Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

På påskeaften var det en kunde som kom fem på fire og baaare skulle ha kjeks og is, men nei, han dro frem handlevognen og var ikke ute før kvart på fem. Irriterer selvfølgelig noe når jeg skal hjem til familien og spise pinnekjøtt. Jeg slapp heldigvis å trekke frem og rydde butikken og kunne gå når jeg var ferdig å telle kassen.

 

Var forresten en kunde denne uken som ba meg til dra til helvete og sa klart fra at eg ikke klarte den jævla drittjobben min. Grunnen? Jeg stod i kasse 1 og kom ikke bort til han i tippingen og eksperte han etter 30 sek grunnet stor kø i alle kassene. Jævla tulling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ser for meg det ja. Kunden slenger varene på disken, du gjør deg klar for å slå inn den første varen. Plutselig kommer det med rød skrift på skjermen, "UTE AV DRIFT!".

 

Hva skal man si da? "Se der ja, hehe, der fikk du visst ikke kjøpt medisinene dine allikevel, sårry bårry."

 

Du går vel ikke i matbutikken for å kjøpe viktige medisiner? Skal du bare ha Paracet, finnes det andre steder.

Endret av Hanske
Lenke til kommentar

Ikke rart det er mange klager på servicen her i landet med slike holdninger enkelte fremviser her ift åpningstider... Butikker lever av kundene - ikke omvendt.

 

Tull. Jeg prøver alltid å tilfredstille kunden, etter beste evne. Er det noe jeg ikke kan hjelpe med, blir jeg oppriktig "lei meg".

 

Alt for mange undervurder butikkansatte. Jeg sier ikke det krever veldige evner, men det krever gode egenskaper til å takle stressende sitasjoner, som oppstår mange ganger daglig. Så ja, når det har passert stengetid, så stenger jeg. Da får du bare mene det er dårlig kundeservice, det gir jeg egentlig faen i.

Lenke til kommentar

Jobber på tusenfryd, hvor det tar lang tid å stenge, vi stenger 18.00, får i teorien betalt til 18.05.

Når vi kommer skal skrive når vi kommer på jobb, (når vakta starter, uavhengig om vi kommer time for tidlig), og når vi kommer på kontoret på slutten av dagen. Når jeg kommer (Også forsein, fordi jeg bruker lang tid på å stenge, og fortelle at vi er ferdig).

 

Vi er rundt 50 stk på jobb hver dag, og jeg har til gode å se noen som faktisk har skrevet opp når vakta har sluttet. For min del får jeg betalt for å være der lenger, så for min del er det greit :)

 

Kan legge til at minst 50% er avhengige av en buss som går halv, og om vi bruker en god stund på å gå ned til bussen, så en forsinkelse på ti min betyr å vente på bussen. Lenge.

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Ikke rart det er mange klager på servicen her i landet med slike holdninger enkelte fremviser her ift åpningstider... Butikker lever av kundene - ikke omvendt.

Og butikker må ha ansatte, og ansatte vil rekke bussen/komme seg hjem etter en lang arbeidsdag :) Endret av TheRealL
Lenke til kommentar

Og butikker må ha ansatte, og ansatte vil rekke bussen/komme seg hjem etter en lang arbeidsdag :)

 

Joda, jeg ser den. Men har du bare 5 min etter stengetid på å rekke bussen, så er det arbeidsgiver som er problemet - ikke den ene kunden som den ene gangen beklageligvis kom til butikken rett før stengetid.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Joda, jeg ser den. Men har du bare 5 min etter stengetid på å rekke bussen, så er det arbeidsgiver som er problemet - ikke den ene kunden som den ene gangen beklageligvis kom til butikken rett før stengetid.

 

Du ser vel greia? Det hadde vært greit nok om det var én kunde, én gang i uka. Men det er beklageligvis (minst) én kunde som kommer rett før stengetid, hver kveld.

Lenke til kommentar

Og butikker må ha ansatte, og ansatte vil rekke bussen/komme seg hjem etter en lang arbeidsdag :)

 

Joda, jeg ser den. Men har du bare 5 min etter stengetid på å rekke bussen, så er det arbeidsgiver som er problemet - ikke den ene kunden som den ene gangen beklageligvis kom til butikken rett før stengetid.

 

Vel, den kunden er, ved å ikke kunne eller ikke bry seg om klokken, direkte skyld i at ting ikke går etter planen. Så nei, det er ikke arbeidsgiver som er problemet. Problemet er egoister.

