Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som føles best er når folk sier: "også vil jeg kjøpe en bærepose".

Greit nok, det jeg liker best som kunde er å bli spurt om jeg vil ha en pose. Det er ofte jeg rett og slett glemmer å spørre om pose når jeg gjerne trenger det. Da er det litt irriterende å få et stygt blikk av den butikkansatte fordi han tror jeg snylter ham for den ene posen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det som føles best er når folk sier: "også vil jeg kjøpe en bærepose".

Greit nok, det jeg liker best som kunde er å bli spurt om jeg vil ha en pose. Det er ofte jeg rett og slett glemmer å spørre om pose når jeg gjerne trenger det. Da er det litt irriterende å få et stygt blikk av den butikkansatte fordi han tror jeg snylter ham for den ene posen.

Det var ikke poenget. Selvfølgelig skal den ansatte spørre kunden om vedkommende trenger poser, men i en situasjon hvor f.eks. kunden trenger en ekstra pose så synes i alle fall jeg at det er litt deilig å høre "kjøpe en pose til" i stedet for "gir du meg en pose til", "få en pose til" eller "skal ha en pose til, du".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser den. Der jeg jobbet gav vi ut gratis poser, så der var det aldri noe problem. Om folk spurte om de kunne få eller kjøpe en pose til, bare smilte jeg og hintet til at de hang rett foran dem, og at det bare var å forsyne seg. Utrolig hvor mange som ble overrasket over det og gikk ut av butikken med et smil, kun fordi de hadde spart usle 70 øre. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ny i kassa så jeg driter emg ut gang på gang med å spørre om posene så her går de tmasse poser gratis hvertfall. venter bare på kommentar fra sjefen snart^^

 

 

ellers merker jeg kundene i kassa er ganske greie, men kan ha noe med at jeg har under opplæring skilt på meg:P digger det når kunde sier at de syns jeg gjør en god jobb!:D

Lenke til kommentar

Jente/dame i kassa som så temmelig sliten og lei ut.

Avslutter handleturen med en, "Hade bra, ha en fin dag videre"

Virket som hun i kassa satta pris på det.

Det blir alltid satt pris på. Elsker kunder som gjør det, de er ikke akkurat i flertall.

Virket som hun i kassa hadde den samme innstillingen som deg. Og det kan vel bli en del styr som butikken ligger rett over gata til en VGS. Mtp på at det er russetid.

Lenke til kommentar

Jeg svarer alltid "Nei, du kan ikke få en kaffe, men du kan få kjøpe den av meg?". Alltid like gøy å se reaksjonene til folk!

 

Jeg har faktisk vært utsatt for det der som kunde selv et par ganger, f.eks. om jeg har vært og kjøpt mat og så slenger på "Ja, forresten så kunne jeg fått en kaffe av deg også."

 

Synes egentlig at det er like lite sjarmerende hver gang. Nå kommer det sikkert an på hvordan det sies, men en håndfull ganger har jeg opplevd det som en seriøs "Unnskyld meg, du tror vel ikke du bare kan be om å FÅ varen GRATIS, eller!?". Kan godt være de prøver å være morsomme, men det blir ofte bare kleint og til tider delvis fornærmende. Er et fåtall av kioskansatte som klarer å dra den der i land med nok jovial sjarm og artig utstråling til at det fungerer.

 

Ser også mange reagerer på at folk sier ting type "Får jeg noen poser av deg også?" o.l. Dette synes jeg er helt kurant, og tror egentlig ikke vi har noe kulturellt annlegg for noe mer høflig enn dette i Norge, hvert fall ikke til den grad at man ber om å kjøpe noen bæreposer, og sier vær så snill. Hvorvidt dette er bra eller dårlig av nordmenn er en annen sak, men jeg anser det som helt normalt og reagerer ikke på det. :)

 

Når jeg ser de to første avsnittene må jeg forresten si at jeg føler at jeg selv har blitt en "kunde fra helvette" på enkelte områder. :p Var på butikken forleden dag, og ser at det er tomt i hyllen for isteen jeg liker, så jeg henvender meg til nærmeste ansatt, en yngre gutt.

