Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag har jeg snakket med 3 forskjellige kundebahndlere over telefon fra 3 forskjellige selskaper. Alle var veldig hjelpsomme, men alle hadde en mute-funksjon slik at det ble helt stille når de ikke snakket (spareting på ip-telefon). Trodde de hadde lagt på første gangen.

Hater det der. Har skjedd flere ganger jeg har ringt inn til kundebehandlere og det har blitt helt stille. "Eh... Hallo?" "Ja hallo, jeg er her jeg". Også blir det helt stille igjen.

Lenke til kommentar

Det burde kommet noen lover vedrørende support. Hvis bedrifter ikke gidder å kjøre ordentlig kundestøtte måtte de i stedet for å kjøre standardsvar på alt innrømme at de faktisk ikke gidder å bruke ressurser på kundene sine. Det ville også fått bukt med selskaper som firer på servicen for å være billige.

Jeg har testet ut

"Hei, jeg ser du ikke gadd å lese den forrige mailen min. For å gjøre det ltt lettere for deg å faktisk gjøre jobben din, har jeg nummerert spørsmålene nedenfor. Fint om du kan svare på dem denne gangen

 

Vennlig hilsen X"

 

Dette ble overraskende nok ingen fruktbar support-runde. Kanskje ikke så rart. :p Skjønt, de fornærmet meg først ved å ikke lese eposten, jeg syes de burde være glad jeg var sarkastisk i stedet for å fylle eposten med banneord, slik nok avmisfornøyde kunder gjør.

 

Forsøkte en mer høflig variant og laid-back variant og, da svarte de ihvertfall sånn delvis. Nei, det hjelper ofte å ringe. Kommer forøvrig med en historie fra kundeperspektiv senere i dag. Med bilder.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en e-post til treningssenteret mitt en gang. Etter en uke uten svar, sendte jeg en ny e-post til to forskjellige e-postadresser de bruker. Så gikk det enda to dager uten svar og jeg skrev "Jeg prøver igjen [...] Som deres kunde blir jeg smått irritert da jeg ikke får svar på henvendelser". Da fikk jeg til slutt svar og en unnskyldning.

Lenke til kommentar

For dere som har den leie vanen å runde opp til nærmeste tier når dere tipser på restaurant: Faen ta dere.

 

Dere kunne nesten like gjerne spyttet oss i trynet. Når dere er tydelig fornøyde med servicen og i tillegg kommenterer dette, blir det for dumt å gi MINDRE enn 1% i tips. Da kunne dere like gjerne ikke gitt noenting. Tro det eller ei, men vi sliter ræva av oss for dere.

Lenke til kommentar

Ah, dårlig kundeservice fra bedrifter, det er no drit..

Ringte inn til ett firma jeg har en tjeneste hos, og skulle fått utsatt faktura i 3 uker grunnet jeg venta på lønn, de kunne ikke hjelpe meg på tlf men fikk en epost-adresse på sms som jeg kunne maile og spørre.

 

Hva tror du skjer? Jeg får en mailer-deamon svar fordi adressa ikke funker. Ringte da tilbake og da skulle de be faktura avdelinga sende meg en epost.

Spent på når jeg får den...

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

For dere som har den leie vanen å runde opp til nærmeste tier når dere tipser på restaurant: Faen ta dere.

 

Dere kunne nesten like gjerne spyttet oss i trynet. Når dere er tydelig fornøyde med servicen og i tillegg kommenterer dette, blir det for dumt å gi MINDRE enn 1% i tips. Da kunne dere like gjerne ikke gitt noenting. Tro det eller ei, men vi sliter ræva av oss for dere.

 

*kremt* Jeg kan nok ha syndet på dette, men stort sett prøver jeg å gå opp til runde 100 eller 50 kroner. Vet ikke åssen det blir? Av en regning på 312, går jeg f.eks til 350.

