Populært innlegg Skrujernet Skrevet 17. oktober 2011 Populært innlegg Skrevet 17. oktober 2011 Ei stakkars kassadame må da få lov til å ta seg en burger en gang i blandt. Å nekte en person å spise en god, saftig burger, det kaller jeg merkelig oppførsel! Derfor man har innført pauser vettu Einstein. Arbeidsdagen hans var slutt, Einstein 12
Bjørnli Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 (endret) Jeg jobba på ica nær for noen år siden, husker det stod i personal-manualen at man ikke skal spise/drive med mobil der kunder kan se deg (ja dere hadde stengt, men å sette seg bak kassa å spise da?) Endret 17. oktober 2011 av Bjørnli
nomore Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 På Kiwien her eg bor har vi også ei kassadame som alltid smiler, alltid sier hei og om det ikke er for mye eg har handlet så putter hun det oppi pose mens eg betaler. Alltid ekstra trivelig 4
Populært innlegg DonalD_ Skrevet 17. oktober 2011 Populært innlegg Skrevet 17. oktober 2011 Var en gang vi stengte tidligere enn vanlig (ICA) så gitteret var nesten helt nede og vi hadde en ansatt foran som fortalte at butikken var stengt. Jeg satt i kassa og spiste en hamburger da det plutselig kom en kunde rullende under gitteret og løp inn i butikken for å få kjøpe en melon. Noe av det morsomste jeg har sett på lenge, han fikk selvsagt ikke kjøpt og eskortert ut. Stil a nice try. For det første er det vel ikke lov å stenge butikken før dere skal. Og spise hamburger i kassa? Ikke rart ICA har/hatt store problemer. Ja, var en helligdag. Grunnen til at jeg tok meg en burger var fordi vi har en mc donalds 5 meter unna (i samme bygget) som var lenger åpent, ser ikke noe i veien med å nyte en burger når oppgjøret er tatt? 10
SirUstinov Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Kanskje du burde omformulert deg bedre da? Du sa du nøt en burger i kassa i det gitteret var på vei ned? Så da hadde du allerede tatt oppgjøret, gått tilbake i kassa for å så sitte der å spise burgeren? Høres jo veldig rart ut.
Populært innlegg Alt-Ctrl Skrevet 17. oktober 2011 Populært innlegg Skrevet 17. oktober 2011 Seriøst, hvem faen bryr seg? 44
SirUstinov Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Seriøst, hvem faen bryr seg? Ville bare ha klarhet i hvorfor i all verden han satt bak kassa å spiste burger, thats all.
Skrujernet Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Kutt ut burger snakket før admin kommer å grafser oss i pungen? 1
aklla Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Kutt ut burger snakket før admin kommer å grafser oss i pungen? Veldig god idè! Regner med at diskusjonen rundt burgerspising i kassa og evt. andre OT-diskusjoner stopper her. 4
Populært innlegg Toppris Skrevet 18. oktober 2011 Populært innlegg Skrevet 18. oktober 2011 Poser er noe herk. Jeg bestemte meg for lenge siden at jeg skulle bare gi dem gratis ut, så slipper jeg "hele" diskusjonen om "Pose?" - "Ja takk!". Spesielt slipper jeg de kleine "Hvor ellers skal jeg ha varene, i lommene?". Så dermed gir jeg poser gratis. Det er da spesielt gøyt når jeg hiver ned noen poser, og kunden svarer med et "Hørte du meg si at jeg skulle ha poser? Da hadde jeg bedt om dem!" Jeg svarer: "Du bor seriøst i Norge og klager over at du får gratis poser? Nei herregud, greit, gi meg posene tilbake." Han sa absolutt ingenting. Victory! 18
Hotel Papa Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Er denne tråden en av de mest modererte på dette forumet? 4
Leo_Khenir Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Mye fordi den -alltid- sporer av når noen nevner dette med poser/kvittering. Spesielt dagligvare-innlegg har en tendens til å spore av.
FrankBjarne Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Veldig spesielle ting som tar opp interessen til folk, inkludert meg selv. Skillepinner og hamburger spising er også populære temaer.
