut i løpet av de få sekundene de står på båndet ;)

 

edit: herregud, her skulle jeg dra en vits også skriver jeg feil på det viktigste ordet. Mente selvfølgelig at korken ikke tørker ut i det lille øyeblikket de evt ligger på båndet.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Bånda på vinmonopolet virker å bevege seg saktere og mye mer jevnt enn det gjennomsnittlige matbutikkbåndet. Ikke at båndet på min butikk pleier å velte flasker. Er først når de kommer ned i andre enden de velter med 100% sikkerhet grunnet en genial liten kant der båndet slutter. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...