Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Eg bruker Exentri-lommebok med plass noen pengesedler og 7 kort. 99,6% av mine kjøp blir gjort med kort, men har alltid noen sedler i tilfelle behovet melder seg eller kortterminalen ikke fungerer. Eg er ikke paranoid for at noen følger handlemønsteret mitt, men eg hater vekslepenger, samtidig som eg reduserer risikoen for å bli ranet eller bli ranet for større pengebeløp.

 

Og om eg blir ranet og truet på livet skal de gjerne få pin-koden. Eg har sjeldent mer en 500 kr på på det ene debit-kortet uansett, og resten er kredittkort. :)

 

Blir ikke rik av å rane meg for å si det slik ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropo buss. Leverte bilen på verksted i dag og tenkte å ta bussen hjem, for første gang på en mannsalder.

 

Bussen kjører inn på holdeplassen og har fire skjermer(en på hver side) som alle viste rutenummeret og rutenavnet eg skulle på. Eg gikk derfor på, sa hvor eg skulle og fikk beskjed om at den ikke skulle dit. "Det står på utsiden at du skal dit" sa eg. "Eg må ha sett feil" fikk eg beskjed om. Javel tenkte eg og gikk og satte meg igjen. På skjermene sto det fortsatt samme rutenummer. Noen minutter etterpå lukker bussen dørene, skjermene bytter til det rutenummeret den skal ha og kjører. Litt lenger bort spretter det opp noen ungdommer som brøler "f**n" mens de løper etter bussen uten å ta den igjen. Tre timers ventetid på neste buss....

 

Samtidig kom min buss kjørende, med rett rutenummer på skjermen.

Jeg ville klagd på dette til busselskapet. Dette er helt elendig service og helt sikkert noe busselskapet ville vært interessert i å vite om (om de er et noenlunde seriøst selskap).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Brannalarmen gikk her om dagen. Hos oss uler den noen sekunder før en stemme ber alle om å evakuere bygget. Dette repeterer den hele tiden, så du går ikke glipp av det for å si det sånn... Det som da skjedde, var at vi var nødt til å springe rundt i butikken for å be folk om å komme seg ut, fordi de overså hele alarmen og fortsatte med handelen. Det verste var at istedenfor å evakuere bygget, så føyk alle kundene til kassene for å betale for maten... :dontgetit:

 

For det første, hvis det faktisk hadde vært en skikkelig brann, så kunne dette gått alvorlig galt fordi folk er så enormt dust at de prioriterer matvarene sine fremfor ALT! Og for det andre så vil butikken automatisk gå inn i en "lockdown" der svære branndører stenger igjen inngangene. På grunn av dette så har ikke folk nubbesjans å få ut de fullastede handlevognene sine...

 

Syntes faktisk det var litt skremmende at folk er så naive med tanke på brann...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Brannalarmen gikk her om dagen. Hos oss uler den noen sekunder før en stemme ber alle om å evakuere bygget. Dette repeterer den hele tiden, så du går ikke glipp av det for å si det sånn... Det som da skjedde, var at vi var nødt til å springe rundt i butikken for å be folk om å komme seg ut, fordi de overså hele alarmen og fortsatte med handelen. Det verste var at istedenfor å evakuere bygget, så føyk alle kundene til kassene for å betale for maten... :dontgetit:

 

For det første, hvis det faktisk hadde vært en skikkelig brann, så kunne dette gått alvorlig galt fordi folk er så enormt dust at de prioriterer matvarene sine fremfor ALT! Og for det andre så vil butikken automatisk gå inn i en "lockdown" der svære branndører stenger igjen inngangene. På grunn av dette så har ikke folk nubbesjans å få ut de fullastede handlevognene sine...

 

Syntes faktisk det var litt skremmende at folk er så naive med tanke på brann...

Akkurat den reaksjonen er dessverre ekstremt vanlig.

 

Satt i lunsjen på jobben da brannalarmen gikk (kontorbygg), ingen reagerte. Var heldigvis bare en test av systemet, men likevel. Burde ha en brannøvelse i blant synes jeg når man jobber i slike bygg.

Blir litt massesuggesjon tror jeg, ingen som reagerer og man vil jo ikke være "unormal" ved å være den eneste som etterlater alt og bare gå ut.

Lenke til kommentar

Brannalarmen gikk her om dagen. Hos oss uler den noen sekunder før en stemme ber alle om å evakuere bygget. Dette repeterer den hele tiden, så du går ikke glipp av det for å si det sånn... Det som da skjedde, var at vi var nødt til å springe rundt i butikken for å be folk om å komme seg ut, fordi de overså hele alarmen og fortsatte med handelen. Det verste var at istedenfor å evakuere bygget, så føyk alle kundene til kassene for å betale for maten... :dontgetit:

 

For det første, hvis det faktisk hadde vært en skikkelig brann, så kunne dette gått alvorlig galt fordi folk er så enormt dust at de prioriterer matvarene sine fremfor ALT! Og for det andre så vil butikken automatisk gå inn i en "lockdown" der svære branndører stenger igjen inngangene. På grunn av dette så har ikke folk nubbesjans å få ut de fullastede handlevognene sine...

 

Syntes faktisk det var litt skremmende at folk er så naive med tanke på brann...

Akkurat den reaksjonen er dessverre ekstremt vanlig.

 

Satt i lunsjen på jobben da brannalarmen gikk (kontorbygg), ingen reagerte. Var heldigvis bare en test av systemet, men likevel. Burde ha en brannøvelse i blant synes jeg når man jobber i slike bygg.

Blir litt massesuggesjon tror jeg, ingen som reagerer og man vil jo ikke være "unormal" ved å være den eneste som etterlater alt og bare gå ut.

Problemet er vel at slike "brannøvelser" kommer alt for ofte, og det aldri brenner! Roper man ulv for mange ganger, så vil ikke folk bry seg ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Brannalarmen gikk her om dagen. Hos oss uler den noen sekunder før en stemme ber alle om å evakuere bygget. Dette repeterer den hele tiden, så du går ikke glipp av det for å si det sånn... Det som da skjedde, var at vi var nødt til å springe rundt i butikken for å be folk om å komme seg ut, fordi de overså hele alarmen og fortsatte med handelen. Det verste var at istedenfor å evakuere bygget, så føyk alle kundene til kassene for å betale for maten... :dontgetit:

 

For det første, hvis det faktisk hadde vært en skikkelig brann, så kunne dette gått alvorlig galt fordi folk er så enormt dust at de prioriterer matvarene sine fremfor ALT! Og for det andre så vil butikken automatisk gå inn i en "lockdown" der svære branndører stenger igjen inngangene. På grunn av dette så har ikke folk nubbesjans å få ut de fullastede handlevognene sine...

 

Syntes faktisk det var litt skremmende at folk er så naive med tanke på brann...

 

Dette minnet meg om nokas filmen der ingen brydde seg mens de skjøt på hverandre og bussjåføren skulle gå fram og spørre om han kunne kjøre forbi....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...