Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For min del hadde det holdt med din leg når du har med fullmakt. Nå er det strengt tatt ikke vært noe krav med legitimasjon for å hente vanlige pakker, kun ved Rekommandert og PUM. FØR Var det et krav at vi skulle sjekke legitimasjon når folk kom med SMS hentelapper, men det kravet ble fjernet ettervært.

Lenke til kommentar

Apropos taxiturer i utlandet har jeg en fin en.

 

Var i Vietnam i sommer og hendelsesforløpet er som følger:

 

Vi sitter i en taxi på vei til flyplassen. Vi sitter bakerst og sjåføren sitter foran. Han er en av de få som kunne engelsk, så vi tok han.

 

Han spør om det obligatoriske først (om vi ikke skulle kjøpe noe hasj eller horer av han i stedenfor å ta taxi) hvorpå vi svarer nei, at han skulle ta oss til flyplassen.

 

Så begynner vi å snakke med fyren som viser seg å være hyggelig. Han snur seg bakover til oss hvert 30sekund noe som bekymrer oss veldig. Til slutt spør vi om trafikk osv. i Vietnam.

 

"Do you need to have a drivers license or some sort of taxi license here in Vietnam?"

 

"My friend, what you mean driver license? I don't understand."

 

 

Etterhvert viser det seg at vår sjåfør er ikke har lappen, er 16 år og vært i tre bilulykker allerede.

 

Haha. Viste denne til min bedre halvdel - som lo så ølen sprutet utover tastaturet hans. Jaja :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje du skulle tatt den diskusjonen likevel? :p

 

Nei, på grunn av det datating sa.

 

TheRealL; var en slags rekommandert sending fra Dustinhome. Du oppgir bare en kode ved henting. Så man må ha legg. Eller det var dèt hun første damen poengterte. Han eldre gubben ga meg bare pakken.

Kan være han var lei av jobben sin? who knows. :huh:

Lenke til kommentar

TheRealL; var en slags rekommandert sending fra Dustinhome. Du oppgir bare en kode ved henting. Så man må ha legg. Eller det var dèt hun første damen poengterte. Han eldre gubben ga meg bare pakken.

Kan være han var lei av jobben sin? who knows. :huh:

 

Den koden var ikke tilfeldigvis to bokstaver og to tall, feks HG23? Isåfall er det en helt vanlig pakke, ikke rekommandert. Det er et system Posten introduserte sånn at vi kundebehandlere slipper og taste inn et hersens langt kollinummer (0037049582934952923 feks) hver gang noen kommer med en SMS hentelapp. Disse krevde legitimasjon før, men ikke nå lengre. Er faktisk godt over et år siden om ikke nærmere to om jeg ikke husker feil.

 

Nå, det skal være verdt å nevne at enkelte pakker krever legitimasjon uansett, feks mobiltelefoner fra Netcom og Telenor pleier ofte å kreve dette, kanskje fordi de har vært utsatt for en del svindelforsøk og ID tyveri?. Pakker fra Dustin...hmm...aldri sett noen krav om legitimasjon fra deres side.

Lenke til kommentar

Min lokale PiB sjekker ALLTID ID. Men lar meg allti hente ut damas pakker uten non fullmakt, men de sjekker min ID. Og de skriver alltid ned kontrollnummer/førerkortnummer. Kan hende de har ulike rutiner på ulike postkontor/PiB alt etter hvor mye problemer området har (hatt) med pakketyvri.

Lenke til kommentar

Haha, enkte ikke så langt. :wee:

 

Semi on-topic:

Er så lei alle kundesentre som ikke LESER mailen før de svarer på den.

 

Tror tankeprosessen går omtrent slik: "Hei, denne handler om frakt. Vi har standardmail om frakt. [sender standardmail]" At standradmailen over hodet ikke svarer på det det blir spurt om, har selvfølgelig ingen betydning. Men da jeg svarte, og etter tur fikk svar av to andre kundekonsulenter, viste det seg at de var svenske alle sammen. Man kan jo alltids skylde på det... :p

 

Men det er liksom litt mer forståelig når det er en ebay-selger som bruker google translate. Litt verre når det er en norsk kjede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet som epostbesvarer, og jeg synes generelt at a) standardsvar er en uting, og b) dersom man sender kunden et svar som bare svarer på et av spørsmålene til kunden også er en uting.

 

Streber etter å ha besvart alt kunden spør om første gang. De bedriftene jeg har jobbet i har stort sett alltid kjørt en FCR-policy (First Call Resolution - problemet skal løses ved første henvendelse) - og jeg prøver så godt jeg kan å etterleve det.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet som epostbesvarer, og jeg synes generelt at a) standardsvar er en uting, og b) dersom man sender kunden et svar som bare svarer på et av spørsmålene til kunden også er en uting.

b) er dessverre enda mer vanlig enn standardsvar som ikke svarer på noenting.

 

magnusalex: Tror jeg har hatt samme kabelleverandør tidligere. :wee: Vær glad du ikke måtte nå dem på telefon...

Lenke til kommentar

Hver gang jeg får et standardsvar som avslører at support umulig kan ha lest spørsmålet eller giddet å forsøke å forstå det, får jeg lyst til å oppsøke vedkommende med et brannslukningsapparat og ta en irreversible. Takk faen for avstander. Det verste er at standardsvar heller hører til regelen enn unntaket, i hvert fall i kunde-til-bedrift-korrespondanser.

 

Det burde kommet noen lover vedrørende support. Hvis bedrifter ikke gidder å kjøre ordentlig kundestøtte måtte de i stedet for å kjøre standardsvar på alt innrømme at de faktisk ikke gidder å bruke ressurser på kundene sine. Det ville også fått bukt med selskaper som firer på servicen for å være billige.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...