Leo_Khenir Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg for min del vil høre flere ekstreme opplevelser. At selgerne på Elkjøp er udugelige, at kassapersonellet på dagligvaren sliter med kvitteringer og skillepinner, eller folk generelt ikke kan oppføre seg i kø - dette vet vi. Kom med noe nytt! Noe unikt! Kom med kosehistoriene! Kom med skrekkopplevelsene der kunden knuser tven på display hos Elkjøp med en øks eller noe! 4
voidDraw() Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Dette er noe som skjer ofte på 1. linje support (personlig oppmøte/telefon, ikke "vi kommer til deg og fikser det"): Jeg: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Hei, jeg trenger å få kommet meg på det trådløse nettet. Jeg: Det skal vi få ordnet. Har du med deg maskinen? Kunde: Nei, den står i klasserommet. Da får jeg vel kanskje hente den da? Hehehe Jeg: Ja, det hadde vært fint..hehe..(med litt falsk latter og sleipt smil) Får mest lyst til å facepalme, men jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å være hyggelig. Også en annen gang: En kollega: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Jeg har knust pcen min jeg. Kollega: Ja, det kan vi jo se på (forventet knust skjerm, sølt vann i tastaturet eller lignende ting som vi reparer) Før kunden i det hele tatt får dratt frem maskinen så sier han: "Ja, jeg har forsikring altså". Enden på visa ble at HP ikke ville reparer det ettersom avtalen vi har kun dekker 3 store deler på maskinen. http://bildr.no/view/1003487 http://bildr.no/view/1003488 http://bildr.no/view/1003489 Edit: Fikset litt. Endret 18. oktober 2011 av MarB 2
Christoffero89 Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Falt på sykkel my ass. Jeg kjenner flere som herper maskinene med vilje fordi de vet om avtalen Endret 18. oktober 2011 av NinjaChriis
Lunalotic Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Ser ut som det er blitt brukt hammer på den maskinen der
FrankBjarne Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 De maskienen der fra HP smulderer opp for ingenting. Bare de har ligget i sekken og ikke har skrudd seg av i et par timer så har pc'en blitt så varm at når man setter den litt hardere ned enn vanlig sprekker plastikken av med en gang. Mulig denne eleven har gått LITT hardere til verks, men det endrer ikke poenget om at den HP serien suger så inni helvette. (Ikke skjønner jeg hvorfor IKT ved skolene i norge velger denne pc'en som et alternativ. Må jo bare være fordi man kikker på prisen og maskinvare isteden for litt bedre kvalitet. Mere møkk en billige HP pc'er skal man lete lenge etter. Overoppheter seg om man kikker på de, bråker værre en satan selv og funker som regel ikke mer enn 2-3 år.)
vesleengen Skrevet 18. oktober 2011 Skrevet 18. oktober 2011 Dette er noe som skjer ofte på 1. linje support (personlig oppmøte/telefon, ikke "vi kommer til deg og fikser det"): Jeg: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Hei, jeg trenger å få kommet meg på det trådløse nettet. Jeg: Det skal vi få ordnet. Har du med deg maskinen? Kunde: Nei, den står i klasserommet. Da får jeg vel kanskje hente den da? Hehehe Jeg: Ja, det hadde vært fint..hehe..(med litt falsk latter og sleipt smil) Får mest lyst til å facepalme, men jeg kan jo ikke gjøre noe annet enn å være hyggelig. Også en annen gang: En kollega: Hei, hva kan jeg hjelpe deg med? Kunde: Jeg har knust pcen min jeg. Kollega: Ja, det kan vi jo se på (forventet knust skjerm, sølt vann i tastaturet eller lignende ting som vi reparer) Før kunden i det hele tatt får dratt frem maskinen så sier han: "Ja, jeg har forsikring altså". Enden på visa ble at HP ikke ville reparer det ettersom avtalen vi har kun dekker 3 store deler på maskinen. http://bildr.no/view/1003487 http://bildr.no/view/1003488 http://bildr.no/view/1003489 Edit: Fikset litt. Æsj! FY flate hvor griste den pcen er! Ser fettet og møkk over hele maskina! Når man får sånne fettringer på tastaturet noe alla det minibanktaster har da får jeg litt hetta... Sier bare litt om hvordan maskinen behandles... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå