Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jobbet mine 5 første nattevakter på Shell nu.. Masse rare kunder :p Spesielt helgene. En fyr som rava inn kl 6 på søndags morgen å kjøpte røyk, og cola.. Full som værre.

 

Også er det de søte jentene som kommer innom da, haha! Blir i så godt humør av så pene jenter.. :p *røøøøødme* haha.

 

 

Har en følelse av at jeg har masse historier etterhvert.. Haha. Hørt mye fra de som jobber der, og som har jobbet en stund.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan gå inn i elektro butikker lengre, hver gang jeg går inn så begynner folk og spør meg om hjelp som om jeg jobba der, enda jeg går i helt vanlige klær :roll:

 

Var innom Lefdal idag for og kjøpe en kabel, fikk tak i kabelen og gikk mot utgangen og plutslig så spør en gammel dame hvor viftene er i butikken, hadde jeg vist det så hadde jeg sagt det men jeg sa på en pen måte at jeg jobber dessverre ikke her :)

 

Har vært flere lignende episoder hvor jeg har gått i helt vanlige klær og blitt spurt om det ene til det andre. Mange ganger har jeg kunne svart, men er alltid noen ganger jeg ikke kan.laugh.gif

Har du jobbet i butikk før, så får man ofte en holdning + et "oppsyn" når man går rundt i butikker, man ser på ting på en annen måte - og man ser ikke så mye ut som kunder flest.

 

Jeg opplever dette når jeg går rundtomkring også :). Litt rart egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan gå inn i elektro butikker lengre, hver gang jeg går inn så begynner folk og spør meg om hjelp som om jeg jobba der, enda jeg går i helt vanlige klær :roll:

 

Var innom Lefdal idag for og kjøpe en kabel, fikk tak i kabelen og gikk mot utgangen og plutslig så spør en gammel dame hvor viftene er i butikken, hadde jeg vist det så hadde jeg sagt det men jeg sa på en pen måte at jeg jobber dessverre ikke her :)

 

Har vært flere lignende episoder hvor jeg har gått i helt vanlige klær og blitt spurt om det ene til det andre. Mange ganger har jeg kunne svart, men er alltid noen ganger jeg ikke kan.laugh.gif

Har du jobbet i butikk før, så får man ofte en holdning + et "oppsyn" når man går rundt i butikker, man ser på ting på en annen måte - og man ser ikke så mye ut som kunder flest.

 

Jeg opplever dette når jeg går rundtomkring også :). Litt rart egentlig.

 

Jeg jobber faktisk i butikk nå, så ja det kan stemme det du sier. For en god stund siden så var jeg på butikken jeg jobber på, det var noen timer før jeg starta og jeg skulle bare ha noe mat men da spurte en kunde om jeg jobba der, sånn helt ut av det blå laugh.gif Veldig veldig rart egnetlig.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan gå inn i elektro butikker lengre, hver gang jeg går inn så begynner folk og spør meg om hjelp som om jeg jobba der, enda jeg går i helt vanlige klær :roll:

 

Var innom Lefdal idag for og kjøpe en kabel, fikk tak i kabelen og gikk mot utgangen og plutslig så spør en gammel dame hvor viftene er i butikken, hadde jeg vist det så hadde jeg sagt det men jeg sa på en pen måte at jeg jobber dessverre ikke her :)

 

Har vært flere lignende episoder hvor jeg har gått i helt vanlige klær og blitt spurt om det ene til det andre. Mange ganger har jeg kunne svart, men er alltid noen ganger jeg ikke kan.laugh.gif

 

Jeg mistenker at de som kan noe utstråler en slags kunnskapsaura som mindrevitende mennesker lukter...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan gå inn i elektro butikker lengre, hver gang jeg går inn så begynner folk og spør meg om hjelp som om jeg jobba der, enda jeg går i helt vanlige klær :roll:

 

Var innom Lefdal idag for og kjøpe en kabel, fikk tak i kabelen og gikk mot utgangen og plutslig så spør en gammel dame hvor viftene er i butikken, hadde jeg vist det så hadde jeg sagt det men jeg sa på en pen måte at jeg jobber dessverre ikke her :)

 

Har vært flere lignende episoder hvor jeg har gått i helt vanlige klær og blitt spurt om det ene til det andre. Mange ganger har jeg kunne svart, men er alltid noen ganger jeg ikke kan.laugh.gif

 

Jeg mistenker at de som kan noe utstråler en slags kunnskapsaura som mindrevitende mennesker lukter...

 

Haha har opplevd samme selv(jobber som selger i annen butikk). Gikk inn i lefdal butikken og sto ved PCene da noen kom bort til meg og spurte om jeg var ledig og kunne hjelpe dem. Jeg så ned på meg selv og så om noen av klærne var i det hele tatt i nærheten av lefdal sine uniformer, og det var det jo ikke, mens jeg spurte "Ser det virkelig ut som jeg jobber her?" mens jeg pekte med henda på klærne mine.