 

Meg: Unnskyld, det ser ut som om det ikke er mer iste igjen i hyllen. :)

Ansatt: Øh, ja, nei, det ser ut som det er tomt.

Meg: Åja. :) Hva pokker, skal du ikke løpe ut på lageret og romstere gjennom hele sulamitten for å finne ut om du kan oppdrive så mye som én eneste kartong med iste til meg?!

Ansatt: Øh, ja, beklager.

Meg: Mhm. Takk for hjelpen, da. :) :) :)Drittbutikk. Her kommer jeg aldri igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg svarer alltid "Nei, du kan ikke få en kaffe, men du kan få kjøpe den av meg?". Alltid like gøy å se reaksjonene til folk!

 

Jeg har faktisk vært utsatt for det der som kunde selv et par ganger, f.eks. om jeg har vært og kjøpt mat og så slenger på "Ja, forresten så kunne jeg fått en kaffe av deg også."

 

Synes egentlig at det er like lite sjarmerende hver gang. Nå kommer det sikkert an på hvordan det sies, men en håndfull ganger har jeg opplevd det som en seriøs "Unnskyld meg, du tror vel ikke du bare kan be om å FÅ varen GRATIS, eller!?". Kan godt være de prøver å være morsomme, men det blir ofte bare kleint og til tider delvis fornærmende. Er et fåtall av kioskansatte som klarer å dra den der i land med nok jovial sjarm og artig utstråling til at det fungerer.

 

Ser også mange reagerer på at folk sier ting type "Får jeg noen poser av deg også?" o.l. Dette synes jeg er helt kurant, og tror egentlig ikke vi har noe kulturellt annlegg for noe mer høflig enn dette i Norge, hvert fall ikke til den grad at man ber om å kjøpe noen bæreposer, og sier vær så snill. Hvorvidt dette er bra eller dårlig av nordmenn er en annen sak, men jeg anser det som helt normalt og reagerer ikke på det. :)

 

Når jeg ser de to første avsnittene må jeg forresten si at jeg føler at jeg selv har blitt en "kunde fra helvette" på enkelte områder. :p Var på butikken forleden dag, og ser at det er tomt i hyllen for isteen jeg liker, så jeg henvender meg til nærmeste ansatt, en yngre gutt.

 

Meg: Unnskyld, det ser ut som om det ikke er mer iste igjen i hyllen. :)

Ansatt: Øh, ja, nei, det ser ut som det er tomt.

Meg: Åja. :) Hva pokker, skal du ikke løpe ut på lageret og romstere gjennom hele sulamitten for å finne ut om du kan oppdrive så mye som én eneste kartong med iste til meg?!

Ansatt: Øh, ja, beklager.

Meg: Mhm. Takk for hjelpen, da. :) :) :)Drittbutikk. Her kommer jeg aldri igjen.

 

Hva er det med kunder som tror vi har alt i butikken på lager?... så lei av det. alt settes ut i hyllene fortløpende. ingen småhandelbutiker har mye på lager. (dagligvare, europirs og lignende) vi setter alltid ut varene i hyllene o gbestiller når det nærmer seg tomt eller er tomt..

 

du kan IKKE forvente at vi skal løpe på lagret for hver ting når vi vet alt er ihyllene

Lenke til kommentar

Jeg svarer alltid "Nei, du kan ikke få en kaffe, men du kan få kjøpe den av meg?". Alltid like gøy å se reaksjonene til folk!

 

Jeg har faktisk vært utsatt for det der som kunde selv et par ganger, f.eks. om jeg har vært og kjøpt mat og så slenger på "Ja, forresten så kunne jeg fått en kaffe av deg også."

 

Synes egentlig at det er like lite sjarmerende hver gang. Nå kommer det sikkert an på hvordan det sies, men en håndfull ganger har jeg opplevd det som en seriøs "Unnskyld meg, du tror vel ikke du bare kan be om å FÅ varen GRATIS, eller!?". Kan godt være de prøver å være morsomme, men det blir ofte bare kleint og til tider delvis fornærmende. Er et fåtall av kioskansatte som klarer å dra den der i land med nok jovial sjarm og artig utstråling til at det fungerer.

