Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Hva er vitsen med flere ansatte i en matbutikk når bare 1 kasse er åpen på 20 kunder i kø ?

 

Står å gjør seg til og later som køen ikke eksisterer mange , får lyst til å rope : se til å logg deg inn på den jævla kassa og slå inn varene mine istedet for å stå der

 

Makan til udugelige folk , dette er sånn typisk greie som går igjen i de fleste matbutikker.6 ansatte samtidlig på jobb, 1 i kassa og 20 kunder i kø.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mer å gjøre i butikken en kun slå varer... Hvis ingen fyller på hullene har du nemlig ikke varer å kjøpe

 

Sant... MEN når de står minst to stykk sammen(som også er gamle nok til å sitte i kassen) og diskuterer været eller andre uvesentlige ting når det står 20 stykk kunder i kø eller flere skal til å juleshoppe i siste liten... så er det irriterende :|

  • Liker 4
Lenke til kommentar

HATER folk som ikke legger opp varer på båndet. Nå var dette rikitig nok dama bak meg i køen, men like frustrende unasett.

Saken her var at jeg skulle bare ha 1-2 ting, la dette på båndet når kassapersonen hadde slått inn nok varer til kunden foran. Legger så en skillepinne foran OG bak mine få ting. Dama bak meg legger ikke på sine ting før kassapersonen holder på å slå inn mine varer. HVA feielr det folk, her legger jeg opp til at julehandelen skal gå greit for alle, MEN neida noen må jo ødlegge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er mer å gjøre i butikken en kun slå varer... Hvis ingen fyller på hullene har du nemlig ikke varer å kjøpe

 

Du går rett i forsvarsposisjon uten å gidde å lese ferdig det jeg skriver ;

 

Snakker ikke om de stakkars sjelene som står og fyller på hyllene osv med varer , jeg snakker om ansatte som står og henger rundt kassaområdet med hendene i lomma eller står og ser tomt ut i lufta for å slippe å ta unna kø

 

--------------------------

 

Angående varer på båndet og skillepinne :

 

Bruker alltid å legge på en til meg selv pluss en bak mine varer slik at nestemann også kan komme i gang med å legge opp varer , det som som oftest skjer er at folk blir sjokkert og skjønner ikke hva jeg vil fram til. Elsker folk som skal vente til hele samlebåndet er tomt for varer , før de drister seg til å legge på sine egne.

 

Det burde vært obligatorisk med et kassakø kurs fra man er 10 år gammel.

 

God Jul :)

Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet i kasse ei ganske kort stund er det noen ting jeg har latt meg frustrere litt over. Samtlige punkter er kanskje nevnt før, men jeg føler for en liten instruksjon for kunder i en vanlig daglivarebutikk:

 

* Pantelapper og røyk/snuslapper må ikke legges på båndet, da det kan kjøres under og bort.

 

* Poser ligger rett foran deg i første enden av kassa, ta det FØR du betaler og skal pakke, jeg har ingen poser der jeg sitter, så det er ingen vits å vente på meg.

 

* Legg for all del skillepinner foran og bak dine varer.

 

* Mynter skal i den svære "skåla" til mynautomaten rett foran deg.

 

* Jeg kan ikke for det hvis du har en seddel fra helvete som kassa mi for alt i verden ikke vil spise, du må bare pent vente mens jeg prøver mitt beste, eventuelt må springe bort å veksle til noe bedre.

 

* Sjekk helst at varen du tar med deg fra hylla har en strekkode som er intakt, det gjelder oftest klær og interiørartikler, det går tregere for DEG hvis den ikke har det siden jeg må finne ut av det eller hente en annen, jeg har min arbeidstid uansett.

 

* Blomster du vil kjøpe må faktisk også scannes i kassa, for at det skal gå fortest for deg så bør du ikke pakke inn blomsten i masse plastikk som skjuler strekkoden.

 

* Dette gjelder også brød, hvis du skjærer det opp, legg papirposen ytterst, plastikk innerst.

 

* Handlekurvene stables i de andre, hvis det ikke er noen der så skal den stå i det "hullet" mellom kassa og brusskapet, ikke strødd rundt om kring.

 

* Ellers må du gjerne smile, hilse og være blid, for jeg er det uansett om du ikke gjør noe av det nevnt over. Ha en fin dag. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...