Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Butikken stenger det tidspunktet det staar paa doera, er det saa vanskelig aa forstaa? De gangene jeg har veart med andre og de har gaatt inn rett foer stengetid forsoeker jeg alltid aa dra dem med meg ut igjen med en gang butikken er ment til aa stenge.

 

Vet ikke hvordan det er med andre, men i min forrige jobb fikk jeg ikke betalt ekstra for aa vaere igjen fordi en eller annen "skal bare". Jeg fikk betalt til mitt skift var ferdig, og da er ikke jeg interessert i aa henge rundt i 10 minutter ekstra (man oppfoerer seg selvfoelgelig hoeflig mot kunden uansett, men.. koker litt innvendig).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei dame var innom oss for en stund siden og utrøt til venninna at bare hun kom inn i butikken ved siden av så kunne de ikke stenge.

Da mumlet sjefen min at "hadde jeg hørt det før hun kom inn i min butikk så hadde jeg bedt den kjerringa pelle seg på huet og ræva ut"

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Helt greit at kundene får gjøre ferdig handelen sin. Men å traske rundt i et kvarter i butikken bare for å titte er unødvendig. Opplevde det en gang. Vi slo av noen av lysene bakerst i butikken og begynte å telle kassa. Fyren tok ikke hintet men vi ropte ikke "UT!" etter han, eller begynte å gjøre andre ting for å jage han ut.

Lenke til kommentar

Da kan man begynne med "Inngangstid 9-21:45 - alle må være ute innen 22:00". Så lenge det er åpent for å gå inn frem til 22:00 så kan man gå inn til det tidspunket.

 

Åpningstid = tiden dørene er åpne. Eller med andre ord, dørene låses ved det gitte tidspunktet. Burde være enkelt nok å forstå. Blir faktisk ikke sur om noen kommer ett minutt på, og skal kjøpe noe røyk.

 

Om noen derimot kommer ett minutt på, og drar fram handlevogna, får man lyst til å la det gå utover noen. Ikke at det er noe problem, jeg sier alltid ifra (på en hyggelig måte selvfølgelig) at nå stenger vi dessverre.

Lenke til kommentar

Da kan man begynne med "Inngangstid 9-21:45 - alle må være ute innen 22:00". Så lenge det er åpent for å gå inn frem til 22:00 så kan man gå inn til det tidspunket.

Ja, du kan jo gaa inn, men hva er poenget med aa gaa inn naar butikken stenger om 40 sekunder?

 

Tror nesten man maa ha jobbet i et butikkyrke selv foer man forstaar hvordan det oppleves fra andre siden, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror nesten man maa ha jobbet i et butikkyrke selv foer man forstaar hvordan det oppleves fra andre siden, hehe.

 

Sant, så sant. Når klokka har blitt 23 (22,21,20?), har man sleiket så mye ræv, at man helst vil komme seg hjem fortest mulig, og skylle bort drittsmaken med noe sprit.

 

Hvilket forøvrig er noe jeg gjør for øyeblikket, så beklager mine tullete innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde noen folk i butikken min som kom ett minutt før stengetid, og satt seg ned og så etter filmer og spurte om vi hadde forskjellige titler inne. Fem over 9 prøvde jeg høflig å si at jeg stenger butikken nå. Noen minutter senere maste jeg enda litt til, og da brøyt det ut fra den ene damen: "er det så viktig at dere stenger akkurat klokka ni?". Kjente at det kokte inne i meg. Jeg har ikke lyst å jobbe overtid uten betalt fordi andre har lyst å se på film i sin fritid.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke kunder som kommer rett før stengetid, problemet er kundene som ikke forstår poenget med åpningstider. Når butikken jeg jobber i når jeg er hjemme har åpent fra 7 om morgenen til 23 om kvelden skal det godt gjøres å ikke klare å komme seg på butikken. Om man har vært på jobb selv hele den tiden og vært forhindret i å komme er Arbeidstilsynet interessert i timelistene dine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt slingringsmonn må man ha. Jeg synes det burde legge inn en automatisk funksjon i kasseapparatene, slik at de ikke fungerer 5-10 minutter etter stengetid. På den måten slipper de ansatte å ha kunder på ubestemt tid.

 

Tror jobben med å forklare kunden at kasseapparatet ikke virker, blir en større jobb enn å ekspedere dem!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Litt slingringsmonn må man ha. Jeg synes det burde legge inn en automatisk funksjon i kasseapparatene, slik at de ikke fungerer 5-10 minutter etter stengetid. På den måten slipper de ansatte å ha kunder på ubestemt tid.

 

Tror jobben med å forklare kunden at kasseapparatet ikke virker, blir en større jobb enn å ekspedere dem!

 

Dersom dette blir standard i alle butikker etter en viss tid, blir det vil alment kjent at kassen ikke fungerer etter stengetid.

Lenke til kommentar

Hehe, ser for meg det ja. Kunden slenger varene på disken, du gjør deg klar for å slå inn den første varen. Plutselig kommer det med rød skrift på skjermen, "UTE AV DRIFT!".

 

Hva skal man si da? "Se der ja, hehe, der fikk du visst ikke kjøpt medisinene dine allikevel, sårry bårry."

Lenke til kommentar

Hehe, ser for meg det ja. Kunden slenger varene på disken, du gjør deg klar for å slå inn den første varen. Plutselig kommer det med rød skrift på skjermen, "UTE AV DRIFT!".

 

Hva skal man si da? "Se der ja, hehe, der fikk du visst ikke kjøpt medisinene dine allikevel, sårry bårry."

 

Kan du ikke bare komme med hoved nøkkelkorte og stille tilbake klokka?

Lenke til kommentar

Jesus, er det virkelig så ille å være igjen på jobb 5 minutter ekstra? Som salgsteamleder måtte jeg sitte igjen 10-15 minutter etter alle hadde gått og skrive rapporter og statistikk for dagen- uten overtidsbetaling. Gjorde meg ingenting, og føler jeg skylder arbeidsgiver dette når jeg tross alt har fått jobb der. Selgere som avsluttet dagen 3 minutter før slutt sa jeg klart i fra til.

 

Jeg kommer heller tidligere og slutter senere enn å komme senere og slutte tidligere hvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså, de fleste ansatte i butikker aksepterer at det kommer kunder tett opptil stengetid. Men om de tar med seg handlevogn og skal gjøre storhandelen for helga eller uka så er det ikke like kult å vente på den ene kunden. Heldigvis har folk flest vett nok til å komme i god tid før stengetid om de skal ha mye.

Lenke til kommentar

Jesus, er det virkelig så ille å være igjen på jobb 5 minutter ekstra? Som salgsteamleder måtte jeg sitte igjen 10-15 minutter etter alle hadde gått og skrive rapporter og statistikk for dagen- uten overtidsbetaling. Gjorde meg ingenting, og føler jeg skylder arbeidsgiver dette når jeg tross alt har fått jobb der. Selgere som avsluttet dagen 3 minutter før slutt sa jeg klart i fra til.

 

Jeg kommer heller tidligere og slutter senere enn å komme senere og slutte tidligere hvertfall.

 

Selv jobber jeg ofte times tid over min betalte tid. Det handler egentlig bare om prinsipper. Man blir ekstremt lei kravstore kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...