Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Dere som jobber innenfor kollektivtrafikken. Hvordan har det seg at bussene jeg tar daglig (541 & 542, Ruter) alltid kommer 5-10 minutter for sent når min holdeplass bare er tre kilometer fra bussens første holdeplass?

 

Det er det samme med flybussen der jeg bor. Det tar cirka 10 minutter å kjøre fra der jeg bor til flybussen starter men det er likevel ikke til hinder for at flybussen har vært opptil 20 minutter forsinket iht rutetabellen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunde i dag som kjøpte 3 pakker kondomer, lurer på hva vedkommende skulle med det ;)

 

Ellers stod jeg og skiftet labels i dag, mens jeg gikk i min egen verden. Så på klokka og tenkte at psykologen snart kom til å dukke opp. Plutselig kommer han, så sier jeg til han: "Jeg stod akkurat og tenkte på deg nå". Tror han ble litt flau egentlig, men det får så være. Han har en tendens til å prøve å gjøre meg flau.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis det er meg du spør, så aner jeg ikke. Jeg jobber som sagt i NSB, og jeg kunne ikke gitt noe dypere svar på forsinkelser enn værforhold, tekniske feil og personalmangel på tog. Men jeg kan fortelle at Jernbaneverket oftere er ansvarlig for forsinkelser enn NSB. Men det er vi i NSB som må møte kunden, så det er så klart vi som får kjeft og dårlig rykte.

 

Tekniske feil tar vi i JBV oss av, været er det lite vi kan få gjort noe med enn å gjøre de vanlige sikringene :p

Lenke til kommentar

Hvis det er meg du spør, så aner jeg ikke. Jeg jobber som sagt i NSB, og jeg kunne ikke gitt noe dypere svar på forsinkelser enn værforhold, tekniske feil og personalmangel på tog. Men jeg kan fortelle at Jernbaneverket oftere er ansvarlig for forsinkelser enn NSB. Men det er vi i NSB som må møte kunden, så det er så klart vi som får kjeft og dårlig rykte.

 

Tekniske feil tar vi i JBV oss av, været er det lite vi kan få gjort noe med enn å gjøre de vanlige sikringene :p

 

Nei, så klart har utenforliggende forhold en stor del av skylden. Men kunden blir absolutt ikke blidere hvis toget er forsinket på grunn av umenneskelige store mengder snø en hard vinter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at det gjerne er slik at bussen kjører frem og tilbake. Altså er den forsinket til endestasjonen, blir den forsinket ut ifra denne stasjonen som "startplass"

Og det hjelper ikke alltid med tidsbuffer heller. For sjåføren skal sitte sine ti minutter og drikke kaffe! I hvert fall enkelte Tide-sjåfører... Kakket litt forsiktig på ruten til "pausehytten" og pekte på klokken, men da pekte han på kaffekoppen. Jeg skulle ikke så mange stopp, så jeg gikk. Han kjørte ikke forbi meg på de fem-seks minuttene det tok i hvert fall.

 

Hvorfor en stratos? :hmm:

Det spørs, det kan jo ha vært en av de små Stratosene. :fun:
Lenke til kommentar

Nei, så klart har utenforliggende forhold en stor del av skylden. Men kunden blir absolutt ikke blidere hvis toget er forsinket på grunn av umenneskelige store mengder snø en hard vinter.

Det er jo oftere tilfellet at det er feil uten at det har vært hverken en uvanlig hard vinter eller annet ekstremvær som har årsaken. Har vel blitt litt bedre de siste årene, men jeg husker godt at "signalfeil" var en ukentlig hendelse. Minst.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...