 

Ser også mange reagerer på at folk sier ting type "Får jeg noen poser av deg også?" o.l. Dette synes jeg er helt kurant, og tror egentlig ikke vi har noe kulturellt annlegg for noe mer høflig enn dette i Norge, hvert fall ikke til den grad at man ber om å kjøpe noen bæreposer, og sier vær så snill. Hvorvidt dette er bra eller dårlig av nordmenn er en annen sak, men jeg anser det som helt normalt og reagerer ikke på det. :)

 

Når jeg ser de to første avsnittene må jeg forresten si at jeg føler at jeg selv har blitt en "kunde fra helvette" på enkelte områder. :p Var på butikken forleden dag, og ser at det er tomt i hyllen for isteen jeg liker, så jeg henvender meg til nærmeste ansatt, en yngre gutt.

 

Meg: Unnskyld, det ser ut som om det ikke er mer iste igjen i hyllen. :)

Ansatt: Øh, ja, nei, det ser ut som det er tomt.

Meg: Åja. :) Hva pokker, skal du ikke løpe ut på lageret og romstere gjennom hele sulamitten for å finne ut om du kan oppdrive så mye som én eneste kartong med iste til meg?!

Ansatt: Øh, ja, beklager.

Meg: Mhm. Takk for hjelpen, da. :) :) :)Drittbutikk. Her kommer jeg aldri igjen.

 

Hva er det med kunder som tror vi har alt i butikken på lager?... så lei av det. alt settes ut i hyllene fortløpende. ingen småhandelbutiker har mye på lager. (dagligvare, europirs og lignende) vi setter alltid ut varene i hyllene o gbestiller når det nærmer seg tomt eller er tomt..

 

du kan IKKE forvente at vi skal løpe på lagret for hver ting når vi vet alt er ihyllene

 

Der er stikkordet. Når det er tomt settes det på mer. Ergo er det en sjanse for at det finnes noe på lageret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

oj oj oj, opplæringsgutten kan sakene allerede :D hehe, men det er sant som du sier. Jeg vet når vi får varer, og vet dermed automatisk om vi har det på lager hvis det ikke er i hyllene. Jeg sier det selvfølgelig på en mye høfligere måte, og det hender at jeg spør om de ønsker at jeg skal dobbeltsjekke lageret for dem. De blir som oftest superduperglad og sier de skal skrive inn i summetonen. ( it happened)

 

Men jo, han kunne svart kunden på en langt høfligere måte.

Lenke til kommentar

Jeg svarer alltid "Nei, du kan ikke få en kaffe, men du kan få kjøpe den av meg?". Alltid like gøy å se reaksjonene til folk!

 

Jeg har faktisk vært utsatt for det der som kunde selv et par ganger, f.eks. om jeg har vært og kjøpt mat og så slenger på "Ja, forresten så kunne jeg fått en kaffe av deg også."

 

Synes egentlig at det er like lite sjarmerende hver gang. Nå kommer det sikkert an på hvordan det sies, men en håndfull ganger har jeg opplevd det som en seriøs "Unnskyld meg, du tror vel ikke du bare kan be om å FÅ varen GRATIS, eller!?". Kan godt være de prøver å være morsomme, men det blir ofte bare kleint og til tider delvis fornærmende. Er et fåtall av kioskansatte som klarer å dra den der i land med nok jovial sjarm og artig utstråling til at det fungerer.

 

Ser også mange reagerer på at folk sier ting type "Får jeg noen poser av deg også?" o.l. Dette synes jeg er helt kurant, og tror egentlig ikke vi har noe kulturellt annlegg for noe mer høflig enn dette i Norge, hvert fall ikke til den grad at man ber om å kjøpe noen bæreposer, og sier vær så snill. Hvorvidt dette er bra eller dårlig av nordmenn er en annen sak, men jeg anser det som helt normalt og reagerer ikke på det. :)

 

Når jeg ser de to første avsnittene må jeg forresten si at jeg føler at jeg selv har blitt en "kunde fra helvette" på enkelte områder. :p Var på butikken forleden dag, og ser at det er tomt i hyllen for isteen jeg liker, så jeg henvender meg til nærmeste ansatt, en yngre gutt.

 

Meg: Unnskyld, det ser ut som om det ikke er mer iste igjen i hyllen. :)

Ansatt: Øh, ja, nei, det ser ut som det er tomt.

Meg: Åja. :) Hva pokker, skal du ikke løpe ut på lageret og romstere gjennom hele sulamitten for å finne ut om du kan oppdrive så mye som én eneste kartong med iste til meg?!

Ansatt: Øh, ja, beklager.

Meg: Mhm. Takk for hjelpen, da. :) :) :)Drittbutikk. Her kommer jeg aldri igjen.

 

Hva er det med kunder som tror vi har alt i butikken på lager?... så lei av det. alt settes ut i hyllene fortløpende. ingen småhandelbutiker har mye på lager. (dagligvare, europirs og lignende) vi setter alltid ut varene i hyllene o gbestiller når det nærmer seg tomt eller er tomt..

 

du kan IKKE forvente at vi skal løpe på lagret for hver ting når vi vet alt er ihyllene

 

Der er stikkordet. Når det er tomt settes det på mer. Ergo er det en sjanse for at det finnes noe på lageret.

er det IKKE i hylla er de tpå topphylla, men ALDRI på lager. der jeg jobber får vi hyllevarer hver tirsdag og det er KUN da varene er på lagret for utkjøring i butikken jeg kan derfor på en torsdag feks garantert si at er det ikke i hylla har vi ikke. og slik er det overalt

 

kan som sagt gå på lagret og sjekke smsene mine og så gå ut og si jeg ikke fant noe for å blidgjøre kunden men vi VET at vi ikke har på lager da det ikke er lønnsomt å ha alt i butikken på lagret og. (sier seg selv det ikke er plass til alt på lagret)

Lenke til kommentar

Vi har også en del kunder som maser på om at vi skal sjekke lageret. Noen tror oss ikke en gang når vi forteller dem at vi ikke har noe lager for hyllevarer.

Alle varene vi får kommer på paller, og de varene kommer ut i butikken når pallen blir tømt.

 

Hadde til og med en kunde som insisterte på at jeg skulle finne en vare for henne da jeg fortalte at det hadde kommet, men at det tok litt tid før vi fikk det ut i butikken.

Vi fikk 8 paller fra den levrandøren den dagen, en pakkseddel felles for alle pallene, og alt pakket i like brune pappesker.

Tok en stund før hun til slutt fikk det inn at hun måtte komme tilbake om et par dager, selv om vi hadde det "i butikken".

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Irriterende når kunder spør om tilbudsvarer vi ikke har fått inn, og får fullstendig klikkings fordi vi er tom. Selv om man prøver å være så hyggelig som mulig med å si " beklager, vi er desverre tom, men vi får inn litt senere til uken". Noen godtar jo dette, takker og går videre, men man har også de som står og kjefter på deg i flere minutter. "ER DERE TOM, DETTE ER MISVISSENDE REKLAMASJON osv....." . Er desverre butikksjefen eller personen som bestiller varer sin feil, ikke en stakkers lagergutt :cry:

 

 

da blir jeg ganske lei meg :no::(

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg skjønner frustrasjonen til de kundene. Det er utrolig irriterende når butikker som har sendt ut kundeaviser i fleng, hengt opp digre plakater overalt osv om sitt superduperdupre tilbud, ikke har det på lager første dagen. Det er irriterende. Jeg skjønner det om jeg kommer dag 2 eller 3, men det er irriterende når de ikke har klart å beregne så de har første dagen engang.