 

"Ja, gjør du ikke?" svarte de bare. Merkelig det der ass.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hadde en turist på besøk i dag som lurte på om det var lov å ta bilder av Trondheim fra kirketårnet. Begynner å lure på om Norge fremstilles som en fasciststat i utlandet, for det spørsmålet har jeg fått en del ganger nå i sommer.

 

Tror ikke turistene har hørt noe spesiellt negativt om Norge.

Det virker for meg mer sannsynlig at de kommer fra, eller har besøkt, land der fotografi er strengt regulert.

DERFOR spør de om det er sånn her også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fått en del "jobber du her" spørsmål fra kunder i elektrobutikker... Pleier alltid å handle elektro rett etter jobb hvis jeg trenger noe, så når jeg kommer på expert i knallgrønt antrekk, så begynner folk å huke tak i meg... Expert er jo oransje! De fleste burde jo se at en i knallgrønn Coop uniform ikke jobber på Expert! :roll:

Lenke til kommentar

1106561564000_3085752293_535891298x1000r.jpg

298123-5-1239898379917-n400.jpg

 

For å sitere Handelsbladet FK

Kiwi

Farge: Grønn! Ja, akk, så grønn. Poenget her er jo at Kiwi skal forbindes med grønt, og den tanken kjører de fullt ut. Fordelen er at de synes godt og er lettere synlig for kundene. Fargen er sprek og morsom, og kan i små doser lyse opp en mørk vinterdag. Men det blir rett og slett litt mye.

 

Mote/snitt: To kvinner i ganske ukvinnelige uniformer. Lomme på sidene er litt maskulint og er der nok av rene praktiske årsaker. Buksebeina er litt i korteste laget og de store skjortene er uformelige på toppen. Dette ser ut som om det er bestilt fra Ellos i 1988.

 

Hva sier uniformen om butikken: Gir inntrykk av et litt lekent personale med godt humør, og passer nok fint til barnefamilier – men er man en konservativ herremann i 40-årene, er nok ikke Kiwi yndlingsbutikken. Kiwi gutser med en sprek farge, her er det et godt og flatterende snitt som mangler.

 

Dette synes de selv om uniformen: – Uniformen er jo veldig annerledes enn andres, og det er kanskje ikke noe man ville gått med på fritida. Men vi skiller oss ut, og det er lettere for kundene å se oss. Jeg synes uniformen er morsom og annerledes, og grønn er jo fargen vår, sier Henriette Smestad

 

Akk, så grønn

Lenke til kommentar

Har sett folk i Kiwi-uniform på togstasjonen, PÅ VEI til jobb.

Ser latterlig ut...

 

Hvis jeg jobbet på Kiwi, ville jeg ankommet arbeidsplassen i vanlige klær, og skiftet på ansattoalettet. Ikke reist kollektivtransport i uniform.

 

En bedrift som krever at de ansatte går i noe sånt, er respektløs.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke jeg kan gå inn i elektro butikker lengre, hver gang jeg går inn så begynner folk og spør meg om hjelp som om jeg jobba der, enda jeg går i helt vanlige klær :roll:

 

Var innom Lefdal idag for og kjøpe en kabel, fikk tak i kabelen og gikk mot utgangen og plutslig så spør en gammel dame hvor viftene er i butikken, hadde jeg vist det så hadde jeg sagt det men jeg sa på en pen måte at jeg jobber dessverre ikke her :)

 

Har vært flere lignende episoder hvor jeg har gått i helt vanlige klær og blitt spurt om det ene til det andre. Mange ganger har jeg kunne svart, men er alltid noen ganger jeg ikke kan.laugh.gif

Det har jeg blitt en gang også, i en sko-butikk i tyskland.

Jeg kan verken noe om sko eller snakker tysk, så det gikk mildt sagt til helvete.

Jeg skjønte ikke hva hun sa og hun skjønte ikke at jeg ikke jobbet der.

Endte med at jeg bare gikk...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

De selger en skjorte som er nesten lik kiwi sin på herreavdelingen på H&M! Funderte nesten på å kjøpe den til eksen som jobber på kiwi :D

 

 

Men ja, bli spurt om å jobbe i en butikk man ikke jobber i. Senest i dag, på elkjip.. Jeg haddesort baggy bukse og sort topp, OG bag.....

Lenke til kommentar

Har samme greia sjøl med å bli spurt om jeg jobber steder jeg er... enten på elektro, klesbutikker, mat, pub... You name it så har jeg blitt spurt...

 

Enten har uniformene blitt for like hverdagsklærne til folk eller så er det pga mange butikker som ansatte ikke har noen tegn til at de er ansatte (som på de fleste klesbutikker)

 

Husker min tid i expert: Så lenge man har en oransje topp så er alt OK... Ingen retningslinjer til hvordan resten av deg skulle se ut... Var ingen i ledelsen som sa noe da en kollega av meg kom på jobb i hotpants og rosa hår... for hun hadde enda en kort oransje trøye (som viste navlen hennes :p også) Men hun fikk det bra travelt med å holde ekle gamle menn unna seg :roll:

Endret av vesleengen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...