Lenke til kommentar

Hvis det er samme kunde hver dag, så skjønner jeg det. Men er det forskjellige hver dag, så kan ikke disse kundene vite at det er et problem. Og da synes jeg at man bør være serviceinnstilit ift disse kundene så lenge de ikke somler rundt dersom de vet at butikken egentlig er stengt.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere må man nok ha jobbet i butikk selv, for å vite hvordan det er.

 

Men jeg vil ikke beskyldes for å yte dårlig service, fordi om jeg ønsker å stenge når vi faktisk skal stenge. Når man har åpent 15-16 timer i døgnet, bør det ikke være så vanskelig å komme innenfor åpningstidene.

Lenke til kommentar

Her får vi bare være uenige. :) Jeg har ikke jobbet i butikk, men jeg er stort sett alltid tilgjengelig for mine kunder på tlf så lenge jeg er våken.

 

Jeg kommenterer ikke dette noe mer, for da kommer det sikkert en moderator og sletter alt sammen siden dette er ganske off-topic. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hver kveld jeg jobber (og jeg jobber kun kveld) kommer det, som det sies, minst én kunde etter stengetid. Dvs., jeg jobber på vareutleveringen, og samme hvor mye kunden kjapper seg når h*n kommer inn i butikken før stengetid, så skal det handles, betales i kassen, så må h*n rundt bygget og inn på vareutleveringen for å hente sakene sine - som igjen kan ta tid, avhengig av hva det er kunden skal ha.

 

Anslagsvis 30-50% av kundene som kommer etter stengetid beklager seg for å være så sent ute (eller ihvertfall bemerker selv at de er det), og det er greit å se at kundene er oppmerksomme på dette. Samtidig hindrer det ikke det faktum at de er sent ute, og noen er sent ute hver eneste kveld.

 

For min del gjør det strengt tatt ingenting, noe jeg også nevner for dem som beklager seg for å være sent ute. Jeg kan ikke gå før låseansvarlig har låst meg ut, og da skal jeg skifte, så bussen har jeg mistet uansett. Ofte får jeg også sitte på med kolleger til sentrum, og kommer fortere frem enn med bussen. Null stress.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

@Ratleto: Japp, er ikke så viktig : )

 

 

Jobber i en butikk hvor vi får en eldrebølge i 10-tiden. Er spesielt ei eldre dame som iblant byr på noen utfordringer. "Har dere noe drikke her?".. "Har dere noe god mat?". (Hun er med andre ord litt "borte")

 

Altså, hjelper henne så godt jeg kan. Men det er jo en ganske vanskelig situasjon, for å si det mildt.

Endret av Sufficator
Lenke til kommentar

Jesus, er det virkelig så ille å være igjen på jobb 5 minutter ekstra? Som salgsteamleder måtte jeg sitte igjen 10-15 minutter etter alle hadde gått og skrive rapporter og statistikk for dagen- uten overtidsbetaling. Gjorde meg ingenting, og føler jeg skylder arbeidsgiver dette når jeg tross alt har fått jobb der. Selgere som avsluttet dagen 3 minutter før slutt sa jeg klart i fra til.

 

Jeg kommer heller tidligere og slutter senere enn å komme senere og slutte tidligere hvertfall.

Noen av oss er avhengig av buss. er ikke intresert i å vente 1 time på neste buss fordi en gjøk skal ta storhandelen 19.59. VI er mennesker vi og og vi vil hjem når skiftet er ferdig..

Endret av NinjaChriis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kansje jeg skal tilby og kjøre den som sitter i kassa en tur hjem om han ikke rakk bussen sin om jeg er sein inn i butikken en gang :thumbup:

 

Og kunder som ringer og skal ha pizza MEN "de har aldri bestilt fra oss" eller "de har ikke menyen" også har vi dem som ringer klokken 21.59:59 (hh.mm:ss) og vil ha pizzaen hjem og de bor gjerne en mil eller to utenfor byen :thumbdown:

 

Eller han som blir sur fordi at vi er en halvtime time bak skjemaet på vaskingen (stengt for en time siden) og sier at det er dårlig service at vi ikke kjører pizza til han ASAP!

 

Noen folk :ermm:

Lenke til kommentar

Hehe, ser for meg det ja. Kunden slenger varene på disken, du gjør deg klar for å slå inn den første varen. Plutselig kommer det med rød skrift på skjermen, "UTE AV DRIFT!".

 

Hva skal man si da? "Se der ja, hehe, der fikk du visst ikke kjøpt medisinene dine allikevel, sårry bårry."

 

Du går vel ikke i matbutikken for å kjøpe viktige medisiner? Skal du bare ha Paracet, finnes det andre steder.

 

Har apoteket åpent 24/7? Uansett var det bare et eksempel, kverulant! ;)

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...