Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er en 2 måneder gammel diskusjon. Vi starter IKKE den igjen.

Er dette veldig vanskelig å forstå? En håndfull innlegg har blitt slettet.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

  • Liker 4
Skrevet

Dette skjedde for noen dager siden:

 

Jeg og en annen ansatt er i kassa, og plutselig hører vi lyden av en jekketralle ved inngangen. Inn kommer det to stykker som har med seg sin egen jekketralle fullastet med pant! Vi ble bare sittende i kassa med store øyne. Vi er vant med at folk kanskje har med seg noen poser eller en sekk med flasker, men ikke en hel jekketralle!

 

Hadde vært fint om man panta litt oftere enn en gang hvert tiende år. Vi er jo kun en middels stor butikk med en panteautomat.

  • Liker 6
Skrevet

Dette skjedde for noen dager siden:

 

Jeg og en annen ansatt er i kassa, og plutselig hører vi lyden av en jekketralle ved inngangen. Inn kommer det to stykker som har med seg sin egen jekketralle fullastet med pant! Vi ble bare sittende i kassa med store øyne. Vi er vant med at folk kanskje har med seg noen poser eller en sekk med flasker, men ikke en hel jekketralle!

 

Hadde vært fint om man panta litt oftere enn en gang hvert tiende år. Vi er jo kun en middels stor butikk med en panteautomat.

Vi leverte faktisk inn en hel pall med panteflasker forleden dag, men sånn er det når man er i forsvaret, panter for hele eskadronen og ikke kan pante før tredje uken :p

Skrevet

Hm. Panteflaskene forsvant bare på mystisk vis når jeg var i Forsvaret.

 

(kanskje vi hadde noe opplegg med "samle flaskene i disse kassene, så går panten i felleskassa". I så fall var det sikkert noen andre som pantet de. Jeg slapp :D )

 

Jeg var til og med så smart at når feltvogna vår stoppa utenfor Prix på vei til øvelse, så la vi igjen AG-ene i bilen (med en som satt igjen, naturligvis), fremfor å gå 8 bevæpna menn i fullt feltutstyr inn på en dagligvare.

  • Liker 2
Skrevet

Ved en butikk jeg jobbet ved tidligere, så lå det en folkehøgskole. De pantet også bare et par ganger i året. Men da kom de inn bak, hjalp til med å sette i kasser også tok vi det manuelt. Veldig fint.

  • Liker 2
Skrevet

K: "Her skal jeg ihvertfall aldri handle mer"

Når jeg noen få ganger har hørt denne setningen fra en kunde har jeg egentlig vært glad innvendig, for da har jeg forsøkt i lengre tid å løse problemet og strukket meg mye lenger enn hva kunden har krav på, og ikke minst hva kunden fortjener i utgangspunktet. Glad for at slike kunder er en sjelden vare i min butikk.

  • Liker 4
Skrevet

K: "Her skal jeg ihvertfall aldri handle mer"

Når jeg noen få ganger har hørt denne setningen fra en kunde har jeg egentlig vært glad innvendig, for da har jeg forsøkt i lengre tid å løse problemet og strukket meg mye lenger enn hva kunden har krav på, og ikke minst hva kunden fortjener i utgangspunktet. Glad for at slike kunder er en sjelden vare i min butikk.

Enig. "Jeg skal aldri handle her mer"-kunder er vi bare glade for at aldri skal handle hos oss mer. Så det virker mye dårligere enn om vedkommende hadde truet med "Jeg skal alltid handle her i fremtiden" :) Men som du sier, så er det heldigvis et veldig lite fåtall av befolkningen som er slik.

  • Liker 1
Skrevet

Står ved kaffehylla i dag og skal gå mot lageret og i mine egene tanker da jeg plutselig kjenner en liten handlevogn treffer meg bak i akillesen. Ikke noe særlig vondt, men da jeg ser ned, ser jeg en liten unge på ca 1,5 år som har kjørt på meg. Ungen sitter på baken og bare gir meg ett blikk med noen øyne som sa sikkert noe sånn "hvorfor står du i veien for meg din......". Mora kommer og ser bare ungen sitter der og spør bare om det gikk fort i svingene :) så ikke ut som ungen fikk noe vondt eller noe, for like etter var ungen i fyll runde igjen i butikken med handlevogna

Made my day :)

  • Liker 5
Skrevet

...Lappen på malingsspannet var annerledes, og selv om det er riktig farge og riktig type maling, nekter kunde å ta imot. Rimelig forbanna lager jeg ny...

 

Hvorfor står du ikke på ditt? Hadde han med malingsspannet eller en lapp fargekoder/nummer, kunne du bare vist at dette var akkurat det samme.

 

Sånne kunder er irriterende, og jeg hadde aldri gitt meg der. 900 kr i waste for arbeidsgiver :nei:

 

Jeg vet rett og slett ikke, tror ikke jeg orka å krangle. Prøvde meg på å være fornuftig, men han stolte ikke på meg. :hrm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...