Lenke til kommentar

Jeg tipser gjerne litt på ordentlige restauranter dersom jeg får god mat eller har en flink servitør. F.eks. endte siste restaurantbesøk på 670 kroner, rundet opp til 700. Skulle gjerne gått til 750 kroner, for maten var fantastisk, men servitøren var ikke det. Hun klarte ikke å komme med vann til oss selv om vi ba om det (måtte spørre to ganger til før hun endelig fikk ut fingeren), hun sa velkommen på norsk, men vi måtte bestille på engelsk samtidig som hun bekreftet og spurte spørsmål på norsk (ganske forvirrende...)

 

Vet ikke helt hva poenget mitt egentlig er, men skulle gjerne hatt muligheten til å spesifisere hva tipsen burde gå til -- enten til kjøkkenet, servitøren eller deles. Liker dårlig å gi tips til en som ikke yter godt nok i yrket sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg var i USA i sommer ble jeg overrasket over hvor opptatt de er av tips der borte. Selv på de billigste kaféene var det regnet ut forslag til tips på kvitteringen, og flere steder var disse utregningen understreket med rød kulepenn! I tillegg stod ofte servitørene rett over oss og liksom ventet for å se hvor mye vi kom til å gi. Får ikke så veldig lyst å tipse da. Vi pleide å legge igjen de upraktiske 1-centene, så ble det vanskeligere for dem å telle opp hvor mye de hadde fått før vi var langt av gårde :p

 

Å reise til USA er sannelig dyrt nok i seg selv for to studenter, om de ikke skal legge på 15 -20 % på prisen over alt også.

Lenke til kommentar

Da jeg var i USA i sommer ble jeg overrasket over hvor opptatt de er av tips der borte. Selv på de billigste kaféene var det regnet ut forslag til tips på kvitteringen, og flere steder var disse utregningen understreket med rød kulepenn! I tillegg stod ofte servitørene rett over oss og liksom ventet for å se hvor mye vi kom til å gi. Får ikke så veldig lyst å tipse da. Vi pleide å legge igjen de upraktiske 1-centene, så ble det vanskeligere for dem å telle opp hvor mye de hadde fått før vi var langt av gårde :p

 

Å reise til USA er sannelig dyrt nok i seg selv for to studenter, om de ikke skal legge på 15 -20 % på prisen over alt også.

 

Tipsing i USA er svært annerledes enn i Norge, og dette skyldes lønningene. En servitrise i USA tjener mye mindre i grunnlønn enn en norsk servitrise, og mye av inntektsgrunnlaget baseres derfor på tips. I Norge er grunnlønna mye høyere, og tipsing er derfor ikke like vanlig/viktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tipser gjerne litt på ordentlige restauranter dersom jeg får god mat eller har en flink servitør. F.eks. endte siste restaurantbesøk på 670 kroner, rundet opp til 700. Skulle gjerne gått til 750 kroner, for maten var fantastisk, men servitøren var ikke det. Hun klarte ikke å komme med vann til oss selv om vi ba om det (måtte spørre to ganger til før hun endelig fikk ut fingeren), hun sa velkommen på norsk, men vi måtte bestille på engelsk samtidig som hun bekreftet og spurte spørsmål på norsk (ganske forvirrende...)

 

Vet ikke helt hva poenget mitt egentlig er, men skulle gjerne hatt muligheten til å spesifisere hva tipsen burde gå til -- enten til kjøkkenet, servitøren eller deles. Liker dårlig å gi tips til en som ikke yter godt nok i yrket sitt.

 

Vet ikke hvordan det praktiseres på andre resturanter, men der jeg jobber, så går noe av tipsen til kokkene. Skulle ikke forundre meg om det er helt vanlig, da de står for en stor del av inntrykket man får på en resturant.

Lenke til kommentar
Tipsing i USA er svært annerledes enn i Norge, og dette skyldes lønningene. En servitrise i USA tjener mye mindre i grunnlønn enn en norsk servitrise, og mye av inntektsgrunnlaget baseres derfor på tips. I Norge er grunnlønna mye høyere, og tipsing er derfor ikke like vanlig/viktig.

 

Klar over det. Men synes ikke det i seg selv gir servitørene lov til å oppføre seg slik og forvente store summer.

Endret av Maxie10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...