 

Men, selvsagt, det er en sånn inni-meg-irritasjon. Man skjeller ikke ut folk fordi de har begått en feil, og man skjeller i hvertfall ikke ut folk fordi noen andre har gjort en feil. Gudene skal vite at om jeg trodde jeg kunne forholdt meg rolig nok til å ikke bli kastet ut hadde jeg nok snakket til en del av de skjelle-ut-random-ansatt folkene. Merkelig i grunn, jeg taklet dem fint når jeg var den random ansatte, men når får jeg lyst til å skrike og hyle og kaste ting etter dem.

Lenke til kommentar

 

*snip*

 

kan som sagt gå på lagret og sjekke smsene mine og så gå ut og si jeg ikke fant noe for å blidgjøre kunden men vi VET at vi ikke har på lager da det ikke er lønnsomt å ha alt i butikken på lagret og. (sier seg selv det ikke er plass til alt på lagret)

 

I 80% av tilfellene der jeg kjører en hyggelig "Nei, her var det ikke mye *vare*, men vet du hva, jeg skal løpe ut på lageret og sjekke for deg, sånn for sikkerhetsskyld", så gjør jeg det for show. Jeg vet at vi mest sannsynlig neppe kommer til å finne flere glutenfrie havrekjeks eller myggspray (spesielt ikke i desember). Jeg innrømmer den. Men folk blir faktisk utrolig fornøyde, som oftest, og takker for hjelpen selv om de ikke fikk varen.

 

Men mitt eksempel var ikke ment som noe kverulering på når man får/setter ut/har inne varer, men en ironisk historie om hvordan jeg, som jobber i butikk og kanskje burde vært mer forståelsesfull enn "vanlige folk" på handletur, ikke alltid er det. :)

 

 

(Og uten å dra varediskusjonen noen lengre, så hender det faktisk titt og ofte at vi har slike varer som juice, iste, brus o.l. som tar litt plass og er store/tunge liggende på lageret.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der jeg jobber er det enkelte ting vi ALDRI har på lageret, slik som rosiner, lyspærer osv, og jeg har som regel relativt god oversikt over hva som er der. Da har jeg aldri opplevd noe problem med å si at "Det er vi dessverre tomme for... Vi får inn igjen til tirsdag/torsdag (varer to ganger i uka), men det er jo uansett ikke så mye til hjelp for deg som kunne tenke seg det NÅ. Beklager..."

 

Eventuelt om jeg er bittelitt usikker så sier jeg noe sånt som "Det tror jeg vi er tomme for, men jeg har tatt feil før, så jeg skal løpe og se for deg". Og da jogger jeg faktisk til lageret, jeg DASSER ikke avgårde og tar meg god tid. Når vi først skal klare å gå tomme for ting går det an å vise at vi ikke ønsker å sløse med tiden til kunden. Og det virker det som om de setter pris på. Jeg vet jeg gjør det når jeg er kunde.

 

Og hvis vi har fått varer den dagen som fortsatt står på lageret går jeg faktisk og romsterer i paller. Det er bare gøy å yte ekstraservice ved å klatre rundt på x antall paller og se etter ting. Igjen, det settes pris på :p

Endret av Fredrik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har også en del kunder som maser på om at vi skal sjekke lageret. Noen tror oss ikke en gang når vi forteller dem at vi ikke har noe lager for hyllevarer.

Alle varene vi får kommer på paller, og de varene kommer ut i butikken når pallen blir tømt.

 

Hadde til og med en kunde som insisterte på at jeg skulle finne en vare for henne da jeg fortalte at det hadde kommet, men at det tok litt tid før vi fikk det ut i butikken.

Vi fikk 8 paller fra den levrandøren den dagen, en pakkseddel felles for alle pallene, og alt pakket i like brune pappesker.

Tok en stund før hun til slutt fikk det inn at hun måtte komme tilbake om et par dager, selv om vi hadde det "i butikken".

 

der jeg jobber får vi 20-30 paller hver tirsdag. umulig å sjekke igjennom men kunder forstår ikke slikt:P

 

 

men må si jeg digger å jobbe med kunder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...